レビューはレビュアーの個人的な意見であるため、特定の記載内容を検証することはありません。ただし、ビジネス上の取引が行われたことを確認できた場合、レビューに「確認済み」のラベルを付ける場合があります。詳細はこちら

プラットホームの健全性を維持するため、当社のプラットフォーム上のすべてのレビューは、確認済みか否かにかかわらず、年中無休で稼働する自動ソフトウェアによって審査されています。このテクノロジーは、本当の経験に基づいていないレビューなど、ガイドラインに違反するコンテンツを特定し、削除するよう設計されています。ただし、すべてを検知できるわけではありませんので、お気づきの点がございましたら、どうぞお知らせください。詳細はこちら

レビュアーのコメントを見てみましょう

5つ星のうち1の評価

Tried booking my Rawdah multiple times over 2 days but even when slots are available and I go to confirm, it says something went wrong and therefore doesn't complete the booking. Asked the staff... もっと見る

5つ星のうち1の評価

Recently I visited Madinah Munawwarah for Umrah with a deep hope of visiting Rawdah Mubarak. I tried repeatedly through the Nusuk app, checking every 20 minutes and even waking up at 2–3 am. I s... もっと見る

5つ星のうち1の評価

إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ Horrible platform, No curtsey to place correct message while website is under maintenance or not available for purchase. Left thousands of Hujjaj wait... もっと見る

5つ星のうち1の評価

موقع نُسك هو موقع نصب واحتيال !! يجبرونك على دفع المبلغ قبل توفر الباقات ويوم تتوفر، الموقع يتعطل وبعدها يقولون لك انه لم يعد هناك مكان !! ومن هنا تبدأ رحلتك لاسترجاع المبلغ المدفوع الذي يسحبون منه... もっと見る

1.1

ひどい

TrustScore 5段階評価の1

145件のレビュー

5つ星
4つ星
3つ星
2つ星
1つ星

レビュー依頼の記録がありません

この企業は顧客にレビューを依頼していないため、レビューが全体の意見を反映していない可能性があります。

この企業のTrustpilot 利用方法

レビューや評価の取得方法、スコアリング、モデレーションのプロセスについて確認する。

1.1

すべてのレビュー

(145)

過去12か月のレビュー数: 31件

レビューを書く
Trustpilot に参加している企業は、インセンティブを提供したり、レビューを非表示にするためにお金を払ったりすることは許可されていません。レビューはレビュアーの個人的な意見で、Trustpilot のものではありません。詳細はこちら

5つ星のうち1の評価

I wish I could give this zero stars

Zero stars.Disappointed. The website crashed about a million times. They take your money before you even get the package for Hajj. If they don't approve your application, they take 3% of your money. What is this scam? We already paid bank charges and conversion charges for currency exchange and they disapproved our application. They should take applications first and only the approved applications should money be taken from. The whole system is dysfunctional and I have had a terrible experience with this website. The Saudi government should involve itself, correct its mistakes, and take responsibility for its actions. This is a horrible website and if you're planning to go to Hajj don't go through Nusuk.

2025年2月9日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

I I have an appointment in rawda Rasool to paray two rakah.. kindly guide ur so called police where is actual Riaz ul jannah is... On 15th carpet they hold one qafila of 50 60 ladies and from there c

I have an appointment in rawda Rasool to paray two rakah.. kindly guide ur so called police where is actual Riaz ul jannah is...
On 15th carpet they hold one qafila of 50 60 ladies and from there call to exit and misguide this is whole Riaz ul jannah..
If u will not comprehend worshipper to stop ladies for taking permit... Allow only gents

2024年12月27日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

Everything is not OK

Everything is OK

The only problem who have been posted in Riyaz Ul Jannah are dictating people where and where not to pray

We put in a lot of effort and time and we know how to pray and where to pray

The people posted inside Riyaz Ul Jannah have only one goal, that’s, let the people out when the time is up

But they are dictating people where to pray even though there are empty spots they very rudely tell people not to pray at a particular spot

My question is have the time keepers been designated to act as religious leaders. Why have these time keepers assumed the role of a religious leader

Why can’t people offer Namaz or Salat where they want, why are they being tortured by these time keepers

These time keepers should not enter Riyaz Ul Jannah unless the 20 minutes are up and the people are required to leave

In Saudia officials assume duties for which they are not posted

Same rudeness is shown by Askari and police

If they are there to maintain law and order then they should only do that and let people pray in empty spots and offer prayers at their will and not according to the wish of Nusk staff, police or a Askari.

It is very sad that whatever good the Saudi government does, these people start to overreact and not allow the benefit to go to the visitors

2024年12月12日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

hajj.nusuk.sa is the most annoying…

hajj.nusuk.sa is the most annoying website ive ever seen. They make things way too complicated and harass people wilingly. they could've made it simpler. they ask for unnecessary personal informations that are not related to the subject. Annoying complicated and disappointed, an International website should be more organized.

2024年11月28日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

Nusuk Rawda

Nusuk Rawda

On 15/11/24 I was provided a 24/11/24 booking (although I had clicked 23/11 I thought nusuk had become full that day and moved it to the next day). It stayed on this 24th date until my trip to Madinah when I last checked. On 24th I went to retrieve the permit 2 hours before my visit to the rawdah and to my dismay they had changed the booking without warning to the 23/11/24 hence it was expired. When I tried to explain this showing evidence of the original provided booking which I had screenshot and sent to a couple of friends on WhatsApp they refused entry. The fault is with the app which gave a fake booking. Unfortunately they wouldn't accept. The whole experience and running around afterwards trying to get help left me ill for several days. On 24th I eventually called the nusuk helpline and was advised to email them the evidence. So far they have not kept to their word of resolving matters within 24 hours. Time is running out and nusuk have so far taken no accountability or try and resolve the matter within a reasonable time. Poor system. Extreme patience is required to deal with nusuk when things go wrong. Also, as an elder don't expect anyone to show you respect.

2024年11月24日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

My experience with Nusuk has been the…

My experience with Nusuk has been the worst of my life. I have never encountered such a poorly designed, non-functional app. The customer service is even worse—they are dishonest and lack any sense of responsibility. They make false promises, and when things go wrong, they place the blame on the customer, making you feel as though you’re the one at fault. They lie right to your face, showing themselves to be untrustworthy. It’s disheartening how they manipulate people’s emotions and sentiments. Their behavior is completely contrary to Islamic values and the teachings of the Prophet.

2024年10月18日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

Nusuk - Beware of Bandits

I had the same experience as others here regarding the refund of my money. I have been waiting for my money since March 2024. Several emails and phone calls have brought nothing. Only automated responses, nothing more.
Saudi Arabia is making its image on the international stage even worse. In the end, it is an unreliable country that does not pay back visitors' money.
It would be nice if the victims could come together and sue the robbers in an international court.

2024年8月30日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

DO NOT TRUST!

HORRIBLE HORRIBLE HORRIBLE!!!Customer Service! Forced me to pay 18k in ewallet 6 months ago and to this day NOTHING!!! trusted them with a once in a lifetime experience which they ruined! NEVER NEVER AGAIN!

2024年2月15日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

Nusuk Do not trust them. Useless. 7 months waiting for refund.

Hi I missed out of Hajj this year...have since requested for e wallet withdrawal...any idea on how long does it take to get the funds? Been waiting over 6 month now for my refund. Please advise me. I need my money back urgently. I check my bank account regularly but no money refunded yet. Nusuk has no customer service. I sent them about 50 emails always same automated email reply. Your ticket is resolved or closed. They are useless stupid people.

2024年5月15日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

Disgusted, money not returned

My Husband and I booked Hajj this year. Before you book a place you need to put your money in a wallet. I have asked for a refund since March and am still awaiting till today!

I have emailed and called them numerous times and you get the same standard email each time with tickets closed! Calling costs like £3 a min and they are just not helpful at all!

This is disgusting from the Saudi's and Nusuk team!

Get your act together and sort it out! Stop charging people to return their money!

i would give it zero stars if i could!

2024年8月30日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

I booked for the rawdah for 5am and did…

I booked for the rawdah for 5am and did not slept the whole night, just to wait for the grand opening. I reached there, the woman scan my application, it indicates the green tick but then i want sent out, without any explanation, i thought its another door but realise, that they sent me out. I returned back and asked where all the women without checking said, no i cannot enter. Luckily that day one of the 20 women presents, she was the only one who really made and investigation and let me in. I wonder how they worked there but beware. That really ruin myself and i did not even appreciate rawdah,i did not feel anything, despite waited for the whole night. They really treat people like hell there.

2024年8月4日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

I wa planning to go on Hajj this year

I wa planning to go on Hajj this year. But could not go.Even before you could book a place, you had to put your money in a wallet. I asked for a refund in March,am still awaiting my refund more than 3 months later.
I have emailed them numerous times and you get the same standard email each time.

Very bad considering they owe me a vast sum of money and they charge you a service charge. Plus VAT. 1 . 1

2024年6月30日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

I am sorry to give 1 star for Nusuk

I am sorry to give 1 star for Nusuk. If I have -5 star then I should give.

In Y2024 Hajj will be performed through Nusuk process. The idea which is showing in Nusuk is not practical. Even Saudi concerns are not aware how to utilize it.

We are here in Mecca on 15th May'24. But till 1st June'24 we have not received our Nusuk card. The procedure to distribute Nusuk card from Saudi end is the worst ever process we have seen. Even the concern Saudi Maktab does not know how to track or distribute this card among Pilgrims.

Secondly Saudi Maktab concern has no schedule of Bus which will move to Medina for respective Hajji. One example our Schedule for Madina was 8am but we haven't get the Bus on 3:30pm yet. Saudi Maktab has no control on the Hajj's vehicle schedule. Total disaster on their schedule. No sync is found. Around 150+ Bangladeshi Haji waited in street for Bus since morning.

Even in Saudi Hajj ministry there is no email to generate official complain against Saudi Maktab.

2024年6月2日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

Why did Nusuk got rid of my booking?

I purchased a package from the company called AL RAJHI at the very beginning when the packages became available and immediately booked a package, and my booking details was clearly showing on their Dashboard of Nusuk website for Weeks and Months, and many times I confirmed this with Al Rajhi through WhatsApp and Nusuk as well through emails. They always assured me that the visas will be issued soon, processing takes time. As I was enquiring about the visa to Saudi Embassy only recently in Sydney on the 21st of May, Nusuk on the same day all of a sudden got rid of my booking details in the Dashboard of Nusuk, and communicated to me that I never booked a package with them and they were advising me to apply for a refund. That was so wrong, it takes all the trust away in Nusuk, despite my several attempts they never took the responsibly rather putting this on me as if I never booked a package. It is their website and it is obvious they have the admin rights to their website and can change status whenever, whereever and whatever they want to change and when you communicate to Nusuk Support, they are quite useless and hopeless, there is absolutely no help or resolution whatsoever, the whole process and management on Nusuk support is a sham and does not seem right, when you talk to Nusuk support you feel like you are talking to a brick wall. Communication to Nusuk is a big issue, you actually never get to have a proper answer, that actually helps. And they sould never mark an incident resolved when it is not mutual. Their focus needs to be how well an incident can be managed and resolved with our satisfaction, and how well can they reduce the number of incidents raised with proper management and communication, rather than what they are doing now is focusing at the count of incidents resolved (obviously not resolved) just to show and designed to show that the support team is doing a great job and doing a lot of resolutions.

Note to everyone, be careful, when you put money in e-wallet and book a package through their website, it does not provide you with a pdf receipt via email, but in case of a incident or conflict, they certainly ask for a receipt to prove your claim and as I mentioned earlier you cannot rely on their website.

Now with regards to the refund request, I got into a similar situation, only received a one liner email, neither they mentioned the amount to be refunded nor did they provide any PDF refund receipt.

I learnt my lesson, will travel to their local cash office to demand for a PDF refund receipt, will see how it goes.

I advise others to do the same in every step of the process, it may be helpful to you and urge western Governments to protect their citizens’ rights.

2024年5月21日
自発的なレビュー

レビューの対象になっている企業の方へ

プロフィールを登録して、Trustpilot の無料ビジネス ツールにアクセスし、お客様とのつながりを広げてください。

無料アカウントを取得

Trustpilot エクスペリエンス

Trsutpilot のレビューは誰でも書くことができます。レビューを書いた人には自分の書いたレビューをいつでも編集したり削除したりする権限があり、それらのレビューはアカウントがアクティブである限り表示されます。

プラットフォーム保護のため、専門チームと高度なテクノロジーを駆使しています。偽レビューとの闘いについての詳細はこちらをご一読ください。

Trustpilot におけるレビュー プロセスの詳細についてはこちらをご覧ください。

よいレビューを書くための8つのヒントをご覧ください。

確認を行うことで、Trustpilot に投稿されるレビューが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実在の人物[LINK-END-PEOPLE] によって書かれたものであることの保証につながります。

レビューに対してインセンティブを提供したり、選択的にレビューを依頼したりすることは、TrustScore にバイアスを生む可能性があります。これは 当社のガイドラインに反します。

詳細情報