Fountain Softeners レビュー 

246
•
TrustScore 5段階評価の4.5

4.5

レビューはレビュアーの個人的な意見であるため、特定の記載内容を検証することはありません。ただし、ビジネス上の取引が行われたことを確認できた場合、レビューに「確認済み」のラベルを付ける場合があります。詳細はこちら

プラットホームの健全性を維持するため、当社のプラットフォーム上のすべてのレビューは、確認済みか否かにかかわらず、年中無休で稼働する自動ソフトウェアによって審査されています。このテクノロジーは、本当の経験に基づいていないレビューなど、ガイドラインに違反するコンテンツを特定し、削除するよう設計されています。ただし、すべてを検知できるわけではありませんので、お気づきの点がございましたら、どうぞお知らせください。詳細はこちら

レビュアーのコメントを見てみましょう

5つ星のうち5の評価

Easy to purchase Harvey salt blocks, good price. Product arrived well packaged Did take longer than expected but appreciate I had a fairly big order. Would use again.

5つ星のうち4の評価

Long time after ordering before delivered then delivered to wrong address However Seems to have been an issue with delivery service and not from fountain softeners themselves

企業が回答しました

5つ星のうち5の評価

I’m really late with this review. My block salt softener was stuck in regeneration mode. With the help of YouTube I managed to identify the problem, it needed a new shuttle valve. Found Fountain... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち4の評価

Very happy with Fountain and the Harvey Crown, having purchased and fitted one 14 years ago in my previous house. So when fitted softener needed replacing after 10 years went back for another Crown.... もっと見る

企業が回答しました

企業情報

  1. 水の軟化装置提供業者
  2. ・
  3. ウォーター フィルター提供業者
  4. 浄水会社
  5. 水処理提供業者

当該企業による記述

For over 60 years, our independent, family-run business has been a trusted supplier of high-quality water softeners, water softener salt, kitchen filter taps, and water filtration systems for homes and businesses across the UK and worldwide. We also provide all the necessary plumbing fittings for installing or relocating a water softener. Experience the benefits of soft water—less cleaning, reduced detergent use, softer skin and hair, and no more stubborn limescale on your surfaces. Plus, your appliances, including dishwashers, washing machines, and boilers, will run more efficiently. As an established online retailer, we understand that choosing the right water softener is an important decision. That’s why we offer expert, impartial advice to help you find the best solution to fit your needs and budget. Trust us to provide quality products, excellent service, and reliable support every step of the way.


連絡先

4.5

優良

TrustScore 5段階評価の4.5

246件のレビュー

5つ星
4つ星
3つ星
2つ星
1つ星

顧客にレビューを依頼しています

この企業は、ポジティブかネガティブかを問わず、顧客にレビューを依頼しています。

ネガティブなレビューの 100%に回答しています

通常1週間以内に回答

この企業のTrustpilot 利用方法

レビューや評価の取得方法、スコアリング、モデレーションのプロセスについて確認する。

4.5

すべてのレビュー

(246)

過去12か月のレビュー数: 100件

レビューを書く
Trustpilot に参加している企業は、インセンティブを提供したり、レビューを非表示にするためにお金を払ったりすることは許可されていません。レビューはレビュアーの個人的な意見で、Trustpilot のものではありません。詳細はこちら

5つ星のうち1の評価

STAY AWAY

Proven return of an unused item on 9th Dec. I've rang them 5 times in past two months. Every time it's 'ill get account to ring you back' who doesn't. OR John the account says 'i don't know why you don't know what gone wrong, you should get it in next day or two'. I'm writing this review on Jan 31st with no refund. Section 75 from bank is my only hope. This place is a scam and the very reason why people buy from Amazon.

--- ---
Update. Email from fountains today at last stating they can't give me a refund because my bank forced a chargeback on my request. So basically admitting they hadn't refunded me in almost three months and my bank forced them to. Their emailing trying to frame it like this isn't their fault.
Fyi. James is the account, not Jon. Very different names... clearly.

2024年12月9日
自発的なレビュー
Fountain Softeners ロゴ

Fountain Softeners からの回答

Thank you for taking the time to provide this feedback, and we are sorry to hear your experience with us has not been up to our usual standards.

We do not have any members of staff called John, so could we please ask you to contact us via email with your name and order number so we can trace this matter and resolve any outstanding refund.

* UPDATE * Thank you for contacting us via email, and as per our response, we apologise for the delay in getting this issue resolved. We are glad that this matter has now been resolved and your money returned.

5つ星のうち5の評価

Great service

Tap arrived quickly, no problems with ordering or the product. Everything was easy to find on the website - great service

2025年1月6日
自発的なレビュー
Fountain Softeners ロゴ

Fountain Softeners からの回答

Thank you so much for taking the time to leave a review - your comments are really appreciated!

5つ星のうち5の評価

Great service from a family business

We inherited a water softener when we bought our house. It had been purchased from Fountain Softeners around 8 years earlier. When we had a fault I called them up for advice and James was brilliant. So I can vouch for their aftersales service! We ended up buying a replacement from James as ours was end of life and not worth fixing. A good price and excellent customer service. Thoroughly recommended.

2024年12月20日
自発的なレビュー
Fountain Softeners ロゴ

Fountain Softeners からの回答

Thank you for taking the time to leave us a review. We are constantly striving to provide excellent service that sees our customers return to us again and again, so your feedback is really appreciated!

5つ星のうち5の評価

Fast and excellent service at…

Fast and excellent service at competitive prices

2024年12月23日
自発的なレビュー
Fountain Softeners ロゴ

Fountain Softeners からの回答

We are always striving to provide the best service possible to our customers and we really appreciate your positive feedback - thank you!

5つ星のうち5の評価

Excellent customer service

Excellent customer service

Quick and efficient

Well priced

Thoroughly recommended

2024年12月19日
自発的なレビュー
Fountain Softeners ロゴ

Fountain Softeners からの回答

Thank you for taking the time to provide a review, we are always striving to provide great customer service so nice to hear your comments!

5つ星のうち5の評価

Monobloc kitchen tap

When I replaced my entire kitchen in 2010 I fitted a monobloc tap to the sink, which controlled hot and cold water, and also supplied filtered water from a cartridge in the cupboard underneath. The parts all came from Fountain Softeners and I was very pleased with them and the appearance. I purchased replacement cartridges from them during the following years. The tap started leaking last year so I decided that it was time to retire it, and ordered a replacement from FS. James contacted me to say that there would be a delay as they were waiting for a delivery of these taps. That did not surprise me as so many items sold in this country are sourced from abroad. Then customs held them back until import duty was paid. James offered me an alternative which was more expensive and in stock at no extra charge. But it had a swan neck and I wanted the more compact item. The existing item was still useable, so I was prepared to wait. James kept me advised of progress by email. The tap arrived last week and I was very pleased with the product - a solid piece of engineering, well chromed, with all the fittings necessary to install it. It was a happy start to the new year.

2025年1月4日
自発的なレビュー
Fountain Softeners ロゴ

Fountain Softeners からの回答

We always want to provide our customers with fantastic service that will hopefully bring them back to us, so we really appreciate your feedback demonstrating just that! You have chosen an excellent tap for your kitchen - enjoy!

5つ星のうち2の評価

Damaged blocks

One of the blocks arrived with packaging slit down the side and the actual blocks broken. Obviously usable but they are expensive so not impressed. Won’t order from here again.

2025年1月6日
自発的なレビュー
Fountain Softeners ロゴ

Fountain Softeners からの回答

We are sorry to hear that your order has arrived damaged. We can assure you that the block salt would not have left our despatch team in that condition and must have been damaged in transit by the courier which is unfortunately outside of our control. If you contact us directly with your order number, we will be happy to assist you further.

5つ星のうち1の評価

Don’t buy from them!

I bought a tap from them approximately 3 years ago, it has a 5 year guarantee on it. It has failed and now leaks constantly and sometimes the spout disengages and water spurts everywhere. I have contacted Fountain Softeners endlessly and for over 6 months now. They appear to deny all responsibility and keep blaming their supplier, Coriandoli. They have promised a new part before Christmas but of course it has not arrived! I have tried to be pleasant throughout this process but after speaking to James (who has no customer service skills whatsoever) I am feeling it is time to resort to Watchdog etc. Very very disappointing. My advice, do not buy from this company.

2024年12月20日
自発的なレビュー
Fountain Softeners ロゴ

Fountain Softeners からの回答

Thank you for taking the time to provide us with this feedback. It is standard practice to send customers back to the tap manufacturer/importer who are able to provide spares and advice during, or outside, of warranty, which is what we appear to have done in your case. Unfortunately, we do not hold any tap spares for this supplier in stock and we are therefore reliant on them sending these items to our customers.

If this matter is still outstanding, please contact us directly with your customer number or order number so we can try to resolve this for you.

5つ星のうち5の評価

Very efficient

Very efficient. Arrived within promised timescale, easy to install and is working well. Couldn’t ask for more. David

2024年12月19日
自発的なレビュー
Fountain Softeners ロゴ

Fountain Softeners からの回答

Thank you for taking the time to provide this feedback, we are constantly striving to provide our customers with great service so it is great to hear your comments.

5つ星のうち5の評価

Excellent Service

I have always found Fountain Softeners to be very pleasant and reliable to deal with and have been using them for I think now probably twenty years. Friendly, professional and helpful with a good customer service ethos. Recommended.

2024年12月9日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

Avoid this company!

Avoid this company!
My Coral water softener is faulty. It was leaking softening medium to my pipes blocking toilet valve filter and washing machine.
I've disconnected the water softener and tried to get the company to collect water softener. No chance to get to someone past the reception.
The receptionist picks up the call, tells you that someone will call you back and nobody does. After numerous calls all you get is "everyone is busy, they will call you back".
After bad review I was contacted by them. They told me that they will send me new water softener. New water softener didn't arrive.

2024年10月25日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

Review: Exceptional Customer Service for Water Softener Breakdown

Review: Exceptional Customer Service for Water Softener Breakdown

I recently experienced a breakdown of my water softener, and I must say, the customer service I received from James in Technical Services was nothing short of exceptional.
James took the time to explain the issue in detail and provided a clear and concise solution.
Water softeners typically last around 12 years, though they can exceed this lifespan—my previous one lasted 15 years. The unit I bought from Fountain Softeners is now 10 years old. What truly impressed me was the cost-effective advice I received: instead of being pushed to buy a new machine, I was advised to replace the parts for approximately £100.
Throughout the entire process, the communication was excellent.
My softener is working perfectly now and I highly recommend their services to anyone in need of water softener repairs or a new water softener. Their commitment to customer satisfaction is evident, and they have certainly earned my trust and loyalty. Thank you for turning a stressful situation into a positive experience!

2024年8月28日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

I placed the order

I placed the order, was referred by a friend. I spoke to a friendly sales agent.... placed and paid for the product. That is a where is goes wrong... I email and ask for an update on the delivery date... nothing... I call to try and take to a sales agent... someone will call me back... nothing .... I would rather purchase from company who has customer service... what would happened if you have a product failure?

2024年10月1日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

Good softeners and excellent customer service

I bought two Crown/Harvey softeners from Fountain Softeners in August/September 2019 and fitted them to my son's and my houses, as they are excellent softeners at competitive prices. Both have worked without any problems until recently when the one in my house developed a small leak, noticed as the overflow was dripping after we'd been away for a week. I traced the problem to a small drip from a plug in the shuttle valve (with help from a YouTube video on how to dismantle a Harvey softener). I contacted Fountain Softeners and as the softener was still (just) within the 5 year warranty period they supplied a replacement shuttle valve free of charge on the basis of my description of the problem and some photos. They gave me the option of having a go at fitting it myself or getting a Harvey's engineer out to look at it, and so I fitted it myself - though they were happy to call out a Harvey's engineer if I had any problems. The softener is working fine again now. So I'd rate that as excellent customer service.

2024年8月6日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

I have been a customer of this company…

I have been a customer of this company for nearly 30 years. Their product that I use has been in use all this time with excellent service from them when I have ordered replacement filters for my reverse osmosis water filtration system. If I have asked for advice they have been helpful to my concerns in every way.
I am happy to confirm that they are a good company to deal with

2024年7月23日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

Speedy Delivery

Reached out via their chat services to see if they could get an external water softener chassis out to me with 3 day, they confirmed they could so I went ahead and placed the order.

To my delight they managed to get it out the door the same day and arrived the following day via FedEx.

Also followed up in an email to acknowledge the delivery.

Much appreciated for your service.

2024年7月3日
自発的なレビュー
5つ星のうち4の評価

Harvey Crown Water Softener and free Salt

I ordered a new Harvey Crown Water Softener which included 9 bags of salt as a free offer. I had some questions to ask and found the Chat line extremely effective to communicate with the sales and technical team. The salt deliver was delayed but that was not a problem as I had some in my stock. It seems that the salt comes from a different supplier, namely Simple Salt so that may explain why some customers have experienced some delays.

2024年6月5日
自発的なレビュー

Trustpilot エクスペリエンス

Trsutpilot のレビューは誰でも書くことができます。レビューを書いた人には自分の書いたレビューをいつでも編集したり削除したりする権限があり、それらのレビューはアカウントがアクティブである限り表示されます。

プラットフォーム保護のため、専門チームと高度なテクノロジーを駆使しています。偽レビューとの闘いについての詳細はこちらをご一読ください。

Trustpilot におけるレビュー プロセスの詳細についてはこちらをご覧ください。

よいレビューを書くための8つのヒントをご覧ください。

確認を行うことで、Trustpilot に投稿されるレビューが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実在の人物[LINK-END-PEOPLE] によって書かれたものであることの保証につながります。

レビューに対してインセンティブを提供したり、選択的にレビューを依頼したりすることは、TrustScore にバイアスを生む可能性があります。これは 当社のガイドラインに反します。

詳細情報