GB Foam レビュヌ 

292
•
TrustScore 5段階評䟡の4.5

4.4

レビュヌはレビュアヌの個人的な意芋であるため、特定の蚘茉内容を怜蚌するこずはありたせん。ただし、ビゞネス䞊の取匕が行われたこずを確認できた堎合、レビュヌに「確認枈み」のラベルを付ける堎合がありたす。詳现はこちら

プラットホヌムの健党性を維持するため、圓瀟のプラットフォヌム䞊のすべおのレビュヌは、確認枈みか吊かにかかわらず、幎䞭無䌑で皌働する自動゜フトりェアによっお審査されおいたす。このテクノロゞヌは、本圓の経隓に基づいおいないレビュヌなど、ガむドラむンに違反するコンテンツを特定し、削陀するよう蚭蚈されおいたす。ただし、すべおを怜知できるわけではありたせんので、お気づきの点がございたしたら、どうぞお知らせください。詳现はこちら

レビュアヌのコメントを芋おみたしょう

5぀星のうち2の評䟡

The luxury soft foam for seat backs is not luxurious, soft, or suitable for seat backs, despite what their website claims. There are no refunds, as every order is made to measure, which is fair e... もっず芋る

䌁業が回答したした

5぀星のうち5の評䟡

Great service from GB Foam Direct! I initially chose them because their video explaining how to measure the foam made the whole process easy to understand and follow. I was also advised to draw... もっず芋る

䌁業情報

  1. 建蚭・補造

さたざたな倖郚゜ヌスから提䟛された情報

Buy Foam cut to size & shape Fast with GB Foam Direct. Our step-by-step foam calculator will instantly help you with replacement sofa cushions, custom cut upholstery foam, caravan seats, boat cushions & more. With over 25 shapes and 12 quality grades o...


連絡先

4.4

優良

TrustScore 5段階評䟡の4.5

292件のレビュヌ

5぀星
4぀星
3぀星
2぀星
1぀星

最近のレビュヌ䟝頌の蚘録はありたせん

この䌁業は最近、顧客にレビュヌを䟝頌しおいないため、レビュヌが党䜓の意芋を反映しおいない可胜性がありたす。

ネガティブなレビュヌの 66に回答しおいたす

通垞2週間以内に回答

この䌁業のTrustpilot 利甚方法

レビュヌや評䟡の取埗方法、スコアリング、モデレヌションのプロセスに぀いお確認する。

4.4

すべおのレビュヌ

(292)

過去12か月のレビュヌ数: 42ä»¶

レビュヌを曞く
Trustpilot に参加しおいる䌁業は、むンセンティブを提䟛したり、レビュヌを非衚瀺にするためにお金を払ったりするこずは蚱可されおいたせん。レビュヌはレビュアヌの個人的な意芋で、Trustpilot のものではありたせん。詳现はこちら

5぀星のうち5の評䟡

I couldn’t be more happy.

In a nutshell I couldn’t be more impressed and grateful for the help and advice GB Foam gave me.
I placed a fairly large order of different size foam and density to replace the salon seats in a sailing boat (10 pieces in total) which was handled by Sophia who invested the time to make sure I actually got what I needed and my measurements were correct.
The order was completed in two days and delivered promptly to my address.
I will have no hesitation in using GB Foam again in the future.

2025幎2月6日
自発的なレビュヌ
5぀星のうち5の評䟡

Superb diamond-standard experience.

Superb diamond-standard experience from start to finish. Great all round communication and expert customer service from Sophia. From initial enquiry until goods arriving was only 5 days including the weekend. Can't recommend this company highly enough. This is the way all companies should operate.

2025幎2月5日
自発的なレビュヌ
5぀星のうち5の評䟡

I had 3 back cushion on my sofa that


I had 3 back cushion on my sofa that needed firming up and I chose this company straight from a Google search and I am happy that I did, there instructions on what size shape and density are set clearly with easy to follow steps. I ordered them on the Wednesday and I received them on the Friday to me that was super quick.
So my experience gives them 5 stars Hope this helps you decide on whether or not to use them.

2025幎1月31日
自発的なレビュヌ
5぀星のうち4の評䟡

Great Comfort fix for aging Ikea sofa. Smells bad in early weeks.

Our cheap Ikea Parup 3-seater had worn out after a couple of years but we didn't want to completely replace it. Cut-to-size foam was a great solution!

We went for the High Density Luxury Firm sofa foam (as this was recommended for the shallow 4-inch height of our base cushions) and with the recommended extras, it was under £115 to replace the two seat cushions, delivered to the door on our nominated day. They arrived during the time slot the courier gave us and there was an option to reschedule if we weren't in.

Packaging was solid, product arrived in perfect condition. The box was comically large for the product but suspect that's because boxes that could accommodate the length of our cushions are bigger in all directions, so that issue probably can't be helped.

Crucially... The shape and fit were spot on!!! Covers are perfectly filled and plump. The comfort is extremely solid and firm, even for someone who is very used to and prefers firm support. I think if you are on that 4inch seat-cushion-height cut off, you'd probably be fine with the medium-firm as the firm is VERY firm, bordering on "hard" (although not uncomfortable). I guess we will see how it feels if it softens over time as described online.

So if it's all been great, why only 4 stars? Perhaps not fair I'll admit.... further research on the website since the cushions' arrival shows me the following info was around all along and I just never saw or read it... But the newly cut foam that's been sized to spec has a really strong petro-chemical smell that my brain seems to process as "mould" smell. My other half can only just smell it, says it smells mildly chemically but doesn't bother him. I'm more sensitive and can smell it the second I step in the house, then strongly on us and our clothes as soon as we've sat on the sofa.

This is completely normal for new foam (look up "off-gasing") and we expect it to pass in a few weeks - I've been airing it by the wide open windows to help. However if I'd known about it in advance, I would have got my skates on and ordered a month or 2 before christmas, rather than 2 weeks before, and risk any other sensitive noses like mine noticing it over the food smells on the big day!

Overall, happy with the product, has been exactly as described and delivered at specified time without any fuss. Our sofa hasn't looked this good since it was freshly built out the flat pack! Would defo use GB foam again for similar projects.

2024幎12月23日
自発的なレビュヌ
5぀星のうち5の評䟡

Good company let down by courier

EDIT: Company reached out and refunded the delivery charge despite DPD being at fault. I have, therefore, changed my rating to reflect this, as I appreciate the genuine attempt to resolve the issue.

Positives first. The ordering process was pretty straightforward and despatch was quick. Foam is good quality - there is a very strong chemical smell but I’m pretty sure that will fade with time.

The reason I have only given 3 stars is because of the delivery process. I paid £10 for delivery - which seems a heck of a lot for 2 pieces of foam. However, I was willing to overlook this, only for the courier (DPD) to ring my doorbell, then leave the box on my doorstep in torrential rain without checking whether anyone was in the house. If this had been delivered 10 minutes later, there would have been no-one in and it would have sat on the doorstep for hours getting soaked through. To charge £10 and then use a courier that frankly doesn’t give a flying fig is a bit cheeky. For that reason, I am afraid I would think twice about using GB Foam again.

2024幎12月4日
自発的なレビュヌ
GB Foam ロゎ

GB Foam からの回答

Hi Cece,

Thank you for your feedback. We’re glad to hear that you found our ordering process straightforward and appreciated the quick dispatch and good quality of our foam. We always strive to ensure our customers receive a seamless shopping experience, so it's great to know that these aspects met your expectations.

We’re sorry to hear about the delivery experience you had. We understand how frustrating it must have been to find your parcel left outside in such poor weather conditions. This certainly isn’t the level of service we aim for. We take concerns like this seriously and will raise this issue with our courier partner, DPD to help ensure better handling in the future. I've sent you a request for information via Trustpilot to help us identify your order. If you're able to respond to this, it will help us a lot when discussing the situation with DPD.

Thank you again for sharing your thoughts, your feedback helps us improve. We hope you’ll consider giving us another chance in the future.

Edit: Thank you for providing the information. I have passed this to our internal account manager so they can feedback to DPD regarding your experience. Again, our apologies for any inconvenience this may have caused you.

5぀星のうち5の評䟡

Ordered my foam cut to size and shape


Ordered my foam cut to size and shape it is an exact fit for my settee very pleased with my rejuvenated cushions. Well priced and top quality and fast delivery.
Highly recommended

2024幎11月25日
自発的なレビュヌ
GB Foam ロゎ

GB Foam からの回答

Hi Pajero,

Thank you for your positive review, we're glad that you're pleased with your new settee cushions.

Have a great day.

5぀星のうち5の評䟡

The service is the best I have seen

The service is the best I have seen. Great customer service and called at 11am for delivery and 4 hours later. What an amazing experience service and product. I highly recommend 6 stars!!!

2024幎11月21日
自発的なレビュヌ
GB Foam ロゎ

GB Foam からの回答

Hi Mr Singh,

Thank you for taking the time to leave us a positive review. We're so pleased that the team could assist you with your order and that you were satisfied with your experience with GB Foam.

Have a lovely day.

5぀星のうち1の評䟡

Really awful if you have a problem with


Really awful if you have a problem with your order. Obnoxious staff who don't listen and full of themselves.I would avoid this company altogether. Might be one member of staff seeing there are more one star reviews. Solved it myself and blunted three kitchen knives in the process!!Hah

2024幎11月29日
自発的なレビュヌ
GB Foam ロゎ

GB Foam からの回答

Hi DAM,

Sorry to read about your experience. We certainly don't wish to come across the way you mentioned. We've sent you an information request via Trustpilot to help identify your order. If you don't want to respond to this but would still like to discuss your order further, please feel free to send us an email with your order number (sales@gbfoam.com) and we can look into this for you.

Wishing you a pleasant weekend.

5぀星のうち5の評䟡

Our sofa was too good to bin

Our sofa was too good to bin, but the base cushions were lifeless. I measured the cushion covers. When I ordered the foam, I ordered the extras that GB Foam recommended too. They have a wadding, plus wrapped in a mesh too, for ease of inserting them in the cover.
Brilliant, really pleased. This will give our sofa a new lease of life!

2024幎11月18日
自発的なレビュヌ
GB Foam ロゎ

GB Foam からの回答

Thanks for your lovely review Clare. Glad we could help to restore your sofa.

Have a great weekend.

5぀星のうち5の評䟡

Excellent all round

Ease of ordering and clear communication through the webchat for what I needed. Foam is exactly what was required for the booth seat being made. Won't hesitate to use again and recommend to family and friends.

2024幎11月15日
自発的なレビュヌ
GB Foam ロゎ

GB Foam からの回答

Hi Sean,

Thanks for your review. Glad the team could help you find what you need for your booth seat.

We hope to see you again in the future.

Kind regards.

5぀星のうち5の評䟡

Good service

A phone call to ask about what sort of foam I would need to sizes they were very helpful,delivery was great as well, I would definitely use this company again.

2024幎11月19日
自発的なレビュヌ
GB Foam ロゎ

GB Foam からの回答

Thank you for your review, Denise.

Very pleased that you found the advice from our team helpful.

We hope to see you again.

All the best.

5぀星のうち5の評䟡

Filling in the gaps


We bought pre loved hand made wooden beds. Unfortunately conventional mattresses were too short and custom made ones too expensive. We ordered foam fill ins which arrived very quickly, were exactly the right size and firm enough to support the gap. They solved our fitting problem at a fraction of the price. Great job.

2024幎11月19日
自発的なレビュヌ
GB Foam ロゎ

GB Foam からの回答

Hi Julie,

Thank you for your kind review. We're pleased that we were able to help solve your mattress fitting problem.

Have a great day.

5぀星のうち5の評䟡

Great service and product

We ordered two foam blocks to go on our sofa. The staff were very helpful in helping us choose the right density, and the blocks are a perfect fit and are very comfortable. A great buy.

2024幎11月20日
自発的なレビュヌ
GB Foam ロゎ

GB Foam からの回答

Hi Richard, thanks for your review. Glad the team could help you with your order and that you're pleased with your new foam.

5぀星のうち5の評䟡

Excellent service, good material

Precisely cut and prepared, it was easy to replace an old, but gorgeous armchair's worn out feather cushion. The result is amazing, really comfy and firm, fits perfectly into the cover.

2024幎11月20日
自発的なレビュヌ
GB Foam ロゎ

GB Foam からの回答

Hi Gabor, thanks for taking the time to leave us a review. We're pleased we could help you restore your armchair cushion.

5぀星のうち3の評䟡

Mixed service but appreciate the corrective actions

The initial service was good as the product was delivered promptly and the price was slightly cheaper than its competitor. However the cut foam I received was much harder than I expected and 0% in sponginess, as such I couldn't squeeze it into the cushion cover at all, hence I sent it back to GB foam.

Upon receipt they advised they could not refund but recut the foam for me at a £10 charge, this is when the service turned bad - they started to completely ignore me when I emailed them and followed up twice on the new measurements for the recut service.

With them lacking any response now, it is essentially costing me the price of the foam and return postage of over £50! So reconsider if you want to order from them if you haven't had their foam products before and aren't exactly confident if the measurements are 100% accurate.

-----
Updates on 2 Dec 2024:

Upon receiving my review here, the customer service team reached out and promptly sent out the replacement foams. Their actions are much appreciated.

2024幎10月30日
自発的なレビュヌ
GB Foam ロゎ

GB Foam からの回答

Hi Mrs H,

Sorry to read that you've had a problem not receiving a response from us. Please be assured that we have no intention of ignoring your email.

We've sent you a request via Trustpilot to help better identify your order, as we cannot do so with the current information we have in your review.

If you don't wish to respond to the Trustpilot request, please email sales@gbfoam.com or call us on 01494 441177 and we'll be happy to assist you further, honouring any previously made agreement. Wishing you a pleasant day.

5぀星のうち5の評䟡

Superb guidance and home delivery within 24hrs!

Superb guidance and attention from Sophia at GB Foam Direct, particularly as she understood I was wary of getting my order wrong through self sizing and being unfamiliar with their products.
Sophia patiently took me through existing dimension measuring and what appearance I was looking for and a recommendation of product, which gave me a lot of confidence in her and GB Foam Direct.

I placed my order and unbelievably - I received my products within 24 hours!

The cushions are a super fit, very comfy and have revitalised our suite - Sincere thanks to Sophia and all GB colleagues involved.

2024幎10月23日
自発的なレビュヌ

Trustpilot ゚クスペリ゚ンス

Trsutpilot のレビュヌは誰でも曞くこずができたす。レビュヌを曞いた人には自分の曞いたレビュヌをい぀でも線集したり削陀したりする暩限があり、それらのレビュヌはアカりントがアクティブである限り衚瀺されたす。

プラットフォヌム保護のため、専門チヌムず高床なテクノロゞヌを駆䜿しおいたす。停レビュヌずの闘いに぀いおの詳现はこちらをご䞀読ください。

Trustpilot におけるレビュヌ プロセスの詳现に぀いおはこちらをご芧ください。

よいレビュヌを曞くための8぀のヒントをご芧ください。

確認を行うこずで、Trustpilot に投皿されるレビュヌが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実圚の人物[LINK-END-PEOPLE] によっお曞かれたものであるこずの保蚌に぀ながりたす。

レビュヌに察しおむンセンティブを提䟛したり、遞択的にレビュヌを䟝頌したりするこずは、TrustScore にバむアスを生む可胜性がありたす。これは 圓瀟のガむドラむンに反したす。

詳现情報