Xero Shoes EU レビュー 

33
•
TrustScore 5段階評価の2

2.1

レビューはレビュアーの個人的な意見であるため、特定の記載内容を検証することはありません。ただし、ビジネス上の取引が行われたことを確認できた場合、レビューに「確認済み」のラベルを付ける場合があります。詳細はこちら

プラットホームの健全性を維持するため、当社のプラットフォーム上のすべてのレビューは、確認済みか否かにかかわらず、年中無休で稼働する自動ソフトウェアによって審査されています。このテクノロジーは、本当の経験に基づいていないレビューなど、ガイドラインに違反するコンテンツを特定し、削除するよう設計されています。ただし、すべてを検知できるわけではありませんので、お気づきの点がございましたら、どうぞお知らせください。詳細はこちら

レビュアーのコメントを見てみましょう

5つ星のうち1の評価

They promised a 15% discount code in exchange for subscribing to their newsletter. I subscribed, they started spamming me immediately (several emails a day), but the promised code never arrived. I as... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち3の評価

Ho comprato il mio primo paio di Z-trail nel 2020. Le ho consigliate a tutti perché erano comode, leggere e molto resistenti: hanno superato 5 estati con come unico difetto uno strap che ora comincia... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち2の評価

Shoes with a beautiful design, however the quality of the Denver Leather leaves something to be desired. When they arrived, the color of the two boots was different, there was glue residue between the... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち1の評価

No customer service and no refund! I ordered a pair of boots but they didn't fit as expected so I decided to return them. I did everything in the returns portal and shipped them away on December 11. B... もっと見る

企業が回答しました

企業情報

  1. 靴屋

Xero Shoes EU について

当該企業による記述

The official Xero Shoes site for EU Feel What You've Been Missing -- Natural Comfort, Performance, and Health. Xero Shoes barefoot-inspired shoes, boots, and sandals let your feet do what's natural: bend, flex, move, and safely Feel The World. When you slip into minimalist footwear with wider, foot-shaped toe boxes, flexible soles, a non-elevated (zero-drop) heel, light weight, and backed with a 5,000 mile sole warranty, you'll join 1,001,397+ people in 97 countries who wear Xero Shoes and Live Life Feet First!

Xero Shoes EU

連絡先

2.1

期待以下

TrustScore 5段階評価の2

33件のレビュー

5つ星
4つ星
3つ星
2つ星
1つ星

最近のレビュー依頼の記録はありません

この企業は最近、顧客にレビューを依頼していないため、レビューが全体の意見を反映していない可能性があります。

ネガティブなレビューの 83%に回答しています

通常1カ月以上経ってから回答

この企業のTrustpilot 利用方法

レビューや評価の取得方法、スコアリング、モデレーションのプロセスについて確認する。

2.1

すべてのレビュー

(33)

過去12か月のレビュー数: 7件

レビューを書く
Trustpilot に参加している企業は、インセンティブを提供したり、レビューを非表示にするためにお金を払ったりすることは許可されていません。レビューはレビュアーの個人的な意見で、Trustpilot のものではありません。詳細はこちら

5つ星のうち2の評価

Excellentes chaussures, mais une expérience de garantie très décevante

J’étais très satisfait de mes Xero Shoes HFS, achetées en mars 2024. Elles sont confortables, légères et, jusqu’à récemment, avaient très bien vieilli. Après plus de deux ans, elles étaient encore en excellent état général : la tige était propre et intacte, la semelle extérieure relativement peu usée, et la chaussure gauche ne présentait aucun problème particulier.

Malheureusement, la chaussure droite a commencé à se décoller de la semelle à deux endroits distincts sur le côté extérieur. Vu l’état général de la paire, cela ne ressemblait pas à une usure normale de fin de vie, mais plutôt à un problème prématuré de collage.

J’ai contacté Xero Shoes Europe et envoyé plusieurs photos détaillées montrant les deux zones concernées, l’état général des chaussures, la semelle extérieure et l’étiquette de fabrication.

La première réponse du service client était d’ailleurs plutôt encourageante. Leur assistant automatisé reconnaissait que ce décollement était particulièrement regrettable compte tenu du très bon état général des chaussures et m’a invité à introduire une demande de garantie officielle.

J’ai donc suivi la procédure et ouvert la réclamation **RMA #0P5IS6UZ**.

La demande a ensuite été rejetée par un message très bref indiquant que les photos ne montraient pas de défaut de fabrication et/ou correspondaient à une « usure normale ». Aucune explication technique précise n’a été fournie.

Ce qui a rendu l’expérience encore plus décevante, c’est qu’après avoir recontacté le support, on m’a ensuite expliqué que la véritable raison du refus était simplement que les chaussures se trouvaient en dehors de la période de garantie de 24 mois.

Je comprends parfaitement qu’une entreprise fixe une durée de garantie et que mes chaussures la dépassaient d’environ cinq mois. Ma déception ne vient donc pas uniquement du refus de prise en charge, mais surtout de la manière dont le dossier a été traité.

Une paire encore en très bon état général, avec relativement peu d’usure de semelle, qui commence à se décoller à deux endroits sur une seule chaussure, ne donne pas confiance quant à sa durabilité à long terme. Se voir d’abord répondre qu’il s’agit d’une « usure normale », puis apprendre ensuite que le problème est en réalité refusé parce que la garantie de 24 mois est dépassée, donne une impression d’incohérence et de traitement assez expéditif.

Ironie de la situation : j’envisageais justement d’acheter une nouvelle paire de Xero Shoes peu avant de découvrir ce problème. Après cette expérience, j’ai décidé de ne pas le faire.

J’appréciais réellement les HFS en elles-mêmes, ce qui rend cette expérience d’autant plus regrettable. Mon évaluation négative ne concerne donc pas principalement le confort ou la conception de la chaussure, mais le problème de durabilité rencontré et, surtout, la manière dont ma demande de garantie a été traitée.

Pour info, je possède une paire de chaussures Altra Superior 4.5 qui ont été portées dans toutes les conditions possibles, pour courir, randonner, faire du trail, dans la boue, sous la pluie, et elles sont en parfait état après 5 ans, alors qu'elles ont été 100 fois plus malmenées. J'ai donc acheté une nouvelle paire d'Altra Superior 7 en lieu et place des Xero Mesa Trail 2 que j'envisageais.

2026年8月20日
自発的なレビュー
Xero Shoes EU ロゴ

Xero Shoes EU からの回答

Hi Dimitri,
Thank you for taking the time to share such detailed feedback. We’re glad you enjoyed the comfort and feel of the HFS, but we’re sorry the sole separation and warranty process left you disappointed. We understand how important clear and consistent communication is, especially when a product issue doesn’t have the outcome you hoped for. We appreciate you bringing your experience to our attention, and we’ll share your feedback about both the durability of the shoes and the handling of your warranty claim with our team.

5つ星のうち1の評価

Unreasonable Customer Treatment and Return Policy

I am disappointed by how Xero Shoes EU treats returning customers. I placed an order for the Mesa Trail WP (#EU227936) and emailed support just 15 minutes later to cancel it because I realized the waterproof model required a larger size and I wanted to switch to the Mesa Trail II instead.

The AI Lockout: Their AI agent, "Miles," refused my cancellation request, referring to a strict "10-minute cancellation window." Surprisingly, there is no physical cancel button anywhere on the customer order page, making a 10-minute cancellation via email practically impossible for a human customer service team to process in time.

The 3-Day Warehouse Hold: While the AI claimed in later replies that my order moved too fast to cancel, the order status showed that the shoes stayed in their warehouse for three days before shipping. Three days should be more than enough to cancel an order.

The "Renamed" Support Bots: When I demanded to speak to a real person, I was handed off to "Greg" and then "Brooke." Both sent me redundant information that completely ignored my timeline arguments and provided no help with a reasonable cancellation request.

The Unfair Fee: Xero Shoes' policy states that they will deduct a €7.50 fee from my refund to ship them back. I am being financially penalized for an order I canceled within 15 minutes, entirely because their AI agent made false promises of escalation and forced a shipment that left their warehouse after three days.

This is unsatisfactory customer service for returning customers. I would highly appreciate it if an actual human manager with override permissions could contact me to process a full refund.

2026年5月15日
自発的なレビュー
Xero Shoes EU ロゴ

Xero Shoes EU からの回答

Hi Ioannis
Thank you for your feedback. We understand your frustration regarding the cancellation process and appreciate you taking the time to share your experience. After reviewing your case, our team was able to provide a full refund. We value your feedback regarding the ordering and cancellation experience, and we will share it with the appropriate teams as we continue working to improve our processes and customer experience.

5つ星のうち1の評価

I love barefoot shoes

I love barefoot shoes, I bought a pair of xero shoes a few years back and liked them, that's why I bought these last ones, but they were way too big and had to send them back. They chared me 15.00eur to send them back. I will never be buying xero shoes again.

2026年4月19日
自発的なレビュー
Xero Shoes EU ロゴ

Xero Shoes EU からの回答

Hi,
We’re sorry the fit wasn’t right this time, especially after having a positive experience with your previous pair. We understand that return costs can be frustrating when the shoes don’t work out. We appreciate you sharing your feedback, and we’ll pass your comments about sizing and the return experience along to our team.

5つ星のうち1の評価

Dishonest company, not real barefoot shoes

They promised a 15% discount code in exchange for subscribing to their newsletter. I subscribed, they started spamming me immediately (several emails a day), but the promised code never arrived. I asked for it days ago, but they keep ignoring me ever since.
As for their shoes: they are narrow and uncomfortable, they squeeze my toes and I don't have wide feet. These are NOT barefoot shoes :(

2026年3月23日
自発的なレビュー
Xero Shoes EU ロゴ

Xero Shoes EU からの回答

Hi Rollo,
We are sorry to hear that you have not received your 15% discount.
We do not see any emails linked to your name. We would be happy to help if you can reach out to support@xeroshoes.com

5つ星のうち3の評価

There is definitely room for improvement for the lead time of the refund process can

UPDATE I have received the refund on 5 February 2026. Although it took way too long in my opinion, I am happy this is taken care of. The employee was professional in the communication and has kept his word, I appreciate that.

I placed an order (€235,-) last Monday evening and realized I made a mistake. First thing next morning I called with the customer support and I explained the situation. The employee was very cooperative and we agreed on a refund so I could place a new order once I had received the refund. The money was supposed to be expected on my bankaccount the next day, but that wasn't the case. Since Tuesday I tried to get in contact with the customer support via telephone, but after selecting option 1 for English the line continuously got disconnected.
In addittion I also tried to get in touch via email. They asked me for an order number, but I never received an order confirmation. After that it's still quiet.
I am not pleased with this customer experience and I hope this will be solved quickly and that I will receive my refund.

2026年1月26日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

From Loyal Customer to Disappointed: Poor Service and Declining Quality

Long-time customer here – I’ve bought more than 10 pairs from Xero Shoes EU over the years – and unfortunately their service has declined dramatically in the last year. Their return and refund system is unreliable and extremely slow, written promises about timelines are not respected, and overall customer communication feels dismissive and neglectful.

The shoes themselves are comfortable and the concept is good, but in my experience the build quality has noticeably degraded over the last 1–2 years, while prices have increased sharply. At this point, for the same money, I would recommend looking at brands that manufacture in Europe rather than mass-produced shoes from China.

2025年11月21日
自発的なレビュー
Xero Shoes EU ロゴ

Xero Shoes EU からの回答

Hi Teodor,

Thank you for sharing your feedback, and for being a long-time customer, we truly appreciate your support over the years. We’re very sorry to hear that your recent experiences with our EU service and return timelines have felt slow or dismissive. That’s not the level of care we want to deliver, and we’re reviewing your comments to help improve our processes.

We also take your notes on product quality seriously. Our team is continually working to refine materials, construction, and sourcing, and feedback like yours helps guide those improvements.

If you’d be open to it, we’d really appreciate the chance to look into your specific orders and make things right. You can reach us at support@xeroshoes.com.

Thank you again for taking the time to share your experience.

-Xero Shoes team

5つ星のうち1の評価

Good shoes with worst service ever

I am satisfied with the shoes. They are comfortable barefoot shoes and I like them. They are manufactured in China; for the price, they could be manufactured in Europe, but that is just my personal preference. I would give the shoes themselves 5 stars.
What I am not satisfied with is the service. It is by far the worst service I have ever experienced. I ordered two different pairs and, as I didn't like one of them, I wanted to send it back.
There is a portal for returns where you should register the return, but the portal doesn't work! Since May (today is mid-September)!!! I have written to Xero Support several times and have always been told that they are aware of the problem and are working to fix it. Once it is fixed, my return period will be extended and I will be able to return the item.
I can't imagine that something as essential as returns at an online store wouldn't work for months. To me, it looks more like a scam, with the store hoping that most customers will eventually give up and keep their goods anyway.

2025年9月9日
自発的なレビュー
5つ星のうち3の評価

Materiali più scadenti che in passato

Ho comprato il mio primo paio di Z-trail nel 2020. Le ho consigliate a tutti perché erano comode, leggere e molto resistenti: hanno superato 5 estati con come unico difetto uno strap che ora comincia a non tenere del tutto ma probabilmente sarebbe recuperabile con della semplice manutenzione. Ho comprato poi un paio di Naboso Trail ed un secondo paio di Z trail nel 2025: la famosa suola garantita 5000 miglia è completamente diversa!! Sia nel design (molte meno indentature che garantivano buon grip sui sentieri) sia nel materiale (più rigido, adesso non si riesce più ad arrotolarli come il primo paio), le giunture sono esteticamente uguali ma al tatto il materiale sembra diverso. Naboso Trail ha una suola a contatto con il piede semplicemente scomoda, fa sudare e fa male. Z trail rimane un sandalo leggero e potenzialmente utile, ma la grande qualità e durevolezza che mi avevano impressionata credo siano scomparse

2025年9月3日
自発的なレビュー
Xero Shoes EU ロゴ

Xero Shoes EU からの回答

Hi Giulia,

Thank you for sharing your experience. We’re sorry to hear the newer sandals haven’t met your expectations compared to your first pair. Please reach out to us at support@xeroshoes.com
with your order details so we can take a closer look and see how we can help.

—The Xero Shoes Team

5つ星のうち3の評価

Habe keine passenden Schuhe - NUR GS für Shop

Habe Schuhe gekauft - habe normalerweise 46 - deren 46 sind Megagroß - zurück und andere in 45 bestellt - Sandalen passen gerade noch.. aber andere um 90 Euro sind vorne zu niedrig. Habe sie 2 Std in der Wohnung getragen, ob man sich daran gewöhnen kann - leider nicht retour an die Firma.
Heute nen Gutschein bekommen - nachdem ich nun schon 4 Schuhe durch habe und dort eigentlich nichts passt - was soll ich mit einem Gutschein.
Nachtrag - Geld wurde nun doch noch überwiesen.

2025年7月11日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

Poor quality product

Poor quality product. I bought a couple of pairs of mens shoes last year and it was fine for the first 6 months, after which the inside of the shoes started peeling off even on regular use and with proper care. The shoes themselves were expensive and so I presumed they sold quality product, but it did not seem like that. I then made a request to help with a repair, but they came back saying they do not repair the product. At that point the shoes were less than 2 years old, so I asked them even if it does not come under warranty (which it should), can it be repaired so I don't have to waste it to a landfill, but they came back with a counter offer of 30% on the next pair of shoes which I felt was not the proper solution, they were indirectly forcing me to throw away a pair of shoes for new ones. I am not sure how they could have a business model like this selling into Europe where there is a right to repair legislation and 2 year warranty period. I would not recommend the product for its quality (I could get similar pair of shoes for much cheaper from other common brand stores) and the logistics around it if the shoes get bad after 6-9 months.

2025年5月16日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

No customer service!

One of the shoes I received last Friday is dented at the toe, as if a circle has been punched into it. I immediately e-mailed to the support address, but have not received a response yet. Chat messages on the website are also not answered. When I indicate on the website that I want to exchange the shoes I ordered on May 7, the website indicates that this is no longer possible because the 45-day period has expired. It is May 20. Cuckoo!
So now I am stuck with a pair of shoes that I cannot wear and cannot return, because then I have to pay for the shipping and I also do not trust the company anymore.

2025年5月16日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

Les tailles ne sont pas du tout fiables.

Ces chaussures sont fabriquées en Chine, donc c'est vendu plutôt cher par rapport au coût de fabrication. Par ailleurs, gros problème, les tailles sont complètement fantaisistes.
J'ai déjà une paire de chaussures modèle femme achetées sur leur site Américain en taille US 9.5 (= taille européenne 40) qui sont un peu trop grandes pour moi. Ceci m'a décidé à commander la paire suivante sur le site européen afin de pouvoir échanger si nécessaire. Me basant sur la paire en ma possession, cette fois-ci j'ai pris un 39.5 (=taille US 9). Au final, à une demi-pointure de différence, elles font carrément 1 cm de moins que mes taille 40, donc elles sont trop justes.
Profitant des soldes, j'ai aussi tapé dans le rayon hommes, toujours en pointure européenne 39.5... Et là; nouvelle surprise, les deux paires que j'ai reçues font encore 1,5 cm de moins que les chaussures pour femme de même pointure (oui, oui, c'est pourtant bien écrit 39.5 sur toutes les boîtes). Autant dire que je ne peux même pas déplier mes doigts de pied dedans. Et je ne même sais pas trop quelle pointure demander en échange, vu que leurs tables de conversion sont complètement incohérentes. A ce stade il vaudrait mieux juste indiquer la longueur de pied en cm et laisser le client choisir ce qui lui correspond vraiment.
J'hésite entre annuler ma commande et avoir perdu les frais de transport, ou tenter un échange et m'embarquer dans d'autres galères... Sachant qu'en plus, les modèles que j'ai achetés en solde ne sont plus forcément disponibles maintenant.
C'est vraiment contrariant comme expérience.

2024年12月9日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

Highly professional

Amazing experience with this company. Helpful and kind customer support and they respond so quickly. I swear I get a reply within minutes!
Orders are always shipped fast and they handle returns and refunds quickly.
Top service!

2024年12月2日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

No customer service and no refund

No customer service and no refund! I ordered a pair of shoes but they didn't fit as expected so I decided to return them. I did everything in the returns portal and shipped them away almost a month ago. I haven’t even got a reply to my e-mail and can't even call them on the given phone number!! No tracking available on the website. I guess they just stole my money.

2024年8月6日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

Don’t bother buying! Terrible customer care and return experience!

Don’t bother buying! Terrible customer care and return experience, worse than Temu…

I don’t really know where to start as there’s so many potential improvement points (speaking proactively). First I need to pinpoint that I had a pretty okay experience purchasing my first barefoot shoes from Xero Shoes (3 pairs) two years ago, probably because I hadn’t the need of returning anything. The warranty on the soles are ok but one my shoes (Trail runners) needed quickly to be reglued on the top of the toe box. Not great but I didn’t felt it was worth being negative as it could be just my shoes or the way I used them, even if I didn’t run on trails at all. I am not a typical negative reviewer, I mostly review when I am happy.

BUT gosh this time purchasing a pair of sandals which came with wrong fit (even if I followed all their advices, printed footprints etc)… summery everything is extremely complicated and customer care don’t care nor read/listen to the poor experience you are encountering.
- Shipping is due both on order and retur (twice) and never refundable even if there’s a sizing issue not due to customer
- For return expect full return (not shipping) only 14 days even if it states 90 days return right.
- For return nothing is automatic but you have to go through many steps, read a lot of b….it, print your own label and expect money back 10 working days AFTER they potentially receive your return. This is crapier than Temu here in Sweden. All company here offer free easy return (including shipping) and printing labels go through parcels point with a QR cod.

I have much more details about all I got through with Jan from their customer care but I will spare your time. My time is precious and all in all it took me two weeks to finally send back the sandals, including hours of small doings and communication.

REALLY DISAPPOINTED AND THE CEO VIDEOS feel so wrong and misleading at the end. Will never buy again unless they really make a true customer gesture and change their policies for good.

2024年6月14日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

Mein erster Barfußschuh

Mein erster Barfußschuh
Ich habe im April 2022 zum ersten Mal ein Paar Barfußschuhe im Online Shop bestellt; ein Auslaufmodell der TerraFlex für Herren. Seitdem habe ich tausende Runden Gassigehen, dutzende Wandertouren mit der Familie und andere kleinere Ausflüge darin absolviert und die Sohlen halten noch immer. Als ich im Winter 2022 aufgrund der Temperaturen auf Stiefel einer anderen Marke wechselte, taten mir bereits nach wenigen Stunden die Hacken weh. Notgedrungen schlüpfte ich zurück in meine TerraFlex und war beeindruckt, wie warm sie meine Füße selbst bei Minusgeraden hielten. Auch dem Matschwetter trotzten sie nach einer kurzen Behandlung mit einem Imprägnier-Spray. Seit der ersten Bestellung habe ich nun zwei weitere Male mein Xero Shoe-Sortiment erweitert, und hatte eigentlich geplant, in diesem Frühling mein erstes Paar durch eines der neuen zu ersetzen. Aber die Dinger sind einfach nicht kaputtzukriegen. Die 5.000-Meilen-Garantie der Sohlen wurde mittlerweile mindestens verdoppelt.

2024年5月27日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

Had an issue with my Prios

Had an issue with my Prios. After two years of ownership they were immediately replaced with a new pair - no (well, just a few...) questions asked.
Remarkable after sales service. Fast, honest, reliable. Clearly worth all five stars.

2024年4月17日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

Best shoes und Service!

Best shoes und Service!
Liefert schnell und zuverlässig mit GLS.
Sitz in Tschechien.
Kundenanfragen werden über Email schnell und gut beantwortet.
ACHTUNG: XEROSCHUHE.DE ist ein Betrugsfakeshop!

Vertrauenswürdig ist nur xeroshoes.eu und xeroshoes.com

2024年3月21日
自発的なレビュー
5つ星のうち3の評価

Shoes excellent, delivery bad

Shoes excellent, delivery bad. Already bought two pairs from them and both were excellent quality, but it's quite unfortunate that they had to use GLS for delivery, which is one of the worst delivery service providers in Europe. I had problems with their delivery in both cases.

2024年2月7日
自発的なレビュー
Xero Shoes EU ロゴ

Xero Shoes EU からの回答

Thank you for sharing your feedback with us. We're thrilled to hear that you're pleased with the quality of our shoes! However, we're sorry to learn about your disappointing experience with GLS delivery. Providing an excellent customer experience is our top priority, including the delivery process. Please email our team at support@xeroshoes.eu for any delivery issues you have and we are happy to help you further with this.

Trustpilot エクスペリエンス

Trsutpilot のレビューは誰でも書くことができます。レビューを書いた人には自分の書いたレビューをいつでも編集したり削除したりする権限があり、それらのレビューはアカウントがアクティブである限り表示されます。

プラットフォーム保護のため、専門チームと高度なテクノロジーを駆使しています。偽レビューとの闘いについての詳細はこちらをご一読ください。

Trustpilot におけるレビュー プロセスの詳細についてはこちらをご覧ください。

よいレビューを書くための8つのヒントをご覧ください。

確認を行うことで、Trustpilot に投稿されるレビューが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実在の人物[LINK-END-PEOPLE] によって書かれたものであることの保証につながります。

レビューに対してインセンティブを提供したり、選択的にレビューを依頼したりすることは、TrustScore にバイアスを生む可能性があります。これは 当社のガイドラインに反します。

詳細情報