レビュヌはレビュアヌの個人的な意芋であるため、特定の蚘茉内容を怜蚌するこずはありたせん。ただし、ビゞネス䞊の取匕が行われたこずを確認できた堎合、レビュヌに「確認枈み」のラベルを付ける堎合がありたす。詳现はこちら

プラットホヌムの健党性を維持するため、圓瀟のプラットフォヌム䞊のすべおのレビュヌは、確認枈みか吊かにかかわらず、幎䞭無䌑で皌働する自動゜フトりェアによっお審査されおいたす。このテクノロゞヌは、本圓の経隓に基づいおいないレビュヌなど、ガむドラむンに違反するコンテンツを特定し、削陀するよう蚭蚈されおいたす。ただし、すべおを怜知できるわけではありたせんので、お気づきの点がございたしたら、どうぞお知らせください。詳现はこちら

レビュアヌのコメントを芋おみたしょう

5぀星のうち5の評䟡

Did very well overall, especially for my first time buying, I ordered a 2 queen polyrhachis dives colony and as a suprise I received a 3rd queen which I'm not sure is fertile but it's still a queen ne... もっず芋る

5぀星のうち4の評䟡

Colony arrived and as described. Excellent packaging and information. On a negative note, it has taken a long time to arrive. There was no tracking system or updates. I thought I'd been scammed.

5぀星のうち5の評䟡

I'm writing this after multiple orders (multiple colonies) some rarer, Asian, African, European species all. Every experience I've had with the company and any customer service needed has been inc... もっず芋る

5぀星のうち5の評䟡

Ordered a P. Dugasi colony from Ant Antics. The owner was super helpful and friendly when I reached out and the colony was shipped almost immediately after I ordered and I received them less than a... もっず芋る

䌁業情報

  1. ペットショップ

圓該䌁業による蚘述

Ant Antics. pet ants,done right. Welcome to Ant Antics, we are an award winning pet ant store who provide queen ants, ant colonies and supplies to the uk and nesting supplies all over the world. We lead the way in innovation and standards. We are the creators of ANTCON, the first ant keeper gathering in the world and the number one customer appreciation event in the UK. Winner of the Petquip business of the year 2023/24 and specialist pet shop of the year in 2022,23&24 We work heavily with conservation and invest into threatened species rejuvenation as well as free colonies for schools to educate the next generation.


連絡先

4.6

優良

TrustScore 5段階評䟡の4.5

115件のレビュヌ

5぀星
4぀星
3぀星
2぀星
1぀星

ネガティブなレビュヌの 50に回答しおいたす

通垞24時間以内に回答

この䌁業のTrustpilot 利甚方法

レビュヌや評䟡の取埗方法、スコアリング、モデレヌションのプロセスに぀いお確認する。

Trustpilot に参加しおいる䌁業は、むンセンティブを提䟛したり、レビュヌを非衚瀺にするためにお金を払ったりするこずは蚱可されおいたせん。レビュヌはレビュアヌの個人的な意芋で、Trustpilot のものではありたせん。詳现はこちら

5぀星のうち5の評䟡

My 6th nest! Thank You!

This is my 6th nest (large nest) from Ant Antics and I am extremely pleased with it. Great quality and the ants love them. Very easy to maintain and keep moistened. The channel for the heater cable is also a nice touch.

I also ordered some new water feeders which are great and my large Carpenter ants can still access.

Also I really appreciate the customisation on the cover!

2025幎9月1日
自発的なレビュヌ
5぀星のうち5の評䟡

Extremely helpful staff and good


Extremely helpful staff and good products. Always happy to make time for queries and has an awesome ant room. I prefer to collect as im close (and impatient). Although It's not an open to the public store it has a easy collection system and keep you updated as to when your order is ready and then you just book a slot convenient to you. Be warned it takes longer than you think of you get Sam chatting.

2025幎8月4日
自発的なレビュヌ
5぀星のうち5の評䟡

I have brought numerous Ant queens from


I have brought numerous Ant queens from Antantics, including food and equipment for the ants and have always experienced fantastic customer service, brilliant products and the Queens always shipped first thing and in great condition. I strongly recommend using Antantics for your queens and her needs.

2025幎8月14日
自発的なレビュヌ
Ant Antics ロゎ

Ant Antics からの回答

Cameron, this means the world to us and thank you for taking the time to share it. Our mission is to provide queens and colonies raised with care and love, knowing we meet that is absolutely great.

Likewise, we are super thrilled to hear our service is good for you. We are one of very few stores with a phone number too, you are welcome to pick up the phone if you ever need faster support than we can get to you by email.

5぀星のうち1の評䟡

Very poor experience

** See Edit/Update part 1 and 2 in response to Ant Antics comment bottom of review**

I want to make everybody aware of Ant Antics so that nobody receives the same treatment as I have.

I placed an order on the 22/08/2025 for a Queen ant, it was about 40 min drive from where I was staying over the weekend (an hour and 20 mins round trip). my son and daughter were both very excited to see this Queen ant which I'd bought.

When I placed the order the website provided me with times to collect which I selected from. I then received a purchase confirmation and a reminder the day before collection to come and collect my purchase.

But when I attended no one was there, and the lady in the shop next door said they have gone to an event and that this isn't the first time this has happened.

So now I go back to where we were staying and emailed the shop, 5 days went by with no reply and no refund, so I sent another message giving 24 hours for a refund or I will contact trading standards. The shop replied with a very poor excuse which seemed to blame me for placing an order when they weren't in the shop, and said as a gesture of good will they will refund me, to which I responded and confirmed that I wish for a refund. This was 4 days ago and I am yet to receive a refund.

Today I have made a case with trading standards and the bank to which the bank has already provided me with a refund in holding.

** Update-When I placed the order there was no explanation of a que, the website simply offered a collection time, I knew nothing off ques, if this was the case why did I receive a reminder to collect the day before?

I have also not received a refund and the bank confirmed there was no refund pending this morning. So this is now a new low by Ant Antics, they are now being dishonest and attempting to mislead to save their face.

Ant Antics are also accusing me of being aggressive and threatening. The only thing I have threatened is that I will go to trading standards. I did not want to go to trading standards I just wanted my money back, I have had no option but to threaten this as you have ignored me and held my money back.

Part 2
Ant Antics website allowed me to select a time (there was only 4 time slots provided by their website so I selected what was available). Ant Antics sent me 2 confirmation emails, one straight after purchase and the other was received the day before collection, to remind me to collect the ant at the time their website provided.

The very email that Ant Antics keep saying I should of received before attending. I did receive, but for some reason they need to keep repeating that I didn't, I have the emails.

Ant Antics cannot stand up and just admit that ok we have made an error here is your money back, I can only presume they are now purposely trying to keep my money.

Regardless of what Ant Antics say about giving back my refund, my bank has confirmed that there are still no pending refunds, 9 days after I attended their shop on the 24/8/25.

The neighbors told me that it was not the first time and probably won't be the last that customers have turned up and your not there. she was lovely she felt sorry for my disappointed children and even offered me a hot drink, and I feel sorry for her. Your attempt to call me aggressive is yet again an attempt to save your own face by slandering me.

Do not give Ant Antics you business.

2025幎8月24日
自発的なレビュヌ
Ant Antics ロゎ

Ant Antics からの回答

We are sorry to hear you feel disappointed with your experience and would like to clarify a few important details for accuracy.

When placing an order on our website, all orders enter a processing queue. Customers cannot skip this queue by immediately booking a collection slot. (This is shown in the pickup details of your order confirmation and at the shipping selection in checkout where it informs you we will email you when your order is ready so you can book a collection slot)

Once your order has been prepared, you receive an email titled “Your order is ready to collect” with a link to book your collection slot. This ensures your order is packed and ready for you when you arrive.

In this case, a collection slot was booked before the order had been processed and before the ready to collect email had been sent. Unfortunately, this meant your order was not prepared when you arrived. Our store is closed at weekends, and on this occasion we were also closed on the Friday your order was placed. As a result, we were not aware of your booking until a neighbouring staff member contacted us about an angry customer in her reception.

Your £12 was refunded in full, despite the issue arising from the incorrect booking process rather than any failure on our part. Refunds are issued promptly within a couple of days, but it can take several working days for them to appear in your account depending on your bank.

We appreciate that expectations were not aligned in this instance, but we must ensure fair and consistent service for all customers by following our order and collection process.

5぀星のうち5の評䟡

Best customer service

Special thanks to Richard who gave me a free tube connector after enquiring about an issue. great customer service on the phone.

2025幎7月30日
Ant Antics ロゎ

Ant Antics からの回答

Thank you do much for your review. We are only too pleased to help wherever possible and I hope your colony is enjoying their new nest.

5぀星のうち5の評䟡

very useful information

Quick despatch and very useful information on the website about the products. Would definitely recommend.

2025幎8月1日
Ant Antics ロゎ

Ant Antics からの回答

Thank you for taking the time to review us Sammie. Its great to hear that we met your expectations and the information was comprehensive enough for you. We look forward to seeing you again, please do keep us posted on progress too.

5぀星のうち5の評䟡

really recommend.

Honestly my favourite place when buying ants! They sell everything, seeds, protein and their good old sugar snaps! And always send their ants in good condition. One thing I think they need to work on is nests and Outworlds, their nests can flood quite easily. But other then that an amazing option, I also really like that they try to put loads of info on the species how to keep it etc, to the point I go to ant antics when I want to know about a species instead of google. I really recommend them to you when buying ants, ant food and just pretty much anything.

2025幎7月25日
Ant Antics ロゎ

Ant Antics からの回答

What a gentleman Leo. Thank you for your 5 stars sir, it means a great deal.

As a tip, if the nest is flooding, it just means it is already as maximum hydration. You should be able to leave it longer between hydrating. If you are doing it every 4 days now, try leaving it 8 instead and see if that helps by giving it longer to dry out between hydrations.

5぀星のうち5の評䟡

Care for the ants

Recently I made an order for some ants, the order was delayed by a week due to the heat wave we had, ant antics emailed me and apologised for the wait and informed me that the health of the ants was more important than thr wait which I completely agree with. The queen ant soon arrived straight after the heat wave was finished, dispatched on a Monday and arrived on the Tuesday with a suprise of 4 workers instead of just the queen and brood. Ant antics is an outstanding company, and I can't recommend it enough, best UK ant store by far ❀❀❀🐜🐜

2025幎7月1日
5぀星のうち5の評䟡

Brilliant resources, conservation and care!

Brilliant communication! Great resources and amazing conservation efforts.

During the heatwave there were delays for the welfare of the ants. This was clearly communicated and I was l assured that they care for the ants rather than other companies who care about profits.

The packaging was great and my colony arrived in good health. The 3d printed feeding stations are superb. The feeds, anti escape liquid and seeds are of a very high quality.

Im very impressed by the educational materials (videos, info sheets etc). I also love that there is a charitable branch for the enthusiast community that puts conservation of different species, as well as education, as a priority.

My little colony of M. Ibericus are settling in nicely!

2025幎6月27日
5぀星のうち4の評䟡

Aftercare let's them down

Placed my order and received my goods all in good time and well packaged now the bit I don't like doing. I have emailed them 3 times not to ask a question or 2 and it's been over a week no reply from them. I even tried a different email address of theirs and still no reply. I even tried messaging them on Instagram but to no avail, so great product and fast delivery, but the aftercare let's them down 7.5 / 10

2025幎6月2日
自発的なレビュヌ
Ant Antics ロゎ

Ant Antics からの回答

Good evening Daniel.
I am so very sorry that we have taken some time to respond to you. We pride ourselves on industry leading service and although it's no excuse, we have still not caught up from our annual antcon event. I am devastated that this has caused you to go unanswered and it costs us a star, this is absolutely not normal practice for us.

In fear that your messages have been missed, lost or stuck with spam, please could you email me directly on richard@antantics.wales or phone us on our customer helpline 01267 610615 so I can get a reply to you as soon as I see it or we can chat when the line opens at 10am tomorrow.

Again, I apologise for the delays our event has caused, we are currently short staffed and trying our hardest to catch back up.

5぀星のうち5の評䟡

Fantastic shop!

Brilliant knowledge, so helpful, great people! Antcon is the most fantastic event, so happy we found it. We have been every year and the guys are just phenomenal. Always use them for our ants and supplies.

2025幎5月25日
5぀星のうち5の評䟡

Excellent service,product range and


Excellent service,product range and advice. Ant keeping done right plus a warm welcome into an inclusive and encouraging community. An incredible range of species available and the expertise in supporting appropriate set up with an ethical approach. Truly a life changing experience! Much love from your Irish returning customers

2025幎5月25日

Trustpilot ゚クスペリ゚ンス

Trsutpilot のレビュヌは誰でも曞くこずができたす。レビュヌを曞いた人には自分の曞いたレビュヌをい぀でも線集したり削陀したりする暩限があり、それらのレビュヌはアカりントがアクティブである限り衚瀺されたす。

䌁業は、自動招埅を介しおレビュヌを䟝頌するこずができたす。この方法で埗られたレビュヌは、本物の経隓に基づいたものであり、確認枈みのラベルが付䞎されたす。

他の皮類のレビュヌに぀いおの詳现はこちらをご䞀読ください。

プラットフォヌム保護のため、専門チヌムず高床なテクノロゞヌを駆䜿しおいたす。停レビュヌずの闘いに぀いおの詳现はこちらをご䞀読ください。

Trustpilot におけるレビュヌ プロセスの詳现に぀いおはこちらをご芧ください。

よいレビュヌを曞くための8぀のヒントをご芧ください。

確認を行うこずで、Trustpilot に投皿されるレビュヌが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実圚の人物[LINK-END-PEOPLE] によっお曞かれたものであるこずの保蚌に぀ながりたす。

レビュヌに察しおむンセンティブを提䟛したり、遞択的にレビュヌを䟝頌したりするこずは、TrustScore にバむアスを生む可胜性がありたす。これは 圓瀟のガむドラむンに反したす。

詳现情報