レビュヌはレビュアヌの個人的な意芋であるため、特定の蚘茉内容を怜蚌するこずはありたせん。ただし、ビゞネス䞊の取匕が行われたこずを確認できた堎合、レビュヌに「確認枈み」のラベルを付ける堎合がありたす。詳现はこちら

プラットホヌムの健党性を維持するため、圓瀟のプラットフォヌム䞊のすべおのレビュヌは、確認枈みか吊かにかかわらず、幎䞭無䌑で皌働する自動゜フトりェアによっお審査されおいたす。このテクノロゞヌは、本圓の経隓に基づいおいないレビュヌなど、ガむドラむンに違反するコンテンツを特定し、削陀するよう蚭蚈されおいたす。ただし、すべおを怜知できるわけではありたせんので、お気づきの点がございたしたら、どうぞお知らせください。詳现はこちら

レビュアヌのコメントを芋おみたしょう

5぀星のうち5の評䟡

I’ve been enjoying my Rootana morning shakes as a meal supplement for weight management needed as I’m getting older. It’s working!

5぀星のうち4の評䟡

Rootana is overpriced compared to Huel and other Huel alternatives. They also have frequent supply issues, meaning that (in the UK) I can't reliably get the product that I want when I want it. But i... もっず芋る

5぀星のうち4の評䟡

Great clean product in good packaging. Been using other meal replacements but settled on Rootana for its great taste and clean ingredients. My only complaint is that the shaker is cheaply made. For tw... もっず芋る

䌁業が回答したした

5぀星のうち5の評䟡

Expected better. Paid for DPD delivery but for some reason despatched with Yodel (who, as usual, have failed to deliver). Customer services don't respond to emails and no phone number seem... もっず芋る

䌁業情報


連絡先

4.4

優良

TrustScore 5段階評䟡の4.5

67件のレビュヌ

5぀星
4぀星
3぀星
2぀星
1぀星

最近のレビュヌ䟝頌の蚘録はありたせん

この䌁業は最近、顧客にレビュヌを䟝頌しおいないため、レビュヌが党䜓の意芋を反映しおいない可胜性がありたす。

この䌁業のTrustpilot 利甚方法

レビュヌや評䟡の取埗方法、スコアリング、モデレヌションのプロセスに぀いお確認する。

4.4

すべおのレビュヌ

(67)

過去12か月のレビュヌ数: 25ä»¶

レビュヌを曞く
Trustpilot に参加しおいる䌁業は、むンセンティブを提䟛したり、レビュヌを非衚瀺にするためにお金を払ったりするこずは蚱可されおいたせん。レビュヌはレビュアヌの個人的な意芋で、Trustpilot のものではありたせん。詳现はこちら

5぀星のうち5の評䟡

This is the tastiest meal replacement


This is the tastiest meal replacement powder with the cleanest ingredients I've found thus far. I'm over 70 and use it to supplement my meals for added nutrients. I make it for a relative instead of buying him pre-made shelf-brand shakes. Rootana doesn't have the potentially harmful ingredients found in products like Ensure that is often recommended for senior citizens. He loves it!

2026幎4月15日
自発的なレビュヌ
5぀星のうち5の評䟡

Great product

Great product! I drink it almost every day! In fact I just had dental surgery yesterday. And Rootana has kept me full and satisfied since I am unable to eat regular food for a couple days. I’ve also got four other people ordering the product. I have been using it for two years going on three. Usually for breakfast or a quick lunch. Tastes great and very good ingredients. Keep up the good work! Thanks, Russ in NC.

2026幎4月2日
自発的なレビュヌ
5぀星のうち4の評䟡

Good product

Good product, a little gritty. Could stand to have a more protein-balanced option.
Subscription management could be better, but product delivery so far has been consistent, which is very important.

2025幎7月28日
5぀星のうち5の評䟡

I love rootana!

It took me ages to find a meal replacement shake without stevia. There's no weird aftertaste like other shakes i tried and I love that it's natural. The shaker and scoop are good. I've found I don't always need a full 400 calories though, perhaps different serving suggestions could be added. I love rootana!

2025幎8月10日
5぀星のうち5の評䟡

Such a great shake!

Such a great shake! I’ve been using Rootana for a couple of years now, initially on and off but most days now. I like the chocolate and original flavours, but originals my go to now. It’s a really easy way to stay full and get enough energy in in the morning.

Delivery is always fast. Had a delivery go missing once and they sent another out the same day, great customer service and no hassles.

2025幎8月9日
5぀星のうち2の評䟡

Great product with horrible website and abysmal customer service

This is a great product that is held back by their inept 3rd party Support and poor website design.

I had a subscription for the vanilla flavor for months until I received an email apologizing that they had a shortage of vanilla and asking if I wanted to switch to another flavor for that month.
I told them that was fine and they proceeded to never respond or update my subscription. I had to cancel it and re-order a new one, choosing the original flavor, since vanilla is apparently now discontinued.
A few months later it happened again. Same form email about a "shortage" (this time in original) same offer to change the flavor, same unresponsiveness.

Also, the website is hot garbage and trying to find out some of the most basic info, like amount to use per serving, is weirdly difficult.

Truth be told, I'm amazed this company is even still around, as they continually conduct themselves like they're circling the drain about to close up shop at any moment.

2025幎6月5日
Rootana ロゎ

Rootana からの回答

Hi Matt, thanks for your review and positive comments on the product itself.

On searching your account we've now identified that your email requests were intercepted as spam and were therefore not received by our customer service team, we apologise that this happened. As we hadn't received any reply we paused your subscription. We accept and understand how frustrating it must have been to ask for a change to be made, only for that not to happen.

In terms of the product shortages. We took the decision earlier this year to further improve the taste of Vanilla and will relaunch this in the coming months. Rootana Original was unfortunately out of stock for a number of weeks due to very high high demand. Rootana Original is now fully restocked in the US and will soon be available in the UK and Europe.

We've also invested in significant changes to both the website and our subscription platform in recent weeks. We're confident you'll now find both very simple to use.

I also want to reassure you that Rootana is here to stay and we hope we can win you back.

5぀星のうち4の評䟡

Mixed feelings

Amended: It does NOT contain TSP. Lots of chemical sounding ingredients, don't know what the hell I was looking at....
Still think you need to offer sample packets though.

On the positive side, it has the calories I need bc I'm on a liquid diet right now due to esophageal issues and would have been a good supplement to my other meal replacements that have very little calories.
The taste is better than others also. I thought it had more of a slightly nutty flavor than an oat one. Not sweet at all, which I preferred.
For me, one of the negatives was that it had a laxative effect on me when I had two a day. And that was without the full serving amount bc I have a small shaker, only 300 ml instead of 500.
Another concern was TSP as an ingredient, didn't catch it when I looked at the list online.
Lastly, if sample packets were available I wouldn't have spent what for me is a large amount of money on something I can't continue to use (bc of the laxative effect and accompanying discomfort). The cost for the one time buy plus shipping is very expensive. I hope I can find someone else who can use it, it's almost a full bag.

2025幎8月3日
Rootana ロゎ

Rootana からの回答

Thank you for your review.

1) To reassure you, Rootana does NOT contain TSP (trisodium phosphate). It never has, and never will.

2) You mention experiencing a laxative effect. This is very unusual but may occur when starting a higher fiber diet than you've been used to. For someone not used to eating a healthy amount of fiber in their diet, it may take your body a number of days to adjust to taking in the recommended amount. We recommend using Rootana for 1-2 meals per day. It's likely that the amount of fiber in 2 shakes per day was more than your body was ready for.

5぀星のうち2の評䟡

Rootana a Total Waste of Money

I recently explored various protein meal replacement products available in the UK and came across Rootana, which had garnered quite a few positive reviews. Intrigued, I decided to try it out and placed a trial order for a bag of their dark chocolate flavor for £33.98. Despite the product being marketed as made in the UK, I was surprised to incur an additional £8.99 for standard shipping. I also ordered their Rootana shaker bottle at £15.99 and a metal scooper for £5.99, which meant another £8.99 in shipping, totaling £29.97 for those items. I placed these two orders on the same day, and they arrived together in just two days via Royal Mail.

Given the rave reviews, I was genuinely excited to experience Rootana for myself. Having spent over a decade trying various protein products, I can confidently say that only a handful have tasted decent. Many options, whether from the U.S. or the UK, have honestly been dreadful, especially vegan proteins as they tend to have a grainy texture. For me, Orgain Organics stands out as the most palatable vegan protein shake worth purchasing. I prefer 100% whey isolate that doesn't upset my stomach being lactose intolerant. I've sampled several protein powders and ready-made drinks like Huel and Yfood from local stores like Sainsbury and Tesco, and aside from Huel, most were not worth the investment.

However, I must share my profound disappointment with Rootana—it ranks among the worst tasting protein powders and meal replacement products I have ever tried. The initial sip was so unpalatable that I nearly gagged. The texture was akin to swallowing fine sand or dirt, and it resembled nothing close to chocolate; rather, it was utterly bland. I can hardly fathom how this product has received positive reviews. Looking back, I'm relieved I only bought one bag—an expensive mistake.

To add to my frustration, the shaker cup leaked during use, which made things even more inconvenient. The directions for the scooper were confusing, leaving me puzzled. Their website mentions a standard 400-calorie serving is 4 scoops (tablespoons) and a large serving is 6 scoops, but the scooper measures 50ml, which is equivalent to 3 tablespoons. I opted for the standard serving, yet the entire experience was far from enjoyable.

I truly wish I could share a glowing review of Rootana, but it simply wasn’t for me. Now, I'm left to mix it with my usual protein shake in the hopes of salvaging it, rather than having to toss it into the bin. Just goes to show you can't trust highly rated online reviews that seem impeccably perfect and too good to be true.

2025幎7月24日
自発的なレビュヌ
Rootana ロゎ

Rootana からの回答

Hi there, "J.J". Thanks for posting, but a few of your claims deserve straight‑up correction for anyone reading:

Flavour & texture – Rootana only uses real food ingredients, including finely milled flaxseed for added texture , as well as providing healthy fats and a natural mouth‑feel. We absolutely refute your accusation that the product tastes like "sand" or "dirt". This is simply untrue and not borne out by a single customer review over the past 3 years (since we launched). 20–30 seconds in a shaker (or 5 seconds in a blender) gives a smooth drink. Thousands of customers confirm this every month. Please let us know if you need help on how to use your shaker.

Leak‑proof shaker. The Rootana Metal Shaker is a premium high quality SmartShake™ shaker. This can only leak if the screw‑lid isn't tightened, or the flip cap isn’t clicked shut. Lock both points and it’s watertight; the shaker we sell is widely recognised as the gold standard in premium shakers. Please let us know if you need help in learning how to tighten the lid, or close the cap.

Serving maths. Our scoop is 50 ml by volume, this volume of Rootana weighs 24–26 g. Four level scoops ≈ 100 g (≈ 400 kcal) exactly as printed on the pack. Expecting 50g from a 50 ml scoop is like expecting 1 cup of feathers to weigh the same as 1 cup of lead. Again we would have been very happy to help you understand how to add 4 scoops to your shake if you'd chosen to reach out to us.

“Makes you gag”. That reaction simply isn’t borne out by the tens of thousands of portions we ship every quarter. There is nothing in Rootana that would lead you to "gag", this claim seems to be included in your "review" to intentionally damage our reputation.

Your review spends more time praising another brand than explaining what went wrong here, and you never once contacted our support team or requested a return or refund. That’s unusual for a genuine grievance.

If you’d like real help, mixing tips, a shaker demo, or a refund, please email support@rootana.com. Until then, readers can be confident that Rootana is smooth, naturally flavoured, and accurately dosed.

5぀星のうち5の評䟡

Simply the best—there is no genuine rival.

Rootana is an outstanding product and company. For years I was desperate to find a meal replacement shake that didn’t have artificial sweeteners or stevia. I tried so many meal replacement shakes but just couldn’t hack the horrible sweeteners they used, including Stevia. I searched for ages before discovering that what I hoped for actually existed. Rootana is fantastic—a meal replacement shake that is healthy and nutritionally balanced, consisting of real foods. The oaty “original” shake is my go-to—I take it as it is with water and/or milk, or flavour it with different vegetable or fruit juices. It is absolutely delicious and is now a staple in my diet. I feel so healthy when I take it.

I have found deliveries consistently fast and efficient.

I genuinely hope this company thrives. I strongly believe that the vision and effort involved in developing this product and bringing it to market should be rewarded with massive success. Rootana is, in my opinion, hands-down, the best product of its kind by far. 5 stars all the way!

(10/10/25) I have now tried Huel Black and White unflavoured and unsweetened—Rootana is far superior, particularly in taste, and it is the only shake I really look forward to consuming. It is delicious. Plus Rootana’s balance of carbs and protein is preferable to Huel’s. Huel is very dense and grainy—it is a chore to drink it; but that is not at all the case with Rootana.

18/8/25) I’m trying the chocolate flavour right now. It is very good. Delicious and incredibly healthy. But I do love the Original oaty one the best; I’m hoping it is back in stock soon.

2025幎6月9日
5぀星のうち2の評䟡

Meals are excellent, customer service is not

I've just started and I love these meals. But I've been trying for 5 days sending several emails to get some help and no one ever gets back to me. It started out ok they did respond a couple weeks ago. But I wanted to reorder, had a question and 5 days waiting for an answer. Really poor customer service which is a big deal when you're spending money. They really need to focus on keeping in touch with customers who support their business. Also when you ship the items please send the tracking numbers and not make the customer reach out to you for that information.

2025幎3月31日
自発的なレビュヌ
Rootana ロゎ

Rootana からの回答

Hi, as we mentioned at the time, we acknowledge we were slower than usual to reply to your question. We were unfortunately changing multiple systems during that week, including our customer service software. Our service fell short for you and we refunded your entire order, and your subsequent order. We believe providing you with 2 free pouches of Rootana by way of an apology was accepted.

5぀星のうち5の評䟡

DISAPOINTING CUSTOMER SERVICE - INITIALLY!

Expected better.

Paid for DPD delivery but for some reason despatched with Yodel (who, as usual, have failed to deliver).

Customer services don't respond to emails and no phone number seems to exist to speak to someone.

**Edit**

Being fair, once contact was eventually made with customer support, they quickly did everything they could do to rectify Yodel's incompetence and very quickly dispatched a replacement order via DPD which arrived safely next day.
Thank you for sorting Yodel's mess out!

2025幎3月17日
自発的なレビュヌ
5぀星のうち5の評䟡

A good quality product

A good quality product, very decent. I placed the order, but it never arrived. I believe it was an error on the part of the British postal service, Royal Mail.

Even so, Rootana responded in a very responsible and empathetic manner, helping me and replacing my order without any issues. I believe it is a company with strong ethics, empathy for its customers, and good values and principles.

Now that I have tried their product, I find it to be excellent. I highly recommend it not only for its quality but also for the company's values and ethics.

2025幎2月2日
自発的なレビュヌ
5぀星のうち5の評䟡

Huel dragged me down. Rootana :) ... where do I start

Huel took me down a curious path. But Huel spend all their money on advertising and their shakes taste iffy and can rough up your tummy.

When I found out about Rootana, and I read through their website, I thought too good to be true? I'm hooked. Almost tempted to contact you directly and have a chat about creating an improvised off the cuff Social Media account where I bring this magic powder along with me on my travels. I blend it with water and ICE and Oat/Almond milk. A lot of the time blend it with a Banana and a big dollop of peanut butter. I also sometimes add a little Vanilla natural protein powder for a flavour boost.

Rootana fills me with energy and helps me with my high metabolism, giving me an extra meal in between meals to maintain weight. I can carry it around with blended and in a flask. Or the Powder in a Zip bag with my shaker when I go on an adventure. I don't know how else to put it. A refreshing magical milkshake?

Bravo to you and your team. I really hope you are building up on your marketing plan because this stuff should be in the supermarkets ! I wanna see it everywhere rock n roll

2025幎1月13日
自発的なレビュヌ
5぀星のうち5の評䟡

Dark Cacao is Awesome, I wish it was gluten free

I give Rootana 5 stars, because the taste, texture and nutritinal values are excellent.

I bought it off an internet recommendation, and I am extremely surprised.

The Dark cacao is my favorite out of all the flavors, truly rich and authentic, without the artificial taste that other brands offer. It's clear that they use real cacao.

Also love the fact that they have no artificial sweeteners, since I'm a little concerned about the long term effect in health. That said, I would love a gluten-free version.

2024幎7月4日
自発的なレビュヌ
5぀星のうち5の評䟡

Botched shipment, but made whole

I had one of my subscription shipments botched. The bags were ripped open, so powders were all over the box. I contacted customer service, and they gave me the option for a refund or a new shipment. I appreciate the flexibility she gave me.

2023幎10月13日
自発的なレビュヌ
5぀星のうち2の評䟡

Bad programmed Website/No reply from the support mail.

2 Reasons for this review.
First the website is slow and buggy. Idk why nobody is talking about it. I tested it on different browsers hardware even with VPN. The cart is saving throw tabs. When you want to cancel something it doesn't reset to having empty cart. Removing something doesn't necessary lead to actually removing the item before purchasing. Paypal tab not working when your logged in. Some words are not in german when the entire website is supposed to be in german.

Now the second reason is. That I created a ticket on second january if Rootana want know the request number it's 1028 and up to today not a single answer. Maybe it landed in the spam folder but then the question comes how does this happen with a email which is from a normal email with 0 links.

EDIT: The confusion about Paypal happens because the website is telling that you can pay with Paypal although you clicked on the Abo button.

EDIT2: After this post some things got addressed

2024幎1月2日
自発的なレビュヌ
Rootana ロゎ

Rootana からの回答

Hi Andrey

Thank you for taking the time to leave a review regarding your experience back in Jan.

I’m sorry that you didn’t get a response to your email, we do monitor our Spam mail daily, and I am looking into this further to see what happened.

Regarding the issue with PayPal, if you selected to have a subscription then the PayPal option will disappear because PayPal is unable to authorise future payments like a credit or debit card can.

Thank you for the feedback regarding the German website. I’ve fed this back to the team.

If you do wish to get in touch you can email me at support@rootana.com

Best wishes
Cathy

Trustpilot ゚クスペリ゚ンス

Trsutpilot のレビュヌは誰でも曞くこずができたす。レビュヌを曞いた人には自分の曞いたレビュヌをい぀でも線集したり削陀したりする暩限があり、それらのレビュヌはアカりントがアクティブである限り衚瀺されたす。

プラットフォヌム保護のため、専門チヌムず高床なテクノロゞヌを駆䜿しおいたす。停レビュヌずの闘いに぀いおの詳现はこちらをご䞀読ください。

Trustpilot におけるレビュヌ プロセスの詳现に぀いおはこちらをご芧ください。

よいレビュヌを曞くための8぀のヒントをご芧ください。

確認を行うこずで、Trustpilot に投皿されるレビュヌが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実圚の人物[LINK-END-PEOPLE] によっお曞かれたものであるこずの保蚌に぀ながりたす。

レビュヌに察しおむンセンティブを提䟛したり、遞択的にレビュヌを䟝頌したりするこずは、TrustScore にバむアスを生む可胜性がありたす。これは 圓瀟のガむドラむンに反したす。

詳现情報