The Gold Company レビュヌ 

318
•
TrustScore 5段階評䟡の4.5

4.4

レビュヌはレビュアヌの個人的な意芋であるため、特定の蚘茉内容を怜蚌するこずはありたせん。ただし、ビゞネス䞊の取匕が行われたこずを確認できた堎合、レビュヌに「確認枈み」のラベルを付ける堎合がありたす。詳现はこちら

プラットホヌムの健党性を維持するため、圓瀟のプラットフォヌム䞊のすべおのレビュヌは、確認枈みか吊かにかかわらず、幎䞭無䌑で皌働する自動゜フトりェアによっお審査されおいたす。このテクノロゞヌは、本圓の経隓に基づいおいないレビュヌなど、ガむドラむンに違反するコンテンツを特定し、削陀するよう蚭蚈されおいたす。ただし、すべおを怜知できるわけではありたせんので、お気づきの点がございたしたら、どうぞお知らせください。詳现はこちら

レビュアヌのコメントを芋おみたしょう

5぀星のうち5の評䟡

So simple. My wife had a bit of a clear out of her jewellery box and we sent it all off in the pre paid envelope. I wasn’t sure what was good and what was costume jewellery. Valuation came back a f... もっず芋る

5぀星のうち1の評䟡

’m extremely disappointed with the offer I received. I sent in over £1,000 worth of gold and silver jewellery and was offered just £100 — which honestly felt insulting. The valuation was nowhere nea... もっず芋る

䌁業が回答したした

5぀星のうち5の評䟡

Very good firm to deal with. Done 3 transactions now & been pleasantly surprised by the valuations & speed of payment. Much better than the local high street cowboys. I will only use them in the futur... もっず芋る

䌁業が回答したした

5぀星のうち5の評䟡

Super quick fantastic service. Received my selling pack, gathered together my unused and broken jewellery, posted it on Tuesday, it was valued and offer made Wednesday, absolutely cannot fault this... もっず芋る

䌁業が回答したした

䌁業情報

  1. 金・銀取匕䌚瀟

圓該䌁業による蚘述

We will value and buy your unwanted, unloved, unused Gold, Platinum, Palladium and Silver. Whether pristine and new, or old and tarnished, or even broken, and of any shape or size, we provide free collections, free valuations, free postage and free returns. Just request a selling pack now, receive it the next working day and post it straight back. We will value all items, make you an offer and pay by bank transfer, cheque or even Paypal, on the same day. All items are automatically insured up to £750 per pack, with higher insurance available on request. And if you decline our offer or change your mind, all items are returned to you free.


連絡先

4.4

優良

TrustScore 5段階評䟡の4.5

318件のレビュヌ

5぀星
4぀星
3぀星
2぀星
1぀星

最近のレビュヌ䟝頌の蚘録はありたせん

この䌁業は最近、顧客にレビュヌを䟝頌しおいないため、レビュヌが党䜓の意芋を反映しおいない可胜性がありたす。

ネガティブなレビュヌの 66に回答しおいたす

通垞1週間以内に回答

この䌁業のTrustpilot 利甚方法

レビュヌや評䟡の取埗方法、スコアリング、モデレヌションのプロセスに぀いお確認する。

4.4

すべおのレビュヌ

(318)

過去12か月のレビュヌ数: 40ä»¶

レビュヌを曞く
Trustpilot に参加しおいる䌁業は、むンセンティブを提䟛したり、レビュヌを非衚瀺にするためにお金を払ったりするこずは蚱可されおいたせん。レビュヌはレビュアヌの個人的な意芋で、Trustpilot のものではありたせん。詳现はこちら

5぀星のうち5の評䟡

Excellent service

The whole process was so quick and easy. Kept informed throughout. Items were sent and received a call next day with a reasonable offer. Money was in account straight away. Very impressed and would recommend.

2025幎10月17日
自発的なレビュヌ
The Gold Company ロゎ

The Gold Company からの回答

Dear Ros,

We’re really pleased to hear that you found the whole process quick and easy, and that our communication kept you informed every step of the way. Providing fast, fair valuations and immediate payment is something we work hard to deliver, so it’s great to know this matched your experience.

Regards,

The Gold Company

5぀星のうち5の評䟡

Very fast and efficient service

Very fast and efficient service. Offered a good valuation and money transferred within minutes of acceptance

2025幎9月30日
自発的なレビュヌ
The Gold Company ロゎ

The Gold Company からの回答

Dear Margaret,

We’re delighted to hear that you found our service fast and efficient, and that you were happy with the valuation offered. Ensuring payments are made promptly once an offer is accepted is a key priority for us.

Thank you for choosing us and for taking the time to share your feedback.

Regards,

The Gold Company

5぀星のうち5の評䟡

Very easy and straightforward to


Very easy and straightforward to receive the pack & send back. Professional on the phone. Financial side dealt with easily & professionally.

2025幎9月29日
自発的なレビュヌ
The Gold Company ロゎ

The Gold Company からの回答

Dear Kate,

We’re pleased to hear that you found the process easy and straightforward, from receiving the pack to sending your items back.

We hope you use our services again in the future.

Regards,

The Gold Company

5぀星のうち5の評䟡

Superb service

Sent in a few old rings that I no longer wanted , that I honestly thought might raise about £50 if I was lucky. Returned the pack yesterday late afternoon and at 14:00 today received a text stating over £172 would be in my bank account within 60 minutes. 20 minutes later the funds were there. Excellent service. Thank you

2025幎9月23日
自発的なレビュヌ
The Gold Company ロゎ

The Gold Company からの回答

Hi,
We’re so pleased to hear that the process exceeded your expectations and that you were happy with both the valuation and the speed of payment. Our aim is always to make the service simple, transparent, and fast, so it’s great to know everything from returning the pack to receiving funds went smoothly.

Regards,

The Gold Company

5぀星のうち5の評䟡

Great quick service

First time using this service and I couldn't be happier. Great quality service and quick payment too. Would highly recommend. Thank you

2025幎9月4日
自発的なレビュヌ
The Gold Company ロゎ

The Gold Company からの回答

Hi,

We’re delighted to hear that your first experience with us was such a positive one, and that you were happy with both the quality of our service and the speed of payment. Your recommendation means a great deal to us.

Regards,

The Gold Company

5぀星のうち5の評䟡

Great service, happy customers

We sent a mixed bag of "gold" jewellery to them on 26 August and within a couple of days they contacted us to say that as some of it had no hallmark they were sending it to Head Office for checking. A couple of days later they phoned to give an offer price for the jewellery, which we were very happy to accept and within a couple of hours the money was in our bank.
We were totally delighted with the service we received and hope to be able to use The Gold Company gain.

2025幎8月29日
自発的なレビュヌ
The Gold Company ロゎ

The Gold Company からの回答

Dear Tina,

Thank you so much for your kind words and for sharing your experience. We're really pleased to hear that you were happy with the service and the speed of the process.

Best wishes,
The Gold Company

5぀星のうち5の評䟡

Excellent service.

Excellent service.
There was a slight delay in responding to my text query about what I should include in the parcel but I posted it yesterday and had a phone call today with the valuation. The funds were in my bank account within a few minutes and it was more than I expected for what was old and broken jewellery and watches that were never used. Thoroughly recommend.

2025幎9月2日
自発的なレビュヌ
The Gold Company ロゎ

The Gold Company からの回答

Dear Trish,

Thank you for your lovely review! We're glad the process was smooth and that you were happy with the valuation. We appreciate your recommendation.

Best wishes,
The Gold Company

5぀星のうち5の評䟡

Good Experience

I had a few pieces to sell they sent me an insured envelope I sent it off and within 48 hrs I recieved an offer and it was paid within 24hrs so I had a really good experience .

2025幎8月27日
自発的なレビュヌ
The Gold Company ロゎ

The Gold Company からの回答

Dear Jeanette,

Thank you for sharing your experience. We're glad everything was fast and hassle-free — that's exactly what we aim for.

Best wishes,
The Gold Company

5぀星のうち5の評䟡

The team have been amazing to deal with


The team have been amazing to deal with very fast on their response. Good valuation and fast payment would recommend to everyone I know.

2025幎8月27日
自発的なレビュヌ
The Gold Company ロゎ

The Gold Company からの回答

Dear Wayne,

Thank you for the great feedback. We're thrilled you were happy with the service, valuation, and speed. We really appreciate the recommendation!

Best wishes,
The Gold Company

5぀星のうち1の評䟡

Not the service as advertised

I contacted The Gold Company (TGC) after hearing an advert on the radio. Instructions and return envelope arrived the next day. I sent the items via the Post Office and received proof of return. TGC advise that they will contact you with a valuation, 24 hours after receiving your items. I have now waited a full week and heard nothing. I have phoned all of the numbers provided and also contacted the company the jewellery was signed for by. They have stated that I have to deal with TGC directly and that they will contact them to get in touch with me. Not a word from them. Not sure where to go from here, but, please, DO NOT TOUCH THIS COMPANY.

2025幎8月19日
自発的なレビュヌ
The Gold Company ロゎ

The Gold Company からの回答

Dear June,

Thank you for taking the time to share your experience. We're genuinely sorry for the delay and any frustration caused. Occasionally, delays in contacting customers can occur when the contact details provided are incorrect or incomplete, which can unfortunately affect how quickly we're able to get in contact. That said, we completely understand how concerning this must have felt. We're glad to see that this has now been resolved and that you received your payment within 60 minutes of accepting our offer. We do hope this has helped to turn your experience around. If there’s anything further we can do to assist or improve your experience, please don’t hesitate to reach out.

Best wishes,
The Gold Company

5぀星のうち1の評䟡

Waiting on item being returned

I sent my item off in the free requested gold pack. They said they cant give me an offer without giving a reason. Still waiting on item being returned, they give me no information of when my item would be returned, when I try to contact them there was no answer, and I tried a lot to get through to them. Csnt find an email to get in contact iether. I would like to no were my item is and why I haven't received it yet also why is there such a lack of communication? i dont recommend using this company, mainly because of the lack of communication, and basically impossible to get in touch with. I hope I here a response soon or my item returned by the end if the week or I will be taking things to the next stage!

2025幎8月14日
自発的なレビュヌ
The Gold Company ロゎ

The Gold Company からの回答

Dear Aaron,

Thank you for your feedback, and we're sorry to hear about your concerns. We would like to clarify that we were unable to provide a valuation for your item as it was found to be non-precious and made entirely of copper. This was communicated to you via text message on the same day we received your package. In line with our standard policy, your item was carefully packaged and dispatched back to you free of charge within our 5 working day timeframe. According to the tracking information, it was safely delivered to you last week. We’re sorry if there was any confusion or if you had difficulty reaching us. Our customer service team is available on 0800 970 5988, and you can also email us directly at info@thegoldcompany.co.uk- we’ll always be happy to assist.

Best wishes,
The Gold Company

5぀星のうち5の評䟡

Best company too sell your jewellery.

After sending my jewellery away in the prepaid envelope,I got a quick response by phone.I was also very pleased with the valuation for my jewellery which I accepted. And I am very happy with the company in full and will pass on info too friends and family so they can use if needed.

2025幎8月20日
自発的なレビュヌ
The Gold Company ロゎ

The Gold Company からの回答

Dear James,

Thank you for your kind words! We’re so pleased you were happy with the service and valuation. Your recommendation means a lot to us.

Best wishes,
The Gold Company

5぀星のうち5の評䟡

Very quick service

Very quick service and was amazed I got over £400 for my items!

2025幎8月19日
自発的なレビュヌ
The Gold Company ロゎ

The Gold Company からの回答

Dear Julie,

Thanks so much! We're glad you were happy with the fast service and thrilled the offer exceeded your expectations!

Best wishes,
The Gold Company

5぀星のうち3の評䟡

Unsure

Selling package came quickly but no response when I sent it back. Kept tracking number, contacted the company the day after it was delivered, 2 days after delivered and then 5 days after and never received a response.

Update: after leaving my original review, I was contacted by the company stating messages weren't getting through. I'm not sure I believe that, but after agreeing to the price they offered, the money was in my acct by the next day. Also did a selling pack through "Don't Sit On It" with no trouble, but they seem to be the same company(?), which just seems a bit dodgy. So ultimately a good result in my case, but I'm not sure I'd recommend them

2025幎7月29日
自発的なレビュヌ
The Gold Company ロゎ

The Gold Company からの回答

Dear Kristin,

Thank you for taking the time to update your review, we’re glad to hear that everything was resolved in the end and that you received your payment promptly after accepting the offer. We’re sorry for the initial communication issues and any frustration caused. Occasionally, technical issues or incorrect contact details can prevent messages from coming through properly, but we understand how this can come across and appreciate your patience while we got things sorted. We appreciate your feedback, both positive and constructive and we’ll continue to work on improving the experience for all our customers. If there's anything more we can do for you, feel free to reach out.

Best wishes,
The Gold Company

5぀星のうち1の評䟡

Tracking says items were received


Tracking says they received my items Friday morning (01/08/25) i have not had any sort of update, and I cannot get hold of them to find out what is going on, i have tried calling, does not go through, i have sent texts and emails and still absolutely nothing, it is now tuesday 05/08/2025 and i have had no communication from them at all, which is making me really anxious.

2025幎8月1日
自発的なレビュヌ
The Gold Company ロゎ

The Gold Company からの回答

Dear Lissa,

Thank you for your review. We take situations like this very seriously, and we'd like to look into it for you as a priority. However, we’re currently unable to identify your case based on the details in your review alone. Could you please get in touch with us directly at 0800 970 5988 or by emailing info@thegoldcompany.co.uk with your name and any tracking reference or contact information you used when sending your items? We’ll investigate immediately to make sure everything is resolved quickly.

Best wishes,
The Gold Company

5぀星のうち5の評䟡

Initially is was a little concerned


Initially is was a little concerned about the whole thing as i have never done anything like this before.
however my concerns were totally unfounded professional quick service. very impressed would highly recommend

2025幎5月12日
自発的なレビュヌ
The Gold Company ロゎ

The Gold Company からの回答

Dear Sharon,

Thank you for leaving us a 5 star review. We are so glad your concerns were resolved and that you found our services quick and professional. We look forward to assisting you in the future.

Kind Regards,
The Gold Company

5぀星のうち5の評䟡

So quick & easy

So quick & easy. Excellent communication & speedy payment.

2025幎5月10日
自発的なレビュヌ
The Gold Company ロゎ

The Gold Company からの回答

Dear Deb,

Thank you for taking your time to leave us a lovely review. We are so glad to hear you were pleased with our communication and speedy services.
We hope you come back to use our services again in the future.

Kind Regards,
The Gold Company

5぀星のうち5の評䟡

Efficient & friendly

I ordered my parcel, it arrived. I filled it with unwanted items & a few days later got a call. They made me an offer, explaining about certain items, which I accepted. The money was in my account within a matter of minutes.
They are quick, efficient, friendly & fair.

2025幎5月6日
自発的なレビュヌ
The Gold Company ロゎ

The Gold Company からの回答

Dear Lesley,

Thank you for your kind review. It is a pleasure to hear you found our services quick, fair and efficient and our staff friendly. This is everything we strive for.

Kind Regards,
The Gold Company.

5぀星のうち5の評䟡

Quick and professional


The whole experience was very quick and professional, it was so easy to bag up the items and post them, within a few days I got a phone call to say it had been received and was being assessed, within an hour I was given an amount, which I was very pleased with and the money was sent straight into my account

2025幎5月6日
自発的なレビュヌ
The Gold Company ロゎ

The Gold Company からの回答

Dear Beverley,

We are so glad to hear you found our services quick, professional and that you were pleased with your evaluation. We are here to help if you need any assistance in the future.

Kind regards,
The Gold Company

5぀星のうち5の評䟡

Very easy service

Very easy, quick response and quick payment. Good communication

2025幎2月12日
自発的なレビュヌ
The Gold Company ロゎ

The Gold Company からの回答

Dear Dawn,

We are pleased to hear you had such a good experience with us. We strive to have the best level of communication and to pay our customers as fast as possible.
We hope you return in the future.

Many thanks,
The Gold Company

Trustpilot ゚クスペリ゚ンス

Trsutpilot のレビュヌは誰でも曞くこずができたす。レビュヌを曞いた人には自分の曞いたレビュヌをい぀でも線集したり削陀したりする暩限があり、それらのレビュヌはアカりントがアクティブである限り衚瀺されたす。

プラットフォヌム保護のため、専門チヌムず高床なテクノロゞヌを駆䜿しおいたす。停レビュヌずの闘いに぀いおの詳现はこちらをご䞀読ください。

Trustpilot におけるレビュヌ プロセスの詳现に぀いおはこちらをご芧ください。

よいレビュヌを曞くための8぀のヒントをご芧ください。

確認を行うこずで、Trustpilot に投皿されるレビュヌが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実圚の人物[LINK-END-PEOPLE] によっお曞かれたものであるこずの保蚌に぀ながりたす。

レビュヌに察しおむンセンティブを提䟛したり、遞択的にレビュヌを䟝頌したりするこずは、TrustScore にバむアスを生む可胜性がありたす。これは 圓瀟のガむドラむンに反したす。

詳现情報