LampsDirect レビュー 

29
•
TrustScore 5段階評価の2.5

2.7

レビューはレビュアーの個人的な意見であるため、特定の記載内容を検証することはありません。ただし、ビジネス上の取引が行われたことを確認できた場合、レビューに「確認済み」のラベルを付ける場合があります。詳細はこちら

プラットホームの健全性を維持するため、当社のプラットフォーム上のすべてのレビューは、確認済みか否かにかかわらず、年中無休で稼働する自動ソフトウェアによって審査されています。このテクノロジーは、本当の経験に基づいていないレビューなど、ガイドラインに違反するコンテンツを特定し、削除するよう設計されています。ただし、すべてを検知できるわけではありませんので、お気づきの点がございましたら、どうぞお知らせください。詳細はこちら

レビュアーのコメントを見てみましょう

5つ星のうち1の評価

Should have read the reviews before ordering here. Same issue, paid for original Epson lamp and lasted only one month. Now for replacement they need so much information when they already had that info... もっと見る

5つ星のうち5の評価

Had a bulb which lasted just less than 6 months at 2-300 hours. I contacted Lamps Direct and they IMMEDIATELY sent out a replacement, I don’t know who they use as couriers, but somehow they manage t... もっと見る

5つ星のうち5の評価

what a fantastic company. my sons projector packed up at 4pm friday. he relies upon it because it is connected to a ps5 and you would think its his lifeline as you parents know the replacement has ju... もっと見る

5つ星のうち1の評価

Projector lamp blew after just 114 hours. Despite me pointing out to them that the previous bulb still hadn't blown at over 2500 hours, they refused to accept blame that it could have been a bad bulb... もっと見る

企業情報

  1. AV 機器提供業者

当該企業による記述

Here at Lamps Direct, we are a premium supplier of replacement projector lamps to end users, like you! Our Lamps Direct team are experts on all thing’s audio visual, from projector lamps to filters and remotes, we know a thing or two about them. We manufacture, import and sell our projectors lamps directly to you, the user. By doing this, we can keep our costs down, produce great products and pass the savings on to you! We are your go-to people if you have any questions about projector lamps, filters or remotes. Replacement Projector lamps UK, order your replacement projector lamps for 3m, acer, ask, barco,benq,boxlight,canon,casio,christie,dell,digital projection,eiki,epson,fujitsu siemens,hewlett packard,hitachi,ibm,infocus,jvc,lg,liesegang,marantz,mitsubishi...


連絡先

2.7

期待以下

TrustScore 5段階評価の2.5

29件のレビュー

5つ星
4つ星
3つ星
2つ星
1つ星

最近のレビュー依頼の記録はありません

この企業は最近、顧客にレビューを依頼していないため、レビューが全体の意見を反映していない可能性があります。

ネガティブなレビューに回答していません

この企業のTrustpilot 利用方法

レビューや評価の取得方法、スコアリング、モデレーションのプロセスについて確認する。

2.7

すべてのレビュー

(29)

過去12か月のレビュー数: 5件

レビューを書く
Trustpilot に参加している企業は、インセンティブを提供したり、レビューを非表示にするためにお金を払ったりすることは許可されていません。レビューはレビュアーの個人的な意見で、Trustpilot のものではありません。詳細はこちら

5つ星のうち1の評価

Never Buy from Lampsdirect

Should have read the reviews before ordering here. Same issue, paid for original Epson lamp and lasted only one month. Now for replacement they need so much information when they already had that information, who supplied the bulb to them, pencil mark at back of bulb etc. I'm waiting for their reply otherwise need to order another one but not from lampsdirect and I will never recommend to anyone to purchase anything from here.

2026年8月12日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

NO SON ORIGINALES

Entendimos que una lampara original es una lampara fabricada mismo fabricante que el proyector, escribimos un correo a este proveedor para asegurarnos que fueran lampara originales y nos dijeron que si. Al recibir las lamparas y ponerlas al proyector vimos que el rendimiento era del 50 % menor comparándolo con otro proyector con lamparas Panasonic. Escribimos al proveedor y entonces SI nos dicen que no son originales, respuesta del proveedor: (Las lámparas interiores originales no son OEM ni están fabricadas por Panasonic.) Cuatro lamparas 806 € tirados a la basura.

2025年12月15日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

Absolutely perfect experience

Absolutely perfect experience. Got help with what I needed,Couldn't be happier. Ordered my lamp, paid next day delivery. Arrived perfectly, works perfect. Would recommend.

2025年10月27日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

Not Really Original Lamps

I bought an “original” Epson lamp. It was nearly £100. They are supposed to last 2-3 years. The actual original lasted 3 years. Their “original” lasted 8 months. A total ripoff. I don’t believe the lamp was an original as advertised. Avoid.

2024年11月16日
自発的なレビュー
LampsDirect ロゴ

LampsDirect からの回答

I am sorry you have had issues with your lamp. All our original inside lamps come with a 6 month warranty so we will replace for free within that time limit. Other factors can effect the lifetime of the lamp.
Having replaced a lamp and then not getting the expected lamp hours from it before it expires is natural to assume the fault lies with the lamp, however this is generally not the case.

The lamp is run by the projector, specifically the ballast. The ballast is the circuitry within the projector that sends the voltage to the lamp. The initial voltage the ballast sends to the lamp can be as high as 30,000 volts, typically around 25,000 volts. This super high voltage is required to create the arc within the lamp. Once this is achieved the voltage will drop back down to more normal levels. If the ballast is faulty, or spikes, it can send excessive, and sometimes continued, super high voltage to the lamp which will destroy the lamp.

There are several things you can do to get the best from your projector and its lamp.

• Never unplug your projector immediately. Most projectors have an internal fan that continues to run even though it’s been switched off. Always allow it to cool down before unplugging. We suggest you leave it plugged in for at least 15 minutes before unplugging.
• Avoid switching the projector on and off repeatedly, this can cause the lamp to fail prematurely.
• Avoid moving the projector when it’s in use or cooling down after use. Hot lamps are very fragile, any shock movement or vibration may cause the lamp filament to break.
• Clean your projector on a regular basis. Especially the filter, blocked filters can make the lamp overheat and fail far sooner than they should normally.
• Always ensure the power cord is disconnected before attempting to clean any part of the projector. Use a vacuum cleaner and the use of compressed air to blow out and trapped dust and debris. Change the filter if it cannot be cleaned.
• Use economy mode whenever possible, this can considerably extend the life of the lamp.
• Never obstruct and air vents and ensure there is sufficient space around the projector for air to enter, and leave, the projector.
• Never touch any part of the bulb with bare hands, wear gloves. Oil and deposits on your hands and fingers can hot spots, which will lead to early lamp failure.
• Test a new lamp for approx. 10-20 hours shortly after purchasing it. Most failures will occur within the first few hours of operation.

5つ星のうち1の評価

Wrong Bulb Sent, Exploded, Possibly Damaged Projector

My Optoma projector's original lamp lasted 10,000 hours but was fading, so I purchased a VIVID (Original Lamp Inside).

The lamp EXPLODED after ONLY 1.5 months and 263 HOURS!
What's worse is I contacted Optoma and they confirmed the bulb was not compatible with my projector and could have damaged it - It should have been a 240w bulb .8 arc, I received a 170w bulb .9 arc, meaning I was putting 240w through a 170w bulb! No wonder it exploded.

Customer service was quick to respond and agreed to send a replacement, but I'm scared to use it and worried they may have damaged a £1000 projector.

I do not recommend using, but if you do, double check the specs on the bulb to make sure it's compatible before fitting.

2024年10月25日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

Guaranteed next day delivery that just didn't happen. AVOID!!!

I ordered a bulb for my projector on 28th December and paid £6.97 for guaranteed next day delivery. I didn't get the bulb the next day. I needed this for NYE. I received a Royal Mail link saying I needed to update my address. The link was broken. I phoned them only to hear their voicemail box was full. I emailed, no reply. On Tuesday 2nd Jan they answered my call. I asked why I hadn't received the bulb and they didn't have an answer. They phoned me back to say it was because they were shut but would post it out for next day delivery 6 days later. At no point on the email, or invoice did they say "oh by the way were shut, so you won't get your bulb on time".

I emailed in saying I wanted the delivery costs refunding and they said no. When I asked why, they said because they'd sent it next day. I didn't ask them too do this as they'd missed ny delivery date. No apologies, nothing. I said if they didn't refund it I'd write reviews warning others to avoid at all costs. They ignored this too. Thankfully I paid through Paypal who opened a case which was in my favour. I returned the bulb as theres no way I am letting this company make a profit out of this. Paypal refunded the whole amount.

Lamps Direct are clearly way more concerned about the profits than customer care. I cannot understand why they think they can keep my money when they provided no service, and it took me to contact them to see where the bulb was. I would definitely avoid, I had a terrible experience, and very time consuming.

In response to Lamps Direct reply:

Your reply states this was stated on your website that you weren't open. I'm not arguing with that. I am however arguing that you took a payment for guaranteed next day delivery when you knew there was 0% chance of fulfilling this. When ordering this bulb on the 28th at no point did your website tell me this wouldn't be fulfilled as you were shut. At no point on the order email did you tell me you were shut and wouldn't be delivering. Also if you weren't delivering the next day, why did you send me a Royal Mail link?

You also fail to explain the broken Royal Mail link, the full voicemail box, no reply to my emails? What you could of and should have done was said "we were wrong, here's your delivery charge back", but I guess greed is a powerful thing.

If you're so right why did the gentleman I spoke to have no clue as to why I hadn't had the bulb, so much so that he had to go away and investigate, then ring me back. Why did he apologise profusely? In today's society the attitude of never being wrong with your customer has never been more detrimental to your future success. Companies are made and broken on reviews.

Oh and just so we're super clear here, please don't make out you were the good guys refunding me for the bulb. You lost a case with Paypal that I started. Paypal found you wrong in all aspects and subsequently refunded me the bulb AND the costs of the delivery, something you had no control over.

I do hope your pitiful response to try and salvage something out of this to make you out to look like the good guys and my further evidence of Lamps Direct misgivings make people stop and think before ever entertaining placing an order.

2023年12月28日
自発的なレビュー
LampsDirect ロゴ

LampsDirect からの回答

Dear Paul, I am sorry to hear you have experienced issues with your order. Our offices and warehouse were shut over the Christmas Period and this was stated on the website, along with details of when orders would be dispatched on our return. Once back, our warehouse staff would have dispatched your order on the delivery method you paid for. Thank you for returning your lamp to us and I am glad to hear you have received a full refund. I do hope we can restore your faith in our customer service should you wish to order again.

5つ星のうち5の評価

Great Customer Service, Lightning Fast Delivery

Had a bulb which lasted just less than 6 months at 2-300 hours. I contacted Lamps Direct and they IMMEDIATELY sent out a replacement, I don’t know who they use as couriers, but somehow they manage to get their lamps to you within 24 hours of ordering. It’s incredible! They also answered the phone right away. Easy to contact.

I don’t have anything negative to say about Lamps Direct. Great service and honestly lightning fast delivery.

2023年11月22日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

what a fantastic company

what a fantastic company. my sons projector packed up at 4pm friday. he relies upon it because it is connected to a ps5 and you would think its his lifeline as you parents know
the replacement has just arrived 12:30pm sat!! service impeccable

2023年10月21日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

No drama. All good for me.

I ordered a replacement lamp for my Optoma projector and chose this company as a cost saving over OEM supplier. I was pleased with ease of online ordering, the reasonably quick international delivery and the ease of fitting. Bulb looks and performs perfectly. I am a light user of projector for occasional movies and gaming so hard to assess longevity but all good so far.

2023年2月1日
自発的なレビュー
LampsDirect ロゴ

LampsDirect からの回答

Thank you for such a great 5-star review. Your feedback is of great value to us

5つ星のうち5の評価

1st Class service

Great product, Super fast delivery and Easy ordering process.
We have used Lampsdirect.co.uk before and have always had no problems and 100% will use again.

2023年5月18日
自発的なレビュー
LampsDirect ロゴ

LampsDirect からの回答

Hi! Thanks for your feedback. We take pride in knowing that you are happy with your store experience

5つ星のうち5の評価

Don’t Just Listen to Horror Stories!

Because of all the negative reviews here, I was very hesitant and wary of purchasing from Lamps Direct.

However, my experience was absolutely excellent. I initially ordered the cheaper bulb for my Epson TW5650, but got spooked and decided to upgrade to an orginal inside lamp. I called and I believe Leanne(?) immediately called the warehouse and changed the order. My amended lamp arrived THE NEXT MORNING. I live in the highlands of Scotland, and nothing arrives next day. I didn’t think it was possible. But Lamps Direct achieved it.

The lamp went in super easy with some help from YouTube. Smelled of solvents for a bit, which I won’t lie, had me worried - but this is normal with heating new plastic. Soon cleared up, and my picture has never been sharper or brighter. Super happy. I’ve had this new lamp in for a few weeks now. Fingers crossed and touch wood, but no issues so far.

Just remember that people seldom write good reviews, and are far more likely to write about horror stories. My experience with Lamps Direct has honestly been excellent.

If you’re on the fence, just call them.

2023年6月2日
自発的なレビュー
LampsDirect ロゴ

LampsDirect からの回答

Hi. Thank you for your feedback. We appreciate you taking your time to share your experience with us.

5つ星のうち1の評価

AVOID!

AVOID!
First bulb failed within 4 weeks. The replacement failed at 238 hours (7 months old). They won't budge on refund, partial or otherwise.
They state my projector is likely at fault. Both times I put my original bulb back in and it works fine.

2023年6月26日
自発的なレビュー
LampsDirect ロゴ

LampsDirect からの回答

Thank you for leaving a review, we do appreciate your concerns which you discussed with our customer service team, and we did our upmost to try to resolve the issue.

5つ星のうち1の評価

Lamp Unit Blew up within an hour of use - seller will not replace

Bought a replacement lamp for my Optoma HD700 in May 22. Installed June 22 after I checked with them about fitment (as no instructions received and appearance was different from original lamp i had in it).

It's not my main projector so it only became apparent 188 days after purchase that there was a problem. Essentially the bulb unit I bought from them blew up in my face. I put another bulb unit back in and this worked fine so it seems to be an issue with their bulb.

I raised an issue with them and unfortunately, found the same response as other reviewers. Essentially they blamed the projector for developing a power fault etc and refused to help. Their listing suggested a life of 2000 or 3000 hours. This bulb exploded after less than one.

I wish I'd seen these reviews before buying as it's exactly what's happened to me, so I will not be buying from this company again. May as well have bought a cheaper unit off Ebay. I'm also disappointed to have to fight for my rights as a consumer when not only does it appear to be an issue with their product, but it could have been nasty.

2022年11月24日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

Ordered an Epson lamp

Ordered an Epson lamp - went for the original inside version - was delivered fast and customer service were really helpful when i called for advice on fitting the lamp. Would buy from them again.

2022年6月10日
自発的なレビュー

Trustpilot エクスペリエンス

Trsutpilot のレビューは誰でも書くことができます。レビューを書いた人には自分の書いたレビューをいつでも編集したり削除したりする権限があり、それらのレビューはアカウントがアクティブである限り表示されます。

プラットフォーム保護のため、専門チームと高度なテクノロジーを駆使しています。偽レビューとの闘いについての詳細はこちらをご一読ください。

Trustpilot におけるレビュー プロセスの詳細についてはこちらをご覧ください。

よいレビューを書くための8つのヒントをご覧ください。

確認を行うことで、Trustpilot に投稿されるレビューが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実在の人物[LINK-END-PEOPLE] によって書かれたものであることの保証につながります。

レビューに対してインセンティブを提供したり、選択的にレビューを依頼したりすることは、TrustScore にバイアスを生む可能性があります。これは 当社のガイドラインに反します。

詳細情報