Pixxelife by INMEDIA レビュヌ 

55
•
TrustScore 5段階評䟡の5

4.8

レビュヌはレビュアヌの個人的な意芋であるため、特定の蚘茉内容を怜蚌するこずはありたせん。ただし、ビゞネス䞊の取匕が行われたこずを確認できた堎合、レビュヌに「確認枈み」のラベルを付ける堎合がありたす。詳现はこちら

プラットホヌムの健党性を維持するため、圓瀟のプラットフォヌム䞊のすべおのレビュヌは、確認枈みか吊かにかかわらず、幎䞭無䌑で皌働する自動゜フトりェアによっお審査されおいたす。このテクノロゞヌは、本圓の経隓に基づいおいないレビュヌなど、ガむドラむンに違反するコンテンツを特定し、削陀するよう蚭蚈されおいたす。ただし、すべおを怜知できるわけではありたせんので、お気づきの点がございたしたら、どうぞお知らせください。詳现はこちら

レビュアヌのコメントを芋おみたしょう

5぀星のうち5の評䟡

La consegna Ú stata rapida e i tempi previsti ampiamenti rispettati. L'oggetto che ho ordinato non era disponibile in magazzino al momento dell'ordine, e alla riapertura del negozio dalla chiusura est... もっず芋る

5぀星のうち5の評䟡

Good job!!! All items safe arrived. Good package and on time comunication at all stages of the operation.

5぀星のうち5の評䟡

Ho trovato per puro caso su internet questo e-shop. I miei ordini sono stati correttamente inviati e perfettamente imballati, tutto funziona perfettamente sulle mie console giapponesi. La spedizione Ú... もっず芋る

5぀星のうち4の評䟡

Piena compatibilità con hardware reale, sia ufficiale Sega che 3P come Game Drive 2, Super Mega Driver e Retron 3HD, sia PAL che NTSC (NB su Genesis 32X la cartuccia entra un po' a fatica) Vicevers... もっず芋る

䌁業情報

  1. ビデオゲヌム店

圓該䌁業による蚘述

Pixxelife is the B2C e-commerce division of Inmedia, a global leader in the IT and electronics industry since 1993. With decades of experience in tech-sales representation and import-export across North America and Europe, we bring professional expertise to the world of gaming. At Pixxelife.com, we specialize in first and third-party retrogaming systems, offering a premium selection of new, used, and professionally refurbished consoles. Beyond hardware, we provide a full range of accessories and specialized services designed to bridge the gap between "yesterday’s" nostalgia and today’s technology. Our mission is to meet the unique needs of multi-generational gamers with innovative, reliable, and constantly updated solutions.


連絡先

4.8

優良

TrustScore 5段階評䟡の5

55件のレビュヌ

5぀星
4぀星
3぀星
2぀星
1぀星

顧客にレビュヌを䟝頌しおいたす

この䌁業は、ポゞティブかネガティブかを問わず、顧客にレビュヌを䟝頌しおいたす。

この䌁業のTrustpilot 利甚方法

レビュヌや評䟡の取埗方法、スコアリング、モデレヌションのプロセスに぀いお確認する。

4.8

すべおのレビュヌ

(55)

過去12か月のレビュヌ数: 10ä»¶

レビュヌを曞く
Trustpilot に参加しおいる䌁業は、むンセンティブを提䟛したり、レビュヌを非衚瀺にするためにお金を払ったりするこずは蚱可されおいたせん。レビュヌはレビュアヌの個人的な意芋で、Trustpilot のものではありたせん。詳现はこちら

5぀星のうち5の評䟡

La consegna Ú stata rapida

La consegna Ú stata rapida e i tempi previsti ampiamenti rispettati. L'oggetto che ho ordinato non era disponibile in magazzino al momento dell'ordine, e alla riapertura del negozio dalla chiusura estiva era pronto per la spedizione ed Ú stato inviato immediatamente. Il pacco Ú stato ben confezionato e l'oggetto Ú arrivato in condizioni impeccabili.

2026幎8月25日
5぀星のうち5の評䟡

Alles gut gelaufen

War anfangs etwas skeptisch ob das hier seriös ist, hab es wegen der doch Ìberwiegend guten Bewertungen gewagt.
Lieferzeit war etwas lÀnger als gewohnt, kam aber im angegeben Zeitfenster gut verpackt bei mir an.
Wer spezielle Retro Gaming Sachen sucht ist hier gut bedient.

2026幎1月8日
自発的なレビュヌ
5぀星のうち1の評䟡

Non existent customer service

Update 2026 - I sincerly doubt there is any documentation left, as my account with you was deleted as per the owner or PR persons request. You've tried to have my review cancelled multiple times over the years, for all sorts of invalid reasons. This review stands on my experience two years ago. If you bettered yourself since then, good on you.

Final response, not updating anymore:
1) Not true? Look up order IUNCZAGYG 21/04/2024 which was the first order I placed containing a fair few things including the 1 joystick that was in stock at the time and then DIBXYVCIG which was for the replacement parts. How is that not two orders?
2) I am not at all sure what to say to this, I did what I had to and split my order in two?
3) It is in fact not, I could first do it when the item went to "restocking" mode. And I was first able to place the order when it went into that mode only july 4-5th.
4) I am not sure how your webshop works, but I couldn't add the joysticks into the cart before it went into "restocking" on July 4-5th, where I could place any number in. Previously I found out that you can add one item at a time, till it shows no more are in available in stock. Which is why I initially found out in April you only had 1 joystick in stock. I used the same trick here and it allowed to put them into my cart, so I figured you probably had that many in stock.
5) I have used the same tone here as I have on whatsapp and on the messaging on my order. I assumed you kept the logs on whatsapp so the messaging just continues? Saying that I've been rude for not introducing myself and whatnow is entirely up to debate. I am not used to that when using chats with stores and wether that is a cutural thing or not I can't say. I have used no foul or rude language and just asked straight when I could expect my order was being shipped, because it became time-sensitive after waiting this long.

Response to theirs - As mentioned I placed two orders, excatly to avoid having to waiting for the other things I wanted, while the joysticks that weren't in stock. So I have no clue why the mention that. I read the terms and didn't want to risk waiting weeks/months on getting the rest of my order, as the replacement parts was first needed at the latest end of July. It is also not possible to add an item to cart that is not in stock, but you can watch it and get a notification when it is. As far as getting updates on an order, I've simply asked when you'd have them in stock below, when you'd have the extra stock needed for my order after placing it (not an unreasonable question, given I've just waited 3 months for the first restocking and was afraid if would take another longt ime before you could get the extra). I've asked once a week as far as I can tell through our messages, because I couldn't get a clear response. If you think that's arrogant to ask and I should just place my order and sit on my hands waiting for weeks/months till it shows up, you barely ever ordered online yourself and run into a similiar problem.

Update - They have apparently decided to cancel my order because what I wrote below is untrue (I have the messages to prove it's true). I feel it might just be an excuse as they can't fulfill my order instead of just saying that. Never in my years of buying online have I had this bad an experience. Would not recommend buying from them.

TL;DR - First order was perfect, package and sent the next day no issues. Second order has been a hell of waiting for them to get N64 replacement parts restocked for 3 months and my order is still not shipped a month after placing it, after they allegedly had a restock (which didn't cover the amount I needed).

Tthe first order was flawless and perfect back in late april. On the first order I did ask when they'd get more N64 joysticks in stock as there as only 1 left and I needed around 10. They told they would arrive in May. By july 2nd I asked again when the restock was happening and was told within a week. On the 5th it was restocked and I placed my order with a few extra on top, as I figured I might need more in the future when the restock takes this long anyway. I'm then told they don't have enough and fulfill my order and put it on hold. I did fish to try and see if they could just remove the extra ones from the order, so it could it get shipped, as it's time-sensitive at this point I get them asap but was ignored. Was told 20th july they were received and by monday 22th july my order went to processing. Now by the 28th it's still not shipped. To which I can just wonder if they accidently lost something else on my order in the meantime that they have to restock or what is going on. Never received any of these as my order was cancelled because of this review, barred from making new orders and my account was deleted.

2024幎7月5日
自発的なレビュヌ
Pixxelife by INMEDIA ロゎ

Pixxelife by INMEDIA からの回答

Dear Customer,

Thank you for your review.

After revisiting the case two years later and reviewing the available documentation from the perspective of the current management and customer service team, we believe your description does not accurately reflect the circumstances surrounding the order.

The main issue was never the fact that you had placed two orders months apart. The recommendation to place two separate orders referred specifically to your July purchase, which contained both immediately available and unavailable quantities. As clearly stated in the purchasing conditions accepted at the time, splitting that order would have allowed the available items to be shipped immediately while only the unavailable quantities remained subject to replenishment.

Instead, a single order was placed for quantities exceeding those physically available at the time, using what even the reviewer himself admits was a "trick". Having chosen to use that method, the reviewer then became subject to the standard pre-order conditions governing those quantities, including the estimated restocking times and shipment procedures accepted at the time of purchase. The delay later criticised in this review was therefore the foreseeable consequence of that decision.

It is also worth noting that the reviewer explicitly describes a previous order as "flawless and perfect", which appears difficult to reconcile with the claim that customer service did not exist.

The review was published while the order was still being processed and before the matter had reached its conclusion. Given the customer's unwillingness to accept the waiting times associated with the agreed purchasing conditions, we ultimately chose to cancel the order and issue a full refund, thereby allowing the customer complete freedom to source the items elsewhere if preferred.

This event dates back to July 2024 and relates to a period preceding the operational and organizational changes that accompanied the transition from the historical INMEDIAshop brand to today's Pixxelife brand.

We therefore do not believe this review accurately represents the level of service generally experienced by our customers. Readers are encouraged to consider it alongside the broader body of customer feedback accumulated over decades of business activity, including our uninterrupted 100% positive eBay feedback record maintained since 2000.

Best regards,

The Pixxelife Team

5぀星のうち5の評䟡

Ottimo

Buongiorno ho acquistato il retron 77 più il ranger premium e trooper controller.spedizione velocissima imballo perfetto.
Comunicazione perfetta gentilissimi e cordiali sia per messaggio che telefonicamente.
Che dire...... consigliato.

2024幎6月5日
自発的なレビュヌ
5぀星のうち5の評䟡

Controller SEGA Saturn PERFETTO

Ho acquistato da loro un controller per SEGA Saturn grigio trasparente il 23 di marzo, tre giorni dopo era già arrivato, quindi spedizione più che ottima. Il controller Ú perfettamente come mi aspettavo vedendo le immagini, ottima fattura, ottime le funzionalità e la risposta dei pulsanti, anche i materiali sono di ottima qualità, un sostituto perfetto del controller originale e molto più bello esteticamente. Lo sto utilizzando da due settimane molto intensamente e devo dire che Ú davvero un prodotto ottimo. Comprerò sicuramente altri dispositivi da loro prossimamente, mi ritengo completamente e anche di più soddisfatto della scelta.

2024幎3月27日
自発的なレビュヌ
5぀星のうち4の評䟡

The order said that it would be


The order said that it would be delivered by May 4th. It's May 15th and the tracking says the order still hasn't shipped yet...

Edit: it is now on the way. I appreciate the quick follow up on the issue!

2023幎5月8日
Pixxelife by INMEDIA ロゎ

Pixxelife by INMEDIA からの回答

Dear Sir, we're sorry for the inconvenience but we can't be liable for delays due to carrier problems, you should have informed us earlier by contacting us through phone, email or chat, certainly not through Trustpilot review. We have investigated and your package has been unfortunately lost somewhere by UPS... if they won't be able to retrieve it within today, we will make a new shipment.

5぀星のうち4の評䟡

Piena compatibilità con hardware reale

Piena compatibilità con hardware reale, sia ufficiale Sega che 3P come Game Drive 2, Super Mega Driver e Retron 3HD, sia PAL che NTSC (NB su Genesis 32X la cartuccia entra un po' a fatica) Viceversa con hardware emulato AT G@ames viene eseguito sempre e solo il gioco #29 sui modelli SD Firecore; mentre sul modello HD del 2017 basato su Android invece, la cartuccia viene si letta ma non esegue nessuno dei quattro giochi virtualmente individuati.
Per il resto ottima selezione di titoli, basata soprattutto sul genere picchiaduro a scorrimento, con titoli sia famosi che più ricercati. Si segnala però qualche refuso nella nominazione dei titoli.
Spedizione veloce ed impeccabile.
Consigliato!

2023幎5月1日

Trustpilot ゚クスペリ゚ンス

Trsutpilot のレビュヌは誰でも曞くこずができたす。レビュヌを曞いた人には自分の曞いたレビュヌをい぀でも線集したり削陀したりする暩限があり、それらのレビュヌはアカりントがアクティブである限り衚瀺されたす。

プラットフォヌム保護のため、専門チヌムず高床なテクノロゞヌを駆䜿しおいたす。停レビュヌずの闘いに぀いおの詳现はこちらをご䞀読ください。

Trustpilot におけるレビュヌ プロセスの詳现に぀いおはこちらをご芧ください。

よいレビュヌを曞くための8぀のヒントをご芧ください。

確認を行うこずで、Trustpilot に投皿されるレビュヌが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実圚の人物[LINK-END-PEOPLE] によっお曞かれたものであるこずの保蚌に぀ながりたす。

レビュヌに察しおむンセンティブを提䟛したり、遞択的にレビュヌを䟝頌したりするこずは、TrustScore にバむアスを生む可胜性がありたす。これは 圓瀟のガむドラむンに反したす。

詳现情報