Van Mossel Esplanade レビュー 

22
•
TrustScore 5段階評価の4

3.9

レビューはレビュアーの個人的な意見であるため、特定の記載内容を検証することはありません。ただし、ビジネス上の取引が行われたことを確認できた場合、レビューに「確認済み」のラベルを付ける場合があります。詳細はこちら

プラットホームの健全性を維持するため、当社のプラットフォーム上のすべてのレビューは、確認済みか否かにかかわらず、年中無休で稼働する自動ソフトウェアによって審査されています。このテクノロジーは、本当の経験に基づいていないレビューなど、ガイドラインに違反するコンテンツを特定し、削除するよう設計されています。ただし、すべてを検知できるわけではありませんので、お気づきの点がございましたら、どうぞお知らせください。詳細はこちら

レビュアーのコメントを見てみましょう

5つ星のうち5の評価

We’ve bought our used cars here for years and always found the staff to be friendly and professional. Everything was explained clearly and our appointments were arranged to suit us. After sales remin... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち5の評価

I have been a client of Van Mosel Esplanade for more than 35 years and during that time I have never once thought that I should go elsewhere. I have purchased cars for myself, my wife and my employers... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち5の評価

I've used Esplanade for buying cars for many years now (my last 3 new cars) and have always found them to be extremely professional and helpful at every stage of the process. I rely on my car for my j... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち2の評価

Poor after sales service. Bought a second hand car from what I thought would be a trust worthy dealership and found any aftersales help very poor indeed. Advice if you do by a car from this garag... もっと見る

企業が回答しました

企業情報

  1. 自動車販売店
  2. ・
  3. ハイヤー サービス
  4. フォルクスワーゲン ディーラー
  5. ボルボ ディーラー
  6. メルセデス ベンツ ディーラー
  7. 中古車ディーラー

当該企業による記述

Welcome to Van Mossel Esplanade a new name and a new era of island motoring. European automotive giant Van Mossel has built a 77 year reputation on providing outstanding customer service, choice and value for customers from 459 branches in 7 countries. Our reputation is your guarantee of an exceptional customer experience, with 100’s of new and used cars and the peace of mind of dealing with the islands only authorised dealer for sales and servicing for the leading manufacturers we represent including CUPRA, Mercedes-Benz, SEAT, Škoda, Smart, Volkswagen and Volvo.


連絡先

3.9

ほぼ満足

TrustScore 5段階評価の4

22件のレビュー

5つ星
4つ星
3つ星
2つ星
1つ星

最近のレビュー依頼の記録はありません

この企業は最近、顧客にレビューを依頼していないため、レビューが全体の意見を反映していない可能性があります。

ネガティブなレビューの 100%に回答しています

通常24時間以内に回答

この企業のTrustpilot 利用方法

レビューや評価の取得方法、スコアリング、モデレーションのプロセスについて確認する。

3.9

すべてのレビュー

(22)

過去12か月のレビュー数: 8件

レビューを書く
Trustpilot に参加している企業は、インセンティブを提供したり、レビューを非表示にするためにお金を払ったりすることは許可されていません。レビューはレビュアーの個人的な意見で、Trustpilot のものではありません。詳細はこちら

5つ星のうち5の評価

We’ve bought our used cars here for…

We’ve bought our used cars here for years and always found the staff to be friendly and professional. Everything was explained clearly and our appointments were arranged to suit us. After sales reminders were efficient and timely re MOTS and service intervals and the options once our finance agreement ends were provided well ahead of time with the offer of further discussion if required.
A very professional service all round from a lovely team of people.

2026年8月10日
自発的なレビュー
Van Mossel Esplanade ロゴ

Van Mossel Esplanade からの回答

Thank you for your continued support and for choosing us for your used cars over the years. We’re delighted to hear that our team has consistently made the process clear, professional and convenient, both when purchasing and throughout your ownership. It’s especially pleasing to know that our aftersales support and communication have given you added peace of mind. We really appreciate your kind words and look forward to welcoming you back again!

5つ星のうち5の評価

Professional and helpful

I've used Esplanade for buying cars for many years now (my last 3 new cars) and have always found them to be extremely professional and helpful at every stage of the process. I rely on my car for my job, and dealing with a reliable supplier gives me peace of mind.

2026年8月20日
自発的なレビュー
Van Mossel Esplanade ロゴ

Van Mossel Esplanade からの回答

Thank you for your continued trust and for choosing us for your last three new cars. We’re delighted to know that our team has consistently provided the professionalism and peace of mind you need, especially when your car is so important to your work. We really appreciate your loyalty and look forward to looking after you for many more years to come!

5つ星のうち5の評価

A Very Happy Client

I have been a client of Van Mosel Esplanade for more than 35 years and during that time I have never once thought that I should go elsewhere. I have purchased cars for myself, my wife and my employers consistently over that period and also had them serviced regularly by the Esplanade team. The quality of their work is always excellent and totally reliable. We are lucky to have them on the Isle of Wight.

2026年8月20日
自発的なレビュー
Van Mossel Esplanade ロゴ

Van Mossel Esplanade からの回答

Thank you for your incredible loyalty over the past 35 years. It really means a lot to us that you have continued to trust the Esplanade team for their cars and servicing. We’re incredibly proud to be part of the Isle of Wight community and truly appreciate your continued support. Here’s to many more years together!

5つ星のうち5の評価

Great service

Great service - thanks for looking after me.

2026年8月20日
自発的なレビュー
Van Mossel Esplanade ロゴ

Van Mossel Esplanade からの回答

Thanks for the review Simon. We look forward to welcoming you again in the future.

5つ星のうち5の評価

Always excellent service in both sales…

Always excellent service in both sales and servicing. Had my VW Tiguan serviced today and they kindly collected, delivered and washed it for free!

2026年8月20日
自発的なレビュー
Van Mossel Esplanade ロゴ

Van Mossel Esplanade からの回答

Thank you for your fantastic feedback! We’re so pleased to hear you continue to receive excellent service from both our Sales and Aftersales teams. It’s great to know the collection, delivery and complimentary wash made your servicing experience even easier. We really appreciate your continued support!

5つ星のうち1の評価

Beware Trade-in Offers

I was offered a trade-in value for my car when buying another one from Esplanade. It was low so I took the car to another dealer who offered £1,000 more. Esplanade matched the offer.
My new car took 10 weeks to deliver. Esplanade said that they would have to revalue my car after 10 weeks to reflect "depreciation".
On the delivery day 10 weeks later, Esplanade depreciated my car by £1,000. They did not inspect my car. Depreciation had nothing to do with the physical state of the car, but the fact that the market had worsened. I had to pick up the alleged shift in the market.
Funny that the value of the car depreciated to exactly the number they first gave me!

2026年5月26日
自発的なレビュー
Van Mossel Esplanade ロゴ

Van Mossel Esplanade からの回答

Dear Mr. Quinan,

Thank you for your feedback. We understand your frustration regarding how market changes affected your car's value during the 10-week build period.

Because the used car market fluctuates, we cannot guarantee fixed valuations months in advance.

When your new car arrived, industry data showed the market had softened significantly. While we apologise for the initial communication lapse on the day, we strictly honoured our original agreement and absorbed the remaining market loss.

We appreciate your business and wish you all the best with your new Volvo.

Kind regards,
The Esplanade Team

5つ星のうち2の評価

Poor after sales service if you have a problem

Poor after sales service.
Bought a second hand car from what I thought would be a trust worthy dealership and found any aftersales help very poor indeed.
Advice if you do by a car from this garage ( who tell you that everything is fully checked ) is to get an MOT done on it by another garage straight away ( even if it has come with one ) so that you have a fully independent check that will ensure condition is as it should be.

2026年4月16日
自発的なレビュー
Van Mossel Esplanade ロゴ

Van Mossel Esplanade からの回答

Dear Andrew Gardner
We have spoken to you about this but we can detail this for you here - When you purchased the car seven months ago, all tyres were thoroughly inspected and measured at above 3mm in tread depth. This is significantly higher than the UK legal minimum requirement of 1.6mm.

Because the tyres met these standards at the time of sale, the vehicle passed its MOT. Had you taken the car to any other certified garage for a re-test on that same day, the results would have been identical, as the vehicle was fully compliant with safety regulations. It is important to note that tyre wear is a consumable item and will naturally decrease over seven months of driving.

We understand your suggestion to seek an independent check; however, it is important to clarify what an MOT represents:
- The MOT is a government-mandated legal inspection that is standardised across the UK.
- Whether performed at our dealership or any other certified garage, the test is identical because it follows strict DVSA (Driver and Vehicle Standards Agency) guidelines.
- Our technicians and facilities are tested annually by the DVSA to ensure we maintain these rigorous safety and emission standards.

We pride ourselves on the quality of our pre-sale checks and ensure every car leaves our premises meeting these legal requirements. We are sorry to hear you feel our aftersales support did not meet your expectations, but we stand by the accuracy and integrity of the MOT performed at the time of your purchase.

We wish you the best with your future motoring.
The Management Team

5つ星のうち1の評価

Charged twice for their failure to repair

Charged £288 for a hose that cost about £25 and labour.
First time looking for the leak of water coming into the car. Supposedly fixed-£200 approx.
Returned as it wasn’t fixed. Charged me another £288 to fix what should have been repaired the first time.
TOTAL OF £488

2026年1月5日
自発的なレビュー
Van Mossel Esplanade ロゴ

Van Mossel Esplanade からの回答

Dear Debbie Lyness,

Thank you for sharing your feedback. We are sorry to see a 1-star review, as we feel this doesn't fully reflect the extensive efforts made by our team to support you.

While we understand that water leaks can be complex and frustrating to diagnose, we would like to clarify the steps we took to resolve this for you:
- Technicians carried out all necessary repairs across two visits to ensure your vehicle was watertight and safe.
- Aftersales Manager spoke with you to explain the technical nature of the leaks and the breakdown of the costs and work involved.
- Head of Business spoke with you regarding the situation when you were still unsatisfied. He listened to your concerns regarding the cost. As a significant gesture of goodwill, we agreed to refund the full amount of the repairs to ensure you were satisfied.

Given that the vehicle was successfully repaired and a full refund was issued, we are disappointed to receive a 1-star rating. Here at Van Mossel Esplanade we strive to provide excellent service and hope this resolution demonstrates our commitment to our customers.

Best regards,
The Management Team at Van Mossel Esplanade

5つ星のうち5の評価

We have been made to feel so welcome…

We have been made to feel so welcome purchasing our new Polo GTI. All our questions were answered by Phoenix and Will and the process was smooth. The after sales service is excellent with little questions being answered without feeling like it's too much trouble. Another happy purchase from Esplanade. I think that may be 10 cars now and the service remains excellent 👌

2025年5月29日
自発的なレビュー
Van Mossel Esplanade ロゴ

Van Mossel Esplanade からの回答

Hi John, thank you for taking the time to leave a review. We are so pleased to hear that once again you have received great service from our team. We hope that you are enjoying your new Polo GTI and we look forward to welcoming you in the future.

5つ星のうち5の評価

Recently brought a new car from…

Recently brought a new car from Esplande in Cowes.
The salesperson was Dan, he was excellent and nothing was too much trouble for him, I did not feel rushed and he was very knowledgeable.
He was very caring and apologetic about my previous experience with my constant leaking roof, which he did not need to recognise. Loving the car and it’s lovely to drive.
Thanks Dan
Theresa

2024年1月9日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

Popped in whilst on holiday when my…

Popped in whilst on holiday when my Volvo XC90 developed a fault. The Volvo esplanade team looked at the issue without an appointment and proceeded to carry out the required repair free of charge and while I waited. Can’t recommend enough thank you to the team!

2023年8月25日
自発的なレビュー
Van Mossel Esplanade ロゴ

Van Mossel Esplanade からの回答

Thank you for the review. We pride ourselves in going above and beyond to provide our clients with great service. So we're thrilled that we were able to provide you with this.

5つ星のうち1の評価

Poor after-sales service and faulty stock

Extremely poor after-sales service. I have been complaining of a fault with one of the tyres that is frequently losing pressure from the very first month, but I have been turned away with no satisfactory answer for over a year now. Such a shame! Check twice before purchasing a vehicle.

I recently paid for my exorbitant annual car service with them. Such a disappointment! The tyre rims are still greasy and unclean. Windshields are spot ridden. A basic air conditioning cleaning has been skipped because it needs to be paid for extra. How has this place stooped down to this. It has been a thoroughly tiring and wasteful experience!

2023年8月15日
自発的なレビュー
Van Mossel Esplanade ロゴ

Van Mossel Esplanade からの回答

Thank you for taking the time to leave us a review. Your feedback is important and we rely on hearing from our customers to ensure we're doing a great job.

As you shared in your review, this was not the case for you and for this, we do apologise and we would like to try and rectify this situation.

Our Aftersales Manager Matthew Williams would be more than happy to speak with you directly and has asked that you email him with your number so that he can call you. His email address is matthew.williams@esplanade.co.uk .

5つ星のうち1の評価

Very poor customer service

Initial experience was November 2022. I finally gave up in Jan 2023. Then received an email to service my car again this year, calling me a valued customer and that Esplanade were looking forward to looking after me….my response below sums up my experience of this company. Thus far they have not replied the below email either.

Dear Mr [name removed],
It is interesting that I now receive an email from you telling me you are looking forward to looking after me and my car and that I'm a valued customer.
Last year, December, I had several communications with you regarding a complaint I made after the last service we had with Esplanade, ranging from rudeness of staff to a failure to address a 4 year old fault that we also asked to be fixed during the service. My last communication was to your office in January when I was told you were on holiday and would reconnect as soon as you returned. Suffice to say that never happened.

My car is 10 years old this year and we were going to purchase a new MOKKA. The experience we had with Esplanade last year and the poor customer service we received has altered that.

From a long term (10 years) customer perspective it very much appears that when the customer has an issue that generates no revenue for your garage you are not interested, but when a financial gain is involved you are. You will note that in 10 years I have never felt the need to complain about Esplanade but this experience and your handling of it was extremely poor. If handled correctly you would still have a loyal customer, who, this year, you would have sold a new car to.

So I thank you for your offer to look after me and my car this year, its a pity that didn't happen last service.
For your awareness I will be also uploading a revue of my experience onto trust pilot.

Whilst I thank you for your reply below. Your after sales manager has had my email and phone number since last November. The above email was also addressed to him, last week, so he has my details. Surely he should be reaching out to me, not me to him, so not that eager to connect with me. After being ignored earlier this year excuse me if I have reservations around initiating another contact.

2023年8月9日
自発的なレビュー
Van Mossel Esplanade ロゴ

Van Mossel Esplanade からの回答

Thank you for making time to provide us with your review. Your feedback holds immense value as we count on our customers' insights to continually excel in our efforts.

We are sorry to learn that your experience didn't meet expectations, and we extend our apologies for any inconvenience caused. We're committed to resolving this matter and making things right.

To address this issue, our Aftersales Manager, Matthew Williams, is eager to connect with you personally. You can reach him at matthew.williams@esplanade.co.uk.

5つ星のうち5の評価

Used Car Purchase

Recent circumstances didn’t require me to drive my A-Class from A to B on the island as another mode of transport was available for my work commute, (Train). Which left me in a predicament of having a financed car, with remaining balance, and not knowing what to do.

Dan, (Sales) was really accommodating with showing me 3 to 4 possible avenues I could do with, either reducing my monthly costs/trading my current car for something more efficient or buying my used car and settling the remaining finance.

Dan quickly responded to my decision to sale my car with a set date for exchange and with a reasonable fair valuation. This gave me a cleared settlement and little extra pocket money on the remaining equity.

The amount was transferred into my account within 5 days and all documentation was sorted.

The experience I had was really professional and rewarding, (even when I was losing my car).

I definitely will be returning when my circumstances change and require an upgraded family car.

Thank you Dan, you’re a real credit to your trade and company.

Regards,

James

2023年4月28日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

Exemplary service

I have just driven away a new T roc r series, I couldn’t be happier with the service and communication received with Simon from entering the garage to finishing the deal. The service received was fantastic and I 100% recommend Esplanade Garage

2022年10月28日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

TOM you are a super star!

Ongoing into the showroom to find out how much my service would be I was approached by a gentleman that wanted to see if he could get me a better deal on my car finance.
On chatting for nearly 3 hours with myself and my partner we have been able to get a new finance and a brand new car!! couldn't have been happier with the service we have received from TOM! he has been fantastic every step of the way!!

TOM, me and my partner just want to say thank you so much for all you have done with us and for helping us with the best deal possible! We would recommend yourself and the company to anyone who asks!!

2022年1月26日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

They don’t reply to emails

They don’t reply to emails, poor communication.

2021年10月5日
自発的なレビュー
Van Mossel Esplanade ロゴ

Van Mossel Esplanade からの回答

Hi James,
Very sorry to hear this. May you share with us the email address you have been writing to so that we can check out the mail box?
Thanks

Trustpilot エクスペリエンス

Trsutpilot のレビューは誰でも書くことができます。レビューを書いた人には自分の書いたレビューをいつでも編集したり削除したりする権限があり、それらのレビューはアカウントがアクティブである限り表示されます。

プラットフォーム保護のため、専門チームと高度なテクノロジーを駆使しています。偽レビューとの闘いについての詳細はこちらをご一読ください。

Trustpilot におけるレビュー プロセスの詳細についてはこちらをご覧ください。

よいレビューを書くための8つのヒントをご覧ください。

確認を行うことで、Trustpilot に投稿されるレビューが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実在の人物[LINK-END-PEOPLE] によって書かれたものであることの保証につながります。

レビューに対してインセンティブを提供したり、選択的にレビューを依頼したりすることは、TrustScore にバイアスを生む可能性があります。これは 当社のガイドラインに反します。

詳細情報