Greatest – Nikotiinipussi vai alkemistien salainen resepti?
Ensikosketus Greatest-pussiin oli kuin olisi suudellut sähköä. Ei sitä tuskallista sorttia, vaan sellaista lempeän herättävää kipinää, joka muistuttaa sinua siitä, että olet yhä elossa ja että suusi on juuri muuttunut moderniksi savuttomuuden temppeliksi.
Paketin avaaminen tuntui miltei seremonialta: kansi napsahti auki kuin avaruusaluksen luukku, ja sisältä paljastui rivi pieniä valkeita sotureita, valmiina taisteluun tylsyyttä ja tupakanhimoa vastaan. Tuoksu oli erittäin kiinnostava. Välimaasto mintun, valheen ja toivon välillä.
Heti huulen alle asettaessa pussi aloitti oman oopperansa. Ensin tuli viileys, sitten lempeä pistely, ja lopulta kuin nikotiininen deus ex machina saapui euforinen rauha. Ei liian vahva, ei liian mieto. Täydellinen tasapaino, kuin zen-munkki kofeiinipärinöissä.
Plussaa siitä, ettei pussi vuotanut, eikä se muuttunut suussa epämääräiseksi mössöksi, kuten eräät toisen luokan pussiveljekset. Tuntui siltä, että Greatest ei yritä olla cool vaan se on cool. Se ei halua miellyttää kaikkia, vain niitä, jotka tietävät mitä haluavat.
Miinusta? Ehkä siitä, että paketissa ei ollut mukana varoitusta: tämä saattaa aiheuttaa lievää itsetyytyväisyyttä ja vaarallisen määrän tyyneyttä.
Arvosana: 4,7/5
(-0,3 pistettä siitä, ettei se ratkaissut ilmastonmuutosta.)








