Vivhousing レビュー 

50
•
TrustScore 5段階評価の2.5

2.6

レビューはレビュアーの個人的な意見であるため、特定の記載内容を検証することはありません。ただし、ビジネス上の取引が行われたことを確認できた場合、レビューに「確認済み」のラベルを付ける場合があります。詳細はこちら

プラットホームの健全性を維持するため、当社のプラットフォーム上のすべてのレビューは、確認済みか否かにかかわらず、年中無休で稼働する自動ソフトウェアによって審査されています。このテクノロジーは、本当の経験に基づいていないレビューなど、ガイドラインに違反するコンテンツを特定し、削除するよう設計されています。ただし、すべてを検知できるわけではありませんので、お気づきの点がございましたら、どうぞお知らせください。詳細はこちら

レビュアーのコメントを見てみましょう

5つ星のうち1の評価

Don't trust the 5-star reviews. I know this company first hand. Most of the positive reviews come from Portuguese profiles, even though the service is aimed at international tenants. The ow... もっと見る

5つ星のうち4の評価

Logement très neuf donc en bon état, seul problème un manque d'ustensiles pratiques dans la colocation. Efficacité de réponse du service client par mail. Logement très bien situé et je n'ai pas e... もっと見る

5つ星のうち5の評価

Muy buenas instalaciones en el apartamento. Con los compañeros también muy bien, y si surgía algún roce o molestia, se lo comunicabas a la empresa y lo solucionaban a la mayor rapidez posible. Transpa... もっと見る

5つ星のうち3の評価

that was not really pleasant experience. I lived in one of their room for 6 months, but there were always some problems. It all started that the managers forgot that I'm coming and my room was occupie... もっと見る

企業が回答しました


連絡先

2.6

期待以下

TrustScore 5段階評価の2.5

50件のレビュー

5つ星
4つ星
3つ星
2つ星
1つ星

最近のレビュー依頼の記録はありません

この企業は最近、顧客にレビューを依頼していないため、レビューが全体の意見を反映していない可能性があります。

ネガティブなレビューの 77%に回答しています

通常2週間以内に回答

この企業のTrustpilot 利用方法

レビューや評価の取得方法、スコアリング、モデレーションのプロセスについて確認する。

2.6

すべてのレビュー

(50)

過去12か月のレビュー数: 20件

レビューを書く
Trustpilot に参加している企業は、インセンティブを提供したり、レビューを非表示にするためにお金を払ったりすることは許可されていません。レビューはレビュアーの個人的な意見で、Trustpilot のものではありません。詳細はこちら

5つ星のうち1の評価

Don't trust the 5-star reviews.

Don't trust the 5-star reviews.

I know this company first hand. Most of the positive reviews come from Portuguese profiles, even though the service is aimed at international tenants. The owner asks friends and acquaintances to leave 5-star reviews, so don't let them fool you.

The company has also deleted and recreated its Google and Instagram profiles to get rid of the negative reviews, because most people who deal with them end up very unhappy. Tenants, mostly students, pay huge amounts of money and are then treated terribly.

Just look at how they reply to negative reviews: they always deny what the tenant says and justify themselves. Not once have they apologised.

Their terms and conditions are extremely long, and there is always a clause that allows them to keep your money.

If you're moving to Lisbon, look for an apartment in person once you're already in the city. Go check it yourself and try to meet the landlord. It takes more effort, but it's far safer than trusting an online service like this one.

2026年9月1日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

NE LOUEZ PAS !!!

NE LOUEZ PAS !!!

Publicité trompeuse, conditions illégales, dépossession de caution : cette agence exploite délibérément les étudiants Erasmus.

AGENCE TROUVÉE SUR LE SITE UNIPLACES !!!!

PROBLÈMES DE BASE NON RESPECTÉS:
Après vérification juridique, contrat à clauses illégales.

L'appartement loué ne correspondait pas à l'annonce. Annoncé avec ascenseur ? Non existant. Chambre reservée au 3e étage ? Et bien non, on se retrouve au 5e.
C'est de la fausse publicité volontaire; ils savent que les étudiants internationaux ne peuvent pas vérifier avant d'arriver.

D’ailleurs, le check in se fait seul, ainsi que le check out. Vous n’êtes pas accompagnés, et ils peuvent vous reprocher des choses alors que tout était en ordre à votre départ.

CONDITIONS D'HABITABILITÉ DÉFAILLANTES:
Isolation thermique inexistante: impossible de maintenir une température acceptable. Les frais de chauffage compensaient à peine le froid. Non-conformité aux normes d'habitabilité portugaises.
- Électroménagers et équipements non-fonctionnels : micro-onde défaillant, fenêtre bloquée depuis le jour 1. Aucune réparation malgré les réclamations répétées.
- Cela viole les obligations légales du loueur : fournir un bien conforme et habitable (Lei do Arrendamento Urbano).

AUGMENTATION DE LOYER ABUSIVE ET ILLÉGALE:
Le loyer a été augmenté en cours de bail sans justification légale. Aucune clause du contrat ne le permettait. En droit portugais, une augmentation en cours de contrat n'est possible que sous certaines conditions strictes (indexation définie contractuellement, etc.). C'était clairement une violation.

RETENUE DE CAUTION INJUSTIFIÉE:
- Caution versée : 350€
- Remboursement reçu : 254€
- Retenue illégitime : 96€ sans aucune justification écrite, facture ou devis.

Selon le Decreto-Lei n° 11/2012 (droit portugais), la caution doit être intégralement remboursée dans les 30 jours, sauf déduction justifiée. Ils n'ont fourni AUCUNE preuve. C'est une appropriation de bien d'autrui.

STRATÉGIE DÉLIBÉRÉE CONTRE LES ÉTUDIANTS:
Ces pratiques ne sont pas des accidents. Elles ciblent spécifiquement les étudiants Erasmus qui :
- Repartent dans leur pays et ne peuvent pas poursuivre localement
- Ignorent les lois portugaises
- Ont des ressources limitées pour se défendre.

C'est prédateur et c'est une arnaque organisée.

CONSEILS AUX FUTURS LOCATAIRES SI IL Y A DÉJÀ EU UNE SIGNATURE DE CONTRAT:
- Exigez un contrat clair avec CHAQUE engagement par écrit (ascenseur, état des lieux, loyer fixe)
- Photographiez/vidéographiez TOUT avant de vous installer
- Demandez un devis pour chaque réparation nécessaire ET envoyez-le par mail
- Conservez copies de TOUS les paiements et communications
- Signalez auprès de la DECO (Direção-Geral do Consumidor) et du tribunal du consommateur si possible.

Ne faites pas confiance à cette structure. Cherchez ailleurs.

2026年6月15日
自発的なレビュー
Vivhousing ロゴ

Vivhousing からの回答

Thank you for sharing your feedback. We are sorry to hear that your experience did not meet your expectations.

Our tenancy agreements have been legally reviewed, and we can confirm that they do not contain illegal clauses. All relevant terms and conditions are provided to tenants before entering into a reservation.

Regarding the apartment and the floor information, we had contacted you directly to explain the situation concerning the third and fifth floors of the building, so you were aware of this before proceeding. Furthermore, all tenants are given 24 hours after check-in to report any discrepancies between the accommodation and the listing, allowing our team to investigate and address any concerns promptly.

Our check-in and check-out procedures are automatic by design. This allows tenants to arrive and leave independently, including those travelling overnight or arriving at the property during the night, providing greater flexibility and convenience. Tenants are provided with clear instructions regarding both procedures and the applicable check-out time.

Any maintenance or equipment issues should be reported to our Operations team so that they can be assessed and, where necessary, repaired. We encourage tenants to report such matters as soon as they arise so that we can take the appropriate action.

Regarding the €96 deducted from your deposit, this amount was not withheld without justification. It related to excess utility consumption. As clearly stated in the tenancy agreement, the monthly utility allowance is capped at €30 per room, and any consumption exceeding this allowance may be deducted from the deposit. The relevant invoices are available to tenants upon request, as also stated in the agreement.

We therefore regret that you have described this deduction as unjustified or as a depossession of your deposit, when the deduction was made in accordance with the agreed contractual terms.

We have welcomed thousands of tenants over the years, including Erasmus students and working professionals, and many have had very positive experiences with our accommodation and services. We are sorry that your experience did not meet the same standard.

VIV housing Team

5つ星のうち1の評価

I am not giving them 0 because I can't

I am not giving them 0 because I can't. Not only do they charge you extra for management and not tell you before it is too late, theie management is the worst part of the experience. They are unreliable and reluctant to help, they arent even letting me file a complaint properly. I was only there for a month and a half and they forced me (with 2 days warning) to move to another worse apartment because they had to paint my room. Not only did they take triple the time they said (5-7 days in theory) but they also didnt help with the move or any of the inconveniences. They were reluctant to even offer compensation and I am still waiting. I have been fighting non stop for a month and the truth is they dont give a shit.
Worst experience with housing I ever had

2026年7月1日
自発的なレビュー
Vivhousing ロゴ

Vivhousing からの回答

Thank you for sharing your feedback. We are sorry to hear that your experience did not meet your expectations.

We would, however, like to clarify a few points for the sake of accuracy. All applicable charges are clearly displayed on the booking platforms before a tenant proceeds with a reservation.

Regarding your concerns during the stay, a complaint was submitted and was addressed by our team. After our Operations team identified that the walls in your room required attention, we arranged for the necessary work to be carried out. As this required the room to be temporarily unavailable, we offered you alternative accommodation, and you selected the apartment in which you stayed during this period.

We also provided compensation in relation to the inconvenience caused. This can be viewed directly through your tenant portal.

We genuinely care about our tenants and always aim to resolve issues as promptly as possible while ensuring that our properties are properly maintained. We regret that, despite the steps taken in your case, you were left with a negative impression of our service.

VIV housing Team

5つ星のうち1の評価

I arrived at night

I arrived at night; no floor or apartment was marked. I had to sleep in a hotel. The next day, I went there with a friend and tried to open the door again, but without success. I then cancelled the contract and am waiting for a refund of €2950 plus hotel costs.

2026年7月2日
自発的なレビュー
Vivhousing ロゴ

Vivhousing からの回答

Dear Tenant,

Thank you for your information. We are sorry you feel that.

However, you received all the necessary and correct information in order to check-in at anytime, which was also shared with all the previous tenants who stayed in the same apartment.

At the same time, our customer support team did not receive any email or message asking for help.

Our customer support team works 7 days a week and is always available to help with any check-in problem.

Once again thank you.
Best Regards,

5つ星のうち1の評価

Appartement insalubre

Appartement insalubre, avec des rats, et cafards….ils n’hésitent pas à se servir comme ils veulent sur la caution sans justifier. Ma fille a rencontré d’autre étudiant en location ailleurs, ils avaient des punaises de lit ils ont facturé un matelas et l’intervention d’une entreprise. C’est une honte

2025年9月12日
自発的なレビュー
Vivhousing ロゴ

Vivhousing からの回答

Thank you for taking the time to share your feedback.

We are sorry to read about your experience. However, we have been unable to identify your reservation, as the review does not include a name or any details that allow us to locate your booking in our records.

We take matters relating to cleanliness, maintenance, and security deposits very seriously. If you have stayed with us, we kindly ask you to contact our Customer Support team directly with your full name, the property address, and your booking details so that we can investigate your concerns thoroughly and provide you with a proper response.

We are committed to resolving any genuine issues and look forward to hearing from you.

5つ星のうち1の評価

Scam - deposit !

I rent a very small room.
Everything was ok.
But I never get my deposit back.

Benjamin

2026年6月1日
自発的なレビュー
Vivhousing ロゴ

Vivhousing からの回答

Thank you for taking the time to share your feedback.

According to our records, your security deposit was returned, and our team also sent you the payment confirmation as proof of the refund. We did not receive any further communication from you after providing this information.

If you believe there has been any issue with the refund, we kindly ask you to contact our Customer Support team so that we can review the matter together and assist you if necessary.

5つ星のうち4の評価

Customer service is really good

Customer service is really good, they were able to answer all my questions properly. Check in is automated which is great and makes it easier as I checked in quite late in the evening.

2026年1月7日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

Company stole my security deposit…

Company stole my security deposit (600 euros) without ever providing my booked room.

There are fake reviews posted by the owner on this page, beware!!! 😕

2025年6月20日
自発的なレビュー
Vivhousing ロゴ

Vivhousing からの回答

Thank you for taking the time to share your feedback.

We are sorry to read about your concerns. However, the information provided does not match our records. Our security deposit is not €600, which suggests there may be a misunderstanding or that this review may not relate to VIV housing.

Additionally, we have been unable to identify any reservation under the name used for this review.

We kindly ask you to contact our Customer Support team with your full name and booking details so that we can investigate the matter. If there has been any misunderstanding, we will be happy to clarify it and assist you accordingly.

5つ星のうち1の評価

Roof collapsed in my room....

The worst housing experience I have ever had. In my shared flat room, the ceiling collapsed, and the way we were treated afterward was unacceptable. This accident caused me damage worth several 1,500 euros, and I only received 250 euros, so as a student I was left to cover the rest of the costs myself. I was placed in another accommodation, where I was told I had to move out the next morning without any warning, no matter whether I had to work or not. I was lucky that I insisted that this was not acceptable, so I got one more day and then ended up in accommodation that had mold and was full of ants.
When I moved back into my old shared flat, some of the furniture was damaged and the entire floor had swollen badly, but I still had to keep paying the full rent. In my worst nightmares, I could never have imagined something like this happening during my studies in Portugal.

2025年11月12日
自発的なレビュー
Vivhousing ロゴ

Vivhousing からの回答

We are genuinely surprised by this review, as it does not reflect the support provided by our team throughout the situation.

Following the incident, we acted immediately, arranged alternative accommodation, and remained in constant contact to ensure everything was handled as quickly and smoothly as possible. We also provided compensation based on the information shared with us at the time.

While we regret that the experience did not meet your expectations, we believe this review does not fairly represent the efforts and assistance continuously provided by our team.

5つ星のうち5の評価

Miss Mari Carmen Hernandez

Miss. Hernandez was very helpful with my leasing; she explained in great detail and took time to help me understand all the steps needed. I'm very thankful. It was a great experience.

2026年1月30日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

It's good until it's not!

It's good until it's not! The room was nice and everything but as soon as you have any kind of problem it turns in to an absolute nightmare. Super rude communication and very cheap people work there. We had to move out of the appartment for a few days because there was some kind of damage. The appartment they gave us in the meantime was disgusting. It was dirty, you couldn't lock the door of the room, wifi didn't work and even tho I stayed in a 4 bedroom appartment before they put me in a 10 bedroom appartment. I told them that this is unacceptable but they don't give a shit, they brushed me off, didn't take my calls and overall absolutely disgusting behavior. I had to pay in the end for an airbnb and what they covered of that was an absolute joke. If you complain they always make it seem like they are not at fault at all and that they acted completely right in the situation you can also see this when they answer these reviews genuinely feel so bad for all the people that wrote one here cuz I believe every single one of them 100%. Genuinely save yourself the trouble, maybe pay a little more but make sure you don't book via VIV housing trust me!

2025年10月29日
自発的なレビュー

Trustpilot エクスペリエンス

Trsutpilot のレビューは誰でも書くことができます。レビューを書いた人には自分の書いたレビューをいつでも編集したり削除したりする権限があり、それらのレビューはアカウントがアクティブである限り表示されます。

プラットフォーム保護のため、専門チームと高度なテクノロジーを駆使しています。偽レビューとの闘いについての詳細はこちらをご一読ください。

Trustpilot におけるレビュー プロセスの詳細についてはこちらをご覧ください。

よいレビューを書くための8つのヒントをご覧ください。

確認を行うことで、Trustpilot に投稿されるレビューが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実在の人物[LINK-END-PEOPLE] によって書かれたものであることの保証につながります。

レビューに対してインセンティブを提供したり、選択的にレビューを依頼したりすることは、TrustScore にバイアスを生む可能性があります。これは 当社のガイドラインに反します。

詳細情報