Aquatruwater レビュー 

35
•
TrustScore 5段階評価の2

2.1

レビューはレビュアーの個人的な意見であるため、特定の記載内容を検証することはありません。ただし、ビジネス上の取引が行われたことを確認できた場合、レビューに「確認済み」のラベルを付ける場合があります。詳細はこちら

プラットホームの健全性を維持するため、当社のプラットフォーム上のすべてのレビューは、確認済みか否かにかかわらず、年中無休で稼働する自動ソフトウェアによって審査されています。このテクノロジーは、本当の経験に基づいていないレビューなど、ガイドラインに違反するコンテンツを特定し、削除するよう設計されています。ただし、すべてを検知できるわけではありませんので、お気づきの点がございましたら、どうぞお知らせください。詳細はこちら

レビュアーのコメントを見てみましょう

5つ星のうち3の評価

I bought an AquaTru unit around 8 months ago and it has now started leaking. Customer support has replied politely and asked me to send the base unit to the Netherlands for inspection. My i... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち5の評価

Sinds 5 jaar heb ik een Aquatru Classic. Ik ben zeer tevreden over het gebruiksgemak, de prijs en de service. Destijds koos ik dit aanrechtmodel omdat ik vlak voor een verhuizing zat en dit apparaat h... もっと見る

5つ星のうち1の評価

Telefoon wordt niet opgenomen, mail wordt na een week met moeite beantwoord. Whatsapp wordt pertinent niet beantwoord. Bestelling wordt naar een niet bestaand incorrect adres verstuurd. Ik wacht al ee... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち1の評価

The following up of orders is extremely sloppy done, without any consideration for client needs. I ordered some new filters and the team only decided to get back to me after almost 1 week of waiting.... もっと見る

企業が回答しました

企業情報

  1. 水処理提供業者
  2. ・
  3. ウォーター フィルター提供業者
  4. 浄水会社
  5. 水処理工場

当該企業による記述

AquaTru EU is the official distributor of AquaTru water purifiers across the European Union, bringing clean, great-tasting water directly from your tap. Our award-winning reverse osmosis systems are independently certified to remove harmful contaminants such as lead, chlorine, PFAS, and microplastics—no plumbing or installation required. We’re committed to making pure water accessible, sustainable, and affordable for households throughout Europe. AquaTru purifiers offer a convenient and eco-friendly alternative to bottled water, helping to reduce single-use plastic waste and support healthier lifestyles—at the push of a button. With responsive EU-based customer service and a growing community of AquaTru users across the region, we’re proud to be your trusted partner in better water for your home, your health, and the planet.


連絡先

2.1

期待以下

TrustScore 5段階評価の2

35件のレビュー

5つ星
4つ星
3つ星
2つ星
1つ星

最近のレビュー依頼の記録はありません

この企業は最近、顧客にレビューを依頼していないため、レビューが全体の意見を反映していない可能性があります。

ネガティブなレビューの 76%に回答しています

通常1カ月以内に回答

この企業のTrustpilot 利用方法

レビューや評価の取得方法、スコアリング、モデレーションのプロセスについて確認する。

2.1

すべてのレビュー

(35)

過去12か月のレビュー数: 15件

レビューを書く
Trustpilot に参加している企業は、インセンティブを提供したり、レビューを非表示にするためにお金を払ったりすることは許可されていません。レビューはレビュアーの個人的な意見で、Trustpilot のものではありません。詳細はこちら

5つ星のうち1の評価

totally misled from start to finish

Ordered a product they didn’t have in stock (with no warning), got zero updates after purchase, and only after I reached out (2 weeks later) did they admit the delay without an apology or explanation.

I offered a fair resolution, but they canceled my order without consent — no apology, just a silent refund.

Completely unprofessional.

2025年7月22日
自発的なレビュー
Aquatruwater ロゴ

Aquatruwater からの回答

Hi Dave,

Thank you for your feedback. We’re truly sorry if we didn’t inform you about the delay as quickly as we should have. That’s never the experience we want for anyone, and we understand how frustrating it can be when expectations aren’t met. We always do our best to keep customers updated and resolve any issues quickly.

In your case, we processed a full refund after receiving your message via WhatsApp, in which you requested either to receive the product along with a 50% store credit due to the delay, or alternatively, a full refund. Unfortunately, with our new stock not expected until early September, we didn’t want to keep you waiting without a clear shipping date. As a result, and to honour your request for a resolution, we issued a full refund promptly.

We truly regret not being able to fulfil your preferred solution. If you’d still like to receive the product once it’s back in stock, we’d be more than happy to assist you with a new order—and can discuss a goodwill gesture at that time.

We’re grateful you brought this to our attention and are actively working to improve how we communicate stock status and delays moving forward.

Warm regards,

The AquaTru Team

5つ星のうち5の評価

Snelle hulp bij probleem waterfilter

Mijn waterfilter filterde niet meer volledig door plots, direct gestuurd via WhatsApp naar de klantenservice... Ze vroegen me heel specifieke vragen om exact te weten wat er mis mee is... Uiteindelijk het "descalint kit" aangeraden & uitgevoerd waarna alles weer perfecte werkte!

Heel vriendelijke, snelle & goeie klantenservice!!!!

2025年7月11日
自発的なレビュー
Aquatruwater ロゴ

Aquatruwater からの回答

Beste Gilles,

Hartelijk dank voor je mooie review! Fijn om te horen dat je zo tevreden bent over onze service en dat alles weer perfect werkt met behulp van de descaling kit.

We vinden het belangrijk om snel en gericht te helpen en het is geweldig om te lezen dat wij je snel via WhatsApp konden helpen.

We geven je complimenten zeker door aan onze collega's van de klantenservice!

Met vriendelijke groet,

Team AquaTru

5つ星のうち5の評価

Friendly customer service, good product :)

Customer service was friendly to deal with and my product works just as expected. The water tastes good :)

2025年7月7日
自発的なレビュー
Aquatruwater ロゴ

Aquatruwater からの回答

Hi Brad,

Thank you so much for your kind words! We're delighted to hear that you're enjoying your AquaTru and that the water tastes great 😊

Our team is always happy to help, and it's wonderful to know you had a positive experience with us.

Wishing you many more litres of pure, great-tasting water!

Warm regards,

The AquaTru Team

5つ星のうち5の評価

Surprisingly good

I was a bit concerned after reading some reviews about purchases from the European branch.

Nevertheless, after watching some videos and reading a lot of positive reviews, I decided to take the risk.

It took about 2-3 weeks for delivery from the Netherlands to Bulgaria (Byala, Varna oblast). Order placed on 9 and received on 26 June 2025. The customer support wasn’t great. I requested details on my order the day after I made it, but I never heard back from the support team, even after following up with multiple emails. I tried calling once but got the answering machine, and when I called again a day or so later, I managed to speak with a lady from the support team. She gave me the weak excuse that my email—sent to both of their customer support emails—ended up in the spam folder. I would have believed that in the early 2010s, but not now, especially if that’s your business.

The product itself is absolutely amazing. I got the AquaTru Carafe with the alkaline mineralising filter. It was very well packed in a double box. I measured the TDS before the filter at around 200 particles, and after the filter (with re-mineralisation) it was around 50. Very simple to use—it takes about 10 minutes to fill a full jug of about 1.7 litres. Still haven't figured out how the waste water ends up back in the fill tank without having to go through the filters again...

2025年7月5日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

Waardeloos product!

Waardeloos product!

De eerste paar maanden werkt het goed. Vervolgens beginnen de problemen. De klantenservice komt iedere keer met een steeds uitgebreidere 'oplossing'.

Filters vervangen, ontkalken, nogmaals ontkalken maar dan op andere wijze enzovoorts. Het kost zo veel tijd en geld om dit apparaat normaal werkend te krijgen.

Verspil je geld niet aan dit verschrikkelijke bedrijf en product!

2025年7月1日
自発的なレビュー
Aquatruwater ロゴ

Aquatruwater からの回答

Beste Alexander,

Wat jammer om te lezen dat u deze ervaring heeft gehad. We helpen u uiteraard graag verder, maar we kunnen op dit moment geen bestelling onder uw naam terugvinden.

Zou u wellicht contact willen opnemen met ons klantenserviceteam, zodat we uw situatie verder kunnen bekijken?
Het klopt dat we bij eventuele storingen of problemen een aantal stappen doorlopen, zoals het ontkalken van het systeem of het vervangen van filters. In de meeste gevallen lost dit het probleem gelukkig op, maar het is vervelend te horen dat dit bij u niet het gewenste effect heeft gehad.

Laat het ons gerust weten via info@aquatru.eu, dan kijken we graag samen met u naar een passende oplossing!

Met vriendelijke groet,

Het AquaTru team

5つ星のうち5の評価

Excellent Customer Service Despite Shipping Issues

I had an issue with my AquaTru order where the original shipment was significantly delayed and eventually went missing in transit. While this was definitely frustrating, I have to say that the customer service team handled it exceptionally well.

They responded promptly to my emails, kept me informed throughout the process, and, once it became clear that the original parcel couldn’t be tracked, they didn’t hesitate to send out a replacement order via FedEx for faster and more reliable delivery.

Their communication was professional, understanding, and solution-focused. Even though the shipping problem was out of their hands, they took full responsibility and made sure I wasn’t left waiting.

It’s rare to see this level of support these days, and it made all the difference. I truly appreciate how they turned a frustrating situation into a positive experience.

Highly recommend AquaTru—not just for their products, but for the integrity of their support team.

2025年6月20日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

Fingers crossed your product isn’t damaged on arrival

ordered the AquaTru Classic with high expectations, given the premium price and supposed reputation. What arrived? A leaking, damaged unit straight out of the box.

You’d think a company charging this much would have solid build quality and basic quality control. Apparently not. Even worse, when I contacted them asking for a return and refund, their very first reply stated no returns allowed. Seriously? The product is faulty.

What followed was a painfully slow month-long back and forth — I was asked to endlessly test things, take photos, videos , and wait days between each response. No urgency, just hoops to jump through while I was left with a broken product.

Eventually, and without asking, they sent a replacement base. I had already requested a refund multiple times, which they ignored. Weeks later, they finally admitted fault but told me I’d need to pay to return both the broken unit and the replacement.

Let that sink in: they sent a broken product, delayed for weeks, sent something I didn’t agree to — and then expected me to pay to return it all.

I’ve now had to escalate this through the European Consumer Centre and my bank to get basic consumer rights respected.

If you’re considering AquaTru, pray your unit arrives intact — because if not, you’re in for a long, frustrating ride with one of the worst customer service teams I’ve ever dealt with. Hugely disappointing for a “premium” brand.

2025年5月16日
Aquatruwater ロゴ

Aquatruwater からの回答

Dear Jack,

Thank you for sharing your experience. We sincerely regret that your initial AquaTru Classic arrived with a leaking issue and we understand how disappointing this must have been.

When you first contacted us, our goal was to quickly identify any simple issues that might be causing the leak—this is a standard part of our troubleshooting process designed to help customers resolve problems efficiently. When those steps didn’t fix the issue, we promptly sent you a replacement base to resolve the leakage.
We understand that by the time the replacement arrived, you no longer wished to keep the product. In recognition of this, and as an exception to our standard policy, we agreed to take back both the original device and the replacement base and issue a full refund. This was done to prioritise your satisfaction, despite the fact that the refund request came after we had already tried to resolve the matter.

We followed the appropriate steps carefully and went beyond our usual return policy to accommodate your concerns. We truly regret that the process felt slow from your perspective and appreciate your feedback, which helps us improve our customer service going forward.

Thanks again,

Customer Support Team - AquaTru Europe

5つ星のうち2の評価

Good tech awful customer service

2 stars because the Aquatru carafe seems to be working fine. I was tempted to give 1 star for the extremely crappy customer service though. It took 5 weeks for my order to come (I see from other reviews that I'm not the only one). Generously, after a few email, they offered me some descaling powder! Wow! 10 bucks gift: fantastic!!
Basically, if you order on their website, it says available when it's not. Be aware!

2025年4月30日
自発的なレビュー
Aquatruwater ロゴ

Aquatruwater からの回答

Thank you for taking the time to share your feedback.

We're truly sorry to hear about your experience with the delay in receiving your order. Unfortunately, we were facing unexpected challenges at the time, including ongoing labor disruptions at the harbour, which caused our container with stock to be held up for several weeks. This had a significant impact on our delivery timelines, and we deeply regret the inconvenience it caused.

That said, we’re glad to hear that your AquaTru Carafe is working well, and we appreciate you acknowledging that in your review. We do our very best to keep our customers informed and supported, even in difficult circumstances, and we’re continuously working to improve our service and communication.

Thank you again for your honest feedback, it helps us do better.

5つ星のうち1の評価

Order AQ12286 I ordered products from…

Order AQ12286 I ordered products from Aquatru.eu on November 21st, and after a week, I received information about a 1-2 week delay. A few days ago, I wrote an email to check on my order. I only received a brief response that my order would be delayed by another month and would arrive in mid-January next year!!! What an unserious company! I hope the order finally arrives so I can change this review, but for now, the lowest rating possible.

Update: The order arrived today but is incomplete; one filter is missing (I sent the information and photos via email).

2024年11月21日
自発的なレビュー
Aquatruwater ロゴ

Aquatruwater からの回答

Thank you for updating your review and sharing your experience.

Late last year, we were unfortunately hit by a period of unexpected delays due to a stock shortage, caused in part by transport disruptions. We know how disappointing it must have been to place your order with excitement and then face such a long wait, and for that, we sincerely apologise.

Regarding the missing item you mentioned: we looked into your case and already replied to your email in December to clarify the contents of your order. You ordered an AquaTru device together with a one-year filter pack. This filter pack includes three filters in total (2x Pre-Carbon filters [1–2] and 1x VOC Carbon filter [4]), and these, combined with the AquaTru unit, complete your order of four items.

We hope everything is now in place and working well, and we truly appreciate your patience.

5つ星のうち1の評価

Paid 1500 euros for 2 AuaTrus, not received one

I have paid for two aquatrus and haven’t received either one. Customer service contact has NOT been available the last four times I tried to call. Extremely bad experience so far.

2024年5月19日
自発的なレビュー
Aquatruwater ロゴ

Aquatruwater からの回答

We’re very sorry to hear about the trouble you’ve had so far.

Thank you for sharing your feedback and we’re very sorry to hear about your experience.

We’ve checked your details and noticed that you're located in the United States. Since our team at AquaTru EU handles orders and support within Europe, it’s best to reach out directly to the US customer service team at cs@aquatruwater.com. They’ll be best equipped to look into your order and assist you further.

If you ever need help with orders from our European webshop, we’re always here for you!

5つ星のうち1の評価

Aquatru Calssic: niet aanschaffen!

In het begin werkte het apparaat (Classic) helemaal goed. Na verloop van tijd duurde het steeds langer om de tank te filteren. Na contact met Aquatru een nieuwe set filters aangeschaft (€ 100,-). Waarna er weinig/geen verbetering in zat. Toen op advies een set met zakjes citroenzuur aangeschaft (€ 35,-): bood ook geen verbetering. Het bedrijf is niet tot heel slecht te bereiken. Geen telefonisch antwoord, mail wordt niet gelezen en beantwoord. Apparaat kan hierdoor niet worden gebruikt. Gedreigd om alles terug te sturen en geld terug te eisen helpt niet. Er wordt nogmaals een beroep op een schoonmaakset gedaan. Nu nog steeds in afwachting van een oplossing. Advies: koop geen Aquatru producten: geen communicatie mogelijk, geen oplossing wordt geboden!

2024年3月20日
自発的なレビュー
Aquatruwater ロゴ

Aquatruwater からの回答

Thank you for taking the time to share your feedback.

We always strive to provide a reliable and efficient water filtration experience, and we’re truly sorry to hear that the AquaTru Classic didn’t meet your expectations, leading you to discontinue use of the system.

If you ever reconsider or need any assistance with troubleshooting, please don’t hesitate to reach out. We’d be more than happy to help resolve any concerns or provide guidance on filter maintenance.

Thank you again for your valuable feedback, it helps us continuously improve our products and services.
 

5つ星のうち4の評価

Some customer services challenges but resolved now.

Filter worked great until after 2 months. Where the internals started leaking. Wrote to customer service, they did one suggestion that didn't help and then went quiet. Have been trying to get in touch with them for over 2 weeks but without reply. Product doesn't seems solid and customers service is non existing in my case.

Update: I managed to get in touch with the CEO and he helped to resolve the situation immediately. I have a new unit on the way. It's a bit shame it took so long but he reassured me they will discuss the case / mistake and it should not occur again.

2023年12月6日
自発的なレビュー
Aquatruwater ロゴ

Aquatruwater からの回答

hank you so much for taking the time to update your review and share your experience. We truly appreciate your patience and are glad to hear that the situation has been resolved to your satisfaction.

We sincerely regret the delay you encountered initially and the frustration it must have caused. Please know that your feedback is invaluable in helping us improve both our product quality and customer service processes. We're committed to ensuring this doesn’t happen again and appreciate your understanding as we work to provide the level of support our customers deserve.

If you have any further questions or need assistance in the future, please don’t hesitate to reach out—we’re here to help.

5つ星のうち1の評価

I didn't get the product and support ist not answering my emails!

After one week of waiting, I opened DPD website to check where my shipment is. Unfortunately the item is stuck in the Netherlands. So I emailed the company multiple times and no one is replying.. The last email I sent is cancelling the order and I demanded a refund. Of course no one answered that email as well. I will forward this issue to my credit card company so they refund my money. Absolutely not recommended to buy anything from this company!

2021年12月10日
自発的なレビュー

Trustpilot エクスペリエンス

Trsutpilot のレビューは誰でも書くことができます。レビューを書いた人には自分の書いたレビューをいつでも編集したり削除したりする権限があり、それらのレビューはアカウントがアクティブである限り表示されます。

プラットフォーム保護のため、専門チームと高度なテクノロジーを駆使しています。偽レビューとの闘いについての詳細はこちらをご一読ください。

Trustpilot におけるレビュー プロセスの詳細についてはこちらをご覧ください。

よいレビューを書くための8つのヒントをご覧ください。

確認を行うことで、Trustpilot に投稿されるレビューが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実在の人物[LINK-END-PEOPLE] によって書かれたものであることの保証につながります。

レビューに対してインセンティブを提供したり、選択的にレビューを依頼したりすることは、TrustScore にバイアスを生む可能性があります。これは 当社のガイドラインに反します。

詳細情報