レビュヌはレビュアヌの個人的な意芋であるため、特定の蚘茉内容を怜蚌するこずはありたせん。ただし、ビゞネス䞊の取匕が行われたこずを確認できた堎合、レビュヌに「確認枈み」のラベルを付ける堎合がありたす。詳现はこちら

プラットホヌムの健党性を維持するため、圓瀟のプラットフォヌム䞊のすべおのレビュヌは、確認枈みか吊かにかかわらず、幎䞭無䌑で皌働する自動゜フトりェアによっお審査されおいたす。このテクノロゞヌは、本圓の経隓に基づいおいないレビュヌなど、ガむドラむンに違反するコンテンツを特定し、削陀するよう蚭蚈されおいたす。ただし、すべおを怜知できるわけではありたせんので、お気づきの点がございたしたら、どうぞお知らせください。詳现はこちら

レビュアヌのコメントを芋おみたしょう

5぀星のうち1の評䟡

Ich habe nacheinander zwei Krawatten bestellt, eine im Dezember 2024, eine im Januar 2025. Nachdem sie aber nach Monaten noch immer geliefert wurden, stornierte ich die Bestellungen. Das wurde ignorie... もっず芋る

5぀星のうち5の評䟡

Firstly, as I see there have been a few reviews that have been less than generous, let me address those who want a mass produced product dispatched immediately; as Passaggio Cravatte’s site makes... もっず芋る

5぀星のうち5の評䟡

I placed an order for a silk tie at Passaggio Cravatte in May this year. It took a bit time before it arrived since it has to be handmade by Gianni himself. What a tie! Just amazing craftsmanship, and... もっず芋る

5぀星のうち5の評䟡

In realtà dovrei dare 4 stelle per un tema di lentezza nel consegnare le cravatte ma siccome sono fatte totalmente a mano e su misura, con sete pregiatissime, l’attesa di due mesi Ú giustificata. Hann... もっず芋る

䌁業情報

  1. 衣料品提䟛業者

圓該䌁業による蚘述

We are a small Italian family tailor shop that makes bespoke ties, scarves and pocket-squares, where everything is handmade by me and my wife Marta in our tailor's house near Milan; just think that in each of our ancient 7 folds there are almost two meters of hem all handmade. And all the fabrics you see in our shop are vintage, so still hand-printed between 1970 and 1990. And we can only produce a few pieces a day. Also on our online shop you can choose the measurements you want of length and width, in cm or in inches, of your tie, and whether to have your initials embroidered, again on the back of the tie. Thanks, Gianni


連絡先

3.5

たあたあ

TrustScore 5段階評䟡の3.5

365件のレビュヌ

5぀星
4぀星
3぀星
2぀星
1぀星

ネガティブなレビュヌの 6に回答しおいたす

通垞24時間以内に回答

この䌁業のTrustpilot 利甚方法

レビュヌや評䟡の取埗方法、スコアリング、モデレヌションのプロセスに぀いお確認する。

Trustpilot に参加しおいる䌁業は、むンセンティブを提䟛したり、レビュヌを非衚瀺にするためにお金を払ったりするこずは蚱可されおいたせん。レビュヌはレビュアヌの個人的な意芋で、Trustpilot のものではありたせん。詳现はこちら

5぀星のうち5の評䟡

Stunning handmade tie

The seven folds tie i received from Gianni is one of the most beautiful and well constructed now in my wardrobe. The vintage silk is circa 30 years old, has a wonderfully smooth and soft hand and knots perfectly. It took a bit to arrive, but worth the wait!!

2023幎12月22日
自発的なレビュヌ
5぀星のうち2の評䟡

I really don’t know

I really don’t know, because first you lost my order, causing a terrible delay. And then you gave the parcel to the entrusted Italian mailcompany, which failed to deliver the parcel on time.
Result? I had to travel to South Africa without the twi items I ordered (way on time). Si, I really don’t know. I am still in the dark. Grazie!

2023幎10月24日
Passaggio Cravatte HOMEmade italian ties ロゎ

Passaggio Cravatte HOMEmade italian ties からの回答

Hi Marcel,

thank you for your review.

So, let's go in order:

1) I have checked all our emails we exchanged and I am not aware that I lost your order; can you send me an email again telling me that I lost your order?

2) your order was created on Oct. 25; after 32 business days it was being shipped; we are asking for 30 business days as production time.

3) our goal is the happiness of our customers; so if you had told me a precise, I would have sent you the package by fast courier. There are customers with premium service who get it in 7 days; and others who pay the difference to switch from standard to expedited shipping because they have weddings or other dates to meet, and we have always been on time.

In any case I am sorry about this. Next time I suggest you tell me a departure date, or choose expedited shipping; in Ue it would have arrived in 24 hours.

I am waiting for your email,

Thank you,

Gianni

5぀星のうち4の評䟡

Very nice and unique designs

Very nice and unique designs! However communication can be improved. I don't mind waiting for such a rare tie, but it would be great to receive updates! Also better opt for the 7 fold version, as the ties are unlined and depending on the cloth could be a bit "thin".

2023幎10月15日
5぀星のうち5の評䟡

The very best Ascots (cravats)

The beauty of using a small family run business rather than a large retail operation is the attention to detail and the quality of both the service and the finished product. Gianni is a pleasure to deal with and really works hard to provide an excellent customer experience. I ordered 4 Ascots and what I have received exceeds all my expectations. The quality of the material and Marta's hand stitching is fantastic.
I would certainly recommend Passaggio for any neck wear and I will certainly be ordering more.
Thank you Gianni and Marta - please keep up the good work!

2023幎12月21日
自発的なレビュヌ
5぀星のうち5の評䟡

Absolutely delighted!!!

Absolutely delighted with my yellow vintage tie from Passaggio Cravatte! The craftsmanship is superb, and the attention to detail is truly impressive. The quality of the material is outstanding, and the tie knots beautifully, giving a polished look every time. I've received numerous compliments whenever I wear it, and I couldn't be happier! Highly recommend Passaggio Cravatte for anyone looking to elevate their style with timeless, high-quality accessories! What is more, the order was made to Poland - very fast and without any problems.

2023幎12月21日
自発的なレビュヌ
5぀星のうち1の評䟡

Items never received

Items never received. Emails went unanswered.

2023幎10月12日
Passaggio Cravatte HOMEmade italian ties ロゎ

Passaggio Cravatte HOMEmade italian ties からの回答

Thank you for your review.

1) your parcel, as I emailed you Dec 9, 2023, 08:52 is in transit; and your code, visible on www.poste.it , is RC283481246IT ; I just checked and it is regularly in transit; however, having chosen standard shipping, and it being now a busy time for shipping, it needs maybe a little more time.

2) I never received a reply from you to this email of mine of December 9 with the shipping number.

If you have any questions you can email me and I will respond, as I respond to all our customers.

Thank you and I look forward to your pocket-squares; so maybe you will change this review =),

Gianni

5぀星のうち2の評䟡

Took 3 months to get product and the


Took 3 months to get product and the quality is poor.
should had just buy high end product form retail shop instead.

2023幎8月17日
Passaggio Cravatte HOMEmade italian ties ロゎ

Passaggio Cravatte HOMEmade italian ties からの回答

Thank you for your review.
What I regret the most is to read that we make poor quality products. Because the hands that made all those ties that received 5 STARS here are the same hands that made your tie; and that is my hands and my wife Marta's hands.

Maybe you have all lined ties, with the tip all put on by machine, because the lining is only put on by machine, and you are not used to the unlined ones that are all hand hemmed like ours, with about a meter of hem all done by hand.

Maybe email me at info@passaggiocravatte.com so we can talk more about it. I am at your complete disposal to always improve.

On the delivery time you ordered in August so we were stopped for the summer vacation. I don't think it's been 3 months since the order, though.

Thank you and I hope to hear back from you by email.

Gianni

5぀星のうち5の評䟡

Absolutely satisfied with these home-made ties!

The ties are of superb quality: the silk is of excellent manufacture and truly vintage, and you can immediately tell the difference with any industrially-made tie the moment you take one home-made tie of Passaggio Cravatte in your hands. The service is very personal and valuable too: Gianni is available to answer any question and thoughtful to provide guidance on every purchase as well as updates on the status of the orders. Absolutely satisfied with my experience at Passaggio Cravatte!

2023幎12月15日
自発的なレビュヌ
5぀星のうち1の評䟡

Horrible customer service
no clear


Horrible customer service
no clear expectations on delivery. It took a month from shipping and I still have not received the tie

2023幎10月7日
Passaggio Cravatte HOMEmade italian ties ロゎ

Passaggio Cravatte HOMEmade italian ties からの回答


Thank you for your comment. But as I already wrote to you on instagram your package was due on December 12. But it was missed delivery because no one was home. So with your code RC280956115IT call the post office because it will be in stock.

I point out to those reading that we exchanged many messages in Instagram. So we always responded to the messages that the customer sent us.

Also, if the U.S. customs and shipping systems have kept the package for many days stopped, it is not our fault.

Thank you and I hope you can go and retrieve your package in storage as soon as possible,

thank you,

Gianni

5぀星のうち4の評䟡

Quality is excellent

Quality of their handmade is excellent and the fabrics they use are really good, beautiful and unique.

They give the width in 0.5cm intervals. I ordered 9cm width but the tie is 8,5cm. And the length is 1cm short of what I ordered. This have happened before also with them. Considering how important the width and the length are for ties, I'm amazed that they don't pay attention to the measurements the client has ordered.
This is the reason I give 4 of 5 starts.

2023幎9月13日
5぀星のうち1の評䟡

I still have not received my order

I still have not received my order! Getting very nervous

2023幎9月15日
Passaggio Cravatte HOMEmade italian ties ロゎ

Passaggio Cravatte HOMEmade italian ties からの回答

Hi Burnet,

thank you for your review. It surprises me for these reasons:

1) as of Nov. 5, I had sent you an email with photos of your almost-ready ties. I do this to keep customers informed. I if I were a customer would be happy.

2) to that email of mine you never answered me.

3) as of Nov. 9 you are still writing to me asking about your order

4) I reply to you on November 10

5) you don't respond to my Nov. 10 email

6) tonight you write me this review

Conclusion: it seems to me that I have always responded to you, even showing you the status. I hope you appreciated it.

Finally your order will be shipped, along with many others, tomorrow or the day after tomorrow, because it is ready. And after shipping, our custom is to send your shipping number; and so we will!

And I hope when you receive the ties you will be happy in changing this review; thank you for everything,

Gianni

Trustpilot ゚クスペリ゚ンス

Trsutpilot のレビュヌは誰でも曞くこずができたす。レビュヌを曞いた人には自分の曞いたレビュヌをい぀でも線集したり削陀したりする暩限があり、それらのレビュヌはアカりントがアクティブである限り衚瀺されたす。

䌁業は、自動招埅を介しおレビュヌを䟝頌するこずができたす。この方法で埗られたレビュヌは、本物の経隓に基づいたものであり、確認枈みのラベルが付䞎されたす。

他の皮類のレビュヌに぀いおの詳现はこちらをご䞀読ください。

プラットフォヌム保護のため、専門チヌムず高床なテクノロゞヌを駆䜿しおいたす。停レビュヌずの闘いに぀いおの詳现はこちらをご䞀読ください。

Trustpilot におけるレビュヌ プロセスの詳现に぀いおはこちらをご芧ください。

よいレビュヌを曞くための8぀のヒントをご芧ください。

確認を行うこずで、Trustpilot に投皿されるレビュヌが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実圚の人物[LINK-END-PEOPLE] によっお曞かれたものであるこずの保蚌に぀ながりたす。

レビュヌに察しおむンセンティブを提䟛したり、遞択的にレビュヌを䟝頌したりするこずは、TrustScore にバむアスを生む可胜性がありたす。これは 圓瀟のガむドラむンに反したす。

詳现情報