känner mig lurad finns ingen som svarar på telefon hänvisningston mina glas ögon har gått sönder och ingen mailar tillbaka Har bundit upp mig i 2 år och har nu inga glasögon om jag inte vill ha so... もっと見る
ieye glasögon
Trustpilot にアクセスしていただき、ありがとうございます。残念ながら、この企業のウェブサイトが閉鎖されたため、こちらにレビューを書くことはできなくなりました。ご質問がありましたら、ご遠慮なくお問い合わせください。
レビューはレビュアーの個人的な意見であるため、特定の記載内容を検証することはありません。ただし、ビジネス上の取引が行われたことを確認できた場合、レビューに「確認済み」のラベルを付ける場合があります。詳細はこちら
プラットホームの健全性を維持するため、当社のプラットフォーム上のすべてのレビューは、確認済みか否かにかかわらず、年中無休で稼働する自動ソフトウェアによって審査されています。このテクノロジーは、本当の経験に基づいていないレビューなど、ガイドラインに違反するコンテンツを特定し、削除するよう設計されています。ただし、すべてを検知できるわけではありませんので、お気づきの点がございましたら、どうぞお知らせください。詳細はこちら
レビュアーのコメントを見てみましょう
Julia som utförde syntest och utprovning var super seriös. Jag är jättenöjd med mina glasögon och hur jag blev bemött. Jag har haft glasögon från butiken sedan ett år tillbaka. Allt fungerar precis... もっと見る
Jag beställde mina första par glasögon och berättade detta för personalen (att jag inte var så bra på detta). Inga problem, detta ska lösas. Glasögonen jag fick var direkt obehagliga och på frågan om... もっと見る
企業が回答しました
Riktigt nöjd med mina nya progressiva glasögon. Trots att dessa kostade bara hälften av vad mina gamla glasögon kostade som jag köpte hos en annan kedja så ser jag bättre med mina nya!!!! Speciellt vi... もっと見る
企業情報
当該企業による記述
Vår affärsidé är att erbjuda marknadens lägsta priser på designade kvalitetsglasögon. Vi kan göra detta genom att arbeta på ett kostnadseffektivt sätt. Vi har utvecklat ny teknik, våra bågar är formgivna av våra egna designers i Sverige och vi köper glasen direkt av tillverkarna. Alltså inga fördyrande mellanhänder eller dyra märken.
連絡先
Stora Nygatan 31, 41108, Goteborg, スウェーデン
- 010-585 5901
- support@ieye.com
- ieye.com
Vägrar medverka till att barn ska få…
Vägrar medverka till att barn ska få det glasögonbidrag de är berättigade till enligt förordning (2016:36) om bidrag för glasögon till vissa barn och unga
Det är inget ïeye upplyser sina kunder om innan köp.
Gjorde synundersökning i helösingborg
Gjorde synundersökning, fick glasögonen samt solglasögonen. Är synundersökningen fel? Jag kan inte läsa i gläsögonen, det går som en båge i texten. Har endast ett väldigt litet fält som är läsbart i mitten av glasögonen. Har haft dessa progressiva glasögon nu i tre månader och har fortfarande endast ett lite läsbart fält. Man sa att det blir anpassat efter tiden men jag ser ingen förbättring. Jag var inne i butiken och påtalade situationen och undrade om det kunde vara storlek på bågen som gör att läsfältet blir så minimalt, de menade att det inte var så. Är nu fast i två glasögon i två år utan att kunna använda dem. Det är som att att det är ett lite smalt fält som går att läsa på flyttar jag blicken nedåt blir det som ett "hack" där det finns en annan styrka. Går fortfarande inte att läsa text i ett A4 blad men bokstäver från början vänsterifrån till högre utan måste flytta huvudet för att se texten i det smala läsbara fältet.
Lita inte på ieye eyewear
Lita inte på ieye när ni gör synundersökning för att när ni har köpt glasögon det finns ej ångerrätt och bytesrätt om den bågen du har beställt passar inte dig eller tycker inte storleken stämmer. Du kommer att förlora pengar på det. De bara byter om styrkan på glaset är fel, var försiktig med dina personuppgifter för att de fotar dig för glasögon med hjälp av AI vilket är redflag.
Jättenöjd med mina nya glasögon
Jättenöjd med mina nya glasögon. Fick en tid samma dag som jag kollade undersökningstider på nätet och blev väl mottagen i Örebro. Nya glasögonen kom efter en och en halv vecka. Verkar fungera riktigt bra.
Blir fotad i butik för ett par glasögon
Bokade för en gratis synundersökning och blev positiv överraskad av fina bågar i butiken. Bra fräsch butik (Borås) med modern utrustning och bra priser (kampanj!!), trevlig och kompetent personal. Tyvärr blev det ett stort NEJ till mig att beställa glasögon. I slutet av synundersökning frågade optikern att sälla mig framför en kamera för att bli fotad (Ieyes affärsidé inte butikens!). Första gång jag har varit med om att man behöver registrera sin bild i en butik för att köpa något. Förklarningen var ännu mer förvirrande: De vill kolla min längd för att anpassa glasögonen!!!
Nja… Jag ville inte bli fotad för ett par glasögon och det gick inte att säga hur långt man är. De ville ändå ha en bild på mig för att ha i arkivet och därför kunde de inte erbjuda mig att köpa nått! Jag tackade för mig och gick tomhänt därifrån :((.
Man vill ju inte ha sin bild, personnummer, namn, adress, email och telefonnummer samlad hos en glasögonbutik!!
Hur skyddas mina uppgifter? Vem har tillgång till arkivet? Vad händer om arkivet hackas eller börjar "läcka" ?
Vad säger GDPR om fotografering?
” All slags information som direkt eller indirekt kan knytas till en fysisk person som är i livet räknas enligt dataskyddsförordningen som personuppgifter. Även till exempel teckningar, foton, och filmer kan alltså vara personuppgifter om de avbildar människor.”
Totalsågar affärsidén och konceptet med fotografering, ändå en stjärna för fina bågar och priser!
+ Fina bågar
+ Bra priser
+ Gratis synundersökning
- STOR NEJ: Man blir fotograferad för att köpa ett par glasögon!
Trustpilot エクスペリエンス
Trsutpilot のレビューは誰でも書くことができます。レビューを書いた人には自分の書いたレビューをいつでも編集したり削除したりする権限があり、それらのレビューはアカウントがアクティブである限り表示されます。
企業は、自動招待を介してレビューを依頼することができます。この方法で得られたレビューは、本物の経験に基づいたものであり、確認済みのラベルが付与されます。
他の種類のレビューについての詳細はこちらをご一読ください。
プラットフォーム保護のため、専門チームと高度なテクノロジーを駆使しています。偽レビューとの闘いについての詳細はこちらをご一読ください。
Trustpilot におけるレビュー プロセスの詳細についてはこちらをご覧ください。
よいレビューを書くための8つのヒントをご覧ください。
確認を行うことで、Trustpilot に投稿されるレビューが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実在の人物[LINK-END-PEOPLE] によって書かれたものであることの保証につながります。
レビューに対してインセンティブを提供したり、選択的にレビューを依頼したりすることは、TrustScore にバイアスを生む可能性があります。これは 当社のガイドラインに反します。








