Onnoa レビュー 

19
•
TrustScore 5段階評価の4

4.0

レビューはレビュアーの個人的な意見であるため、特定の記載内容を検証することはありません。ただし、ビジネス上の取引が行われたことを確認できた場合、レビューに「確認済み」のラベルを付ける場合があります。詳細はこちら

プラットホームの健全性を維持するため、当社のプラットフォーム上のすべてのレビューは、確認済みか否かにかかわらず、年中無休で稼働する自動ソフトウェアによって審査されています。このテクノロジーは、本当の経験に基づいていないレビューなど、ガイドラインに違反するコンテンツを特定し、削除するよう設計されています。ただし、すべてを検知できるわけではありませんので、お気づきの点がございましたら、どうぞお知らせください。詳細はこちら

企業情報

  1. カメラ屋

当該企業による記述

Introducing our state-of-the-art intervalometer and remote trigger that lets you shoot stunning timelapse footage and photos without any limitations: SmartTimer.


連絡先

4.0

ほぼ満足

TrustScore 5段階評価の4

19件のレビュー

5つ星
4つ星
3つ星
2つ星
1つ星

最近のレビュー依頼の記録はありません

この企業は最近、顧客にレビューを依頼していないため、レビューが全体の意見を反映していない可能性があります。

ネガティブなレビューの 100%に回答しています

通常1カ月以上経ってから回答

この企業のTrustpilot 利用方法

レビューや評価の取得方法、スコアリング、モデレーションのプロセスについて確認する。

4.0

すべてのレビュー

(19)

過去12か月のレビュー数: 12件

レビューを書く

レビューの確認を行います

Trustpilot に参加している企業は、インセンティブを提供したり、レビューを非表示にするためにお金を払ったりすることは許可されていません。レビューはレビュアーの個人的な意見で、Trustpilot のものではありません。詳細はこちら

5つ星のうち5の評価

Great service - great product

I received my ONNOA today.
It’s a brilliant product of truly high quality.
Those three guys provide great service.
I’d like to thank Justus for the excellent service he provided… if only more people were like him.
I can only give them my highest recommendation.

2026年8月17日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

Keep up the good work

I've had the ONNOA Smart Timer for a few months now and, without a doubt, it's by far the best I've ever used! It works perfectly, both the device and the connection to the app, which is clear and intuitive, making it very easy to use. You can tell it was created by photographers because it solves problems that even the most professional photographers face every day! Then there's another aspect, because it's extremely rare, that I have to highlight: the customer support is spectacular and rare to find in this busy world! When I had a question about how the app worked, I sent a simple email and one of the founders replied immediately, and their help was so effective that the issue was quickly resolved with a functional solution. I repeat, this level of care for users is rare and very good. I sincerely hope you succeed in developing the device and that more and more people can use it. I am extremely satisfied! Keep up the good work!

Jose Luis Sousa (Portugal)

2026年6月17日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

Amazing support - helped me with the entire set up

I personally can’t relate to some of the negative reviews about ONNOA’s customer service. When I had trouble connecting my new Sony A7 V, I was able to speak directly with the team by phone — even on a Sunday evening.

One of the three founders personally took the time to guide me through the setup and helped me get everything working. The support was patient, friendly, and genuinely focused on finding a solution. You can really tell that the people behind ONNOA are photographers themselves and are passionate about what they do…

It’s rare to receive this level of support, especially outside normal business hours. My experience with both the SmartTimer and the ONNOA team has been very positive, and I’m really happy with the small device.

Keep up the great work, guys!

2026年4月20日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

Not functional on android

Not functional on android, app now doesn't exist and can't be downloaded from anywhere , which is not what was listed online, now left with a useless brick

2026年5月15日
自発的なレビュー
Onnoa ロゴ

Onnoa からの回答

Hi, thank you so much for taking the time to share your experience. We’re truly sorry that the app wasn’t available on the exact day you wanted to set up your SmartTimer. We completely understand how disappointing and frustrating that must have been.

Following a major update, Google temporarily took the app offline for one day while completing its review. The Android app is officially available and can be downloaded here:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.onnoa.de.onnoa

We also replied directly to your email and hope our message reached you. Most importantly, we hope you’ve now been able to set up and use your SmartTimer successfully. If anything is still not working as expected, please reach out to us. We’d genuinely be happy to help you personally and make sure everything works properly.

We put a lot of care into this update and added several new features for all our users at no additional cost. That’s why we were honestly a little sad that this brief interruption resulted in that review. At the same time, we completely understand that you could only judge the experience you had at that moment.

If your SmartTimer is now working well and you’re happy with it, that means a lot to our small team!

Thank you again for your order, your patience, and for giving us the opportunity to make things right.

5つ星のうち4の評価

Kundenservice super, Email-Kontakt kann haken!

[Update] 8. Juni 2026
Während eines Telefonats mit Justus konnten wir mein Problem lösen. Meine schlechte Erfahrung (s. u.) beruhte auf einem Email-Zustellungsproblem (vermutlich) durch den Provider. Will heißen: Sowohl meine Problemschilderungen als auch meine direkten Antworten auf Nachfragen wurden dem Onnoa-Team schlichtweg nicht bzw. nur durch das Bewertungsportal zugestellt. Der Timer läuft nun auch mit Licht... :-)

Zuerst: Der Smart-Timer tut, was er soll, da gibt es nichts zu meckern. Allerdings scheint mein Gerät einen Defekt zu haben, die Beleuchtung funktioniert bei korrekter Handhabung nicht. Ich habe im Abstand von zwei Wochen jeweils eine Email geschrieben und um Unterstützung/Info gebeten. Seit ca. sechs Wochen warte ich nun auf eine Antwort. Das ist nicht nur völlig unzumutbar, sondern widerspricht auch komplett dem Serviceversprechen der Jungunternehmer. Ich werde das Ding wohl zurückschicken müssen. Schade eigentlich.

2026年4月8日
自発的なレビュー
Onnoa ロゴ

Onnoa からの回答

Hallo Christoph,

vielen Dank für deine Rückmeldung. Es tut uns wirklich leid, dass du den Eindruck hattest, mit deinem Anliegen allein gelassen worden zu sein. Das entspricht ganz und gar nicht dem Service, den wir bieten möchten.

Wir haben nach deiner Bewertung sowohl unser gesamtes Postfach als auch den vollständigen Spam-Ordner durchsucht, konnten aber leider keine deiner vorherigen Nachrichten finden. Direkt nachdem wir deine Bewertung gesehen hatten, haben wir dir persönlich per E-Mail geschrieben. Leider haben wir darauf seit mittlerweile zwei Wochen noch keine Antwort erhalten.

Du kannst mich sehr gerne persönlich anrufen. Meine Telefonnummer findest du auf unserer Website im Impressum. Ich unterstütze dich dann direkt und wir schauen uns das Problem gemeinsam an.

Bezüglich der Beleuchtung gibt es seit Kurzem eine neue Einstellung in der App. Dort kannst du mit nur einem Klick festlegen, ob die LED während der Aufnahme ein- oder ausgeschaltet sein soll. Möglicherweise lässt sich das gewünschte Verhalten dadurch bereits direkt anpassen.

Uns ist sehr wichtig, dass dein SmartTimer einwandfrei funktioniert und du zufrieden bist. Bitte melde dich kurz bei mir, damit wir das gemeinsam klären können.

Viele Grüße
Justus
Gründer von ONNOA

5つ星のうち5の評価

Was will man mehr?

Schnelle Abwicklung, schnelle Lieferung und der SmartTimer Pro ist die Lösung für diejenigen, welche einen Wireless-Intervalometer brauchen!

2026年3月27日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

I’m hoping this company can resurrect…

I’m hoping this company can resurrect their reputation. I purchased this a while ago, before Xmas. It was only this week I opened the box. It does not charge. I’ve changed leads, used plugs, power banks and it will not charge at all. I’ve emailed, sent FB messages all of which have been ignored. Yes you might say I haven’t given them a lot of time BUT when they wanted to get a sale they replied straight away. Poor service

2026年3月27日
自発的なレビュー
Onnoa ロゴ

Onnoa からの回答

Hi Alan,

We’re very sorry that you had this experience and felt that your messages were being ignored.

We did respond to your message and also sent you a replacement SmartTimer completely free of charge. According to the tracking information, the replacement was delivered on March 30th, just three days after your review.

We hope the new SmartTimer is working perfectly for you now. If you still need any help or have any further questions, please feel free to contact us at any time. We’ll be very happy to assist you personally.

Best regards,
Justus
Founder of ONNOA

5つ星のうち1の評価

So einen schlechten Kundenservice habe…

So einen schlechten Kundenservice habe ich noch nie erlebt. Ich habe meine Anfrage zweimal per E-Mail geschickt und nicht einmal eine Antwort erhalten. Sehr schade!

2026年2月19日
自発的なレビュー
Onnoa ロゴ

Onnoa からの回答

Hallo,

es tut uns sehr leid, dass du damals keine Antwort von uns erhalten hast und dadurch diesen Eindruck von unserem Kundenservice bekommen hast. Auch wenn deine Bewertung inzwischen etwas zurückliegt, möchten wir dein Anliegen nicht einfach unbeantwortet lassen.

Leider können wir anhand des Namens nicht eindeutig nachvollziehen, welche Nachrichten oder Bestellung zu dir gehören. Melde dich deshalb bitte noch einmal direkt bei uns, damit wir den Vorgang prüfen und dein Anliegen persönlich klären können.

Du kannst mir auch gerne direkt telefonisch schreiben beziehungsweise mich anrufen. Meine Kontaktdaten findest du im Impressum auf unserer Website.

Wir würden uns freuen, die Situation auch nachträglich noch für dich lösen zu können.

Viele Grüße
Justus
Gründer von ONNOA

5つ星のうち5の評価

I’ve been using this for about a year…

I’ve been using this for about a year now and honestly what stands out most isn't even the tech (which is great btw) but the actual people behind it. I'm a bit of a technophobe so I probably asked a dozen "stupid" questions early on, but they stayed so patient with me. I even got a reply back late on a Tuesday night which I totally didn't expect!!

The device itself is beautifuly made, compact and great battery life. I'm getting great results.
If your are a potential customer, I say "go for it", I'm happy to own one 😌

2026年1月16日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

Excellent product

Excellent product. Works perfectly with my EOS 5D III. Much more convenient than the wired alternative. Elegant design which works really well with the free App.

Postage was pretty quick from Germany. Very friendly company to deal with.

2025年11月19日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

Great Product and Service

I bought the Smartimer Pro and been very impressed with it. Yes it is more expensive and has a steeper learning curve than other intervalometers but it has an excellent feature set and works seamlessly with the iOS App.

On a couple of occasions I have contacted Onnoa for advice and they have been very helpful.

2025年10月13日
自発的なレビュー
5つ星のうち4の評価

Doesn't stay secure on the camera when moving

Falls off the camera to easily when you move you have to take it off everytime lost mine after 2nd day of using went to buy another but they weren't interested in giving me any sort of a discount for the 2nd one....poor customer service.
**"Thanks for the reply on your updated shoe connection how do I go about getting one for the nikon Z6iii play?***

2025年4月9日
自発的なレビュー
Onnoa ロゴ

Onnoa からの回答

Hi, thank you for your feedback, and we’re really sorry about the experience you had.

Since then, we’ve improved the dimensions and fit of the hot shoe mount to make it more secure on different camera models. At the time you contacted us, we unfortunately didn’t have a compatible size available for your specific camera, so sending the same replacement would most likely not have solved the issue.

We’re also sorry that our response at the time made you feel unsupported. If you still need a replacement, please get in touch with us again and let us know which camera model you’re using. We’ll do our very best to find a suitable solution for you.

Best regards,
Justus
Founder of ONNOA

5つ星のうち5の評価

Only good experiences

I've only ever used cheap intervalometers from China (the ones for 20-30€). Of course this timer is a bit more expansive but can just do so much more and also brings an intuitive app with it unlike the others.
No bad experiences for now which means 5 stars. 👍🏼

2023年7月28日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

Met one of the founders at a timelapse…

Met one of the founders at a timelapse spot in Singapore. He gave me his SmartTimer to test and since then I've been waiting for the preorder. My own SmartTimer arrived this week and I couldn't be happier with the quality of it and the ordering process. These german guys have brought an incredibly good product onto the market and there is a lot of love and commitment in everything. They are really worth supporting as they are such a young company and already deliver so much quality. Thanks Guys! I will recommend you!

2023年7月25日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

Such dedicated young people making…

Such dedicated young people making their vision a reality! I am one of the pre-orderers and I am so excited about the product. I hope they go into production soon and I can soon order another Intervalometer for my second camera :)

Keep what you are doing guys!

2023年7月18日
自発的なレビュー

Trustpilot エクスペリエンス

Trsutpilot のレビューは誰でも書くことができます。レビューを書いた人には自分の書いたレビューをいつでも編集したり削除したりする権限があり、それらのレビューはアカウントがアクティブである限り表示されます。

プラットフォーム保護のため、専門チームと高度なテクノロジーを駆使しています。偽レビューとの闘いについての詳細はこちらをご一読ください。

Trustpilot におけるレビュー プロセスの詳細についてはこちらをご覧ください。

よいレビューを書くための8つのヒントをご覧ください。

確認を行うことで、Trustpilot に投稿されるレビューが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実在の人物[LINK-END-PEOPLE] によって書かれたものであることの保証につながります。

レビューに対してインセンティブを提供したり、選択的にレビューを依頼したりすることは、TrustScore にバイアスを生む可能性があります。これは 当社のガイドラインに反します。

詳細情報