HSEnergy Residential レビュー 

229
•
TrustScore 5段階評価の5

4.8

レビューはレビュアーの個人的な意見であるため、特定の記載内容を検証することはありません。ただし、ビジネス上の取引が行われたことを確認できた場合、レビューに「確認済み」のラベルを付ける場合があります。詳細はこちら

プラットホームの健全性を維持するため、当社のプラットフォーム上のすべてのレビューは、確認済みか否かにかかわらず、年中無休で稼働する自動ソフトウェアによって審査されています。このテクノロジーは、本当の経験に基づいていないレビューなど、ガイドラインに違反するコンテンツを特定し、削除するよう設計されています。ただし、すべてを検知できるわけではありませんので、お気づきの点がございましたら、どうぞお知らせください。詳細はこちら

レビュアーのコメントを見てみましょう

5つ星のうち5の評価

Home Smart Energy installed my panels in 2024. I've had excellent customer service from them since. Their technical team in particular being very patient with my lack of technical skills. Thank you 😊... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち5の評価

I had a problem with my systemnot behaving. I rang the office and spoke to Lilli and Ki and imeadiatly felt confident that they would sort it out . I am not computer literate but they talked me throu... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち4の評価

Generally this company responds promptly and helpfully when we have any issues. However, sometimes the support answers didn't work (eg out of date videos), but at that time Lili Long stepped in to mak... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち5の評価

Following some interruption to our power supply during an electrical installation, not related to the solar panels, our app started throwing up crazy numbers which I couldn’t understand. I phoned the... もっと見る

企業が回答しました

企業情報

  1. 太陽エネルギー会社

当該企業による記述

Established in 2015, HSEnergy Residential has been at the forefront of the renewable energy revolution, pioneering sustainable solutions for homes and businesses across the nation. With a decade of experience, we’ve proudly completed more than 10,000 solar system installations, empowering our customers to embrace clean energy and reduce their environmental footprint.


連絡先

4.8

優良

TrustScore 5段階評価の5

229件のレビュー

5つ星
4つ星
3つ星
2つ星
1つ星

最近のレビュー依頼の記録はありません

この企業は最近、顧客にレビューを依頼していないため、レビューが全体の意見を反映していない可能性があります。

ネガティブなレビューの 100%に回答しています

通常1週間以内に回答

この企業のTrustpilot 利用方法

レビューや評価の取得方法、スコアリング、モデレーションのプロセスについて確認する。

4.8

すべてのレビュー

(229)

過去12か月のレビュー数: 28件

レビューを書く
Trustpilot に参加している企業は、インセンティブを提供したり、レビューを非表示にするためにお金を払ったりすることは許可されていません。レビューはレビュアーの個人的な意見で、Trustpilot のものではありません。詳細はこちら

5つ星のうち5の評価

An excellent experience

Our solar panels etc. were installed by Home Smart Energy (via the Hampshire CC scheme). We have been really impressed by all aspects e.g. customer service, surveyor's visit and report, installation team and post-installation technical support.
The installation was completed in a few hours and we were generating immediately afterwards. We had one minor technical issue soon after installation but this was dealt by phone contact with the technical team.
The Solis phone App is extremely useful and very easy to use.
We have no hesitation in recommending HSE to anyone contemplating installing solar panels.

2023年3月16日
自発的なレビュー
HSEnergy Residential ロゴ

HSEnergy Residential からの回答

Hi Yateley,
Thank you so much for offering your experience and recommendation of us. We aim to sort out any issues that may come up immediately for our customers.

5つ星のうち1の評価

Avoid this company at all costs.

In response to your reply from my previous review, I DID NOT OPEN up my batteries I have photographic evidence of my batteries on the day I reluctantly returned them to you showing them to be sealed from the manufacturer. I suspected something like this would happen from you after the dreadful experience I was having from your company and this is why I took photographs. If there is any fingerprints inside my batteries then this is either from your company or the battery manufacturer. Please do not accuse me of something that just is not true or cannot be proved. SHOCKING BEHAVIOUR.
I have email from pylon (battery manufacturer) stating that “the batteries must be positioned laying flat with terminals facing horizontally if the battery is placed vertically then this may cause internal device failure”which you positioned incorrectly on their sides Also pylon have told me that if batteries are discharged for a long period of time then is not covered by warranty.You took over 7 weeks to attend my property so my batteries were discharged for long period of time due to your fault.
As with you claiming I have had a leak. I have clearly told you that the staining on my loft roof is historic and was there when I bought my property 9 years ago. The damp report clearly states it’s historic and that my loft is completely dry. You declined to come out and examine my loft. Also the independent damp report states my loft has no water ingress. Also your engineer chose to place the batteries in this location in my loft.
I have an email from you clearly saying “if you decide not to go ahead with the repairs and want us to deliver the batteries to you it will be a cost of £250” so please please start being truthful.
I have truly never experienced such a dreadful company. PLEASE PLEASE AVOID

2023年6月26日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

I used Solar Together scheme by Essex…

I used Solar Together scheme by Essex county council, Home Smart energy won the bid and the experience from initial contact through the survey to installation was very very good. I recently had an alarm notification and contacted Leo of Home Smart Energy technical help and was frankly amazed at how quickly and efficiently my issues was dealt with by him remotely direct to my Solis inverters data link literally a minute or two. The Solis web app on my phone is another great piece of innovation.
Highly recommended.

2023年7月10日
自発的なレビュー
HSEnergy Residential ロゴ

HSEnergy Residential からの回答

Hi Paul,
Thank you for the detailed review. We are very happy you had a great experience and that the Solis app is working well for you. Leo is a credit to the company and all our customer service team are always happy to help with any queries.

5つ星のうち5の評価

Help with re-start procedure

Leo talked me through the re-start procedure and made it very simple and easy to follow.
Just wish I had found it written down somewhere!

2023年7月4日
自発的なレビュー
HSEnergy Residential ロゴ

HSEnergy Residential からの回答

Hi Jon,
Thank you for your comment on your experience with Leo, we are glad he could help you with what you needed. In the future we are working on getting instructions documented online in an easily accessible place, so thank you for the suggestion.

5つ星のうち5の評価

A very happy customer

Had our installation last week and from initial booking to the date of fitting everything has run smoothly. No problems getting through to the team in the office and every step is explained in detail and clearly. The surveyor carried out a full inspection taking his time to ensure every aspect of our quote was clear and concise. On the day of installation the roofers and electrician were friendly, professional and worked well together to ensure the whole process was smooth and trouble free. The electrician took time to explain the App and ensure we understood how it works. All the staff have been helpful and friendly and even though Solar Panels are an investment it is one I am glad we went with and look forward to a longer term saving on our energy. Thank you all. A very happy customer :-)

2023年6月30日
自発的なレビュー
HSEnergy Residential ロゴ

HSEnergy Residential からの回答

Hi Alex,
Thank you for the glowing review, ensuring our customers are happy is always at the top of our priorities. Your feedback on every aspect has been passed onto our teams and is greatly appreciated.

5つ星のうち5の評価

Amazing

From start to finish, homesmart energy were outstanding. The install went really well and I'm more than happy. The scaffolders were really good and more than helpful. Really pleased with the whole thing. Thank you to all involved. Outstanding

2023年6月29日
自発的なレビュー
HSEnergy Residential ロゴ

HSEnergy Residential からの回答

Hi Peter,
Thanks so much for your positive feedback, we feel being described as outstanding perfectly reflects our company values and team work ethic.

5つ星のうち5の評価

Great communication

Great communication, explained the process at each stage and good to see the savings already. Special thanks to Serena in customer service for her help

2023年7月3日
自発的なレビュー
HSEnergy Residential ロゴ

HSEnergy Residential からの回答

Hi Glen,
Your feedback is greatly appreciated and we are very happy you enjoyed your experience with our customer service team.

5つ星のうち5の評価

Very happy customer!

I had a solar installation completed by Home Smart Energy and to say I am impressed would be an understatement! All teams, installers, surveyor and the people I have spoken to in the office have been helpful, tidy and pleasant. All completed in about half a day and have been generating free electricity quite happily ever since. Happy to have such good service and a great experience especially since this is a large investment. Would highly recommend!

2023年7月3日
自発的なレビュー
HSEnergy Residential ロゴ

HSEnergy Residential からの回答

Hi Shannon,
Thank you for putting your trust in us to help with your energy savings. We are so glad it is paying off and appreciate receiving such wonderful feedback.

5つ星のうち1の評価

Problematic devices, even more problematic company

UPDATE 2: No certification can be issued for the system and it cannot be connected to the grid. Their "surveyor" supposedly inspected our electrical installation and said it was ready to be connected to the grid and we would be selling energy in a couple of days. 2 months after installation and we are informed that major works need to be done before the system is safe to be connected to the grid, and they will take a couple of months and a big disruption. Nothing the "installer" told us was true!

They left without completing the installation, with components missing and broken.

2 weeks after installation the inverter completely broke down and they don't have the knowledge and will to fix it.

They have been scamming people through solar together, but it is all being investigated at the moment.

For complaints write to HIES Scheme that is the regulator for the industry.

UPDATE: After trying to report my reviews and failing, they decided to switch the inverter back on (as they claimed they had switched it off and it was not broken). But the battery is still not working. Whatever we are generating goes to the grid, which makes me very suspicious as to what they have access to and what they can play with.

Their responses are provocative, including accusing us and threatening us with legal action. Avoid!!!

Note: if anyone has had the same or similar experience please find me on Facebook, Antonia Omirou.

2023年6月6日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

Quality

Was originally meant to have Eon Solar fit my solar system but after waiting a year without a date, I decided to go with home smart, after waiting less than a month system all fitted and all I can say is quality from the office staff to the boys who fitted the system. I would high recommend

2023年6月20日
自発的なレビュー
HSEnergy Residential ロゴ

HSEnergy Residential からの回答

Hi Steven,
We are very pleased you chose us to continue your solar journey with and that your experience merited the decision. Thank you for the review!

5つ星のうち4の評価

The staff were very helpful

The staff were very helpful. I am really pleased with my new battery and it is helping me make savings with my existing solar panels.

2023年4月12日
自発的なレビュー
HSEnergy Residential ロゴ

HSEnergy Residential からの回答

Hi Catherine,
Thank you for your feedback it is very much appreciated. Best of luck with your new battery.

5つ星のうち5の評価

The installation was carried out efficiently.

The installation was carried out quickly. The communication was good. The work was carried out at the time arranged. The quality monitoring seems to be good to. Apparently there was a small problem with the original electrical installation although it was working. However this was picked up by the company and an electrician came and sorted it out.

2023年4月17日
自発的なレビュー
HSEnergy Residential ロゴ

HSEnergy Residential からの回答

Hi Julie,
We focus on being as meticulous as possible with our installations to ensure the best customer experience, so we are very happy your review reflects this, thank you.

5つ星のうち5の評価

Solar Perfection

Very pleased with the installation, from survey to generation. All explained as the team worked. Surprised how quick it was all completed. As soon as the switch was thrown we began generating. I would have liked a bit more instruction on the Solis app were the little dots roaming around. Trying to set up the SEG with EON now.

2023年4月12日
自発的なレビュー
HSEnergy Residential ロゴ

HSEnergy Residential からの回答

Hi Raymond,
Thank you for the five star review. If you ever need more instruction do not hesitate to call the team on 01444 708252 and we can sort that out for you.

5つ星のうち5の評価

HomeSmart Technical Support Team

This is a shout out to HomeSmart Technical Team's Leo, who provided excellent support in helping us to restart the system and get the online monitoring system for our solar battery storage back online. Leo's patience and expertise is very much appreciated. We highly recommend you contact HomeSmart Technical Team if you require system support.👍🙂

2023年6月14日
自発的なレビュー
HSEnergy Residential ロゴ

HSEnergy Residential からの回答

Hi Teresa,
Thank you for taking the time to give such wonderful feedback about your experience with Leo. He is a very valued member of our technical team but it is always nice to have our knowledgeable staff highlighted. We hope you do not have any other system issues but we are always here if you do.

5つ星のうち5の評価

I am far from computer literate

I am not computer literate and spoke to three different advisors, all treated me patiently and explained the programming in a language that was clear and easy for me to follow.
Nothing was too much trouble and I am more than satisfied with the outcome.
Many thanks to you all.

2023年5月30日
自発的なレビュー
HSEnergy Residential ロゴ

HSEnergy Residential からの回答

Hi Chris,
You are perfectly computer literate when it comes to review writing so thank you! We are glad we could be of help.

5つ星のうち5の評価

Fast and efficient

Fast and efficient, solar panels installed 2 weeks ago 3 weeks after survey as promised, all paperwork supplied in my own secure drive where easily accessible, SEG now on thanks to some help from the lovely office team. I believe we were quite fortunate to be in the UK power network area as they work a bit faster. Highly recommend this company

2023年5月24日
自発的なレビュー
HSEnergy Residential ロゴ

HSEnergy Residential からの回答

Hi Ray,
We strive as a company to be as time efficient as possible so we are glad your experience reflects this. Thank you for the feedback!

5つ星のうち2の評価

Good service once they came out. Just took a while!

Really poor customer service post installation. We have had too many alarms on the system to count. Had to have an electrician back once. Currently nearly 3 weeks off grid since the last alarm so not generated anything in that time. Tech support keep saying they need answers from Solis. Just get excuses about how many other customers are also needing tech help. Not sure if we had a poor installation or poor equipment but we’ve paid out a lot of money and it doesn’t work consistently. Unacceptable to be left this long without it being fixed. No talk of compensation for losses. Feels like they take the money for the installation then don’t care.

Edited to add

After an inspection of our system which detected a faulty electrical installation Home Smart Energy rectified the issue, cut ties with the electrical subcontractor and have a good will payment for lost generation of electricity. The end result was definitely to our satisfaction.

2023年5月22日
自発的なレビュー
HSEnergy Residential ロゴ

HSEnergy Residential からの回答

Hi Karen,
We are very sorry your system took longer than desired to be up and running to your satisfaction. We do try to complete our work as time efficiently as possible, to minimise the impact on our customers. Thank you for taking the time to update your review to reflect our handling of your situation.

5つ星のうち1の評価

Poor service amd aftercare

Poor service, bad advice on amount of panels and batteries which meant we had to significantly downgrade the installation. Aftercare is terrible, scaffolding not removed over 3 months later, boards moved in the wind causing damage and no response to repeat emails. No correct documentation or clarity on how to reclaim for feed in. We still have scaffolding, likely damage and are still not getting rebates.

2023年5月19日
自発的なレビュー
HSEnergy Residential ロゴ

HSEnergy Residential からの回答

Dear S Hubble, please can you contact us at info@homesmartenergy.co.uk or 01444 708252 we do not have any customers on our database with scaffolding for 23 months or an account in your surname. Do you have the correct installer? Please contact us so we can take a look into this for you.
EDIT: Thank you for editing your review to 3 months - please contact us with your details for us to look into this for you today.

5つ星のうち5の評価

All aspects of the job were well done

All aspects of the job were well done; on time, excellent workmanship, surveyor modified original plans to suit actual site which reduced the cost

2023年2月19日
自発的なレビュー
HSEnergy Residential ロゴ

HSEnergy Residential からの回答

Hi Edward,
We are delighted you were pleased with our work and prices, thank you for the five star review.

5つ星のうち1の評価

Alarming

Installation etc. all good and saving us loads on electricity bills. However we get repeated email messages stating that the system has alarmed and reset itself, especially on sunny days. This has been going on for nearly a year and requests to fix it have got me nowhere. My latest email to Homesmart didn't even get a reply. I am concerned that one day it will fault and not reset itself which will be a real pain as the system is not easy to access. I am resorting to this way of communicating in the hope that Homesmart will finally do something about the.

2023年5月14日
HSEnergy Residential ロゴ

HSEnergy Residential からの回答

HI Richard,thank you for your review, Oscar will reach out to you today, to see if he can help

Trustpilot エクスペリエンス

Trsutpilot のレビューは誰でも書くことができます。レビューを書いた人には自分の書いたレビューをいつでも編集したり削除したりする権限があり、それらのレビューはアカウントがアクティブである限り表示されます。

プラットフォーム保護のため、専門チームと高度なテクノロジーを駆使しています。偽レビューとの闘いについての詳細はこちらをご一読ください。

Trustpilot におけるレビュー プロセスの詳細についてはこちらをご覧ください。

よいレビューを書くための8つのヒントをご覧ください。

確認を行うことで、Trustpilot に投稿されるレビューが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実在の人物[LINK-END-PEOPLE] によって書かれたものであることの保証につながります。

レビューに対してインセンティブを提供したり、選択的にレビューを依頼したりすることは、TrustScore にバイアスを生む可能性があります。これは 当社のガイドラインに反します。

詳細情報