Banner for Apollo Motorhome Holidays - Darwin

Apollo Motorhome Holidays - Darwin レビュー 

16
•
TrustScore 5段階評価の3.5

3.6

17 Bombing Road, 0820 Winnellie, Northern Territory, AU

•

レビューはレビュアーの個人的な意見であるため、特定の記載内容を検証することはありません。ただし、ビジネス上の取引が行われたことを確認できた場合、レビューに「確認済み」のラベルを付ける場合があります。詳細はこちら

プラットホームの健全性を維持するため、当社のプラットフォーム上のすべてのレビューは、確認済みか否かにかかわらず、年中無休で稼働する自動ソフトウェアによって審査されています。このテクノロジーは、本当の経験に基づいていないレビューなど、ガイドラインに違反するコンテンツを特定し、削除するよう設計されています。ただし、すべてを検知できるわけではありませんので、お気づきの点がございましたら、どうぞお知らせください。詳細はこちら

レビュアーのコメントを見てみましょう

5つ星のうち5の評価

We loved our 9 day camper-van holiday! Picked up in Darwin and visited Mataranka hot springs, Katherine, Kununurra, Lake Argyll, Purnululu, and Kakadu. Pick-up was quick and easy. Everything in the c... もっと見る

5つ星のうち1の評価

An absolutely appalling rental business with inappropriate vehicles! We rented a campervan in Darwin to drive to Broome and back. We swapped to another vehicle in Broome because of problems with... もっと見る

5つ星のうち5の評価

Very comfortable Campervan, also extremely reliable, we knocked off just over 7000km, and the engine was bullet proof One problem was that we paid for a drop and go package. When we arrived in Darw... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち5の評価

As always a great rental, easy pick up clear directions and an enjoyable experience only sadly let down by Csirns depot when called in to exchange linen. Front customer service was lacking, a quick c... もっと見る

企業が回答しました


企業情報

  1. RV車レンタル代理店

当該企業による記述

Take the ultimate adventure with Apollo, thl’s flagship rental brand. With the most extensive and diverse fleet, Apollo has an unrivalled selection of options to suit every traveller’s unique style and needs.​ Apollo offers a motorhome for every kind of traveller and every kind of journey. Whether it’s a family making memories at a favourite holiday park, a couple chasing a romantic escape, or friends embarking on a bucket-list road trip; Apollo has the right motorhome to match the moment.​


連絡先

  • 17 Bombing Road, 0820, Winnellie, Northern Territory, オーストラリア

  • 1800 810 117

3.6

まあまあ

TrustScore 5段階評価の3.5

16件のレビュー

5つ星
4つ星
3つ星
2つ星
1つ星

顧客にレビューを依頼しています

この企業は、ポジティブかネガティブかを問わず、顧客にレビューを依頼しています。

Trustpilot では、本物の人間によるコンテンツに重きを置いています。ただし、この企業は返信原稿の作成に役立つ AI 支援ツールにもアクセスすることができます。

この企業のTrustpilot 利用方法

レビューや評価の取得方法、スコアリング、モデレーションのプロセスについて確認する。

3.6

すべてのレビュー

(16)

過去12か月のレビュー数: 418件

レビューを書く
Trustpilot に参加している企業は、インセンティブを提供したり、レビューを非表示にするためにお金を払ったりすることは許可されていません。レビューはレビュアーの個人的な意見で、Trustpilot のものではありません。詳細はこちら

5つ星のうち5の評価

9 day Darwin to Darwin camper-van holiday

We loved our 9 day camper-van holiday! Picked up in Darwin and visited Mataranka hot springs, Katherine, Kununurra, Lake Argyll, Purnululu, and Kakadu. Pick-up was quick and easy. Everything in the camper was easy to operate.
All linen, kitchen equipment/utensils provided. Beds were very comfy. The driving was amazing and camper handled great on the road.We could just park and camp. We contacted the 24hr line and had an immediate response to resolve a query. Drop off was also quick and easy. Would definitely do another trip as soon as possible much more to see. Thank you to the team who had amazing service. We’ll be back soon.

2026年10月4日
5つ星のうち1の評価

An absolutely appalling rental business…

An absolutely appalling rental business with inappropriate vehicles!
We rented a campervan in Darwin to drive to Broome and back. We swapped to another vehicle in Broome because of problems with the first. The second one was completely inadequate for our needs. There was no air conditioning and only one small window with a screen, which made it hell in 40 degree heat. We were forced to stay in other accommodation and returned the vehicle 5 days early. Then we incurred steep penalties to change our flight home.

Apollo completely ignored our concerns other than offering a $300 credit. As if I would ever do business with them. We weren’t offered any compensation or refund for returning the vehicle early. While their rules state that refunds for early returns are not given it seems like good customer relations to satisfy our disappointment at the very least.

I will never use Apollo again and suggest to anyone considering renting a campervan to use another company, one that treats the customer decently.

2026年9月4日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

They were great

They were great, friendly and helpful service.
Would highly recommend to anyone planning to travel in a motorhome.

2026年9月8日
Apollo Motorhome Holidays - Darwin ロゴ

Apollo Motorhome Holidays - Darwin からの回答

Thank you for recommending us, Sue! We are delighted you enjoyed your holiday so much.

5つ星のうち5の評価

Darwin adventure.

The motahome is great to go and do your holidays your way at your time. Has everything you need. The customer service was fabulous told you how things work where things are.

2026年9月12日
Apollo Motorhome Holidays - Darwin ロゴ

Apollo Motorhome Holidays - Darwin からの回答

Thank you so much for your lovely review, Katherine! 😊 We're thrilled to hear you enjoyed the freedom of holidaying your way and that the motorhome had everything you needed for your trip. It's also wonderful to know our team helped make your experience easy and enjoyable from the start. We really appreciate your kind words and hope to welcome you back for another adventure soon! 🚐

5つ星のうち5の評価

It was our first time experience with a…

It was our first time experience with a motorhome .
Being an European 🇪🇺 car took me a while to get use to the knobs from left to right
To switch on the head lights it was not on the steering wheel indicator knob as in most japanese cars we have in Australia 🇦🇺
Took me a while until someone helped me the location of light switches underneath steering wheel on right side of the dashboard
Mercedes Benz van 🚐 lovely to drive.
Because of the size of the vehicle have to look for parking in the right place
Very good experience
Will hire again

2026年8月23日
Apollo Motorhome Holidays - Darwin ロゴ

Apollo Motorhome Holidays - Darwin からの回答

Hello Gurdev, we are so glad to hear you had such a wonderful experience as a first-time campervan renter! We look forward to welcoming you back again soon.

5つ星のうち5の評価

Very comfortable Campervan

Very comfortable Campervan, also extremely reliable, we knocked off just over 7000km, and the engine was bullet proof
One problem was that we paid for a drop and go package. When we arrived in Darwin we were instructed to drive away and find a dump station for the toilet cassette, as Darwin does not provide this facility.
We paid $140 for the Drop and Go and were very disappointed this We could not drop and leave.
A Staff member should have taken the van to the dump station, as we had paid a considerable amount for this service

2026年8月24日
Apollo Motorhome Holidays - Darwin ロゴ

Apollo Motorhome Holidays - Darwin からの回答

We are glad to hear you found our campervan comfortable and reliable for your 7000km journey. We understand your frustration regarding the "drop and go" package and are sorry to hear this service wasn't explained clearly to you. We never intend to mis-lead our guests and we will look into the way we communicate this to avoid confusion in future. Thank you for bringing this to our attention.

5つ星のうち5の評価

As always a great rental experience

As always a great rental, easy pick up clear directions and an enjoyable experience only sadly let down by Csirns depot when called in to exchange linen. Front customer service was lacking, a quick check on the vehicle would have resulted an an add blue top up, linen exchange ok but not all items swapped and not checked. Handover in Darwin great, superb staff & experience. Now -landing next visit & hire in Tasmania

2026年8月7日
Apollo Motorhome Holidays - Darwin ロゴ

Apollo Motorhome Holidays - Darwin からの回答

Thank you Ian for your review. Sorry the linen changeover wasn't as smooth as it should have been but happy to hear that drop-off in Darwin was great. Enjoy Tassie next!

5つ星のうち1の評価

Big Company, no support

I tried to email and ring this company many times over 3 weeks, never was a phone call or email returned.
Even after walking in and asking for a quote on multiple vans(as I thought going direct may have been cheaper, and also wanted to view vans) i was told I would get a price that day. 4 days later I went in again as no one answered phone or email. On picking up our Van, the first day arranged in Kakadu we have 11.6 V battering(dead) and wasn't charging when driving so we had warm food in our fridge and freezer. The help line told us "drive and plug into a power point".
We had an empty gas tank when it was meant to be full. We had a dirty toilet cassette. Dirty dishes, Dirty Floor, under the seats and storage compartments haven't been cleaned in the last year I'm sure.
Fridge wasnt clean. Freezer door was broken.
Reverse camera didn't work.
Water tank leaked.
Kitchen drain line smelt like something was dead inside.
Engine light came on, had to redirect to main town due to faulty Ad Blue. Only to be told back at Darwin office this happens all the time.
Pretty disappointing when you spend well over $3000 dollars.
No communication, not enough staff, staff are overworked and not enough of them to go around.
Pretty di

2026年8月12日
5つ星のうち5の評価

the van was great the apollo staff were…

the van was great the apollo staff were fantastic explaining everything and showed us around the van

2026年7月19日
Apollo Motorhome Holidays - Darwin ロゴ

Apollo Motorhome Holidays - Darwin からの回答

Thank you for your review, Grace. We are pleased your experience with us and our crew was such a positive one.

5つ星のうち2の評価

Motorhome condition not as promised

Had another motorhome organised but vehicle was damaged beyond repair last minute so rang Apollo and was able to organise replacement, great. Was told motorhome under 5 years old would be in better condition so opted for this vehicle.
Picked up the motorhome and handover staff were very friendly and helpful. Was given the motorhome induction and the BBQ hatch could not be opened, technician had to come and repair the door.
Two draws locks was broken, one being held in place by a tight bungee chord which my wife could not open. The bin draw flew open on every corner as its lock was also broken, this was a continual problem during our hire period. Most doors and draws did not line up and were difficult to close due to missing screws and poor alignment.
First time I opened the toilet, bugs flew out. This had to be throughly cleaned and sanitised before we could use it. I considered this to be a biological health hazard.
The microwave sparked during use making it unusable.
One of the two BBQ burners would not stay alight.

The above issues spoiled our experience with the motorhome especially as when booking this motorhome I was led to believe I opted for a vehicle in better condition being under 5 years old. This vehicle was 3 years old.
The lovely lady at handover even stated that this vehicle looks like it should have been downgraded.

Apart from the above issues the motorhome mechanicals performed quite well and was easy to drive, the seats very very comfortable with an expected amount of road noise.

I have sent emails to several Apollo addresses and also the Darwin address I was given on return of the motorhome but unfortunately have not had a reply by now, over a week after the emails were sent. I find this quite poor on Apollo’s part.

If Apollo read this I would love a reply from them.

2026年7月11日
Apollo Motorhome Holidays - Darwin ロゴ

Apollo Motorhome Holidays - Darwin からの回答

Thank you for your review and for taking the time to provide detailed feedback regarding your recent rental experience.
Firstly, I would like to sincerely apologise for the delay in responding to your emails and review. We did make contact with you yesterday; however, I appreciate that this was later than it should have been. Our Darwin branch is currently in the middle of our peak rental season and, unfortunately, we have also experienced three weeks of continual staff illness, which has affected our ability to respond as promptly as we would have liked. While this does not excuse the delay, I do apologise for the frustration it caused.
I was disappointed to read about the condition issues you encountered during your hire. While I am pleased our team was able to assist with a replacement vehicle at short notice when your original booking fell through, it is clear the motorhome did not meet the standards you were entitled to expect.
The faulty BBQ hatch, broken drawer latches, alignment issues with cupboards and drawers, concerns regarding the cleanliness of the toilet compartment, the microwave fault, and the BBQ burner issue would understandably have detracted from your enjoyment of the holiday. I can particularly appreciate your disappointment given you specifically selected this vehicle category based on the expectation of receiving a newer motorhome in superior condition.
I am pleased to hear that you found our handover team friendly and helpful and that the vehicle performed well mechanically throughout your travels. However, I acknowledge that the condition-related issues you experienced should not have formed part of your holiday experience.
Thank you again for bringing these matters to our attention and for speaking with us directly. Your feedback is valuable and helps us identify areas where we need to improve.
Warm Regards,
The Darwin thl crew

5つ星のうち1の評価

We wouldn’t even give Apollo one star…

We wouldn’t even give Apollo one star and certainly will never use Apollo again or recommend Apollo to anyone else.
We booked a Hitop Camper on 14/3/2026 for pick up on 3/7/2026. We booked our camping holiday to Kakadu, Katherine Gorge and Litchfield National Park for a small campervan. Before our trip we received lots of emails and information about the Hitop Camper and checked in online on 20/6/2026.
On Friday 3/7/2026 we woke at 3.30 am to fly from Canberra to Darwin via Brisbane. We arrived at Apollo’s premises in Darwin at about 2.30 pm expecting to collect our Hitop Camper and be on our way for a much needed meal and to do the shopping for our trip. After a lengthy introduction and explanation process we were asked to wait outside the building for our Hitop Camper to be collected and bought to us. After quite a long time, what appeared was not a Hitop Camper, but some dodgy looking motor home. We said this was not what we had booked and paid for and did not want it because it was too big for us to be confident driving and might not fit into some of the camp sites we had booked. We were told that the Hitop Camper we were supposed to get was damaged and needed to be repaired and this could only happen three days later - on Monday at the earliest.
We did not feel we could wait as we had camp sites and activities booked on the Saturday and Sunday and there was no guarantee that a Hightop Camper would be available on the Monday.
After a lengthy discussions with the staff at Apollo we agreed to take the only other camper van available which was a 4x4 Toyota Hilux camper, in spite of the fact that this was not what we wanted. We were then told we had to pay an extra $1,800 for this vehicle.
Eventually at about 5.30 pm the 4x4 Toyota Hilux camper was ready and we left Apollo. During the 3 hours we waited at Apollo stressing about what was going to happen we were ignored and actually had to go and explain to the staff that we’d left Canberra at 3.30 am and needed something to eat and drink and be on our way to do our shopping.
We are also really upset that we did not get the camper van we had booked and paid for and planned our trip around and were made to pay an extra $1,800 for something we did not want or need. We did not find this vehicle comfortable and never went off sealed roads.

2026年7月3日
Apollo Motorhome Holidays - Darwin ロゴ

Apollo Motorhome Holidays - Darwin からの回答

Thank you for your feedback, Matthew. As per our reply on your Google Review, we're sorry to hear that your experience did not meet your expectations.
Unfortunately, the vehicle type originally booked became unavailable due to circumstances outside of our control. In situations such as these, and as outlined in our Terms and Conditions, we may provide a comparable or upgraded vehicle to ensure guests can still commence their holiday as planned.
On arrival, you were initially provided with a larger vehicle at no additional cost. We understand that this option did not suit your travel preferences, and after discussing the alternatives available, we offered a 4WD vehicle, which was the only smaller vehicle available at the time. While this vehicle would normally have attracted a significantly higher upgrade cost, we worked with you to substantially reduce the additional charge from approximately $2,300 to $1,800 as a gesture of goodwill.
We appreciate that any unexpected change to a booking can be frustrating, and we're sorry that we were unable to provide the exact vehicle originally reserved. However, we are pleased that our team was able to find an alternative solution that allowed your holiday to proceed.
Thank you for taking the time to share your feedback.
Regards,
The Darwin thl crew.

5つ星のうち5の評価

Super friendly staff in Darwin

Easy pick up and drop off. Super friendly staff. Motor home was great, first time we have used one. Bed was okay and I think we would have got more used to it if we had it longer. Left the bed set up and never used the indoor table, couldn't be bothered. Super easy to drive. Only complaint - would be nice if dishwashing liquid, salt/pepper and oil were included

2026年5月22日
Apollo Motorhome Holidays - Darwin ロゴ

Apollo Motorhome Holidays - Darwin からの回答

We're so glad you enjoyed your first motorhome experience and found our staff friendly. We appreciate your feedback regarding the amenities; we'll certainly consider your suggestions for future improvements.

Kind Regards,
The Darwin Crew

5つ星のうち4の評価

Great way to travel

Great way to travel. A bit more information on the what's and wherefores of the camper on the information sheet, but we found out along the way . Ellen gave us a good tour of van , very helpful and got her supervisor if she wasn't sure of something 🤔. The van did need a much better clean. Crumbs on seats and where mattress was situated. The windows had finger marks all over them. The fridge wasn't closed properly so was frozen and wet when we first stopped. Kiwi lady agreed that it was an issue?? Was a great way to try out a campervan.

2026年5月10日
Apollo Motorhome Holidays - Darwin ロゴ

Apollo Motorhome Holidays - Darwin からの回答

Thank you so much for taking the time to share your experience!

We’re delighted to hear you enjoyed travelling in the campervan and that it was a great way to try out the lifestyle. It’s wonderful to know Ellen took good care of you during the handover — we’ll be sure to pass on your kind words to her and her supervisor.

Thanks again for choosing us, and we hope to welcome you back for another adventure in the future.

Warm regards,
The Darwin Crew!

5つ星のうち1の評価

Vehicle broke down on 2d day

Vehicle broke down on 2d day. 4 hour wait then 150 km tow in wrong direction. 1.5 day lost time on vacation.

2026年5月4日
Apollo Motorhome Holidays - Darwin ロゴ

Apollo Motorhome Holidays - Darwin からの回答

Hi Stephen,

We’re very sorry to hear that your trip was disrupted and that you experienced such a long delay — we understand how frustrating it is to lose valuable vacation time. After reviewing the incident, our trusted repairers advised that the turbo had unfortunately blown, despite the vehicle still being a long way off from its scheduled service requirement. Mechanical failures of this nature are unpredictable, and while we maintain our fleet carefully, some issues simply cannot be foreseen.

Regarding the tow “in the wrong direction,” the decision was made to take the vehicle to the nearest trusted repairer who is capable of handling most repairs quickly to keep guests on the road. This is standard practice to minimise downtime wherever possible.

As soon as the repairer advised that the issue could not be fixed on-site, a replacement vehicle was immediately prepared and dispatched with a paid driver. This was completed within four hours of the branch being notified so we could get you moving again as quickly as possible.

It also appears that compensation was provided upon your return in Broome, as part of our commitment to acknowledging the inconvenience caused.

We genuinely regret the impact this had on your holiday and appreciate you taking the time to share your experience.

Regards,
The Darwin crew

5つ星のうち3の評価

Overall a good experience

Making the booking online was difficult and I hadn't read that i hsd no windscreen or tyre inclusion in the package i chose. Picking up the vehicle took a while, but i do get why. The staff were really understanding and patient. We really enjoyed the vehicle
It had all the comforts. The bed took some getting used to and the shower and toilet situation was really in a confined space but we got by. Overall we would use Apollo again. It was a hassle free experience and staff were very helpful at the drop off too.

2026年4月13日
Apollo Motorhome Holidays - Darwin ロゴ

Apollo Motorhome Holidays - Darwin からの回答

Thank you for your honest review Maria. We look forward to welcoming you back to Apollo again for your next roadtrip.

Trustpilot エクスペリエンス

Trsutpilot のレビューは誰でも書くことができます。レビューを書いた人には自分の書いたレビューをいつでも編集したり削除したりする権限があり、それらのレビューはアカウントがアクティブである限り表示されます。

プラットフォーム保護のため、専門チームと高度なテクノロジーを駆使しています。偽レビューとの闘いについての詳細はこちらをご一読ください。

Trustpilot におけるレビュー プロセスの詳細についてはこちらをご覧ください。

よいレビューを書くための8つのヒントをご覧ください。

確認を行うことで、Trustpilot に投稿されるレビューが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実在の人物[LINK-END-PEOPLE] によって書かれたものであることの保証につながります。

レビューに対してインセンティブを提供したり、選択的にレビューを依頼したりすることは、TrustScore にバイアスを生む可能性があります。これは 当社のガイドラインに反します。

詳細情報