Loganair レビュー 

740
•
TrustScore 5段階評価の1.5

1.7

レビューはレビュアーの個人的な意見であるため、特定の記載内容を検証することはありません。ただし、ビジネス上の取引が行われたことを確認できた場合、レビューに「確認済み」のラベルを付ける場合があります。詳細はこちら

プラットホームの健全性を維持するため、当社のプラットフォーム上のすべてのレビューは、確認済みか否かにかかわらず、年中無休で稼働する自動ソフトウェアによって審査されています。このテクノロジーは、本当の経験に基づいていないレビューなど、ガイドラインに違反するコンテンツを特定し、削除するよう設計されています。ただし、すべてを検知できるわけではありませんので、お気づきの点がございましたら、どうぞお知らせください。詳細はこちら

レビュアーのコメントを見てみましょう

5つ星のうち1の評価

Awful airline. Avoid if possible. I fly weekly with my work and this is, without question, the worst airline available. Extortionate prices (I’ve paid over £500 from Aberdeen to Manchester for examp... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち1の評価

Changed my flight time in a connecting flight to a time that made it impossible to make, they deemed it a “reasonable alternative” and refused to give me a refund. Scammers

5つ星のうち1の評価

I wanted to book Southampton to St Helier for November 2026 but the only available air line was Logan Air After a lamentable experience with them a couple of years ago , I decided to drive to Gatwi... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち5の評価

We flew from Southampton to Jersey this morning 11/09/2026 and our whole experience with both Loganair and Southampton airport was amazing and hassle free. In particular our stewardess Lisa was amaz... もっと見る

企業が回答しました

企業情報

  1. 航空会社

当該企業による記述

Loganair is the UK’s leading regional airline, proudly connecting communities across Scotland, the wider UK, Ireland, and Scandinavia. With all-inclusive fares as standard, every journey comes with a generous luggage allowance, complimentary onboard service, and the chance to collect and spend Avios through Loganair Loyalty. As a family-founded airline with over 60 years of experience, we place reliability, care, and community at the heart of everything we do. Whether reuniting families, supporting island life, or providing business and leisure connections, Loganair is committed to making travel simple, welcoming, and dependable.


連絡先

1.7

ひどい

TrustScore 5段階評価の1.5

740件のレビュー

5つ星
4つ星
3つ星
2つ星
1つ星

最近のレビュー依頼の記録はありません

この企業は最近、顧客にレビューを依頼していないため、レビューが全体の意見を反映していない可能性があります。

ネガティブなレビューの 78%に回答しています

通常2週間以内に回答

この企業のTrustpilot 利用方法

レビューや評価の取得方法、スコアリング、モデレーションのプロセスについて確認する。

1.7

すべてのレビュー

(740)

過去12か月のレビュー数: 138件

レビューを書く
Trustpilot に参加している企業は、インセンティブを提供したり、レビューを非表示にするためにお金を払ったりすることは許可されていません。レビューはレビュアーの個人的な意見で、Trustpilot のものではありません。詳細はこちら

5つ星のうち1の評価

Scam

Please be extremely careful when purchasing additional baggage with Loganair. Do not rely on their Customer Service. I contacted Loganair before travelling specifically to make sure I understood what I was allowed to take. I did not ignore their rules. I asked their Customer Service team for clarification, received written information from them, relied on it, and then discovered at the airport that the information did not reflect how the baggage rules were actually applied. Make absolutely certain you understand the per-bag weight restriction before travelling. Otherwise, you could find yourself in the same horrible situation I experienced: standing at the airport, forced to throw away your own belongings because of the wrong and inadequate information you were given by the airline itself.⚠️

2026年9月24日
自発的なレビュー
Loganair ロゴ

Loganair からの回答

Hello

understand the per-bag weight restriction before travelling. Otherwise, you could find yourself in the same horrible situation I experienced: standing at the airport, forced to throw away your own belongings because of the wrong and inadequate information you were given by the airline itself.⚠️



Copilot said:
Thank you for your feedback. We're sorry to hear that you were unhappy with your baggage experience.

We always encourage customers to check our baggage policies before travelling, and we're disappointed to learn that you feel the information you received did not provide the clarification you were seeking. Our teams aim to provide accurate guidance in line with our published baggage allowances and restrictions.

We understand how frustrating it would be to encounter unexpected issues at the airport, particularly when travelling with additional baggage.

We appreciate you taking the time to share your experience, and we're sorry for the disappointment caused. ^MW

5つ星のうち1の評価

I went to Jersey for ten days with my…

I went to Jersey for ten days with my wheelchair which Loganair manage to brake and could not be used jersey air port did there best to find a replacement but that did not happen but most important they don't know how it got broken and I was wondering if anyone has had the same problem.

2026年6月1日
自発的なレビュー
Loganair ロゴ

Loganair からの回答

Hello

Thank you for your feedback. We're very sorry to hear that your wheelchair was damaged during your journey and understand how upsetting and inconvenient this would have been, particularly when mobility equipment is such an essential part of your travel.

If you have not already done so, we would encourage you to submit the details of the incident via our contact form so that the matter can be fully investigated by the appropriate team:

https://www.loganair.co.uk/contactus/

We sincerely apologise for the inconvenience caused and appreciate you bringing this to our attention. ^MW

5つ星のうち1の評価

Always, always delayed

Always, always delayed, and you always get conflicting info from Airport and Airline, nearly 2 hrs delayed again and still rising.

2026年9月22日
自発的なレビュー
Loganair ロゴ

Loganair からの回答

Thank you for your feedback. We're sorry to hear about the disruption to your journey.

We understand how frustrating delays can be, particularly when information from different parties can sometimes vary as a situation develops. Flight operations can change rapidly, and updates are provided based on the latest information available at the time.

We appreciate that a delay of almost two hours is disappointing and apologise for the inconvenience caused. Your comments have been noted and will be shared with the relevant team. ^MW

5つ星のうち1の評価

I've put in a claim for compensation in…

I've put in a claim for compensation in march as my flight was canceled . after numerous calls and emails , I finally got a response and approval in late July ( and email which I overlooked as it was 4 months after my application and responded in early september only to receive an automated response saying that the email inbox is not monitored. Spoke to a rude customer service adviser who couldn't help me, he just put a note on the system , and was quite rude even saying goodbye to me while I was still talking I recorded the second call with the same rude man. I feel that the Customer service is an absolute joke and from what I've been reading there are many many more frustrated customers.Such effort to get the little compensation which would even cover my loss of earnings. I expected better from Loganair as i found the onboard service pretty good. Shame, I don't see a bright future for Loganair if they continue to treat customers like this .

2026年9月19日
自発的なレビュー
Loganair ロゴ

Loganair からの回答

Thank you for your feedback. We're sorry to hear about your experience and appreciate the frustration caused by the delays in progressing your compensation claim.

We can see that you have been actively chasing updates on your case, and we understand your concerns regarding the communication you have received. We are also sorry to hear about your interaction with our Customer Service team, as this is not the level of service we aim to provide.

We have noted your comments and have passed your concerns to our Customer Relations team for their review. They will continue to investigate your claim and provide an update as soon as possible.

Thank you for your patience while this matter is being resolved, and we apologise for the inconvenience caused. ^MW

5つ星のうち1の評価

The crew is very nice ,but the…

The crew is very nice ,but the management is poor ,always delays and cancellations.every 3 weeks using them and almost something happening.

2026年9月18日
自発的なレビュー
Loganair ロゴ

Loganair からの回答

Hello

Thank you for your feedback. We're pleased to hear that you've found our crew to be friendly and helpful.

We're sorry to learn of your frustration regarding delays and cancellations. We understand how disappointing travel disruption can be, particularly when you fly with us regularly. While some disruptions are outside of our control, we recognise the impact they can have on your journey and are continually working to improve our operational performance and reliability.

We appreciate you taking the time to share your experience and hope to provide you with a smoother journey in the future. ^MW

5つ星のうち1の評価

Awful airline

Awful airline. Avoid if possible.
I fly weekly with my work and this is, without question, the worst airline available. Extortionate prices (I’ve paid over £500 from Aberdeen to Manchester for example). They’re always late (hours at a time), the staff are rude and unhelpful. I’ve raised two formal complaints via their website about the lateness and quality of service, but they don’t even have the decency to respond. Their airplanes are old and dated, the airline staff are unpleasant and even the onboard snacks have gotten progressively worse in recent times. Avoid if you can! If I had an alternative airline (travelling the routes I need to go), I’d 100 % go elsewhere.

2026年9月17日
自発的なレビュー
Loganair ロゴ

Loganair からの回答

Hello Mark

Thank you for your feedback. We're sorry to hear that your experience has not met your expectations.

We understand your frustration regarding delays, service levels, and response times to your complaints. Our Customer Relations team is currently working through a high volume of cases, and we apologise if you have experienced a longer wait than expected for a response.

We would also like to note that we have recently enhanced our onboard catering offering and continue to review our services to improve the customer experience. We take all feedback seriously and use it to help identify areas where we can do better. ^MW

5つ星のうち5の評価

Great customer service experiance

I recently booked a flight from Manchester to Southampton with Loganair through Kiwi.com. The flights were for January 2027 but in August 2026 the flight was cancelled because the airline had decided not to operate from Southampton any longer. I was notified by Kiwi.com that they would initiate a full assisted refund which would take about 14 days. It is now 15th September and so far Kiwi.com have offered a partial refund of just over 50% saying that they have to wait for Loganair to release the funds. I contacted Loganair customer services and the lady I spoke to was ever so helpful and she found the booking and told me that they had already refunded the full amount to Kiwi.com. The amount they had refunded was even more than I paid.
I have to say the customer service assistance I received was exellent, so understanding and helpful which is more than I can say for Kiwi.com.
Thank you Loganair

2026年9月15日
自発的なレビュー
Loganair ロゴ

Loganair からの回答

Thank you for taking the time to share your experience.

We're delighted to hear that our Customer Services team was able to assist you and provide clarity regarding your refund. We appreciate your kind comments and will ensure your feedback is passed on to the colleague who helped you.

As your booking was made through a third-party travel agent, any refund due would be processed back to the original agent for them to return to you. We're pleased we were able to confirm that the full refund had already been issued from our side.

For the most direct support and easiest access to booking management, we would always recommend booking directly via loganair.co.uk. Thank you once again for your feedback, and we hope to welcome you on board in the future. ^MW

5つ星のうち1の評価

Chose to drive further to use a different airline..

I wanted to book Southampton to St Helier for November 2026 but the only available air line was Logan Air

After a lamentable experience with them a couple of years ago , I decided to drive to Gatwick (3 hours away) where I could use Easy Jet - that's how bad they are and reading the reviews I note they have not improved

2026年9月12日
自発的なレビュー
Loganair ロゴ

Loganair からの回答

Hello-Thank you for your feedback. We're sorry to hear that your previous experience with Loganair left you with this impression.
While we respect your decision, we're sorry we didn't have the opportunity to welcome you on board for your November 2026 trip. We hope that you may consider travelling with us again in the future and experience the improvements we continue to make across our network.^MW

5つ星のうち5の評価

We flew from Southampton to Jersey this…

We flew from Southampton to Jersey this morning 11/09/2026 and our whole experience with both Loganair and Southampton airport was amazing and hassle free.
In particular our stewardess Lisa was amazing
I am a nervous flyer and she made me laugh from the moment I got on the plane to the moment I got off, Thankyou so much xx

2026年9月11日
自発的なレビュー
Loganair ロゴ

Loganair からの回答

Hello-Thank you for taking the time to share your feedback.

We're delighted to hear that you had such a positive and hassle-free journey from Southampton to Jersey. It's especially wonderful to know that Lisa made such a positive impact on your experience. We understand that flying can be daunting for nervous travellers, and we're thrilled that her friendly and reassuring approach helped put you at ease and made your journey more enjoyable.

We'll be sure to pass your kind comments on to Lisa and the wider team. Thank you for choosing Loganair, and we hope to welcome you on board again soon. ^MW

5つ星のうち1の評価

Where do I start appalling customer…

Where do I start appalling customer service. I have been trying to claim compensation for my flight from the Isle of Man which was delayed by 5 hrs missed all other connections. It was due to staff shortage on the airline . My claim has been on going since 2 May . Responses to my emails take weeks to answer . I have given proof of all my flights and the times but still not resolved and on going absolutely unnecessary . Absolute shambles

2026年9月4日
自発的なレビュー
Loganair ロゴ

Loganair からの回答

Thank you for your feedback. We're sorry to hear about your experience and understand your frustration regarding the length of time taken to resolve your claim.

Our Customer Relations team has been in contact with you via email and is continuing to review your case. We appreciate that response times have been longer than expected, and we apologise for any inconvenience this has caused. ^MW

5つ星のうち1の評価

Beware, Avios are not safe in Loganair

Beware, your Avios are not safe with Loganair in the same way as with Oneworld airlines.

Transferred in 30k in August '25 as had plans.
Redundancy, life and other things got in the way so did not use.

Back on track, went to book a flight in August '26 and noticed the 30k had been removed "due to inactivity".

Contacted Loyalty department who basically just pointed to T&C's.

Why not update to the T&Cs to send the customer an email?

Oh, and the T&Cs say....

3.5 Avios expire after 36 months. In respect to the Aer Club, British Airways Club, Iberia Club and Vueling Club, Avios are issued by, and redeemed with, AGL and also expire, in all cases in accordance with the relevant Avios Programme Terms and Conditions.

but then there is a section 3.9 where we are told they expire after 12 months of inactivity.

Even Headforpoints have stated that:

“The T&C are confusing but you are told. Take a look here:”

Time Loganair updated the T&Cs to be more clear, they have had a year after all, so plenty of time.

Sending a warning email to customers in the same way other Loyalty programs do would make perfect sense but perhaps it's not about doing the sensible thing!

I now have a long hard think about what to do with my flight plans........

2026年8月15日
自発的なレビュー
Loganair ロゴ

Loganair からの回答

Hello-Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear of your disappointment regarding your Avios balance.

As outlined in our Terms and Conditions, Avios earned through the Loganair Loyalty Programme are subject to an inactivity policy, meaning points may expire after a period of account inactivity. We appreciate that the wording within the Terms and Conditions may have caused some confusion, particularly where different Avios programmes have differing expiry rules.

We understand your comments regarding reminder notifications and warning emails prior to points expiring. Customer feedback such as yours is important, and we will ensure your comments are passed to the relevant team for consideration. ^MW

5つ星のうち1の評価

Gaslighting, ghosting and refusing to refund

Customer service that either gaslights or ghosts. Still no sign of refund after 3 months.

A flight cancelled hours before departure with no alternative available is unfortunate.

However what followed was unacceptable:

Customer service that had no idea what was going on. Sent me to speak to different people who sent me back to the other person. Then told I could only submit refund or compensation requests via a form. This was then unanswered for more than _10 weeks_ even with multiple follow ups.

And then being told they will not refund my flights, which is their legal obligation.

Worst customer service I have ever experienced and will be filing complaint with CAA and pursuing a small claim. All a colossal waste of time and energy all while they hold on to £425 of my money.

I would not recommend anyone use this airline. Unfortunately their state-sponsored monopoly of routes makes avoiding them a challenge, however, personally I think it would be preferable to swim.

2026年6月19日
自発的なレビュー
Loganair ロゴ

Loganair からの回答

Hello. Thank you for your feedback.

I'm sorry to hear that you remain dissatisfied with your experience. I can see that our Customer Relations team has been in contact with you regarding your claim and has provided correspondence outlining the outcome.

If you have any further queries regarding the response received, we would recommend replying directly to the Customer Relations team's email so that they can review your concerns further.

Thank you for taking the time to share your feedback. ^MW

5つ星のうち1の評価

An interesting interpretation of local address

Our bags were delayed for 4 days while utilising a connecting flight with the same airline. Our onward travel was a cruise which meant our bags were forwarded to Spain. However, despite their T&C's saying that baggage would be forwarded to 'our local address' - which to any reasonable person would be the cruise port we were at, the bags were sent to an airport a 2 hour taxi ride away because Loganair do not have 'Alliances' with that airport. We incurred significant costs (upwards of £500) in new clothes and toiletries for 4 days and the taxi fee to collect our bags, and they offered us £150. To add insult to injury, it took them 4 months to respond to our complaint and also didn't provide us any details of how to escalate. Absolutely shocking customer service.

2026年4月29日
自発的なレビュー
Loganair ロゴ

Loganair からの回答

Hello. Thank you for your feedback.

I'm sorry to hear that you remain dissatisfied with the handling of your delayed baggage and the outcome of your complaint. I can see that our Customer Relations team has already been in touch with you regarding the outcome of your claim and has advised you of their final offer.

We appreciate that this may not have been the outcome you were hoping for; however, the Customer Relations team has completed its review and communicated its final position to you. Thank you for taking the time to share your feedback. ^MW

5つ星のうち1の評価

Lost baggage and 0 help from Logan Air

Lost baggage and 0 help from Logan Air. Had to chase the bag myself for 5 days and eventually it was returned by Manchester airport. The worst customer service I’ve ever experienced with an airline.
Trust them to reply to this review! I have of course contacted you with a complaint 4 weeks ago but not heard anything. I’m still waiting on the refund for all clothing/ toiletries etc bought on my work trip. 4 weeks is not acceptable.

2026年8月28日
自発的なレビュー
Loganair ロゴ

Loganair からの回答

Hello. Thank you for your feedback.

I'm sorry to hear about the difficulties you experienced following the delay of your baggage. During the primary tracing period, updates and baggage tracing are managed by our airport handling agents, and we appreciate how frustrating it can be when you are waiting for your belongings to be returned.

If you would like this matter to be reviewed further, please submit the details of your experience via https://www.loganair.co.uk/contact/ and our team will be happy to look into this for you.

We apologise for the inconvenience caused and thank you for bringing your concerns to our attention. ^MW

5つ星のうち5の評価

Great experience despite the delays

I was a little worried about flying with Loganair after reading some of the reviews, but I’m really pleased to say that I had a very positive experience flying from Southampton to Edinburgh.

Our outbound flight boarded a few minutes late and we then spent around an hour on the tarmac. However, the cabin crew kept us updated throughout, which made a big difference. We eventually landed around 45 minutes late, but the staff were lovely, friendly and professional throughout.

The return journey was even better. We boarded ahead of time, there was a slight delay taking off, but we landed on time.

I also really appreciated the complimentary coffee and biscuits — a lovely little touch! ☕️🍪

It’s obviously not the lap of luxury, but for a short domestic flight I thought Loganair offered a perfectly good service, and the friendly cabin crew really made the experience enjoyable.

I was genuinely nervous after reading some of the reviews, so I wanted to share my own experience. I’d definitely fly with Loganair again. ✈️

2026年8月26日
自発的なレビュー
Loganair ロゴ

Loganair からの回答

Hello. Thank you for taking the time to share your feedback.

We're delighted to hear that you had a positive experience travelling with us between Southampton and Edinburgh. It's great to know that our cabin crew kept you informed during the delay on your outbound journey and that their friendly and professional service helped make your experience more enjoyable.

We're also pleased that your return flight ran smoothly and that you enjoyed the complimentary tea, coffee, and biscuits onboard. We strive to provide a welcoming service for our customers, and it's always encouraging to hear when our colleagues have made a positive impression.

Thank you for choosing Loganair and for sharing your experience. We look forward to welcoming you onboard again in the future. ^MW

5つ星のうち1の評価

Expect delays, lies and no compensation

Possibly the worst airline I have ever travelled on. Cancelled our flight and bumped us onto the next flight as the plane was having "Technical Difficulties". When trying to claim compensation, it took 8 months for them to say it was because of the weather. Utter lies confirmed from both airport weather histories. Will never fly with them again

2026年1月2日
自発的なレビュー
Loganair ロゴ

Loganair からの回答

Hello. Thank you for your feedback.

I'm sorry to hear that you remain dissatisfied with the outcome of your claim. I can see that our Customer Relations team has already contacted you regarding the outcome of your claim and provided their decision by email. ^MW

5つ星のうち1の評価

1/5 – First and last time flying with Loganair

⭐ 1/5 – First and last time flying with Loganair

Really poor experience from start to finish. Significant delays with very little communication or useful information for passengers, followed by an aircraft that felt tired, tatty and uncomfortable.

The cleanliness was absolutely appalling. The toilet floor was covered in urine and the stench was disgusting. To make matters worse, there was no soap to wash our hands afterwards. There was also rubbish left in the seat pockets, which pretty much summed up the general standard of cleanliness onboard.

For what Loganair charge for these flights, the whole experience felt like a complete rip-off. Delays are sometimes unavoidable, but poor communication and an aircraft in this condition certainly aren’t.

Dirty, uncomfortable, poorly communicated and ridiculously expensive for the standard provided.

First and last time flying with Loganair.

2026年8月30日
自発的なレビュー
Loganair ロゴ

Loganair からの回答

Hello. Thank you for taking the time to share your feedback.

I'm sorry to hear about the issues you experienced during your journey, particularly regarding the delays, communication, and the cleanliness of the aircraft. This is not the standard of service we aim to provide, and we appreciate you bringing these concerns to our attention.

If you could please send the details of your experience via https://www.loganair.co.uk/contact/, we will be happy to look into this further with the relevant teams.

Thank you for your feedback, and we apologise for the disappointment caused. ^MW

5つ星のうち1の評価

Cancelled Aberdeen flight at last…

Cancelled Aberdeen flight at last minute due to weather, yet moved onto Inverness flight !
First and last time will fly LoganAir and judging by other reviews, you are a bottom feeding lowlife airline who rightfully deserves to go bust

2026年8月27日
自発的なレビュー

Trustpilot エクスペリエンス

Trsutpilot のレビューは誰でも書くことができます。レビューを書いた人には自分の書いたレビューをいつでも編集したり削除したりする権限があり、それらのレビューはアカウントがアクティブである限り表示されます。

プラットフォーム保護のため、専門チームと高度なテクノロジーを駆使しています。偽レビューとの闘いについての詳細はこちらをご一読ください。

Trustpilot におけるレビュー プロセスの詳細についてはこちらをご覧ください。

よいレビューを書くための8つのヒントをご覧ください。

確認を行うことで、Trustpilot に投稿されるレビューが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実在の人物[LINK-END-PEOPLE] によって書かれたものであることの保証につながります。

レビューに対してインセンティブを提供したり、選択的にレビューを依頼したりすることは、TrustScore にバイアスを生む可能性があります。これは 当社のガイドラインに反します。

詳細情報