Banner for OVHcloud - Canada

OVHcloud - Canada レビュー 

174
•
TrustScore 5段階評価の3.5

3.5

Avenue McGill College 1801, suite 800, H3A 1Z4 Montréal, Ville-Marie, CA

•

レビューはレビュアーの個人的な意見であるため、特定の記載内容を検証することはありません。ただし、ビジネス上の取引が行われたことを確認できた場合、レビューに「確認済み」のラベルを付ける場合があります。詳細はこちら

プラットホームの健全性を維持するため、当社のプラットフォーム上のすべてのレビューは、確認済みか否かにかかわらず、年中無休で稼働する自動ソフトウェアによって審査されています。このテクノロジーは、本当の経験に基づいていないレビューなど、ガイドラインに違反するコンテンツを特定し、削除するよう設計されています。ただし、すべてを検知できるわけではありませんので、お気づきの点がございましたら、どうぞお知らせください。詳細はこちら

レビュアーのコメントを見てみましょう

5つ星のうち4の評価

I only had one outage for the entire time I had my server there (8 years) OVH provides what they promise and The support is there when you need them. Brandon was very helpful when it came time to term... もっと見る

5つ星のうち1の評価

De toute ma vie pro, c’est le pire service d’herbergement. C’est plus des voleurs qu’un service de cloud. 15/09 : J’ai acheté lherbgement pro (ils disent nom de domaine gratuit, faux je ne voyais... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち5の評価

CS11140343 — Merci pour le suivi et les actions rapides appliquées ! En tant qu'éditeur de logiciels personnalisés hébergés, je suis très satisfait des services offerts par OVH. Je lis parfois cert... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち5の評価

I've had a VPS server with OVH for the past 5+ years and a dedicated server before. The dashboard is a bit odd, but it has all the functionality I've needed & it has worked reliably for the full perio... もっと見る

企業が回答しました


企業情報

  1. ウェブ ホスティング サービス
  2. DNS プロバイダー
  3. クラウド コンピューティング サービス
  4. データベース管理会社

OVHcloud - Canada について

当該企業による記述

OVHcloud office OVHcloud is a global European leading cloud provider, we deliver public and private cloud products, shared hosting and dedicated server solutions in 140 countries worldwide. We also offer domain name registration, telephony services and internet access to our customers. Founded in 1999, OVHcloud is a French company with an international presence, based on a backbone of datacenter and points of presence spread across the globe. OVHcloud office

連絡先

  • Avenue McGill College 1801, suite 800, H3A 1Z4, Montréal, Ville-Marie, カナダ

3.5

まあまあ

TrustScore 5段階評価の3.5

174件のレビュー

5つ星
4つ星
3つ星
2つ星
1つ星

顧客にレビューを依頼しています

この企業は、ポジティブかネガティブかを問わず、顧客にレビューを依頼しています。

Trustpilot では、本物の人間によるコンテンツに重きを置いています。ただし、この企業は返信原稿の作成に役立つ AI 支援ツールにもアクセスすることができます。

この企業のTrustpilot 利用方法

レビューや評価の取得方法、スコアリング、モデレーションのプロセスについて確認する。

3.5

すべてのレビュー

(174)

過去12か月のレビュー数: 3,933件

レビューを書く
Trustpilot に参加している企業は、インセンティブを提供したり、レビューを非表示にするためにお金を払ったりすることは許可されていません。レビューはレビュアーの個人的な意見で、Trustpilot のものではありません。詳細はこちら

5つ星のうち1の評価

Pathetic Support - Stay away

Their server pricing is awesome, but the support is worse, even down to the extreme worst.
Their support team does not even spend time to read and understand the customer's problem and they simply send a generic response, wasting the time of the customer. This happened me two times in two different support departments.

Trust me, do not buy their servers.

2023年11月22日
自発的なレビュー
OVHcloud - Canada ロゴ

OVHcloud - Canada からの回答

Hello Eugene,
We really do apologize for this situation you had to face and honestly it's sad for us to hear such a thing from you, because this is not the type of service/support we expect to provide. We do hope that in future, you won't have to go through this issue again as we will take the chance to improve.

**UPDATE**
Thank you for the information and we appreciate your time and effort on reviewing us and of course share your concern on Trustpilot.

After check your ticket, I could see that our team already provided the according support available for your case. Anyhow, I'm really sorry for not reaching your expectations and I am moving forward your comments to our team and asking for a review on our answer.

You heard from us as soon as possible by ticket.
Have a nice day,
ViniL

5つ星のうち1の評価

This is a joke

They said that the VPS will be processed 24-48h, however more than that has passed and they take a while to respond and my VPS is still not delivered and they are asking for 50+ documents... if they dont comply within the next couple of days I will force a refund request through my bank

2023年11月20日
OVHcloud - Canada ロゴ

OVHcloud - Canada からの回答

Hello Erik
We really do apologize for this situation you had to face and honestly it's sad for us to hear such a thing from you, because this is not the type of service/support we expect to provide. We do hope that in future, you won't have to go through this issue again as we will take the chance to improve.

Taking this opportunity, I would like to request more information about your account and review in detail the case, and of course, provide an alternative solution. You have received a request, please, answer this request with your OVHcloud (aa0000-ovh or 0000-0000-00) and e-mail of your OVHcloud account.

Have a nice day,
ViniL

5つ星のうち1の評価

The last offer is 100% scam

The last offer 0.9$ for vps is 100% scam, they delete your your account with their orders after 1 day (after you receive the vps details)

2023年10月7日
自発的なレビュー
OVHcloud - Canada ロゴ

OVHcloud - Canada からの回答

Hello there Ibrahim, We really do apologize for this situation you had to face and honestly it's sad for us to hear such a thing from you, because this is not the type of service/support we expect to provide. We do hope that in future, you won't have to go through this issue again as we will take the chance to improve.
**UPDATE**
Thank you for the information.

I see that the account has been closed by our security teams. This is generally the case when we detect a use on a service hosted on our infrastructures which is contrary to our general conditions. In this type of case, the services are deleted so it will be impossible to act at our level. This is specified in the general conditions of the service and this action does not allow you to benefit from a refund on the services ordered.

Have a nice day,
ViniL

5つ星のうち1の評価

Waiting one hour to get through to someone on their SALES line...

They're clearly not that bothered about selling anything... In my case I'm just trying to get through to someone in Billing (obviously they only give out telephone numbers for their Sales team, who don't pick up anyway...) to discuss my contract. I'd like to cancel as I've encountered too many technical issues at this early stage - my server won't boot in normal mode any more, something to do with OS configuration - and there is little direction on how to solve it. I get that there are different tiers of support and you can't get gold standard support without paying for it, but if you're not a tech whiz like me and you have trouble making sense of complex documentation, you're stuffed.

For example, none of their support team has been helpful enough to give me a brief idiot's guide on how to check the logs in rescue mode, or if I decide to reinstall the OS, exactly what configuration I should select so that this problem doesn't reoccur. On the positive side, their live chat agents do respond very quickly. I just don't get how they can leave customers hanging on the sales line for so long - do they not want the business...

My impression was this would be very much plug and play, but it's been a disaster so far. I can't believe I've been waiting an hour to talk to a human, this is worse than airlines. Share price doesn't provide too much reassurance either...

2023年10月17日
OVHcloud - Canada ロゴ

OVHcloud - Canada からの回答

Hello Jonathan,
We really do apologize for this situation you had to face and honestly it's sad for us to hear such a thing from you, because this is not the type of service/support we expect to provide. We do hope that in future, you won't have to go through this issue again as we will take the chance to improve.

Taking this opportunity, I would like to request more information about your account and review in detail the case, and of course, provide an alternative solution. You have received a request, please, answer this request with your OVHcloud (aa0000-ovh or 0000-0000-00) and e-mail of your OVHcloud account.

Have a nice day,
ViniL

5つ星のうち1の評価

Declined order with no reason

I ordered a server, provided all necessary information, and several days later, the order was declined and canceled. Without any real reason.

2023年10月9日
自発的なレビュー
OVHcloud - Canada ロゴ

OVHcloud - Canada からの回答

Hey there Andrei,
**UPDATE**
We've carefully reviewed your order and account data, and unfortunately, our validation team had to decline your order and deactivate your account. It seems that they couldn't find all the necessary security assurances.

To resolve this situation, please take a moment to review your personal information, including your name, address, and email, as well as our service's terms and conditions before attempting a new order.

Have a nice day,
ViniL

5つ星のうち1の評価

Scam

Suspend my subscription after they receive abuse email from outdated spam program/software, 6000 messages sent are good 4 of them identified as spam, they remove also my account, money back is just titling, you have no chance to request your money, they remove your account, that vps will rent to another & the cycle turns

2023年7月20日
自発的なレビュー
OVHcloud - Canada ロゴ

OVHcloud - Canada からの回答

Hello Said,
I really do apologize for this situation you had to face and honestly it's sad for us to hear such a thing from you, a valuable user and customer, because this is not the type of service we expect to provide.

I do hope that in future, you won't have to go through this issue again as we will take the chance to improve.

**UPDATE**
I see that your case is updated and solved by our Abuse team. OVHcloud review in details all the reports and apply the correspondent action for each case.

You can always answer the ticket requesting or providing more information to help our team review the case.

Have a nice day,
ViniL

5つ星のうち1の評価

Very bad customer support and lack documentation about products

I ordered a server (SYS-1-SAT-32) which has IPMI. It turned out that it is not connected and this service is not guaranteed.
Technical support advised to abandon this and order another one or take it more expensive, but there are no guarantees that there will be IPMI. (4ovh - CS8011003)
From a financial point of view, such a bust will not be cheap, and there are no guarantees at all that it will help.
I opened a request to the billing department to replace the server. (4ovh - CS8011094) No response for over 10 days.

There is no documentation that there is or is not IPMI in the servers. After ordering, an error is written in the tab with IPMI.

The level of support is terrible. In the only ticket where they answered - there was no help.

If this problem is not solved and the financial department does not respond, I will return the money by any available means.

2023年6月30日
自発的なレビュー
OVHcloud - Canada ロゴ

OVHcloud - Canada からの回答

Hello Vitaly,

Thank you for giving us your feedback via TrustPilot and we apologize for any inconvenience.

At OVHcloud we are constantly improving our support and in particular to reduce the time it takes to process our customers' requests.

Here you can see that IPMI is only guaranteed with OVHcloud servers:
https://eco.ovhcloud.com/en-ca/compare/

IPMI isn't compatible with most SoYouStart servers and is available as an option to order on other models.

The problem you're experiencing isn't with your dedicated server and a change of server won't change anything.

However I confirm the information sent by my colleague via the ticket CS8011003.

Regards,

Maxime.R

5つ星のうち4の評価

Misleading offers.

I am a new customer with OVHCloud, and I had planned to renew my dedicated server eco KS-GAME-2 in advance, which had a permanent 50% discount. However, when I tried to renew, the renewal price appeared without the discount. Is this an error? I remember that in the fine print, it stated that the discount was permanent and not just for 1 month like the current offers.
I tried to reach out through tickets and Discord but did not receive a response.

Edit:
When making the final payment for the renewal, the discount appears. I apologize for the confusion.

2023年7月2日
自発的なレビュー
OVHcloud - Canada ロゴ

OVHcloud - Canada からの回答

Hello,
I really do apologize for this situation you had to face and honestly it's sad for us to hear such a thing from you, a valuable user and customer, because this is not the type of service we expect to provide.

I do hope that in future, you won't have to go through this issue again as we will take the chance to improve.

Taking this opportunity, I would like to request more information about your account and review in detail the case, and of course, provide an alternative solution. You have received a request, please, answer this request with your OVHcloud (aa0000-ovh or 0000-0000-00) and e-mail of your OVHcloud account.

We do not offer support in Discord.

Have a nice day,
ViniL

5つ星のうち3の評価

Good 7 out of 10

OVH provide top-class services in terms of performance, DDoS protection and “technical” support and focus on technical here. They provide fast hardware replacement and good servers monitoring. In terms of the billing support 1 out of 10 my rating. Takes days to reach them despite that billing should be given priority support. As a CEO of hosting company. I have dealt with much colocation and dedicated server providers. Never really needed to contact billing support. But at OVH expect billing issues and bugs.
However we are just dealing with that because they provide competitive services in terms of DDoS protection and performance. Never faced a downtime really as i remember or just a very little downtime. That’s a 2 years experience with OVH.

2023年6月3日
OVHcloud - Canada ロゴ

OVHcloud - Canada からの回答

Hello Shady,
Thank you for taking the time to post this review.
We're delighted that you like our products and services, and we're sorry to hear about this feedback concerning your requests to the billing department.
Please be assured that our teams will follow up all requests as quickly as possible.

Regards,
Alexandre.L

5つ星のうち1の評価

PATHETIC SERVICE!

PATHETIC SERVICE!
VPS server went down 3 times in a month. can't even reboot my server. worst support total waste of money.

2023年5月25日
OVHcloud - Canada ロゴ

OVHcloud - Canada からの回答

Hello Ahsan,
I really do apologize for this situation you had to face and honestly it's sad for us to hear such a thing from you, a valuable user and customer, because this is not the type of service we expect to provide.

I do hope that in future, you won't have to go through this issue again as we will take the chance to improve.

Taking this opportunity, I would like to request more information about your account and review in detail the case, and of course, provide an alternative solution. You have received a request, please, answer this request with your OVHcloud (aa0000-ovh or 0000-0000-00) and e-mail of your OVHcloud account.

Have a nice day,
ViniL

5つ星のうち1の評価

This company scam people

This company scam people, I tried to cancel services, but their website gave error, then I contacted support, but they did not cancel services and my card was charged again and again, stay away from these scammers.

2023年4月1日
自発的なレビュー
OVHcloud - Canada ロゴ

OVHcloud - Canada からの回答

Hello John,
I really do apologize for this situation you had to face and honestly it's sad for us to hear such a thing from you, a valuable user and customer, because this is not the type of service we expect to provide.

I do hope that in future, you won't have to go through this issue again as we will take the chance to improve.

Taking this opportunity, I would like to request more information about your account and review in detail the case, and of course, provide an alternative solution. You have received a request, please, answer this request with your OVHcloud (aa0000-ovh or 0000-0000-00) and e-mail of your OVHcloud account.

Have a nice day,
ViniL

5つ星のうち1の評価

fraud company and fraud service

I paid for my server at 9th of Feb .. they activated the server at 11th of Feb

suddenly my server stopped working at 1st of Mar
I sent a support ticket at 1st of Mar
at 3rd of Mar my server got deleted
at 7th of Mar they responded that my server got deleted because I didnt pay !!

how the hell can I know that if they are not responding ?!!
they gave me 18 days of service even though I paid for 30 days
they dont want to give refunds
they dont want to bring the server online again for the days I paid for

I can provide all the emails and bills you want to pin this company as a bad one

edit:
I wish I can provide images here cause their customer support is brain dead
I tell him something he reply after 3 days with something else

I wish this company close their services and dont bother working again in this industry

2023年3月1日
自発的なレビュー
OVHcloud - Canada ロゴ

OVHcloud - Canada からの回答

Hello Abdullah,
I saw that our team already provided you an answer to your request.
Your your server has been cancelled, and that it is not possible to restore it in your account. To give you a clearer vision of what happened here, below are the main facts :

- Your server was last charged from Feb 1st to march 1st on the invoice we mentioned by ticket. This service was paid until March 1st and not march 12th.
- On feb 15th, as the automated payments could not be made on your paypal account, this service automatically switched to manual renewal. An email was sent to inform you about this.
- Your server was suspended on March 1st as its renewal date was reached
- it was then deleted on March 9th as no renewal was made for this service

Unfortunately, your contact request was made on march 22, when your server was already deleted. I however wish to confirm that you have used all the days of service that were paid for this server.

We still have ongoing offers on our dedicated servers in the Eco range, that you can find here : https://eco.ovhcloud.com/en/

Kind regards
ViniL

5つ星のうち1の評価

WILL NEVER USE OVH AGAIN!

One of the sites on my server was hacked with a common SQL injection. Rather than suspending that site, they closed ALL my websites.

When dealing with support to get help to restore sites the customer support team was more than awful. They weren't helpful at all.

I had to hire outside help to move my sites off the server and restore them elsewhere.

Now that I am trying to cancel, their cancellation fees are 100% of the remaining contract on the server which is insanely bad as they are simply taking advantage of the customers.

WILL NEVER USE OVH AGAIN!

2023年3月30日
OVHcloud - Canada ロゴ

OVHcloud - Canada からの回答

Hello Magnus,

Thank you for giving us your feedback via TrustPilot and we are sorry for the inconveniences encountered.

OVHcloud is constantly improving its services and customer support.

If you are talking about the restoration of websites on a dedicated server, the scope of intervention of our support is limited to the connectivity of the server on the OVHcloud network as well as to the hardware part.

The system and application configuration is the customer's responsibility as we have no access to your data.

So that I can check what happened to give you the right information about your request, I invite you to answer the request for information that I just sent you.
You can answer it by giving me the ID of your OVHcloud account (xx12345-ovh).

Regards,

Maxime.R

Trustpilot エクスペリエンス

Trsutpilot のレビューは誰でも書くことができます。レビューを書いた人には自分の書いたレビューをいつでも編集したり削除したりする権限があり、それらのレビューはアカウントがアクティブである限り表示されます。

プラットフォーム保護のため、専門チームと高度なテクノロジーを駆使しています。偽レビューとの闘いについての詳細はこちらをご一読ください。

Trustpilot におけるレビュー プロセスの詳細についてはこちらをご覧ください。

よいレビューを書くための8つのヒントをご覧ください。

確認を行うことで、Trustpilot に投稿されるレビューが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実在の人物[LINK-END-PEOPLE] によって書かれたものであることの保証につながります。

レビューに対してインセンティブを提供したり、選択的にレビューを依頼したりすることは、TrustScore にバイアスを生む可能性があります。これは 当社のガイドラインに反します。

詳細情報