Gourmet Guide 

Trustpilot にアクセスしていただき、ありがとうございます。残念ながら、この企業のウェブサイトが閉鎖されたため、こちらにレビューを書くことはできなくなりました。ご質問がありましたら、ご遠慮なくお問い合わせください。

レビューはレビュアーの個人的な意見であるため、特定の記載内容を検証することはありません。ただし、ビジネス上の取引が行われたことを確認できた場合、レビューに「確認済み」のラベルを付ける場合があります。詳細はこちら

プラットホームの健全性を維持するため、当社のプラットフォーム上のすべてのレビューは、確認済みか否かにかかわらず、年中無休で稼働する自動ソフトウェアによって審査されています。このテクノロジーは、本当の経験に基づいていないレビューなど、ガイドラインに違反するコンテンツを特定し、削除するよう設計されています。ただし、すべてを検知できるわけではありませんので、お気づきの点がございましたら、どうぞお知らせください。詳細はこちら

レビュアーのコメントを見てみましょう

5つ星のうち1の評価

You can find the address for this company that never redeemed my voucher on companies house! Maybe everyone who has been scammed should ring his doorbell! Maybe he will be kind enoigh to cook us all d... もっと見る

5つ星のうち1の評価

My son bought me a voucher from The Gourmet Guide, which expires I'm March. I have tried to book a restaurant following instructions on the website. I filled in the form and submitted, but got no ackn... もっと見る

5つ星のうち1の評価

DO NOT USE Called to book but always goes to answerphone. Tried to book via website - but the website is not available (8/2/2026). Emailed the Voucherredemption email address supplied, on 4/2/2026... もっと見る

5つ星のうち1の評価

This is a complete and utter scam! You have to book a table viva the Gourmet Guide website who are then meant to pay the restaurant on your behalf. Except they don't! There is no way to call them. You... もっと見る

企業情報

  1. レストラン

当該企業による記述

Discover the Best Restaurants Near You in the UK with the Gourmet Guide. Search by food type, price, key features or a combination of factors to find the perfect restaurant for your needs requirements and budget. Or why not give the gift of a wonderful dining experience with one of our universal restaurant gift vouchers. Available in monetary values from £20 to £500 and redeemable at all of the restaurants listed on the Gourmet Guide our universal restaurant gift vouchers are the ideal gift for foodies or people who have got everything.


連絡先

この企業を閲覧した人は、以下の企業も閲覧しています。

すべてのレビュー

(360)

過去12か月のレビュー数: 35件

レビューを書く
Trustpilot に参加している企業は、インセンティブを提供したり、レビューを非表示にするためにお金を払ったりすることは許可されていません。レビューはレビュアーの個人的な意見で、Trustpilot のものではありません。詳細はこちら

5つ星のうち5の評価

This is the final post re my GG…

This is the final post re my GG experience.My first 3 posts were so negative because over a period of 2 months I just could not contact anyone on the phone or by e email.Eventually I was given a contact person and this sorted it out.We have just returned from our meal and our voucher value was deducted from our bill.If only I could have done this from the beginning my whole experience would have been positive.

2023年2月5日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

Charged for a voucher, not received

Purchased a voucher. Got no confirmation. Called and got though, and had verbal confirmation that the voucher had been purchased and we must have a problem with our email to not have received theirs ( see all reviews since December 2022, this appears to be a common theme, it is never their system at fault....). Requested re send, still not received. Asked to check the email address of the gift to our niece and she has not received an email either. £53 charged to credit card 16 Jan and still no confirmation and no voucher email. Would now like a refund. Until we receive this DO NOT BUY FROM GOURMET GUIDE

2023年1月21日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

AVOID GOURMET GUIDE!

It is my second review.
DO NOT USE GOURMET GUIDE - IT IS AN ABSOLUTE DISGRACE!

I ordered the voucher in December. I was charged £53.00 but never received confirmation email or the voucher. I contacted the company multiple times via Facebook, email and phone - NO RESPONSE.
I finally wrote my first review here and the company answered stating that they responded to my email at the beginning of January. Magic - no email in my inbox.
I reviewed other comments on TrustPilot and it seems that the company has always the same excuse - they responded to your email but something happens and you never receive it. They may also ask you to phone them but you will never get to talk to someone.

2023年1月16日
自発的なレビュー
Gourmet Guide ロゴ

Gourmet Guide からの回答

Hi Again Monika. As i mentioned before, we emailed you on the 3rd Jan and again on Sunday after your last review with our telephone number - 01782 792208. Obviously there must be an issue with you receiving our emails and so I am sorry about that.

Our phone lines are open from 9.30 to 17.00 everyday and we deal with many calls all of the time. As we are clearly having issues with emails getting to you and as we dont have your phone number, please call us during office hours so that we can help you.

Update - Monika we have now set up a new email address which is evouchers@gourmetguidevouchers.co.uk and will email you again from there now to see if that comes through to you.

5つ星のうち1の評価

We have got an £50 and have been…

We have got an £50 and have been phoning since October and one is responding to any calls, voicemails or emails. This company is so unresponsive and what a waste of a £50 voucher as we are unable to book directly with the restaurants. Terrible experience.

2023年1月8日
自発的なレビュー
Gourmet Guide ロゴ

Gourmet Guide からの回答

Hi Behtany, I am very sorry to hear this and it sounds very odd to me. Can you please email enquiries@gourmetguide.co.uk, or reply with your contact details on here so that we can contact you immediately. Please also check your spam folders as sometimes our correspondence can be diverted in error.

5つ星のうち1の評価

DO NOT BUY A VOUCHER FROM GOURMET…

DO NOT BUY A VOUCHER FROM GOURMET GUIDE. I have been trying to book a restaurant for the last month. I have called multiple times and have not been called back. My voucher has now run out of time, but only due their poor service. There has been no response to any of the multiple messages left so I can only assume that they are no longer in business, despite the website still selling vouchers. What a waste of £100!

2023年1月7日
自発的なレビュー
Gourmet Guide ロゴ

Gourmet Guide からの回答

Hi Paul, thank you for taking the time to leave a review, I am very surprised to hear that nobody has got back to you. We extended all vouchers that expired in Covid times to 31 December 2022 and have since extended them again to 14 January 2023. As so many people left it until the last minute to use their voucher the redemption team is under some pressure, also some emails we send can get diverted into junk folders so please check there as well. We are very much in business and I will have a member of the team call you tomorrow morning so that you can redeem your voucher at the restaurant of your choice.

5つ星のうち1の評価

Shambles

In the last 10 days I have called three times, left two messages, emailed three times AND sent a booking request. Still no response, no call back, no emails. Our voucher has now expired so I expect it to be honoured as I have had no contact from Gourmet Guide.

2023年1月6日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

1 star as 0 is not available

1 star as 0 is not available. I have been trying to call since this morning. No one answers and no one returns any calls. Their T&Cs are clear - only they can book. I am not sure if this is a scam or not, but their behaviour is definitely scammy. Restaurants should avoid being associated with a business of this kind.

2022年12月28日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

Utterly useless

Utterly useless. Staff don't know how their own systems work. The website makes it hard to search for restaurants (there's no way to search for, say, a seafood restaurant, or find them on a map). So it's a hassle. Look somewhere else, is my advice!

2022年12月19日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

I have been calling to make a booking…

I have been calling to make a booking for over a week, have left various voicemails and tried to book via the website after my mother gave up trying (I bought the vouchers for her as a present). I have had no response and my mother wants to use the voucher this week and it seems can't now go. The vouchers run out at the end of the month so this is a real problem

2022年12月18日
自発的なレビュー
Gourmet Guide ロゴ

Gourmet Guide からの回答

Thank you for taking the time to leave a review. We are up to date with all replies to messages etc so this is very odd. Can you please email enquiries@gourmetguide.co.uk and we can get this sorted straight away for you.

5つ星のうち1の評価

Avoid Avoid Avoid

Avoid Avoid Avoid! We were given vouchers for £50 and booked a restaurant that we cancelled. Fast forward six months and we used them to pay for a meal only to get a phone call and then an email because they had already been redeemed according to Gourmet Guide. I have since offered to pay the restaurant directly for their mistake but it tells me that this is not the first time this has happened because of issues with the Gourmet Guide booking system. The thing that troubles me most is that the vouchers were given to someone else and this company has harvested my email and phone number from a CANCELLED booking. This is a GDPR breach that I shall be reporting to the ICO first thing tomorrow morning.

2022年12月15日
自発的なレビュー
Gourmet Guide ロゴ

Gourmet Guide からの回答

Hi Jossarian, thank you for taking the time to leave a review, we are obviously very disappointed that you have had a bad experience. Obviously you are not required to pay the restaurant and I am sure that it has never been suggested that you should.

I hope that I might be able to explain how things work for you. On this occasion you used your voucher taking it directly into the restaurant rather than using the correct booking procedure described on you voucher and this is the route of the problems

Unfortunately fraudsters purchase vouchers everyday with stolen credit cards and it is for that reason that we cannot allow people to redeem their vouchers directly with the restaurants. If we did, the chargebacks from the credit card companies would cost us over £50,000 each year.

Our ambition is to provide people with a unique restaurant gift whilst at the same time helping to generate more business for the restaurant industry which as is well publicised is really struggling at the moment.

As a matter of course for accounting and auditing purpose we have to retain the details of all vouchers that have been redeemed (even if redeemed and then cancelled) and this is a perfectly legitimate and indeed required practice.

We have not 'harvested' any email addresses or phone numbers and will be more than happy to speak with the ICO about your case.

Once again we are very sorry for your poor experience.

5つ星のうち5の評価

I am trying to find out if I have…

I am trying to find out if I have actually purchased a voucher as I have received no confirmation. Please contact me via the e mail I sent today, thank you
Jane Palmer
I have been contacted by the company and all sorted..now 5 star review !!

2022年12月12日
自発的なレビュー
Gourmet Guide ロゴ

Gourmet Guide からの回答

Hi Jane, I believe that you have been contacted about this now. The reason that you didn't receive any email correspondence is unfortunately because you entered your email address incorrectly missing off the .com.

Now that we have identified the issue I believe that you have received everything that you were expecting. Given that we were not at fault and that we went out of our way to identify your issue for you I hope that our efforts might inspire an adjusted review.

Many thanks in advance.

5つ星のうち2の評価

So much potential foiled by execution

So much potential foiled by execution.

This is such a nice idea but I hope no-one ever gets me these vouchers ever again as they're so complicated to use and the website is so rubbish it's almost unusable. The fact you can't see restaurants on a map is crazy in 2022 - just because two restaurants are numerically the same distance away, doesn't mean they're equally easy to reach! You also can't book online for less than 2 days in advance - the person on the phone was really helpful and got it sorted but it took more time than it should have.

The fact you have to go through this weird pre-booking process in the first place is also such a blocker to using these vouchers again. It also wasn't clear when we first received the vouchers that you had to do this - the website is so rubbish that we couldn't actually find that information - so the first time we tried to use them we could not and ended up paying more for a meal that we wouldn't have bought otherwise.

I've given GG 2 stars because in the end, customer service were really helpful, but it would have been 1 based on the website and booking experience.

2022年12月6日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

Great service!

I booked my restaurant through the website and called the restaurant the day before to just confirm my booking. However they said they didn’t have any record of the booking. I emailed Gourmet Guide and Romana called me on a Saturday morning first thing to help me sort it out. It turned out the restaurant had indeed taken the booking but under a different name - a mistake on their end. Romana from Gourmet guide was really helpful in sorting this out for me hassle free. We had a lovely meal at the restaurant and I would definitely recommend Gourmet Guide vouchers. Great service guys and thank you so much.

2022年12月9日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

Can't speak to anyone...

I was given a GG voucher for Christmas last year. A couple of weeks ago I booked my restaurant through GG, all went through okay on their site. I was concerned when I didn't receive a confirmation of booking email so I emailed GG. No reply. Then I called them. No reply. I emailed again. I called again. Still no reply. So I went to the restaurant and they had no record of my booking and they also told me the date I had booked was no good because they were actually closed, so the diary on GG is incorrect too. So I have a £100 voucher that I cannot use. Seems it's 5 stars if you receive a voucher - using it is quite another matter.

2022年12月1日
自発的なレビュー
Gourmet Guide ロゴ

Gourmet Guide からの回答

Hi So. Than you for taking the time to leave this review. It sounds very alarming that you have not been able to get in touch with us, can you please confirm which email address and phone number you have been using so that we can check all of our records.

Every time anyone makes a booking request an email is sent to them automatically and so I wonder if our correspondence to you has gone into a spam folder? Either way can you please email enquiries@gourmetguide.co.uk for the attention of Tom and this will get resolved for you within 12 hours.

Thanks in advance

5つ星のうち1の評価

Awful customer service and policy

I was gifted £100 voucher from my friends as I was leaving Scotland to move to England. I made a reservation and unfortunately had to cancel my booking due to work commitments. I’ve been trying since July to get a refund, and have been unable with Gourmet Guide being unresponsive via email. I called today to speak to someone to try and resolve this and was welcomed with a stinking attitude, the woman shouting down the phone that this was the policy and I’d have to reschedule my original booking. I explained I no longer live in the area and would be unable to do so. I’ve never been spoken to in the way I did by any organisation and I would avoid using them at all cost. Appalling customer service from start to finish. I now have £100 voucher with them I can no longer use due to their unusual (and unexplained) policy.

2022年10月21日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

Do not use absolute disgusting customer service

Do not use absolute disgusting customer service that is when you can actually get through to them. I have never spoke to anyone so rude and unhelpful. Exchanged my voucher for a restaurant which they have received. Due to family reasons they have had to close the restaurant so I am unable to book, they have tried to return the money back to gourmet guide so I can use to book elsewhere but again disgusting service from them. We buy these vouchers for lots of staff at work and will never use again and will definitely not recommend to anyone.

2022年9月16日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

Don't use..SCAM!

Don't use! I found a restaurant I wanted to get a gift card for and then paid, received a confirmation email but no gift voucher. Then tried to phone them up to check and no answer. Then checked trustpilot and got suspicious and called the resturant (The Rock Inn) and they said they have been asking GG to remove them for 5 years and they don't use them. Then I emailed to request a refund and the email bounced back... it is a scam...

2022年9月14日
自発的なレビュー

Trustpilot エクスペリエンス

Trsutpilot のレビューは誰でも書くことができます。レビューを書いた人には自分の書いたレビューをいつでも編集したり削除したりする権限があり、それらのレビューはアカウントがアクティブである限り表示されます。

プラットフォーム保護のため、専門チームと高度なテクノロジーを駆使しています。偽レビューとの闘いについての詳細はこちらをご一読ください。

Trustpilot におけるレビュー プロセスの詳細についてはこちらをご覧ください。

よいレビューを書くための8つのヒントをご覧ください。

確認を行うことで、Trustpilot に投稿されるレビューが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実在の人物[LINK-END-PEOPLE] によって書かれたものであることの保証につながります。

レビューに対してインセンティブを提供したり、選択的にレビューを依頼したりすることは、TrustScore にバイアスを生む可能性があります。これは 当社のガイドラインに反します。

詳細情報