Farrell Heyworth レビュヌ 

246
•
TrustScore 5段階評䟡の3.5

3.6

レビュヌはレビュアヌの個人的な意芋であるため、特定の蚘茉内容を怜蚌するこずはありたせん。ただし、ビゞネス䞊の取匕が行われたこずを確認できた堎合、レビュヌに「確認枈み」のラベルを付ける堎合がありたす。詳现はこちら

プラットホヌムの健党性を維持するため、圓瀟のプラットフォヌム䞊のすべおのレビュヌは、確認枈みか吊かにかかわらず、幎䞭無䌑で皌働する自動゜フトりェアによっお審査されおいたす。このテクノロゞヌは、本圓の経隓に基づいおいないレビュヌなど、ガむドラむンに違反するコンテンツを特定し、削陀するよう蚭蚈されおいたす。ただし、すべおを怜知できるわけではありたせんので、お気づきの点がございたしたら、どうぞお知らせください。詳现はこちら

レビュアヌのコメントを芋おみたしょう

5぀星のうち4の評䟡

Very professional from start to finish,held an open day style for viewings had 1 day of viewing and property sold went through with no issues special thanks to Alison Ainsworth for all her support

䌁業が回答したした

5぀星のうち5の評䟡

Alison was fantastic. We were buying a house, and she was very responsive, and kept everything moving. She was lovely to speak to and very helpful, which was great as a first time buyer. The person wh... もっず芋る

䌁業が回答したした

5぀星のうち5の評䟡

I recently purchased a house with Farrell Heyworth (Leyland/Chorley). Everyone I talked to was really friendly and helpful, phone answered everytime. Special mention to Jessica Williams in the sales... もっず芋る

䌁業が回答したした

5぀星のうち1の評䟡

Cleveleys branch They have refused to remove my property from the market and holding the property to ransom until a disputed marketing fee is paid Marketing fee: No floor plans for 6 months... もっず芋る

䌁業が回答したした


連絡先

3.6

たあたあ

TrustScore 5段階評䟡の3.5

246件のレビュヌ

5぀星
4぀星
3぀星
2぀星
1぀星

最近のレビュヌ䟝頌の蚘録はありたせん

この䌁業は最近、顧客にレビュヌを䟝頌しおいないため、レビュヌが党䜓の意芋を反映しおいない可胜性がありたす。

ネガティブなレビュヌの 100に回答しおいたす

通垞2週間以内に回答

この䌁業のTrustpilot 利甚方法

レビュヌや評䟡の取埗方法、スコアリング、モデレヌションのプロセスに぀いお確認する。

3.6

すべおのレビュヌ

(246)

過去12か月のレビュヌ数: 93ä»¶

レビュヌを曞く
Trustpilot に参加しおいる䌁業は、むンセンティブを提䟛したり、レビュヌを非衚瀺にするためにお金を払ったりするこずは蚱可されおいたせん。レビュヌはレビュアヌの個人的な意芋で、Trustpilot のものではありたせん。詳现はこちら

5぀星のうち5の評䟡

Better than awesome! Farrell Heyworth Tenancy team Lancaster;

Farrell Heyworth Tenancy team Lancaster;
I had a property rented out with the above for 7 years. In all that time, even though the 'faces' have changed somewhat, now, Carol & Cerys.
The service has been nothing short of awesome!
It's easy when the tenant plays ball, for first 3 years, then a nightmare tenant, who kept missing payments, being abusive and damaging the property. Through their fair but tenacious Professional behaviour, FH, currently Cerys managed to secure the back rent; it got to over £2k at times and then they held my hand through the S21 process and after no movement from the tenant, the court gave a date to move out. I expected to have to instruct bailiffs but the tenant, probably knowing FH would be on the case moved out. Phew!! Then Cerys managed to retrieve, even after the tenant moved out, the current £900 arrears and got the tenant to accept total loss of deposit (£750) due to damage, which was amazing.
Use FH tenant team...again, it's easy when the tenant pays but when the tenant does not, FH at Lancaster were absolutely brilliant. A massive thanks, which made it easy for me and kept my stress levels low.
Hats off to Carol Denison & Cerys Thackrah!!

2024幎3月9日
自発的なレビュヌ
Farrell Heyworth ロゎ

Farrell Heyworth からの回答

Thank you very much for taking the time to share your experience with Farrell Heyworth's tenancy team in Lancaster. We truly appreciate your kind words and are delighted to hear that Carol and Cerys provided you with exceptional service throughout your seven-year tenure.

Dealing with challenging situations such as difficult tenants can indeed be stressful, but we are pleased that our team was able to navigate the complexities with professionalism and tenacity. It's wonderful to hear that Cerys, in particular, went above and beyond to secure back rent, guide you through the legal process, and ultimately resolve the situation effectively.

At Farrell Heyworth, we are committed to providing outstanding service to all our clients, and we are thrilled that we were able to exceed your expectations. Your recommendation means a lot to us, and we are grateful for the opportunity to assist you with your property management needs.

Once again, thank you for choosing Farrell Heyworth, and please don't hesitate to reach out if you need any further assistance in the future.

Best regards,

Jeremy Collins
Director
Farrell Heyworth

5぀星のうち1の評䟡

Avoid at all costs

Appalling is the only way to rate this estate agent, zero marketing, zero feedback and zero customer care for some unknown reason they won't reply to my review they just keep having them removed, let's see how long this one lasts as the 3 previous they've had them removed.

2024幎2月8日
自発的なレビュヌ
Farrell Heyworth ロゎ

Farrell Heyworth からの回答

If your circumstances have changed and you require assistance with any current property matters, we would be pleased to help — please feel free to contact or visit your local Farrell Heyworth branch.

5぀星のうち1の評䟡

Stay well away from this company big


Stay well away from this company big promises which never happened. My property was on sale for nine months with this company and I was on the understanding it was no sale no fee then this slap this 249 pound bill onto me for digital marketing marketing where and photographs it’s a rip off company, stay well away people of Blackpool do not use this company for anything Stephen tew my home is on sale with them for over 12 months I’d 11 viewings and there was no charges when I removed it off. This company is just a scam company that rip people off because they can’t sell your property. The only thing they did was ask me to reduce it they ring me up, such poor service stay well away if there was a zero star, I would give them that you pushed me into signing a contact and also there was no mentions when a team member can to my home if I was made aware I would have told you to leave such poor communication the only time I heard from you was when you wanted me to reduce it. Ridiculous price of 190000 and when I said would you reduce your fee then no very poor I will never be using you again and I will pay the 260 pounds but I tell you what you’ll be appearing on TikTok because I’ll be delivering it in all five peas. I’ve ordered them from my Bank 249 pounds in five pieces which I’ll be taken to the office and I’ll be filming it as I put you on social media.

2024幎2月28日
自発的なレビュヌ
Farrell Heyworth ロゎ

Farrell Heyworth からの回答

Thank you for sharing your feedback, and we're sorry to hear about your disappointment. We'd like to clarify that when you signed the contract with us, it included an agreement regarding a deferred marketing fee. This fee covers the marketing package and services provided to promote your property, including digital marketing and professional photography.

As per the terms of the contract, this fee is payable upon completion of the sale or in the event of withdrawal. We understand that you've chosen to withdraw your property from the market, and as you've received the benefits of the marketing package, the fee is now due.

Whilst we regret any misunderstanding, the deferred marketing fee is a separate aspect of our service, clearly outlined in the contract terms.

We genuinely value your feedback and strive to provide transparent and fair service to all our clients. If you have any further concerns or would like to discuss this matter in more detail, please don't hesitate to reach out to our branch team directly.

Best regards,
Jeremy Collins
Director
Farrell Heyworth

5぀星のうち1の評䟡

All I will say is stay well clear of


All I will say is stay well clear of the Preston Branch , totally shocking service ......
One viewing in 5 months with total lack of feedback and they have the audacity to bill me for digital viewing when I've taken my property of the market with them, which by the way wasn't fully explained .
I was told NO SALE NO FEE..

2024幎2月12日
自発的なレビュヌ
Farrell Heyworth ロゎ

Farrell Heyworth からの回答

We appreciate you sharing your feedback, and we apologise for any inconvenience caused. Your experience does not meet our usual standards of service, and we take your concerns seriously. We will investigate the issues you've raised regarding the lack of viewings as we strive to always provide clear communication and transparent service. Regarding our deferred marketing fee, this is discussed at the point of instruction and forms part of the contract you enter into with us. Thank you for bringing these matters to our attention. Best regards, Jeremy Collins Director Farrell Heyworth

5぀星のうち1の評䟡

If only there was an option for 0 stars...

If only there was an option for 0 stars...
Woeful experience!
I was out of contract with FH on the 6th Feb. Today is the 12th Feb and they are STILL advertising my property.
One reason was because it should of come off automatically. Came off the phone, property taken off.
Then within minutes, property re appears online on all platforms.
Rang AGAIN to take it down and this time the reason was I hadnt paid the digital marketing fee, which I paid on the 11th Jan and is also on their notes.
As i write this, the property is still being advertised.
This is against their contractual obligation and the Property Ombudsman will be contacted.
Not to mention they have no one to do viewings so potential sales dont go ahead. I have voicemail records of them saying they have no one available and dont even bother trying to re arrange.
Avoid.

2024幎2月12日
自発的なレビュヌ
Farrell Heyworth ロゎ

Farrell Heyworth からの回答

We’re sorry to hear about your experience. We understand your frustration and apologise for any inconvenience caused. We take all feedback seriously and are committed to resolving any issues promptly. Regarding the advertising of your property, we have investigated the matter and can confirm the property has now been removed from advertising. Thank you for bringing this to our attention. Best regards, Jeremy Collins, Director, Farrell Heyworth

5぀星のうち1の評䟡

Company speak

I received a reply from a Jeremy Collins to my review of Farrell Heyworth, Lancaster branch, which, frankly, just makes me angry.
The wording of it is typical company speak, seeming to answer my complaint in a conciliatory and helpful way, but in reality, subtly dismissing my complaint and justifying them carrying on exactly as they have been doing, with no real intention on changing their ways. He plays up the good points I commented upon in order to negate the negative points, and to appear to the outside world as a 'good' company in which people will have confidence in.
Sorry, but this expected type of reply doesn't impress me and actually makes me think of FH even less favourably now. I won't be coming back to FH.

2024幎2月8日
自発的なレビュヌ
Farrell Heyworth ロゎ

Farrell Heyworth からの回答

Thank you for your feedback. We are currently reviewing historic reviews that were not previously responded to and apologise that this was not addressed at the time.
If we can assist with any of your current property needs, please feel free to visit your local Farrell Heyworth branch.
Best regards,
Jeremy Collins
Director
Farrell Heyworth

5぀星のうち1の評䟡

Poor

Poor. Trying to view a property. Can't get in touch with anybody.

Phone = No answere for 40 minutes, on a number of attempts.

Email = No response.

WhatsApp = Regurgitated AI. Nobody ever returned my mesages or calls, although the message said they would.

Really perthetic.

Reply.

Why would I go out of my way to travel and see you. Just get a grip of your social contact support. Very strange way of communication this day and age.

2024幎2月7日
自発的なレビュヌ
Farrell Heyworth ロゎ

Farrell Heyworth からの回答

We regret to hear about your experience and apologise for any inconvenience caused. We strive to provide excellent customer service and are disappointed to learn that you encountered difficulties in reaching us.

We appreciate your feedback and will review our communication channels to ensure a more responsive experience for our clients in the future.

If you still require assistance or wish to discuss your concerns further, please don't hesitate to contact us directly at your local branch, which you can find here: https://www.farrellheyworth.co.uk/branches/.

Regards,
Jeremy Collins
Director
Farrell Heyworth

5぀星のうち1の評䟡

Stay away

They over valued the property by a considerable amount, bought in less than 1 viewing a month over the space of a year and then hit you with a £210 pounds fee, ostensibly for marketing and refuse to stop marketing it on rightmove until you've payed it. An exercise in short term thinking as I'd never go near them again. They could have earned a % on multiple house sales but instead screw you for £210 for some Mickey mouse pictures taken by an A level student

2024幎2月6日
自発的なレビュヌ
Farrell Heyworth ロゎ

Farrell Heyworth からの回答

Thank you for sharing your feedback. We acknowledge your concerns regarding the marketing fee. It's important to clarify that our fees are discussed transparently at the outset, and cover various marketing services.

Our team always endeavour to help our customers to achieve the very best selling price for their property and we understand it can be disappointing if our initial valuation is not achieved after testing the market.

If you do wish to discuss any aspect of your property sale further our branch team are here to help.

Best regards,

Jeremy Collins
Director
Farrell Heyworth

5぀星のうち1の評䟡

Disgusting is the only word to describe


Disgusting is the only word to describe this letting agency. After renting a property from them for 10 years and keeping it in impeccable condition, I was issued a Section 21, in October 2023. This came 2 weeks after I complained about an issue with ongoing mould & damp. The property needed a lot of work doing which the Female landlord was refusing to do. The house was built in 1998 and EVERYTHING at the property was original, including the boiler! I left the property on the date the possession was required back in January 2024. Prior to leaving I contacted Cerys who advised that the landlord just wanted to sell the property and there shouldn’t be a problem with me getting my deposit back. Inspections show how well I maintain the property and that the landlord actually does not, so I never imagined my deposit being returned in full would be an issue. February 2024 the lettings agency Cerys & Declan have informed me my deposit is being used to get the property ready for new tenants! Yes new tenants. Faultless eviction to new tenants, and my deposit withheld. This is stated in an email despite what Jeremy Collins has put in his response. The checking out report was meant to be carried out with myself present however due to staff absence FH cancelled and carried it out without me present at a later date. The checkout report they have done DOES NOT match how I left the property and I have pictures dated with the time to prove this, it’s unbelievable how they can think their report matches the pictures I took that morning. This is now a dispute with the TDS. The staff Declan and Cerys have lied with regards to the deposit and the check out report they have sent me, it’s a disgrace. I have all the pictures of the damp and mould at the property which FH said the landlord was not obliged to sort out. FH are looking for anyway possible to deduct from my deposit, hence why I have opened a dispute with the TDS. I have requested copies of the inspection reports that have been taken over the 10 year period to show how I have maintained the property very well and the landlord has not, the Lettings Agency and landlord will NOT give me any copies, why is this? Because it shows they are liars. As a lettings agency Farrell Heyworth allowed the landlord not to maintain the property and soon as I pushed for the work to be done I was issued with a Section 21.
Jeremy Collins’ response is inaccurate which I can prove through emails & issues which have been logged etc, if I could upload emails and pictures to this review it would show this.

2024幎2月1日
自発的なレビュヌ
Farrell Heyworth ロゎ

Farrell Heyworth からの回答

Thank you for sharing your feedback, although we are disheartened to learn about your experience. We want to address your concerns and provide some clarity on the matter.

Firstly, it's important to note that our team members have acted professionally and diligently throughout this process. The decision to issue a Section 21 notice was made by the landlord for legitimate reasons related to the sale of the property, and it was not a retaliatory action. We take our obligations to our tenants seriously and strive to ensure fair treatment for all parties involved.

Regarding your deposit, we adhere to strict legal procedures and obtain confirmation from the landlord before making any deductions or returning the deposit. Any discrepancies between your observations and the check-out report will be thoroughly investigated through the appropriate channels, including at your discretion the Tenancy Deposit Scheme (TDS) dispute resolution process.

We are disappointed to hear about your comments regarding our staff members. It is unacceptable to make personal remarks about individuals, and we expect all interactions to be conducted respectfully and professionally. Our team members work diligently to provide excellent service to all our clients, and any insinuations to the contrary are unwarranted.

Please be assured that we take all feedback seriously and are committed to addressing any concerns raised. If you have any further questions or would like to discuss this matter further, please do not hesitate to contact our Lettings Operation Director Mark O’Sullivan directly at MarkOSullivan@FarrellHeyworth.co.uk.

Regards,

Jeremy Collins
Director
Farrell Heyworth

5぀星のうち1の評䟡

Withholding deposit for substandard property

After moving out of the property at 24 Slyne Road, Morecambe on the 17th of November 2023, we are still waiting for the return of the deposit. The excuse for not returning seems to be directed towards the landlord not returning e-mails; even though the TDS and tenancy agreement states that deposit will be returned within 10 days. The property was plagued with issues including serious mould and fungus problems ; leaks and noisy upstairs tenants, all of which were reported to FH numerous times along with photos and videos. None of these issues were resolved even after causing substantial damage to property and clothing.

The property was relisted with photos that were at least 2 years old, and do not reflect the realistic condition of the property.

I have not received any reply to emails or had any further correspondence since the 30th of December. So I have raised a grievance with the TDS and will be looking for compensation on top of the full return of the deposit for the damaged items.

2024幎1月20日
自発的なレビュヌ
Farrell Heyworth ロゎ

Farrell Heyworth からの回答

Thank you for sharing your concerns. We have thoroughly reviewed the details and want to assure you that we take them seriously.

Regarding the deposit return, we are currently awaiting our client's instruction as is our legal duty, we can assure you that we make every effort to adhere to the timelines outlined in the tenancy agreement.

Our records show that reported issues were attended to promptly, and there are currently no open issues in our maintenance reporting system. We understand the importance of addressing damp and mould issues All maintenance issues are promptly reported to our landlord clients.

Concerning antisocial neighbours, it appears that we weren't informed about this during our last communication. We encourage tenants to promptly report such matters, and we take them seriously.

Your feedback is important, and we are committed to addressing these matters promptly. If there are further details or concerns, you'd like to discuss, please feel free to reach out to our tenancy team directly.

Best regards,

Jeremy Collins
Director
Farrell Heyworth

5぀星のうち1の評䟡

Awful service and lying

I recently vacated a rental property in Morecambe.

Having waited a few weeks for the return of my deposit of £495 I called the office in Lancaster and asked if they had a timescale on its return to me.

I was assured that the landlord had been contacted and that it would be returned to me shortly.

2 weeks later I re-contacted the office for an update, and was told that the landlord has still not responded. Later that day I was contacted by some contractors working in the property for the landlord enquiring about the whereabouts of the cellar key. I told that this had been returned to Farrell Hayworth with the others. I enquired to the landlord who said that he had not been contacted by Farrell Hayworth about my deposit, and he had now finished his contract with FH and was now with another agent.

I again contacted FH myself who eventually said that the landlord hadn't been contacted and would do that now.

I do not like being lied to and requested that as now the 10 day leaving period had been passed, with no correspondence from FH as to why the deposit has not been returned I have therefore sort legal advice, who have informed me that I am now legally entitled to a full refund.

I am hoping that this done, so that I do not require to take further steps.

We will see. I shall not be using them again.

2024幎1月2日
自発的なレビュヌ
Farrell Heyworth ロゎ

Farrell Heyworth からの回答

We’re sorry to hear about your experience and appreciate your feedback. However, we would like to clarify some points mentioned in your review. We take deposit returns seriously, and our records indicate that we have followed the correct procedures.

It's important to note that we did not inform you that you would receive your deposit, as this is subject to the landlord's approval and any deductions required. Our intention is, as with all clients, to facilitate the return process according to the landlord's instructions and according to the law. Customer satisfaction is important to us, and we regret that this situation has arisen.

If you have any further concerns or need assistance with this matter, please feel free to reach out to our tenancy team directly, and we will work to resolve it promptly.

Best regards,
Jeremy Collins
Director

5぀星のうち1の評䟡

If I could put 0 stars I would.

If I could put 0 stars I would.

My experience with Farrell Heyworth estate agents (Lancaster) has been extremely disappointing. We have dealt with both the lettings and the sales department over the past three + years. I've encountered numerous issues, primarily concerning poor communication and high turnover of staff. Despite the promise of efficient service, there were significant delays in responding to inquiries, especially with the rental property.

Trying to sell through them led to a failed sale, after the offer was given we were advised to take the property off the market - leading to the property not being viewed for 8 weeks - when the sale fell through various promises were made but never followed up on. I totally understand that a sale falling through is not the agents fault however advice given was useless. I was then landed with a ‘digital marketing fee’ (when I sacked them) for almost two hundred pounds. The joke in all of this is that over a 2.5 year time period they showed 8 people round! One could argue that their digital marketing clearly does not work! The property was not an easy place to sell, a retirement/ assisted living apartment so I completely understand the challenges these kind of properties come with. They overpriced it, we constantly asked if we should reduce the price but were told no, I was also very clear that we would consider any offer. However our newly appointed agent looked me in the eye and assured me that if they didn’t think they could sell it they wouldn’t take it onto their books. The deal was also a ‘no sale no fee’ agreement. Suffice to say we went with the new agents- polar opposite of Farrell Heyworth the property was under offer within three days and the sale is complete. 8 weeks from start to finish.

With regard to the property that we rented, Communication with ANY issue we had was extremely poor to non existent. As we have now vacated the property (leaving it in a better condition than when we moved in) we awaited our deposit back. As per our lease agreement this should have been addressed within 10 days of us vacating. Farrell Hayworth disputed that they were in breach of contract however, it would appear they don’t understand, nor honour, the wording of their tenancy agreements. It was well over a month of phone calls and emails, hardly getting to speak to anyone as they never return phone calls or respond to emails, we were fobbed off and nothing happened. The matter was escalated and reported to the Tenancy Deposit Scheme, who we asked to act on our behalf. Funnily enough we then started to get replies to emails etc. Our landlord wished to deduct money from our deposit - which was an absolute nonsense, they threatened and tried to intimidate us into accepting deductions which were bogus. They work on the assumption that one is so desperate for their deposit back that people will settle - we chose not to and we are now in receipt of our full deposit back. The lack of transparency and follow-through on their part has severely impacted my trust and satisfaction with their services.

Overall, the experience has been marked by unmet promises, inadequate communication, and unresolved issues. I would caution others considering their services to be wary of these shortcomings.

I notice the response to other reviews by Jeremy Collins, Director. I greatly look forward to responding to his thoughts on this review.

2023幎12月14日
自発的なレビュヌ
Farrell Heyworth ロゎ

Farrell Heyworth からの回答

We appreciate your feedback and note the issues you've encountered during your interactions with Farrell Heyworth estate agents. We would like to clarify and address some of the concerns you've raised.

Firstly, regarding your sales experience, we understand that it can be frustrating when a property doesn't sell as expected. Our agents aim to provide the best advice based on market conditions and client preferences. We recommend an initial sales price, which may be amended by our clients at any time. We always act according to our clients’ instructions, as we are duty-bound to do, and we always aim to keep clients informed and work towards their goals. The digital marketing fee is outlined in our contract and is chargeable upon sale or withdrawal.

As for the property rental, our goal is to adhere to the terms of the lease agreement and provide a smooth transition for tenants. Any deductions are at the discretion of the landlord and in all cases, we act according to legislation as per our clients instructions.

We appreciate your patience and understanding in working through these issues. It's important to us that our clients have a positive experience, and we are continuously working to improve our services.

We would like to clarify that there has not been a high turnover of staff within our agency, and we continue to make efforts to enhance communication and efficiency in our processes. We value your feedback and will use it to further improve our services.

Best regards,

Jeremy Collins
Director
Farrell Heyworth

5぀星のうち1の評䟡

Bait and switch

Bait and switch, don’t trust the company. Offer fictitious costs for properties then increase the cost when applying

2023幎11月21日
自発的なレビュヌ
Farrell Heyworth ロゎ

Farrell Heyworth からの回答

We appreciate your feedback and apologise for any frustration you've experienced. Occasionally, landlords may need to make adjustments to the rent during the marketing process, and we are duty-bound to communicate this to prospective tenants. We strive to be transparent and understand your concerns. If you have further questions or would like to discuss this matter, please feel free to reach out to our lettings team.

Best regards,

Jeremy Collins
Director
Farrell Heyworth

5぀星のうち5の評䟡

Big Thank you


Really just have to say a Big Thank you to the staff at the Barrow in Furness branch, including the manager and ofcourse Shelby Kelly, for all their help in getting our property sold. It was a little tricky, and took a bit longer but they battled on. Sorting out all our needs. Always love dealing with FH over the years. Great staff and great management. Thanks guys.

2023幎11月10日
自発的なレビュヌ
Farrell Heyworth ロゎ

Farrell Heyworth からの回答

Thank you for your kind words and appreciation for the efforts of our Barrow in Furness branch staff, including Shelby Kelly. We're delighted to have been of assistance in selling your property. If you have any more feedback or if there's anything else we can help you with, please feel free to reach out to our branch team.

Best regards,

Jeremy Collins
Director
Farrell Heyworth

5぀星のうち3の評䟡

Plain English Please

Saw a listing for a property with "offers over £120,000”. There had been an offer for £114,000 but had been rejected. If all went well, I was going to offer £118,000. Arranged a viewing on a Friday afternoon. Liked what I saw. At this point I decided to wait for a 2nd viewing before offering £118k as I wanted to check out the attic, it had solar panels fitted.

So, I asked for 2nd viewing the following Friday. On the day of the viewing, I was told the price had been reduced by £10,000. The price now was £110,000 (not offers over) I offered the asking price and within 5 mins was told "the seller has accepted your offer. they want to complete within 2 to 3 weeks" this will come to haunt me very soon.

Excited and dreaming of the changes I was going to make until 1 week later I received an email from FH.
(I'm a 1st time buyer and have no idea how the process works. I don’t like lingo or shop talk, just give me plain English. Telling me “The seller has accepted your offer” which I took as literal is at worst an informal agraeement to sell to me and at best is “sold subject to contract”)

So, the email went thus:
I tried to call you earlier, unfortunately there has been another offer made on ******** Our client is asking for all parties to submit their best offer by 10am Monday

Monday morning came and I received a call from FH about any offer I was intending to make. I asked why was an offer being considered when the client already accepted my offer.
They explained because it’s a corporate client the property stays on the market until exchange of contracts. This was never mentioned before and had no idea that this was a thing. This is an important point that should have been communicated to me right at the start as this would have made me think twice about making an offer.

So back to the phone call.
I decided to offer the price I was going to offer 118k. 2 days later I received another call “The client wants to stick with me” A few more days went by and I’m beginning to think something's not write, I smell a rat, was this a bogus offer intended to push up the price. My gut is telling me YES.

I've already spent several Hundred pounds at this point. I'm angry with FH they led me to believe the property was at the "Sold subject to contract" stage.

A week went by with me getting angrier and angrier, Eventually I decided I couldn’t continue with my offer if the house was not going to be taken off the market. It’s a shame this was going to be my forever home, I had plans and FH screwed things up for me.

I would still like to buy this property,
but not under the condition the house stays on me market given I could be one week away from exchange of contracts only to be met with another offer forcing me to make another offer. I’m now going to see this house sold to someone else, depressing.

Bottom line: If the seller says “I/we accept your offer” you’d better mean it period.
Theres a difference between “I/We ACCEPT your offer” and “I/We will CONSIDER your offer” until someone come up with a better one”

As for the seller wanting to complete asap they have already rejected an offer for 114k and now lost another offer. so that's at least 7 weeks... not to mention however many weeks it had already been on the market.

Update
WOW not even 24hr later and the house listing has been updated with my offer of 118k removed.

Update 2
I only updated my star rating to reflect the reply they gave and have tried to help my case.

2023幎10月27日
自発的なレビュヌ
Farrell Heyworth ロゎ

Farrell Heyworth からの回答

Thank you for taking the time to leave us a review. Having spoken with my colleagues I understand they are keen to speak with you as a matter of urgency as there seems to be some miscommunication about your interest in this property. Our team are very keen to help you to secure your ideal property.

Best regards,

Jeremy Collins
Director

5぀星のうち1の評䟡

Much like all the other reviews here we


Much like all the other reviews here we have also had a horrific experience with FH Chorley. Our property was overvalued to secure our business, we were told this was a competitive price despite two other agents later valuing it for £25k less! When we rang about concerns about lack of interest we were just told to continuously bump down the price. Had we known this was an overvaluation we would have never listed the property in the first place, therefore 8 weeks of our time was wasted.

We came off the market and have refused to pay their extortionate marketing fee of £199 + VAT, unfortunately our property is still listed on rightmove at it appears as though this is a blackmail move from them that it won’t be removed until the fee is paid. Again, we will not be paying a fee for such a shoddy service. Why would we pay for a service we wouldn’t have used had we not been lied to at the start?It seems as though most of their profit margin is based on fees for people who come off the market, not dodgy at all!

The photos taken by FH’s photographer are awful, they’re blurry, overexposed and not an accurate representation of our property. The initial photo has 4 other houses included in it, some of the photos are at an odd angle, they’re all yellow and overexposed. We live in a new build and you’d think our house was 50 years old.

We’ve been lied to about viewer feedback, had several no shows. We understand these can’t be helped but it was very clear viewers aren’t being contacted to confirm booking. We were called 20 minutes before a viewing when I was on my honeymoon to ask us to do the viewing instead, FH were previously told that we were away. After a no-show instead of a courtesy call or email a note was put under our doormat on a scrap piece of used envelope that simply said ‘viewer cancelled’ so unprofessional and outright rude.

The funny this is I mentioned all this to my hairdresser who was absolutely baffled because she had the exact same experience with FH 2 weeks prior and had to pay the marketing fee after dropping them for Ben Rose! What a small world, eh?

I could spend my whole day writing a long list of issues we’ve experienced and it would seem I’m not alone. Farrell Heyworth have quite the reputation amongst other agents, too.

To sum up I would say AVOID AVOID AVOID and NO DOT pay their marketing fee, no matter how much they bully you.

Edit: Received a bog standard copy and paste response as expected, not addressing any of my concerns raised, particularly the fact that we’re still on right move with them despite the fact that we cancelled our contract weeks ago.

2023幎11月8日
自発的なレビュヌ
Farrell Heyworth ロゎ

Farrell Heyworth からの回答

We appreciate you taking the time to share your concerns, and we want to assure you that your feedback is valuable to us. We are sorry to hear about the challenges you've faced, and we take your comments seriously.

Our goal is always to provide a transparent and fair service, and we sincerely apologise if you feel this was not your experience. We take pride in our commitment to our clients, and we understand that the marketing process can be sensitive.

Thank you for bringing your experience to our attention.

Best regards,

Jeremy Collins
Director
Farrell Heyworth

5぀星のうち1の評䟡

FH manage a rental property for me

FH manage a rental property for me, well, they don't really manage because I do it myself.In April this year my tenant was struggling to pay his rent calendar monthly because of the dates his pension/benefits were paid. A lady at FH was very helpful and his payment dates were changed to 4 weekly. I asked her not to chase any arrears as he is elderly, vulnerable and worries so much to the extent that he loses sleep and gets very stressed. She was very good and said she would put a note on his account. He is now being chased for arrears and being threatened with eviction by a woman who obviously has no feelings or compassion and says there is no note on the account. I told them basically to shove it and now are trying to get 2 months rent from me . In the past they deducted monies from my account to pay for a fictitious appointment for a gas safety check. I knew it was fictitious because I checked with the contractor. What an awful company to deal with.

2023幎11月3日
自発的なレビュヌ
Farrell Heyworth ロゎ

Farrell Heyworth からの回答

We're sorry to hear about the issue you've experienced. Please be assured that your concerns are important to us, and we are actively addressing this matter. Our senior lettings manager is now involved and will work to resolve the situation promptly.
Best regards,
Jeremy Collins
Director
Farrell Heyworth

5぀星のうち1の評䟡

been trying for days and days to get a


been trying for days and days to get a viewing on a rental property and no reply and the phones are a waste of time nobody answers and then watsapp they use nobody replys at all how can we rent properties when we can’t contact anyone 
 after reading these reviews i’m glad they didn’t i’ll go elsewhere

UPDATE someone messaged back days later on watsapp and told me they will call me when they’re having viewings THEN the next thing they’ve let it out and took offline without any call or explanations and ignored all my messages AGAIN 
. waste of time go elsewhere 
.

UPDATE 7/11/23
with regards to the reply what is the point of having a watsap if nobody mans it to reply i also got told i would receive a call when viewing’s were a available (see enclosed pic ) BUT nothing no replys no calls etc which is quite ignorant for a company to do so
. if you haven’t got the staff to cope with all the enquiries and applications then hire more is the answer 
 its not the first time i’ve been let down by this company and most certainly will NEVER be applying for a property with them again 
 IGNORANT and VERY BAD SERVICE is all i have to say about these stay away people 🀬🀬

2023幎10月18日
自発的なレビュヌ
Farrell Heyworth ロゎ

Farrell Heyworth からの回答

We apologise for the inconvenience you've experienced in trying to secure a viewing for a rental property. Due to the high demand for rental properties and the fast pace at which they are being rented, we have been facing a significant volume of inquiries. While we strive to assist everyone promptly, we are not able to respond to all new rental enquiries. We understand your frustration and regret any inconvenience this has caused.

It's disappointing to hear about your experience, and we appreciate your feedback. We're continuously working to improve our processes and ensure better communication with our clients. With new properties coming to the market every day we hope we are able to assist you in securing a property that meets your requirements very soon.

Best regards,
Jeremy Collins
Director
Farrell Heyworth

5぀星のうち1の評䟡

Rented with farrels

My partner Rented with farrels, landlord decided to sell the property so of course she spent 2 solid months searching for somewhere to rent with her 2 young children, however rental is very high demand in Morecambe/Lancaster and not a normal first come first serve given checks ok with houses! She managed to find somewhere that was a lot smaller and not ideal but she didn’t want to mess the landlord about and moved so he could sell
 she was informed by the lady at the checkout the landlord had 10 days to make a decision if she was to get my full deposit back or if the landlord wanted to make any deductions, it’s now 3 weeks down the line and she has been chasing daily only to be told the landlord has not decided if he wants to take any of the deposit for work he wants to carry out! On the checkout the lady who completed it told her to leave keys get her things and they will lock up
 as soon as she walked out with her coat to put in the car she shut the door only to have a phone call letting her know she had left a laptop, she returned to get it and asked if everything was ok the lady said yes just finishing and she asked how long till she got her deposit which is when she was told he had 10 days to tell her . She is still waiting and all she get off farrels is that she need to be patient. The whole point of the tenancy deposit scheme so it’s fair, this is not fair!!! Absolute joke of a estate agent!!!!! I wouldn’t rate it 1 star more like -1
 might not be a massive thing to them but it’s a lot of money and given she was very cooperative when she could of been a nightmare shows just how s**t they are

Now it’s 5 weeks and they have come back with wanting her whole deposit to carry out cleaning on the house
 a grand for cleaning
. First of all the house was not in that bad of a state infact I went and hoovered bleached the bathrooms, the only thing I never got chance to do was the kitchen and living area because she was rushed out
 when she spoke with farrels the woman basically told her she had 2 months to clean
. The house when she left was not in a bad condition infact it was cleaner than it was when she moved in! The day she moved there’s no access for the van to get outside the door and between the house and road was a green, the day she moved it was extremely wet and rained heavily all day
 the down stairs was all tiled, and even putting things down never prevented the floor from getting dirty, she spent till early hours the next morning cleaning and trying to make it as clean as she possibly could. Which was explained to the checkout lady who replied don’t worry as the landlord is getting it professionally cleaned anyway! My partner has adhd and asd so she is vunerable and takes things as they are said, as this is part of her condition, farrels knew this and still took advantage of the situation, there disgusting and should not be allowed to treat people this way! Lancaster lettings need to be ashamed as they have taken advantage of this despite her disabilities she has 2 young children with Xmas literally round the corner
.
They are probably the worst estate agents around and absolute con artists, there staff need training properly when dealing with people because it’s not right! they over value and rob people, shouldn’t be allowed to trade

2023幎9月20日
自発的なレビュヌ
Farrell Heyworth ロゎ

Farrell Heyworth からの回答

We understand your concerns regarding the deposit return, and we appreciate your patience during this process. Please know that we take these matters very seriously and have been working diligently to facilitate a resolution in accordance with the regulations set by the tenancy deposit scheme. While it can indeed be frustrating, especially when significant sums of money are involved, the timeline for these decisions is ultimately out of our direct control.
We understand your frustration, but our professional team are committed to ensuring a fair and just resolution in this matter. If you have any further questions or require additional information, please don't hesitate to reach out to our team.
Best regards,
Jeremy Collins
Director
Farrell Heyworth

5぀星のうち1の評䟡

Extreme pressure tactics. Do not use.

The mortgage advisor Nicholas Gregson at Farrell Heyworth was a narcissistic person who simply only cares about his commission. He attempted to place me on an absolutely awful mortgage product and used every pressure tactic he could think off. I luckily could tell this and when i decided to go elsewhere he became extremely hostile. Seriously stay away from this person especially if you're a first time buyer and you're navigating this as he uses shock tactics to confuse you. He is dishonest, deceitful and absolutely untrustworthy.

2023幎10月3日
自発的なレビュヌ
Farrell Heyworth ロゎ

Farrell Heyworth からの回答

Thank you for your feedback, Alessandro. We’re sorry to hear that your experience did not meet expectations. This is not the standard of service we aim to provide. We would welcome the opportunity to review the circumstances raised, so please contact your local team with further details. Best regards, Jeremy Collins Director Farrell Heyworth

Trustpilot ゚クスペリ゚ンス

Trsutpilot のレビュヌは誰でも曞くこずができたす。レビュヌを曞いた人には自分の曞いたレビュヌをい぀でも線集したり削陀したりする暩限があり、それらのレビュヌはアカりントがアクティブである限り衚瀺されたす。

プラットフォヌム保護のため、専門チヌムず高床なテクノロゞヌを駆䜿しおいたす。停レビュヌずの闘いに぀いおの詳现はこちらをご䞀読ください。

Trustpilot におけるレビュヌ プロセスの詳现に぀いおはこちらをご芧ください。

よいレビュヌを曞くための8぀のヒントをご芧ください。

確認を行うこずで、Trustpilot に投皿されるレビュヌが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実圚の人物[LINK-END-PEOPLE] によっお曞かれたものであるこずの保蚌に぀ながりたす。

レビュヌに察しおむンセンティブを提䟛したり、遞択的にレビュヌを䟝頌したりするこずは、TrustScore にバむアスを生む可胜性がありたす。これは 圓瀟のガむドラむンに反したす。

詳现情報