Albion レビュー 

645
•
TrustScore 5段階評価の4

4.1

レビューはレビュアーの個人的な意見であるため、特定の記載内容を検証することはありません。ただし、ビジネス上の取引が行われたことを確認できた場合、レビューに「確認済み」のラベルを付ける場合があります。詳細はこちら

プラットホームの健全性を維持するため、当社のプラットフォーム上のすべてのレビューは、確認済みか否かにかかわらず、年中無休で稼働する自動ソフトウェアによって審査されています。このテクノロジーは、本当の経験に基づいていないレビューなど、ガイドラインに違反するコンテンツを特定し、削除するよう設計されています。ただし、すべてを検知できるわけではありませんので、お気づきの点がございましたら、どうぞお知らせください。詳細はこちら

レビュアーのコメントを見てみましょう

5つ星のうち1の評価

AVOID Albion Strand. Completely unacceptable service. I had a confirmed 1:10pm appointment. I arrived early, was told by a female staff member that I could wait, and after around 10 minutes I p... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち5の評価

I was served by the most polite well mannered and spoken gentleman called Jordan. He answered all my questions on technology flawlessly and was of the upmost assistance. I cannot praise him more highl... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち5の評価

After an Apple upgrade over the weekend, 2 of our IPads had difficulty opening, and we were unable to access anything. Contacted Apple Support by telephone, and after 2 long conservations, the proble... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち5の評価

Having heard that Mac 4 Mini base model being withdrawn (disappeared from Apple.com) I found Istore still selling online. Placed order, then realised on back order and there’d be none left. Emailed lo... もっと見る

企業が回答しました

企業情報

  1. パソコン ショップ
  2. コンピュータ サービス
  3. 携帯電話販売店
  4. 電話修理業

当該企業による記述

At Albion we sell and service Apple products with all the must have accessories. Online or in-store we're here to help you get the most out of your Apple products. Albion is an Apple Premium Reseller and Apple Authorised Service Provider based in the UK.


連絡先

4.1

ほぼ満足

TrustScore 5段階評価の4

645件のレビュー

5つ星
4つ星
3つ星
2つ星
1つ星

顧客にレビューを依頼しています

この企業は、ポジティブかネガティブかを問わず、顧客にレビューを依頼しています。

ネガティブなレビューの 87%に回答しています

通常1週間以内に回答

この企業のTrustpilot 利用方法

レビューや評価の取得方法、スコアリング、モデレーションのプロセスについて確認する。

4.1

すべてのレビュー

(645)

過去12か月のレビュー数: 112件

レビューを書く
Trustpilot に参加している企業は、インセンティブを提供したり、レビューを非表示にするためにお金を払ったりすることは許可されていません。レビューはレビュアーの個人的な意見で、Trustpilot のものではありません。詳細はこちら

5つ星のうち1の評価

AVOID Albion Strand

AVOID Albion Strand. Completely unacceptable service.

I had a confirmed 1:10pm appointment. I arrived early, was told by a female staff member that I could wait, and after around 10 minutes I politely asked how much longer it would be.I did not shout, swear, threaten anyone or disturb other customers.

Yet another staff member decided he did not like my “attitude”, cancelled my confirmed appointment and ordered me to leave the store.I have spent well over £10,000 on Apple products, and I have never experienced treatment this disrespectful at an Apple-authorised service provider.

A staff member’s personal reaction to a perfectly normal customer question should never determine whether a customer receives service.Extremely unprofessional!!Strongly avoid!!!

2026年9月24日
自発的なレビュー
Albion ロゴ

Albion からの回答

Hi jiaxi liu,

You had booked an appointment for 13:10. You arrived at just after 12:00.

We are only able to deal with appointment in their booked appointment times, this was explained and you decided to wait.

You became unhappy waiting and demanded to be served saying "I demand you serve me". We again explained this was not possible.

This continued and so we cancelled your appointment and explained you now needed to book at another location. You were asked to leave, you didn't so police were called.

5つ星のうち2の評価

Disappointing

First time at this store after always receiving an excellent service from the Northampton Store, so when I was experiencing difficulties sending emails on my aged Mac air rather than fiddle about thought I would take it to the experts. I was told it couldn't be done as it was old, I was also charged for this information, £20. So I returned home and fiddled and fixed it. Rang in to express my disappointment and inform then it could be done, Apparently I was to be grateful that it was fixed, sunny day etc. Hmm patronising. Maybe you are told too old to make you buy a new one? Shan't be using that store again.

2026年8月12日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

Very disappointed with the Rushden Lakes store

This Rushden store constantly disappoints me
They offered me £100 less than I finally got as a trade in from iPhone 13 Pro max to the 17 Pro
max
They also refused point blank to price match on Air Pods 3 Pro when I told them that they were available at John Lewis and Argos for £200.
I mean, it's not like I'm comparing to Amazon or another online only business.
I just think it's poor and won't be going back.
Very disappointing in terms of keeping people's custom

2026年8月11日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

Rushden lakes store

We have recently bought 2 apple I pads from the Rushden Lakes I store and on both occasion we were looked after by Lewis. He was very professional, polite and patient an asset to the
Rushden store

2026年7月25日
自発的なレビュー
Albion ロゴ

Albion からの回答

Hi Jewmil,

Thank you for your 5-star rating! We're thrilled you had a great experience with us.

5つ星のうち1の評価

Disappointing Customer Service at iStore Guildford

I visited the iStore Guildford branch at around 3:00 PM on Saturday, 25 July, intending to purchase an iPhone 17 Pro (Deep Blue, 256GB). Unfortunately, my experience with one of the sales assistants was extremely disappointing.

When I asked if it was possible to see the back of the display phone, I was told no. I completely understand that there may be store policies preventing this, and I have no issue with that. However, the way the employee responded came across as very rude and dismissive.

Despite that, I continued with my purchase and told him I wanted to buy the Deep Blue 256GB model. Without even looking at me or attempting to help further, he simply replied, “We don’t have it.” There was no apology, no offer to check other stores, no suggestion to order one, and no effort to assist in any way.

Throughout the interaction, the employee appeared completely uninterested in helping customers. He stood with his arms crossed for most of the time, giving the impression that he had no interest in engaging with anyone. As someone working in a sales role, I expected at least a basic level of customer service and willingness to help.

I’ve shopped at this store several times in the past and have purchased multiple products here, which is why this experience was especially disappointing. One poor interaction has genuinely changed my perception of the store. I left feeling unwelcome and undervalued as a customer.

I hope the management takes customer feedback seriously and addresses the level of service being provided. Based on this experience, I don’t see myself returning to this branch.

2026年7月25日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

Speedy delivery.

Speedy delivery.

2026年7月21日
Albion ロゴ

Albion からの回答

We're delighted to hear that you enjoyed our service. Thank you for your review!

5つ星のうち5の評価

London customer

As a guest from London, I was very impressed with the reception staff Ms Amy and Ms Mew who made me welcome and their English was impeccable. I only wish my Thai was as good!

The security Mr Somporn kindly helped me to relocate some items in storage and he was very patient and kind and we did it very fast. This is one of the most customer focused companies I have ever experienced and it’s a testament to the professionalism and humility of their CEO who I was surprised to meet today and thanked him.

I would highly recommend their services as the focus on the customer is exemplary.

2026年7月8日
自発的なレビュー
Albion ロゴ

Albion からの回答

Hi Danny,

Thank you for your 5-star rating! We're thrilled you had a great experience with us.

5つ星のうち5の評価

Give Jordan a Pay Raise

I was served by the most polite well mannered and spoken gentleman called Jordan. He answered all my questions on technology flawlessly and was of the upmost assistance. I cannot praise him more highly. As an Australian not from London he was impeccably helpful. I wasn’t even thinking I would buy a phone. Amazing person and he deserves a raise!

2026年7月3日
自発的なレビュー
Albion ロゴ

Albion からの回答

Hi Matthew,

We appreciate your fantastic review! It's always a pleasure to hear that our customers are satisfied with our service. If you ever need anything or have any questions, don't hesitate to reach out. We're here to help!

5つ星のうち1の評価

I had apple booked me an appointment to…

I had an appointment booked through Apple to have my iPhone checked. The earliest available appointment was at the Guildford iStore, so I took my phone there.
Unfortunately, my experience was very disappointing. When I arrived, the staff member at reception didn't seem interested in helping me. I had to greet him first and explain that my phone was overheating. I had to repeat myself several times before he seemed to understand, or it felt as though he wasn't really listening. I found this quite rude and unprofessional.
He didn't even ask to inspect my phone—I had to hand it to him myself. After only a brief conversation, he simply told me that there was nothing he could do. I explained that I have AppleCare and that Apple had specifically advised me to bring the phone to the store for further investigation. I don't understand how anyone can decide there is no issue without carrying out any diagnostic checks.
I was eventually told that I should take the phone to a "proper" Apple Store, where they might be able to investigate it properly. If I had wanted to travel to an Apple Store, I would have done so in the first place. The only reason I chose this location was because it was the closest appointment available through Apple.
I had already heard from friends about poor customer service at this store, but I wanted to judge the experience for myself. Sadly, my experience matched what they had described. As a customer, I felt dismissed, disrespected, and that my concerns were not taken seriously.

Update in response to the store's reply:
I would like to correct some inaccuracies in your response. I clearly stated from the beginning that my main concern was that my phone was overheating. Please do not make up details about our conversation.
I also explained the OVER HEATING issue multiple times before mentioning the charging port later in the discussion, after no assistance or investigation had been offered. The overheating issue was always my primary concern.
I am not the type of person who shouts or argues with staff. Throughout the interaction, I remained calm and polite. In fact, I had to make the effort to keep the conversation going because the staff member was not particularly engaging or welcoming. Regardless of how I am treated, I always remain respectful.
My complaint is not about being told that the issue couldn't be resolved at your store. It is about the way I was treated. I left feeling ignored, disrespected, and as though my concerns were dismissed without any proper attempt to investigate them. That is not the level of customer service I would expect.

2026年7月3日
自発的なレビュー
Albion ロゴ

Albion からの回答

Hi,

We’re sorry to hear that you were disappointed with your visit and would like to clarify the situation.

There was some initial confusion during the conversation, as our team member initially understood your enquiry to relate to the charging port rather than the overheating issue. Once this was clarified, both you and the sales advisor laughed and joked about the misunderstanding before continuing with the appointment.

We then discussed the symptoms with you and advised that the charging port may benefit from our cleaning service, which is chargeable if it resolves the issue.

Although your device is covered by AppleCare+, this does not include cleaning services. For that reason, we also suggested that you could visit an Apple Store, as they may be able to carry out the cleaning at no cost.

We regret that you left feeling dissatisfied, as it was never our intention to dismiss your concerns, and we appreciate your feedback.

5つ星のうち1の評価

Istore Cheltenham unacceptable delay

Istore Cheltenham . Terrible experience . Took my iPad into with a cracked screen . Was promised a replacement within 5-10 days . It’s now been a month and still no iPad . The shop blames an apple supply issue , Apple passes it back to the shop who never answer the phone . Disgraceful
Repair no . G696088952

2026年6月2日
自発的なレビュー
Albion ロゴ

Albion からの回答

Hi Sophie,

We’re sorry to hear that you were disappointed with your experience.

We completely understand your frustration regarding the delay. Unfortunately, the replacement of your iPad has been delayed due to an Apple supply issue. The replacement is still awaiting stock from Apple, and the expected delivery date has been repeatedly pushed back through Apple's service system.

We appreciate that this has taken much longer than originally anticipated. Unfortunately, this is outside of our control, and we are unable to expedite the replacement until Apple allocates the unit.

We sincerely apologise for the inconvenience caused and appreciate your patience while we await Apple's fulfilment of the replacement.

5つ星のうち1の評価

Further payments demanded

I ordered a Mac mini in early June (four weeks ago)and paid for it, now I am being told I have to pay another £300 to fulfil the order!
If I had ordered directly online with apple this would not have happened.
I will never use istore again

2026年6月30日
自発的なレビュー
Albion ロゴ

Albion からの回答

Hi Sean,

We’re sorry to hear that you were disappointed with your experience.

Unfortunately, this situation was the result of a worldwide pricing change implemented by Apple, rather than a decision made by our store. Due to increased component costs, particularly relating to memory, Apple introduced immediate price increases and cancelled affected orders that had not yet been fulfilled under the previous pricing.

We fully appreciate how frustrating this was, particularly after you had already placed and paid for your order. In all our years working with Apple, we have never encountered a pricing change of this nature being implemented with immediate effect, and it created significant challenges for both our customers and our team.

We sincerely apologise for the inconvenience caused and appreciate your patience and understanding during what was an unprecedented situation beyond our control. ~ Irene

5つ星のうち5の評価

Great

Great! Delivered quickly and as described. Very happy with my purchase.

2026年6月8日
Albion ロゴ

Albion からの回答

We're glad to have met your expectations. Thanks for the 5-star review!

5つ星のうち1の評価

Very disappointed with iStore in Woking

Very disappointed with iStore in Woking.

Before booking an appointment through my Apple account, I phoned the store to confirm they had the required replacement battery in stock. I was assured that they did. Based on that information, I booked an appointment and drove to the store.

After arriving, I went through the necessary iPhone diagnostic checks and waited while they assessed the device, only to be told that they did not actually have the battery in stock. This meant the entire appointment was pointless.

I wasted time making the call, booking the appointment, and driving there, all because I was given incorrect information. If the battery wasn’t available, I would have appreciated being told before making the trip.

Unfortunately, I would not recommend this store based on my experience. I’ll be getting my battery replaced directly through an Apple Store instead.

2026年6月13日
自発的なレビュー
Albion ロゴ

Albion からの回答

Hi Danijel,

We’re sorry to hear that you were disappointed with your experience.

We understand the frustration caused by travelling to the store expecting your repair to be completed, only to find that the required battery was not available.

After reviewing the situation internally, it appears there was a misunderstanding when the stock availability was checked and the information provided to you was incorrect. While human error can happen, we fully recognise the inconvenience this caused, especially as you had taken the time to contact us, book an appointment, and travel to the store based on that information.

We apologise for the frustration caused and regret that your experience fell short of the service we aim to provide. We appreciate your feedback and we hope you'll give us the opportunity to serve you better.

5つ星のうち1の評価

Istore Colchester 3/6/26 MacAir TrackPad Replacement Repair

MacAir TrackPad Replacement Repair:
Way Too Expensive / Poor Quality Call Handlers / Slow Service & Total Waste of time.
I am an IT Professional and run my own business, I cannot loose my laptop for nearly 2 business weeks while they over charge for a slow and poorly presented service.
1-2 days to run a diagnositc on a sticky track pad, followed by upto 5 days to order a part which is available next day on Amazon. And I did ask that they would have the part in stock to assist in a rapid repair.
All this and probably another 2 days to replace it, which is a 1-2hr job.
Inefficient, expensive, poor quality service, I really wonder who apart from them thinks this is an acceptable service.
I went somewhere else and suggest you do to.

Updated 10mins later:
Called Ross-IT in Colchester, free diagnostic and immediate service, no un-necessary delays.!

I see that your corporate style from reviews is commonly 'you abused our staff'
Thats a great way of avoiding improvement, that is as I said to your staff member, your business problem. When you treat clients badly, expect harsh truth and direct words. There was no abuse.

2026年6月3日
自発的なレビュー
Albion ロゴ

Albion からの回答

Hi John,

As an Apple Approved Service Provider we use Apple-approved diagnostics, genuine Apple parts. All our repairs are certified and backed by Apple. Other companies offer a different service and parts quality.

We didn't offer a 2 week turnaround, a Mac repair turnaround is 5 working days or less. Whilst I agree listing back to your initial phone call more detailed information could have been provided and we're sorry about that. I will make a point however that verbally abusing our staff is not tolerated, this occurred when you came back into the store (09.39 3rd June) after your initial appointment. We're glad you've got your Mac up and running though.

5つ星のうち5の評価

Excellent service as always

Excellent service as always from this friendly store

2026年4月10日
Albion ロゴ

Albion からの回答

Hi Daniel,

We appreciate your support and thank you for highlighting the quality of our service. We look forward to welcoming you back to our store.

Trustpilot エクスペリエンス

Trsutpilot のレビューは誰でも書くことができます。レビューを書いた人には自分の書いたレビューをいつでも編集したり削除したりする権限があり、それらのレビューはアカウントがアクティブである限り表示されます。

プラットフォーム保護のため、専門チームと高度なテクノロジーを駆使しています。偽レビューとの闘いについての詳細はこちらをご一読ください。

Trustpilot におけるレビュー プロセスの詳細についてはこちらをご覧ください。

よいレビューを書くための8つのヒントをご覧ください。

確認を行うことで、Trustpilot に投稿されるレビューが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実在の人物[LINK-END-PEOPLE] によって書かれたものであることの保証につながります。

レビューに対してインセンティブを提供したり、選択的にレビューを依頼したりすることは、TrustScore にバイアスを生む可能性があります。これは 当社のガイドラインに反します。

詳細情報