Banner for Ableworld - Wavertree

Ableworld - Wavertree レビュー 

13
•
TrustScore 5段階評価の4

3.8

140 Rathbone Road, Wavertree, L15 4HH Liverpool, Merseyside, GB

•

レビューはレビュアーの個人的な意見であるため、特定の記載内容を検証することはありません。ただし、ビジネス上の取引が行われたことを確認できた場合、レビューに「確認済み」のラベルを付ける場合があります。詳細はこちら

プラットホームの健全性を維持するため、当社のプラットフォーム上のすべてのレビューは、確認済みか否かにかかわらず、年中無休で稼働する自動ソフトウェアによって審査されています。このテクノロジーは、本当の経験に基づいていないレビューなど、ガイドラインに違反するコンテンツを特定し、削除するよう設計されています。ただし、すべてを検知できるわけではありませんので、お気づきの点がございましたら、どうぞお知らせください。詳細はこちら

レビュアーのコメントを見てみましょう

5つ星のうち5の評価

Although delighted with my scooter I was disappointed not to find a manual.when I was unpacking it. I called Ableworld the next day to report this but they have sent me a download file whichI find di... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち5の評価

Great company knowledgeable friendly and really helpful staff in Wavertree shop . The delivery men both amazing went above and beyond in setting up Mobilty chair for my dad . A credit to the company... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち5の評価

Mark at Ableworld in Liverpool was really helpful in helping us find the right wheelchair for my daughter who is suffering with endometriosis. It was great to have the face to face advice and then ha... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち5の評価

My husband Bill and I walked into the store with literally no idea what we required with regards to purchasing a mobility scooter. Chloe was so helpful and genuinely knew her products. There was no pr... もっと見る

企業が回答しました


企業情報

  1. モビィティ装置提供業者
  2. 車いす店
  3. 障害者向け器具提供業者
  4. 病院設備と備品

Ableworld - Wavertree について

当該企業による記述

About Us

Ableworld are the largest mobility retailer in the country and believe this is because we genuinely care about our customer’s well-being. We employ professional, caring and knowledgeable staff to work in our stores, and provide quality mobility aids at value for money prices.

Ethical Traders

We pride ourselves on being an ethical trader who will not pressure sell items and if we feel a product should have an assessment we will not sell these online, as we want to ensure our customers that they are getting the right product for their needs, not just the most expensive mobility aid.

Our Products

Our stores stock all types of mobility aids, including Mobility Scooters, Walkers, Powerchairs, Bathing Aids and Stairlifts. You can be assured that in all of our stores we provide the same caring approach to looking after our customers, and the same range of quality mobility aids.

Free Expert Assembly

Free Professional Assembly

Free Professional Assembly
Free professional assembly on all mobility scooters and riser recliner chairs. No extra charge.

連絡先

  • 140 Rathbone Road, Wavertree, L15 4HH, Liverpool, Merseyside, 英国

  • 0151 733 1118

3.8

ほぼ満足

TrustScore 5段階評価の4

13件のレビュー

5つ星
4つ星
3つ星
2つ星
1つ星

顧客にレビューを依頼しています

この企業は、ポジティブかネガティブかを問わず、顧客にレビューを依頼しています。

ネガティブなレビューの 100%に回答しています

通常1週間以内に回答

この企業のTrustpilot 利用方法

レビューや評価の取得方法、スコアリング、モデレーションのプロセスについて確認する。

3.8

すべてのレビュー

(13)

過去12か月のレビュー数: 769件

レビューを書く
Trustpilot に参加している企業は、インセンティブを提供したり、レビューを非表示にするためにお金を払ったりすることは許可されていません。レビューはレビュアーの個人的な意見で、Trustpilot のものではありません。詳細はこちら

5つ星のうち5の評価

Although delighted with my scooter I…

Although delighted with my scooter I was disappointed not to find a manual.when I was unpacking it. I called Ableworld the next day to report this but they have sent me a download file whichI find difficult to read on my phone. I called back the next day to ask again for a a paper manual but was disbeliever and told "well if you lost it" I have never had my hands on it to.lose ! Disappointed with their customer care.

2026年9月21日
Ableworld - Wavertree ロゴ

Ableworld - Wavertree からの回答

Thank you for taking the time to leave your feedback. We are pleased to hear that you are delighted with your new scooter, although we are sorry to hear of the disappointment caused regarding the missing manual and your subsequent experience when contacting us.

We appreciate that receiving a paper copy of the manual is important, and we apologise for any misunderstanding or frustration caused during your conversations with our team.

We have arranged for a paper copy of the manual to be sent to you in the post today, therefore this will reach you shortly.

Thank you again for bringing this to our attention, and we hope you continue to enjoy your new scooter.

5つ星のうち5の評価

Great company knowledgeable friendly…

Great company knowledgeable friendly and really helpful staff in Wavertree shop . The delivery men both amazing went above and beyond in setting up Mobilty chair for my dad . A credit to the company

2026年9月4日
Ableworld - Wavertree ロゴ

Ableworld - Wavertree からの回答

Hi, thank you for your 5 star review! We're delighted to hear that you had such a positive experience with our friendly, knowledgeable and helpful team at the Wavertree store. It's fantastic to know that our delivery team went above and beyond to make sure your Dad's mobility chair was set up properly and that everything was just right for him.
We'll be sure to share your lovely comments with the team, we're so pleased they could make a difference and provide the support you needed.
If you ever need any further assistance, don't hesitate to get in touch- we're always here to help.
kind regards,
Ableworld

5つ星のうち1の評価

Disappointing

Visited Ableworld Wavertree on Saturday with my 90‑year‑old mother and had a very disappointing experience. We were not welcomed on arrival and only located the one female staff member by calling out. Although we made it clear several times that we were looking to buy a scooter that day, the staff member appeared disinterested throughout.

When we asked questions, she responded with a permanently bemused expression that made both of us uncomfortable. Despite demonstrating a couple of models, she showed no enthusiasm or willingness to help us find the right scooter.

After leaving the store to research online, I returned having found a model she had not shown us. When I asked why, I was abruptly told it was sold. I explained that I could have ordered another one, and she reluctantly agreed to show it to us, repeating several times that it would be a month’s wait.

My mother asked if she could have a very short test drive of just a few feet, and was abruptly refused. While I understand a sold item cannot be used, the manner in which we were spoken to was unnecessarily sharp.

In my opinion, this staff member is not suited to dealing with elderly or vulnerable customers. We left feeling unwelcome and dismissed.

We then drove to Care & Co in Warrington, where the experience was completely different — friendly, helpful, and respectful. Within half an hour we purchased a £2,000 scooter.

I felt compelled to leave this review because Ableworld Wavertree lost a sale today, and more importantly, made my elderly mother feel uncomfortable. I hope this feedback is taken seriously.

2026年6月20日
自発的なレビュー
Ableworld - Wavertree ロゴ

Ableworld - Wavertree からの回答

Hi Janet, thank you for taking the time to share your feedback.

We’re sorry to hear that your visit did not meet your expectations. Our goal is always to provide customers with as much support and information as possible when helping them choose the right mobility product for their needs.

During your visit, we spent considerable time discussing the various options available and exploring products that would suit your specific requirements regarding weight and portability. We understand that finding the right scooter can be challenging, especially when balancing factors such as weight, stability, safety, and budget.

As a specialist retailer, we can only advise on products that we stock and have experience with. We always prioritize recommending products that we believe are safe and suitable for our customers' individual needs.

We are sorry to hear that you left feeling disappointed. We wish you and your mother all the best with your new scooter, and again, thank you for sharing your comments.

Kind Regards,
Ableworld

5つ星のうち5の評価

Great service from Mark at Ableworld in Liverpool

Mark at Ableworld in Liverpool was really helpful in helping us find the right wheelchair for my daughter who is suffering with endometriosis. It was great to have the face to face advice and then have the wheelchair delivered direct to our door. When we had a problem with the chair a few weeks later Mark was on hand in the shop to help resolve the issue. It really is a top class service

2026年4月6日
自発的なレビュー
Ableworld - Wavertree ロゴ

Ableworld - Wavertree からの回答

Hi Linda, Thank you for your kind words. We're delighted to hear that Mark was able to assist you in finding the right wheelchair for your daughter and that you received such attentive service. It’s great to know that the delivery and support after your purchase met your expectations. We pride ourselves on providing top-class service, and your feedback means a lot to us. If you need any further assistance, please don’t hesitate to get in touch.
Kind Regards,
Ableworld

5つ星のうち5の評価

Purchased a Recliner Lift Chair from…

Purchased a Recliner Lift Chair from Wavertree Shop. Served by Chole, lovely young lady and very helpful. Had a good selection of chairs and a very reasonable price range. I had previously been quoted double the price ! Purchased the chair on 14 July and delivered 17 July by two great guys. Would recommend this business.

2025年7月18日
自発的なレビュー
Ableworld - Wavertree ロゴ

Ableworld - Wavertree からの回答

Hi Barbara,

Thank you for your kind words! We're delighted you had a great experience at our Wavertree store. Chloe will be so pleased to hear your praise. We're glad you found the right chair at a great price, and that delivery was smooth and efficient. Thanks for recommending us!

Take care,
Ableworld

5つ星のうち1の評価

Bad Experience- Never Again

If you are going to buy an adjustable bed from this store in Wavertree Liverpool please be aware that it may not feel the same as the demonstration model.
My 84 yr disabled Mother purchased the Clavetly adjustable bed after testing the display mattress in the store.
The bed arrived and the mattress was extremely hard and she couldn’t sleep on it.
I rang the store and they advised they wouldn’t take the mattress back even though it was less than 24 hours from delivery.
The base is fine but you can’t sleep on the base alone.
Zero customer service provided in my opinion after spending £1100.
If I could have given them 0 star rating I would have done.
She will now have to sleep on the sofa until a mattress arrives from another company.
Very poor service considering this is selling disabled appliances.

2025年5月28日
自発的なレビュー
Ableworld - Wavertree ロゴ

Ableworld - Wavertree からの回答

Hi,

First of all, thank you for taking the time to submit your review and sharing your feedback. Obviously, we are disappointed to hear that you felt the need to post a review of this kind.

I do believe you have made contact with the store manager regarding the mattress, and unfortunately, as the manager has confirmed to you and as per our Terms and Conditions we would not be able to offer a replacement on the mattress due to it falling within the category of a hygiene product.

All feedback from our customers is appreciated, good or otherwise, as we do strive to make our customers experience a positive one and your feedback is enormously valuable to us, so we greatly appreciate you taking the time to submit your review.

Take care,
Ableworld

5つ星のうち1の評価

Dreadful and misleading

Really dreadful. Staff member at the Wavertree branch didn't tell us we had 14 days to return even though we told we had to check the item would fit. She didn't even let us know the item couldn't be returned. The 14 day return policy for a disability specialist store is concerning since most retailers now have a 30 day return policy.

The bath board was never opened and was still in the original plastic, but we were told for hygiene reasons it couldn't be returned, which was incredibly misleading. By law, we also don't need a receipt to return an item, especially since there was a record of a VAT exemption. We travelled an hour to get there. Won't be buying here again.

2025年4月5日
自発的なレビュー
Ableworld - Wavertree ロゴ

Ableworld - Wavertree からの回答

Hi Suswati,
Thank you for taking the time to share your feedback, and we're very sorry to hear about your recent experience at our Wavertree store.

We completely understand how frustrating this must have been, especially after making the journey to visit us. While we do our best to ensure all return information is clearly communicated at the time of purchase, it's clear that on this occasion we may have fallen short, and for that we sincerely apologise.

Our 14-day returns policy is in place to ensure we can maintain the highest hygiene standards for all our customers, particularly given the nature of the products we sell. Items such as bath boards fall under personal care equipment, and unfortunately, for hygiene reasons, we're unable to accept returns once they've left the store, even if unopened. That said, we're always reviewing our policies and customer communication, and your feedback will be passed on to our senior team to help us improve.

Please feel free to get in touch directly with our customer service team at support@ableworld.co.uk if you'd like us to look into this further or to discuss your concerns in more detail.

Kind Regards,
Ableworld Customer Care Team

5つ星のうち5の評価

Speedy and very helpful service

My riser recliner chair had an altercation with my power chair. This resulted in the chair becoming dangerous to use as part of it had collapsed. It was totally my fault. Up till then it had been working perfectly for almost 2 years

The engineer explained everything so we went to Ableworld Wavertree and bought a new one. That was Friday afternoon. The new chair arrived today Tuesday and I'm sitting in it now. It's really comfy.

Thanks for all your help Ableworld. You leave your truly dreadful competitors standing C.........o, should take a leaf out of your book when it comes to customer service.

2024年10月8日
自発的なレビュー
Ableworld - Wavertree ロゴ

Ableworld - Wavertree からの回答

Hi Janet,

Thank you for taking the time to leave us this review. We are thrilled to hear our Wavertree store was able to help you on your visit and help you find the perfect Riser Recliner! We hope to see you again soon!

Take care,
Ableworld

5つ星のうち5の評価

Help is at hand to guide you.

My husband Bill and I walked into the store with literally no idea what we required with regards to purchasing a mobility scooter. Chloe was so helpful and genuinely knew her products. There was no pressure for us to purchase either. She even made sure between the 2 my husband was thinking of purchasing I can dismantle myself. Decision made we purchased The Jolly scooter and now hopefully my husband can join me walking on the flat. She's a credit to your Company so thank you once again Chloe. Sandra & Bill

2024年2月20日
自発的なレビュー
Ableworld - Wavertree ロゴ

Ableworld - Wavertree からの回答

Hello Sandra,

Thank you for taking the time to leave us this excellent review. We are delighted to hear that Chloe from our Ableworld Wavertree was able to help you find the right mobility aid for your husband. We hope to welocme you back in-store again and also hope you enjoy our walks with your husband.

Take care
Ableworld

5つ星のうち5の評価

Excellent Service!

I went to the Able World shop in Southport on Monday to enquire about a stair lift urgently need for a friend in Liverpool, the staff were very helpful and offered a number of options. 2 days later Lee visited to carry out a survey and offered 2 solutions. I approved one of these and by the following Monday, Chris from engineering arrived to install the stair lift, absolutely excellent and prompt service from the whole team, would highly recommend this company, well done!

2022年12月16日
自発的なレビュー
Ableworld - Wavertree ロゴ

Ableworld - Wavertree からの回答

Hello Leslie,

Thank you for taking the time to leave us this excellent review. We are delighted to hear that Lee and Christ from Ableworld Southport where able to help you source a solution for you urgently and provide excellent prompt service. We hope to welcome you back in-store again.

Take care
Ableworld

5つ星のうち5の評価

went to the wavertree shop to look at…

went to the wavertree shop to look at the recliner seats for my mum the lady was very helpful in the shop and gave me good advice I purchased the chair and the 2 delivery guys were very friendly, helpful and explained how the chair works also went through the remote control features.

2022年10月19日
自発的なレビュー
Ableworld - Wavertree ロゴ

Ableworld - Wavertree からの回答

Hello Paul,

Thank you for taking the time to leave us this excellent feedback. We are pleased to hear you received great service in-store and upon delivery. We to see you again soon.

Take care
Ableworld

5つ星のうち5の評価

Excellent customer service

We visited the Wavertree store looking at mobility scooters and powerchairs not knowing exactly what we wanted. The store had a good range of competitively priced models and the sales person Chloe was friendly, extremely knowledgeable and patiently demonstrated the range with good advice.

2022年8月2日
自発的なレビュー
Ableworld - Wavertree ロゴ

Ableworld - Wavertree からの回答

Hello Catherine,

Thank you for taking the time to leave us an excellent review. It's fantastic to hear that Chloe from our Wavertree store was friendly, knowledgeable, and patient when demonstrating a range of products to you in-store.

Take care,
Ableworld

5つ星のうち1の評価

Bad customer service

Bad customer service, only provided single answers to questions asked, not very helpful.

Attitude is shocking. Went to try an electric bed and was told to put down the control.

2022年1月22日
自発的なレビュー
Ableworld - Wavertree ロゴ

Ableworld - Wavertree からの回答

Hello Aneshia,

Thank you for your review regarding your recent experience to the Wavertree store. We are sorry if you feel we have failed to provide a good level of customer service and have been dismissive in our attitude.

Can I please ask you to email support@ableworld.co.uk. We will then be able to direct your email to the relevant franchise manager for their response. In the meantime, I would like to thank you for taking the time to post the review. We are grateful for our customers feedback and consider every request individually and in detail.

Kind regards,
Ableworld

Trustpilot エクスペリエンス

Trsutpilot のレビューは誰でも書くことができます。レビューを書いた人には自分の書いたレビューをいつでも編集したり削除したりする権限があり、それらのレビューはアカウントがアクティブである限り表示されます。

プラットフォーム保護のため、専門チームと高度なテクノロジーを駆使しています。偽レビューとの闘いについての詳細はこちらをご一読ください。

Trustpilot におけるレビュー プロセスの詳細についてはこちらをご覧ください。

よいレビューを書くための8つのヒントをご覧ください。

確認を行うことで、Trustpilot に投稿されるレビューが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実在の人物[LINK-END-PEOPLE] によって書かれたものであることの保証につながります。

レビューに対してインセンティブを提供したり、選択的にレビューを依頼したりすることは、TrustScore にバイアスを生む可能性があります。これは 当社のガイドラインに反します。

詳細情報