Yogamu レビュー 

277
•
TrustScore 5段階評価の4

4.2

レビューはレビュアーの個人的な意見であるため、特定の記載内容を検証することはありません。ただし、ビジネス上の取引が行われたことを確認できた場合、レビューに「確認済み」のラベルを付ける場合があります。詳細はこちら

プラットホームの健全性を維持するため、当社のプラットフォーム上のすべてのレビューは、確認済みか否かにかかわらず、年中無休で稼働する自動ソフトウェアによって審査されています。このテクノロジーは、本当の経験に基づいていないレビューなど、ガイドラインに違反するコンテンツを特定し、削除するよう設計されています。ただし、すべてを検知できるわけではありませんので、お気づきの点がございましたら、どうぞお知らせください。詳細はこちら

レビュアーのコメントを見てみましょう

5つ星のうち4の評価

The available learning is what keeps me coming back. I can continue to learn as I'm ready and the journey never ends. For anyone who is looking for ongoing development this is a great place. It's all... もっと見る

5つ星のうち5の評価

I took advantage of a black Friday offer on the 200-Hour yoga teacher training and couldn't be more pleased! The course was complete, well built, interesting and insightful. The dashboard is easy to u... もっと見る

5つ星のうち1の評価

I don’t know if any real people are behind the support@yogamu email address but I have reached out countless times about the course (soap making) I purchased only to find out it was never launched. M... もっと見る

5つ星のうち5の評価

I thoroughly enjoyed their courses and learned a lot. I took the 200-HR Yoga, and Meditation Levels 1 and 2. I took a break for some time from a couple of my courses, and was so relieved to still have... もっと見る

企業情報

  1. ヨガ スタジオ

当該企業による記述

We are a leading yoga and meditation school.


連絡先

4.2

ほぼ満足

TrustScore 5段階評価の4

277件のレビュー

5つ星
4つ星
3つ星
2つ星
1つ星

最近のレビュー依頼の記録はありません

この企業は最近、顧客にレビューを依頼していないため、レビューが全体の意見を反映していない可能性があります。

ネガティブなレビューの 20%に回答しています

通常24時間以内に回答

この企業のTrustpilot 利用方法

レビューや評価の取得方法、スコアリング、モデレーションのプロセスについて確認する。

4.2

すべてのレビュー

(277)

過去12か月のレビュー数: 36件

レビューを書く
Trustpilot に参加している企業は、インセンティブを提供したり、レビューを非表示にするためにお金を払ったりすることは許可されていません。レビューはレビュアーの個人的な意見で、Trustpilot のものではありません。詳細はこちら

5つ星のうち5の評価

Yogamu is a wonderful school

Yogamu is a wonderful school. Their online courses are extensive and thorough. I needed assistance and Gurav was right there to help me in the live chat. I am so excited to continue my yoga studies through Yogamu!

2024年12月3日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

I started my journey with Yogamu a year…

I started my journey with Yogamu a year ago. This is the most authentic teaching of yoga I have found. It's not just the classes, but the online live community, I have access to live classes 7 days a week day or night. There so many classes to choose from, the possibilities are endless on where you want to take your yoga career. I'm grateful I found this school, something I can afford. They have offered scholarship programs with large discounts. I've learned so much about the history of yoga, the anatomy & so much more that I would never have learned just taking a local yoga class at a studio. This school is very in depth, & the teachers are masters at what they do. If you're very serious about a yoga journey & receiving an authentic education, this school is it. I look forward to my lifetime of learning.

2024年11月26日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

Wonderful yoga school giving access to all

I have completed a number of courses with Yogamu and can not thank them enough for offering courses at affordable prices. I am now a 500 hour RYT and 200hr CMT and am able to share my passion with others. The teachers are wonderful and there are many different live classes to chose from. The timings can be a little tricky, depending on where you live in the world, but if you make the effort to get up a little earlier than usual, or stay up a little later then you will not be disappointed. I have learnt so much from doing these courses and am continuing on my journey still. Thank you Yogamu - I will continue to enjoy learning with you.

2024年10月31日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

Refund not issued for program!

Refund not issued for program!
I have been waiting for over 3 weeks for a refund and no one from their customer service team answers my emails.
Credit card company is now involved so hopefully Yogamu starts being professional and following proper business practices.
Be extra careful when enrolling with this school.

2024年11月14日
自発的なレビュー
Yogamu ロゴ

Yogamu からの回答

Thank you for sharing your concerns. I’m sorry to hear about your experience and any frustration caused during this process.

To clarify, your refund request was brought to our attention only recently, and we immediately began processing it. For a program like this—a 3-year course with limited seats—there are specific steps involved to manage cancellations, which can take a little more time.

I understand your concern regarding the currency discrepancy (USD vs. CAD). This could have been resolved with a quick adjustment, and I wish we had the opportunity to address it sooner.

We have already issued your refund, and we hope this resolves the matter to your satisfaction. Please feel free to reach out to us directly if you have any further questions or concerns.

Wishing you all the best in your future endeavors.

5つ星のうち5の評価

Excellent instruction teachers are…

Excellent instruction teachers are knowledgeable and skilled. I am really enjoying my learning experience.

2024年10月29日
自発的なレビュー
Yogamu ロゴ

Yogamu からの回答

Thank you so much for your kind words! We’re thrilled to hear that you’re enjoying the learning experience and finding value in our knowledgeable and skilled instructors. Your feedback means a lot to us and inspires us to keep providing the best possible education.

If there’s anything we can do to enhance your journey further, please don’t hesitate to let us know.

5つ星のうち5の評価

I’ve been with yogi since 2020

I’ve been with yogi since 2020, and I can’t express the weight of what I’m about to say enough. I’m no where similar to the life I had when I began my journey with this school. I have grown into the individual I’ve always wanted to be. This school is going to open so many doors for you both personally and in business if you choose that path. But take it from me, this is where everything can change for you.

2024年10月24日
自発的なレビュー
Yogamu ロゴ

Yogamu からの回答

Thank you for sharing such a heartfelt testimonial about your journey with Yogamu. It’s incredibly rewarding to hear how your life has transformed since joining us in 2020. Your growth and success inspire us to continue creating opportunities for our students to thrive personally and professionally.

We’re honored to be part of your journey and excited to see all the doors that will open for you as you continue on this path. Thank you for trusting us to be a part of your transformation.

5つ星のうち5の評価

The talented teachers and technology…

The talented teachers and technology support team at Yogamu went above and beyond to assist my learning.

2024年10月21日
自発的なレビュー
Yogamu ロゴ

Yogamu からの回答

Thank you for your wonderful feedback! We’re delighted to hear that our talented teachers and technology support team exceeded your expectations and contributed to your learning experience.

Your success is our priority, and it’s incredibly rewarding to know that our efforts have made a positive impact. If there’s anything else we can do to support you further, please don’t hesitate to reach out.

5つ星のうち5の評価

I am currently in the Yoga Therapy Course

I am currently in the Yogamu Yoga therapist course, and have a few other courses I've done and am in the process of completing.
I went to India for a month to do my 300 hour yoga teacher training, and Yogamu is the closest you can get to that experience with an online platform.
I really love the classes, they're all high quality, well thought out, and full of information.
It's important to note however that learning to be a Yoga teacher is *work*, so be prepared to work!!

2024年10月20日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

Yogamu is a scammer

Yogamu is a scammer. Do not order the yoga 200/300hr manual!!! They will not send it. I am so disappointed with this company and paid $200+ for the manual and shipping to Canada and i have still not received it and they will not refund my money!!! Customer service sucks! I ordered this manual back in June. Shame on you Yogamu!

Response: After several attempts at contacting you since June, i have a received bogus tracking number and the courier company states the product was never delivered to them to ship. I have contacted you many times and brushed off each time or my concern has been ignored. It's very disappointing.

2024年10月19日
自発的なレビュー
Yogamu ロゴ

Yogamu からの回答

Dear Leah, we are so sorry for your experience. Our schools prints them on demand and shipments are going out almost daily. We print them for students that don't have the opportunity to print this for themselves. We will make sure your get your print shortly. Please understand that we are a small group of teachers trying to make yoga education affordable for all. We don't have large departments etc. When you need to reach out its always easiest to just chat in our large forums or just talk to one of the teachers during one of the 70+ live classes per week that are available to you.

5つ星のうち2の評価

Customer Service disappointment for Young Student

My daughter and I took Yoga teacher training course at Yogamu. My daughter needed a simple form with a signature stating that she had completed the course for her to get physical education credits at her school. I emailed them multiple times and I spoke to customer service representative multiple times. Each time I spoke to them over the phone they promise that they would email the form back, but they never did. They seem to be more interested in new business/subscribers. Paid customers no longer matter.

2024年5月6日
自発的なレビュー
Yogamu ロゴ

Yogamu からの回答

Thank you for sharing your experience. We sincerely apologize for any frustration you have faced.

At Yogamu, we strive to make yoga teacher training accessible to everyone, often providing significant discounts to support our students. Our standard procedures do not include issuing custom forms, and creating new documentation can pose logistical and insurance challenges for us. Please understand that we are a mainly volunteer driven traditional yoga sangha with a small team of teachers.

We understand the importance for your daughter’s school credits and regret any inconvenience this may cause. Normally students can just use the issued certification which clearly states the dates of the training taken. Does that suffice in your case?

We appreciate your understanding and patience. If you have any further questions or need additional assistance, please do not hesitate to contact us. We can solve this together, we are certain of it.

5つ星のうち5の評価

Yogamu 🥰

Finding Yogamu was definitely part of my path. It’s been an amazing experience and wish I found them earlier.
I took an in person yoga teacher training years ago and it didn’t cover half of what I learned during the 200 YTT at yogamu. The handbook alone was incredible. I really love that they are based in India where there is more of an eastern approach to teaching which I throughly appreciate. It’s wonderful that it’s self paced.. because we all know life can get in the way sometimes. This made it possible for me to do more when I can and not stress about time limits.
There are live classes everyday with very knowledgeable teachers. I know it can be hard with time differences depending where you live, but when I travel I still could find a class to enjoy.
The support you get is really great too! There’s an online community of yogis where I see so many positive posts and the yogamu tech team is wonderful. Even if you don’t hear something right away, they are there to help, things happen. Just reach out again.
I could go on and on talking about all the benefits. But I found where I know I’m learning and want to be to gain knowledge in yoga. The price is very affordable too, so to try it out and see if it’s a right fit for you in my opinion worth it. But you might get addicted to yoga by yogamu 😋

2024年10月11日
自発的なレビュー
5つ星のうち2の評価

Too Big Too Fast?

Yogamu provides cheap and accessible mind body spirit wellness education classes. No more $5,000 teacher trainings! But it is not shall we say a high end experience. I don’t think it’s a scam but I don’t necessarily recommend it if you can afford better. I completed the 300 hour training and submitted my final exam and 1 hour teaching video, and two and a half months have gone by without finding out whether I passed. I sent email after email, and I received only automated help desk tickets and the occasional “we will be sure to pass your concerns along” email from the support team. Did I pass or not? I still don’t know. I have paid for a 200 hour, a 300 hour, breathwork, chair yoga, and other courses. I completed a 200 hour yoga teacher training, got a certificate and Yoga Alliance certification. That was great! And completed 100 hour meditation teacher training and got a certificate. But now maybe there is no one to certify people? I don’t know if anyone is on duty. I paid for the yoga therapy training but haven’t started it because I don’t know if I’m 300 hour certified as yet! They sell a lot of classes, but service is rather limited. If you can wait indefinitely for certification, then give it a try. There’s often an amazing sale. Wait for a great sale, then wait for something greater or make an inquiry. They are still serving prospective clients, just not longtime clients like me! If this sounds bad, it might be worth spending a little more money and doing more research.

UPDATE October 31, 2024
I got nowhere with my request to have my final submission reviewed for potential certification. Two and a half months of emails to the official address and emailing staff members directly: nothing. Shortly after I put up a mixed review on Trustpilot, I received a warm, personal email from the email address of the founder of the company apologizing for the delay. I then received a 300 hour certificate, and my new credential was verified with Yoga Alliance. I am now officially a 500 hour certified yoga teacher. The cost of this training was less than one tenth of what I would have had to pay at an in person training and I was able to complete it on my time frame. If you have more interest in yoga training than you have money or time, Yogamu is an option to consider. The world needs more yoga not less, and Yogamu lowers financial barriers. If you do not have enough time or money to go away to a retreat to get credentialed, and you are willing to design your own experience within the course framework, and you can connect with others to get feedback about your teaching, and you don't mind waiting for your credential indefinitely, then you get the same certification from Yoga Alliance as people who can afford to go to Bali for a month.

2024年10月5日
自発的なレビュー
Yogamu ロゴ

Yogamu からの回答

Dear Cynthia, we are sorry you made this experience. Issuing a certificate normally takes up to 2 weeks but never longer. We are investigating what happened in your case and will update you shortly. In addition to email you can always reach us in our official Facebook group or speak to one of our teachers after one of the 70+ live classes per week.

5つ星のうち1の評価

BUYER BEWARE ⚠️ Yogamu is a total scam

BUYER BEWARE ⚠️ Yogamu is a total scam, waste of your money...DO NOT sign up for their programs as they are not even legitimate!!! it has been 10 days now since I requested a full refund from Yogamu for a special discounted 'face yoga course.' On September 18th, I registered for the course. I waited for one week to receive the course materials and did not receive anything at all. I even tried logging on to my Yogamu account that I still have from having taken Meditation 🧘‍♀️ Training in the past. I was extremely disappointed by this. I could not access the course at all. I could not get through to anyone either. I was really looking forward to taking this.

Then when the money was taken out of my bank account for the course, and I realized how expensive the fee was for me in Canadian dollars, with the exchange rate, I realized that this is too much money for me at the moment, since I am not working currently. Since then, I have sent many e- mails starting on September 24th requesting a full refund. Each e- mail I receive a reply back with a ticket number staying that someone will get back to me, and no one never does get back to me. I did receive a response that said my ticket would be investigated and if I am found eligible for a refund, then it would take 7-10 days to process. Additionally, I have called multiple times. Most of the time, there is no support person to speak to, only a messaging service.  And so I have left several detailed voice mail messages and , again, no one ever gets back to me. I finally spoke to a real person about 3 days ago who told me that it takes 7 -10 days for a refund to go through and he said that he would double check it for me and ensure that things are processing correctly. Today it has been 10 days, and I still have not received any kind of refund in my bank account and have not received a phone call back or an e- mail. 

At this point, I am beyond frustrated and pissed. I have read the negative reviews on Google and at the Better Business Bureau, and they mostly all say the same thing as what I am saying right here This is the worst, most horrible customer service and educational course training school, unreliable, unprofessional, unethical place I have ever seen before, and this is completely unacceptable. This business is a total scam and fraudulent. Do not waste your time or money here!!!!!!!!!!!

BUYER BEWARE ⚠️ Yogamu is a total scam, waste of your money...DO NOT sign up for their programs as they are not even legitimate!!! it has been 10 days now since I requested a full refund from Yogamu for a special discounted 'face yoga course.' On September 18th, I registered for the course. I waited for one week to receive the course materials and did not receive anything at all. I even tried logging on to my Yogamu account that I still have from having taken Meditation 🧘‍♀️ Training in the past. I was extremely disappointed by this. I could not access the course at all. I could not get through to anyone either. I was really looking forward to taking this.

Then when the money was taken out of my bank account for the course, and I realized how expensive the fee was for me in Canadian dollars, with the exchange rate, I realized that this is too much money for me at the moment, since I am not working currently. Since then, I have sent many e- mails starting on September 24th requesting a full refund. Each e- mail I receive a reply back with a ticket number staying that someone will get back to me, and no one never does get back to me. I did receive a response that said my ticket would be investigated and if I am found eligible for a refund, then it would take 7-10 days to process. Additionally, I have called multiple times. Most of the time, there is no support person to speak to, only a messaging service.  And so I have left several detailed voice mail messages and , again, no one ever gets back to me. I finally spoke to a real person about 3 days ago who told me that it takes 7 -10 days for a refund to go through and he said that he would double check it for me and ensure that things are processing correctly. Today it has been 10 days, and I still have not received any kind of refund in my bank account and have not received a phone call back or an e- mail. 

At this point, I am beyond frustrated and pissed. I have read the negative reviews on Google and at the Better Business Bureau, and they mostly all say the same thing as what I am saying right here This is the worst, most horrible customer service and educational course training school, unreliable, unprofessional, unethical place I have ever seen before, and this is completely unacceptable. This business is a total scam and fraudulent. Do not waste your time or money here!!!!!!!!!!!

2024年10月4日
自発的なレビュー
Yogamu ロゴ

Yogamu からの回答

Dear Nadine, we are very sorry that you see it this way. You had enrolled in the course and gained access together with all other students once it became available. Then you asked for a refund on the 24th and have received a full refund within the 10 days. We only have not removed your course access yet. Have a nice day.

5つ星のうち5の評価

I love yogamu

I was lucky enough to purchase a package of many continuing education courses, as well as my 300hr YTT and yoga therapy course. Each course has been a wealth of new comprehensive information and the staff are so responsive to any inquiries I have. The live classes are diverse and offered across many times, so I've been able to find classes to attend.

2024年8月30日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

Scammy

Scammy! Courses are super awful, bad instructors videos, errors in reading material!
They make you go through hours of it, and then not give you the certificate or respond back to the emails.

2024年8月11日
自発的なレビュー
Yogamu ロゴ

Yogamu からの回答

Dear Guria, we're unable to find your name in our student records. As part of our traditional yoga school community, we
encourage open communication and feedback from our students. If you're experiencing any issues or have concerns, please don't
hesitate to reach out to us directly. We value loyalty and commitment to the sangha (community) as an important aspect of a
student's growth and development into a strong teacher. A very easy way is to tag one of the support team or 150+ volunteers in our 15,000 people strong Facebook community or using the support form. We hope that we can help you to solve your issues. Have a wonderful day! Hari Om

5つ星のうち1の評価

If I could gives less I would

If I could gives less star I would. After i finished passed and submitted my course, did not hear back. Emailed upteen times to no avail!
Read their Facebook reviews similar story to mine.

Reply to Yogamu
I have already contacted you via that email! It just gives an automated reply and generates a ticket number... and no body really responds. Also have left a review on Facebook etc
Better Business Bureau and Yoga Alliance are next. Honestly I only enrolled because your org was Yoga Alliance affiliated. I do think they should remove you from their registry, if they themselves have any standards. And when that happens, it wouldn't be a waste of time but Karma.
Also have screen capture of your final quiz with errors! even though I did pass it. I would email that to them too, to show how shoddy your online course is.

2024年8月25日
自発的なレビュー
Yogamu ロゴ

Yogamu からの回答

Dear Sam, we are very sorry to hear this. If you could reach out to our official support@yogamu.org email address we can certainly sort it out. There are also more than 150 volunteers in our official Facebook group where you can just tag someone. We are here to help you. Don't let your precious study time go to waste and reach out. Hari Om!

5つ星のうち1の評価

Scammers

I purchased several courses which of 1. I never received a certificate off after finishing 2. asked for a refund for a course purchased as the quality was incredibly low: the course content was worse than things that can be found on youtube these days. It was impossible to understand the teacher due to poor sound and heavy accent. the Costumer service is not replying to questions and questions of these kinds are posted in their facebook groups don't get posted. Yogamu's business model is based on selling volume targeting western students, paying low Indian wages to their teachers. They don't really seem to care about quality or their students

Edit 3 september:
1. You are selective in publishing posts on your facebook group. I have sent posts several times after your 24/7 team is not available neither on the email address provided.
2.What more details would do you want if already mentioned some of your courses are of poor quality in terms of content plus no possible way of understanding whatever the teacher is talking about. I already sent several emails about this with a refund request. The question is why you are not replying to these emails??
3. It is not unusual people not getting their certification. I have screenshots of the many complaints of other people on social media.

Why is your 24/7 support still to this date not replying on any messages?

2024年8月24日
自発的なレビュー
Yogamu ロゴ

Yogamu からの回答

Dear Der,

We sincerely apologize for the experience you’ve had. Our goal is to make authentic yoga education accessible to everyone, and we’re committed to supporting our students at every step. We offer daily live classes where you can interact directly with our teachers, and our support team is available 24/7 in our Facebook group.

We understand you had difficulty understanding a teacher due to their accent. We would love to hear more details to assist you better. As an Indian school located in Rishikesh, where yoga originated, we strive to maintain authenticity, which includes having teachers with various cultural backgrounds. To help with understanding, subtitles might be a helpful option.

Regarding your certificate, it’s very unusual for someone not to receive one after completing a course. Please reach out to us directly, and we will ensure this is resolved promptly. We appreciate your feedback and are always looking to improve. Mistakes happen, but we are dedicated to living the principles of yoga and making our offerings affordable and accessible to all.

Thank you for bringing this to our attention. We are here to help you.

Warm regards,
The Yogamu Team

5つ星のうち5の評価

Patient and engaging instructor

The instructor is the reason for this review. his method of teaching is very detailed and engaging without making the student feel unaware or inexperienced. Being able to participate with him while he not only goes through it with you but spot explaining parts that are better to see while being coached into the proper alignment. this method helps me as a instructor to know a spot on method to adopt in my own teaching/coaching.

2024年8月16日
自発的なレビュー

Trustpilot エクスペリエンス

Trsutpilot のレビューは誰でも書くことができます。レビューを書いた人には自分の書いたレビューをいつでも編集したり削除したりする権限があり、それらのレビューはアカウントがアクティブである限り表示されます。

プラットフォーム保護のため、専門チームと高度なテクノロジーを駆使しています。偽レビューとの闘いについての詳細はこちらをご一読ください。

Trustpilot におけるレビュー プロセスの詳細についてはこちらをご覧ください。

よいレビューを書くための8つのヒントをご覧ください。

確認を行うことで、Trustpilot に投稿されるレビューが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実在の人物[LINK-END-PEOPLE] によって書かれたものであることの保証につながります。

レビューに対してインセンティブを提供したり、選択的にレビューを依頼したりすることは、TrustScore にバイアスを生む可能性があります。これは 当社のガイドラインに反します。

詳細情報