Immersun 

Trustpilot にアクセスしていただき、ありがとうございます。残念ながら、この企業のウェブサイトが閉鎖されたため、こちらにレビューを書くことはできなくなりました。ご質問がありましたら、ご遠慮なくお問い合わせください。

レビューはレビュアーの個人的な意見であるため、特定の記載内容を検証することはありません。ただし、ビジネス上の取引が行われたことを確認できた場合、レビューに「確認済み」のラベルを付ける場合があります。詳細はこちら

プラットホームの健全性を維持するため、当社のプラットフォーム上のすべてのレビューは、確認済みか否かにかかわらず、年中無休で稼働する自動ソフトウェアによって審査されています。このテクノロジーは、本当の経験に基づいていないレビューなど、ガイドラインに違反するコンテンツを特定し、削除するよう設計されています。ただし、すべてを検知できるわけではありませんので、お気づきの点がございましたら、どうぞお知らせください。詳細はこちら

レビュアーのコメントを見てみましょう

5つ星のうち1の評価

My power diverter broke down after 18 months and despite claiming warranty for weeks they've now told me they creased trading on 13/1/26. Why they didn't tell me this when I first raised the issue ins... もっと見る

5つ星のうち5の評価

I've am a great fan of the Immersun solar diverter, I've recently replaced my old unit after it diverted 10000 KwH of power over 10/11 years. Faultless performance so ordered a new one without hesi... もっと見る

5つ星のうち4の評価

I inherited an Immersun (with little info from the previous owner) when I moved into a new home 18months ago. Everything worked smoothly until a recent incident. Once I’d established contact (my web b... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち2の評価

We had an Immersun fitted recently. It appears to work well, so I've no complaints about its basic functionality. But there's a serious caveat. If you want to make use of the Immersun app to... もっと見る

企業が回答しました

企業情報

  1. 太陽エネルギー会社

当該企業による記述

Immersun is a leading provider of energy-saving solutions for homeowners. Our mission is to help individuals and families reduce their carbon footprint and save money on their electricity bills. We are committed to providing our customers with quality products and service that are easy to use and reliable. Our flagship product, the Immersun device, is a smart energy controller that optimises the use of solar thermal energy in domestic hot water systems. By diverting surplus solar energy to heat the hot water cylinder, the Immersun device reduces the need to use electricity or gas to heat the water, resulting in significant energy savings. In addition to the Immersun device, we also offer a range of other energy-saving products, including EV chargers. Our team of experts is always available to help customers find the perfect solution for their needs. We pride ourselves on providing excellent customer service, and we are dedicated to helping our customers save energy and money. With Immersun, you can feel good about doing your part to reduce your carbon footprint and save money on your electricity bills.


連絡先

すべてのレビュー

(340)

過去12か月のレビュー数: 3件

レビューを書く
Trustpilot に参加している企業は、インセンティブを提供したり、レビューを非表示にするためにお金を払ったりすることは許可されていません。レビューはレビュアーの個人的な意見で、Trustpilot のものではありません。詳細はこちら

5つ星のうち5の評価

Replacement Immersun

Had a problem with an old model of the Immersun not diverting to heat the water. The unit was returned to Immersun for repair but was promptly found irrepairable. Immersun then gave me options for a replacement and my problems were quickly and efficiently resolved.
Excellent service from Immersun.

2021年11月4日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

Better Late than Never!

Rather belated for sure but hopefully none the less worth reporting. We installed a 4kw set of PVs on our house in June 2015 and decided on an Immersun unit to divert our unused energy to the hot water tank. We chose the Immersun product then over another popular contender at the first sight of its strong internal electrical design and componentry (and the then suspected - now proven - reliability).
The unit has worked well over the past 6+ years providing FULL 250L tanks of hot water on any clear and sunny day. A single hiccup on our system being a third party immersion heater within the tank giving up along the way. A new one fitted and away we go again with a clearly visible transference of 'spare green energy' being diverted into our own energy storage battery!
We would have no hesitation in recommending the Immersun Solar Power Diverter to anyone simply because it has just done it's job so well. Our one regret is that we did not get the iLink and 'Ap' at the outset for more convenient control and information - so that it what we are now about order.
On each submission to the Help Desk we have been provided with a Enquiry Ticket Number and have received prompt, succinct and polite help thus far.
We are considering a second set of PVs and if a diverter makes sense within the new configuration we would seriously consider contacting Immersun again!
HTH.....

2021年10月27日
自発的なレビュー
5つ星のうち4の評価

I lost contact with my Immersun app

I lost contact with my Immersun app. After several emails sending me ticket numbers (which I didn't understand) I finally heard from Anish who immediately sent me the link I needed to reconnect. All working really well again now. Many thanks Anish for your personal touch. It made all the difference.

2021年10月26日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

Lost connection restored

After having our panels moved for a loft conversion we lost our connection to the Immersun remote monitoring. After raising a ticket on the support portal Anish provided a very detail response the very next morning and following his clear and comprehensive instructions we had it up and working again straight away. Great service, thank you Anish

2021年10月23日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

Works well when it is working but.....

Works well when it is working but mine didn't last. Will never pay for itself. Plus the cost of electrician to install remove when it goes wrong.

Immersun weren't interested in fault.

2021年10月19日
自発的なレビュー
Immersun ロゴ

Immersun からの回答

Hi Neil,

We are sorry to hear that you have experienced a problem, please get in touch with our technical team at: https://www.immersun.co.uk/contact-us so we can investigate for you.

Kind Regards,
IMMERSUN

5つ星のうち5の評価

I was notified that there were server…

I was notified that there were server issues and to check my account was still ok. It wasn't so I raised a support ticket. Initial time to respond to the support ticket a little longer than I would have liked, however once I did get a response the detailed help provided was excellent. By following the detailed technical instructions provided my issue was fixed immediately. I couldn't have wished for a better support. Many thanks for dealing with my issue.

2021年9月21日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

Spoke to Anish on a issue i was having…

Spoke to Anish on a issue i was having with my unit
Anish is very understanding and extremely helpful and knowledgeable
Issue is going to be resolved and i can honestly say Anish is a credit to the group and must have the patience of a saint
On the unit it does work i just needed to iron out some programming it can capture the excess to the grid and convert it to heating our water can't ask more of it
Thank you Anish

2021年9月14日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

App not working, does this company still trade?

Application used to work, but there are frequent outages and data losses. There is sometimes an email with some generic "Broken Server" bs to try explain the issues, more often nothing.

I can't login to Android app.
Android app appears to be gone from app store, no notification of support being pulled if this is the case.

They don't reply to emails (but they seem to reply to support tickets logged via support.immersun.co.uk)

Don't waste your money, very poor customer support and communications.

-------------------------------------------------------
Having read your reply:

Firstly thank you for the reply, I wish you had replied to the comms I have detailed below with such speed.

Here is a history of my experience so far:

29/08/2020 -> Outage
01/09/2020 -> Message that it was resolved

After this I was unable to login.
I emailed you at Tue, Sep 1, 2020, 6:29 PM, and you did not reply.

Mon, Oct 19, 2020, 5:59 PM -> Outage
Thu, Feb 4, 11:07 AM -> Outage

After this I was unable to login.
I emailed you at Tue, Feb 16, 9:38 AM, and you did not reply.

Thu, Mar 4, 12:47 PM -> Access restored
Thu, Feb 25, 5:44 PM -> Email from you saying some people could still not access
Linking to, Immersun/contact (cannot paste url) not -> support.immersun.co.uk

Fri, Apr 2, 5:11 PM -> Outage
Tue, Jun 1, 4:31 PM -> Server Crash you are racing to fix the problem
After this I was unable to login and emailed you on Sun, Jul 4, 10:53 AM

Wed, Jul 21, 3:29 PM -> Server Crash
You reset my password and I can now login

I note you never said Sorry once in these email, that must be in an email I missed. Review updated **

-------------------------------------------------------------

Update as of 01/11/2021

Trustpilot have contacted me to confirm I am an Immersun owner, and to support all of the communications above I provided email print screens and my serial number.

Today, 01/11/2021, I got a reply to my support about another issues/outage (I cannot login again)

EMAIL BELOW ---->>>>
1 Nov 2021, 15:30 GMT

Hi Justin,

How can you still expect our help after your very unfair and erroneous review about us online, it is clear you are not appreciative of our support and past efforts to help you. Maybe MyEnergi (AKA 4Eco Ltd - the people who provided your older model of Immersun) can help you?

Kind Regards,
Immersun Support

--------------------------------

Update on 02/11/2021
I tweeted Immersun about the fact I still cannot login, and they blocked my account.

Shameful nonexistent customer service.

--------------------------------
Update on 04/11/2021

Immersun have tried to suppress this review by first claiming that my review was erroneous which it is not. They then tried to have it removed citing that I was promoting a competitor -> which I removed/redacted.

I have sent Immersun my phone number to discuss the issues and their conduct, but they will not call and there is no number I can reach them on? Lets talk, it's good to talk.

In relation to number 5 -> this is completely untrue. If you give me an email address or call me I am happy to show you the purchase. I have already shown Trustpilot proof of purchase. The Immersun unit was purchased and installed by Solar Electric (Irish Solar Company). I contacted Solar Electric and they are happy to reprint the invoice, however they told me that they do not do business with Immersun anymore due to poor customer service.

Again happy to jump on a call should you wish to try solve this problem, im still unable to login and you still refuse to provide a service.

2021年8月25日
Immersun ロゴ

Immersun からの回答

Hi Justin,

Thank you for taking the time to write a review and we are very sorry to hear that you are upset. However please be aware that when taken within context of actual events, your review is both farfetched and misleading. Here are the facts:

1) You had created your support ticket less than 24 hours before posting this review. Your ticket was submitted in the evening (outside of operating hours) so you did not even allow a sensible amount of time for our ticket response.

2) You had ignored the clear instructions provided in the 'bs' email we sent you that would have infact helped you obtain a resolution far earlier.

3) You had received a timely response from us and full support in regards to all of your past support tickets you have submitted. We have clear records to evidence this as opposed to the dubious claims in your review.

4) All enquiries must be submitted by ticket, if you sent emails then you have already made an error in your method of communicating and we question where your emails where actually sent to, probably not to us.

5) You have no records of any purchase from our company or any of our distributors. We have already established that you are using an old discontinued product that was manufactured and sold by a completely company (now defunct), which we have no affiliated with.

Kind Regards,
IMMERSUN

5つ星のうち4の評価

iPhone app problems

iPhone app problems - An Immersun server crashed and my account access was disabled. To be fair it took a reminder ticket to be raised on the website a week later before action was taken - but then Anish acted very quickly and restored my account and no data had been lost :-)

2021年8月16日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

I use the immersun site to monitor my…

I use the immersun site to monitor my energy input and direct it once all my how water needs are met, to other heating/cooling devices by checking the live feed from anywhere in the world.
Recently the site had a major server fault that stopped me being on line for a week or so.
I contacted immersun who run the platform, by raising a ticket on the web site to help me.
Eventually I was able to email an employee named Anish directly.
He was very polite, very helpful, and very knowledgeable.
With his help I was back up and able to make the best use of my solar PV system again.
Well done Anish, thanks again.
Pat.

2021年7月30日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

Amish Top Guy

I recently had a new smart meter fitted by Shell Energy, since when my Immersun unit repeatedly flashed up an Error 4 fault regarding the sensor. I raised a ticket on support.immersun and had a call from Amish within 24 hours. He spent time taking me through various issues and fou d the sensor had been installed the wrong way round. 2 minute to change it round and Bingo! Free hot water again. Thank you Amish. My best ever support engineer walk-through experience; so clear and so patient. Top Guy

2021年7月9日
自発的なレビュー
5つ星のうち4の評価

Fast response to a fault covered by their warranty

I had a problem with my Immersun, but they corrected the problem under warranty.
The 'ticket' system was a problem, but the service team and engineers were very helpful and kept me informed.
In summary, a good company with helpful staff, but the web communications system could be improved
This is my second Immersun and whilst it is easy to use and works well I would prefer a longer useful life.

2021年6月18日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

My out of warranty 6 year old Immersun…

My out of warranty 6 year old Immersun stopped working it seemed due to the fan failing (it had been squeaking and grinding for sometime before). Communication at every stage of contact with Immersun was excellent and the unit repaired and returned within 5 days which I think is outstanding. Up and running again now with a quiet, perfectly functioning unit. Thanks to Anish for his excellent work!

2021年6月17日
自発的なレビュー

Trustpilot エクスペリエンス

Trsutpilot のレビューは誰でも書くことができます。レビューを書いた人には自分の書いたレビューをいつでも編集したり削除したりする権限があり、それらのレビューはアカウントがアクティブである限り表示されます。

プラットフォーム保護のため、専門チームと高度なテクノロジーを駆使しています。偽レビューとの闘いについての詳細はこちらをご一読ください。

Trustpilot におけるレビュー プロセスの詳細についてはこちらをご覧ください。

よいレビューを書くための8つのヒントをご覧ください。

確認を行うことで、Trustpilot に投稿されるレビューが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実在の人物[LINK-END-PEOPLE] によって書かれたものであることの保証につながります。

レビューに対してインセンティブを提供したり、選択的にレビューを依頼したりすることは、TrustScore にバイアスを生む可能性があります。これは 当社のガイドラインに反します。

詳細情報