BE FORWARD レビュー 

552
•
TrustScore 5段階評価の3

3.2

レビューはレビュアーの個人的な意見であるため、特定の記載内容を検証することはありません。ただし、ビジネス上の取引が行われたことを確認できた場合、レビューに「確認済み」のラベルを付ける場合があります。詳細はこちら

プラットホームの健全性を維持するため、当社のプラットフォーム上のすべてのレビューは、確認済みか否かにかかわらず、年中無休で稼働する自動ソフトウェアによって審査されています。このテクノロジーは、本当の経験に基づいていないレビューなど、ガイドラインに違反するコンテンツを特定し、削除するよう設計されています。ただし、すべてを検知できるわけではありませんので、お気づきの点がございましたら、どうぞお知らせください。詳細はこちら

レビュアーのコメントを見てみましょう

5つ星のうち3の評価

The vehicle took very long... communications from Tanzania and Zambain office very poor sent several emails no response. the vehicle then arrivied at Nakonde with a damaged bonnet no response again fr... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち2の評価

Very disappointed with the way they manage the whole process. A week after payment, and after I wrote to them requesting an update, they told me that the car had been sold to another customer. Now I d... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち4の評価

I found an agent from Beforward who really helped me through all my purchases. Been a Beforward customer since 2021.

5つ星のうち5の評価

Dear Beforward Team, I would like to express my sincere gratitude. I have safely received my Subaru Forester here in Mlimba, Tanzania. The car arrived exactly as I ordered - no... もっと見る

企業情報

  1. カーディーラー
  2. ・
  3. 自動車市場
  4. 中古車ディーラー

当該企業による記述

BE FORWARD is a global leader in the export of quality used vehicles, auto parts, and heavy machinery. For over 21 years, we have delivered reliable, affordable vehicles to customers in more than 200 countries and regions worldwide.


連絡先

3.2

まあまあ

TrustScore 5段階評価の3

552件のレビュー

5つ星
4つ星
3つ星
2つ星
1つ星

最近のレビュー依頼の記録はありません

この企業は最近、顧客にレビューを依頼していないため、レビューが全体の意見を反映していない可能性があります。

ネガティブなレビューの 91%に回答しています

通常48時間以内に回答

この企業のTrustpilot 利用方法

レビューや評価の取得方法、スコアリング、モデレーションのプロセスについて確認する。

3.2

すべてのレビュー

(552)

過去12か月のレビュー数: 258件

レビューを書く
Trustpilot に参加している企業は、インセンティブを提供したり、レビューを非表示にするためにお金を払ったりすることは許可されていません。レビューはレビュアーの個人的な意見で、Trustpilot のものではありません。詳細はこちら

5つ星のうち1の評価

After receiving money

After receiving money , the communication ends there. You can not get any more support in case you need it . No one responds again

2026年4月15日
自発的なレビュー
BE FORWARD ロゴ

BE FORWARD からの回答

Dear Francis,

Thank you for sharing your feedback, and we’re truly sorry to hear about your experience. This is not the level of service we aim to provide.

Please rest assured that our support does not end after payment, and we sincerely apologize if you felt otherwise. There may have been a delay or oversight in communication, which we deeply regret.

We would like to assist you further and resolve this matter as soon as possible. Kindly send us your reference number, and our team will make sure to follow up with you promptly.

Thank you for bringing this to our attention, and we appreciate your patience.

Kind regards,

Customer Support Team
BE FORWARD

5つ星のうち3の評価

I like the opportunity to buy a vehicle…

I like the opportunity to buy a vehicle from Japan and my representative. I paid for my vehicle in January as yet it has not been shipped. Because I am new, time differences and differences in how we do business l'm finding it difficult. I'm starting to wonder if something is wrong. Thanks Larry

2026年4月1日
自発的なレビュー
BE FORWARD ロゴ

BE FORWARD からの回答

Dear Larry Bender,

Thank you for your feedback and for choosing us for your vehicle purchase. We’re glad to hear that you appreciate the opportunity to buy a vehicle from Japan.

We sincerely apologize for the delay in shipping your vehicle and understand your concern, especially as a new customer. We also recognize that time zone differences and unfamiliar processes can make the experience more challenging.

Please rest assured that delays can sometimes occur due to shipping schedules and other logistical factors, but this does not mean that something is wrong with your order. That said, we understand the importance of clear communication and timely updates.

We kindly ask you to share your reference number, so we can check the status of your shipment and provide you with a clear update as soon as possible.

We truly appreciate your patience and understanding, and we are committed to making your experience a positive one.

Kind regards,

Customer Support Team
BE FORWARD

5つ星のうち5の評価

Mon expérience et depuis que je…

Mon expérience et depuis que je travaille avec beforward je n'ai jamais connu une déception à l'exception du dernier achat annulé de l'achat de toyota fortuner
Jusqu'à présent beforward détient mon argent évalué à 12.336 usd non remboursé
Je tiens à vous demander de me proposer un autre véhicule de même marque TOYOTA fortuner et presque même montant
Merci et bonne compréhension

2026年4月14日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

Complaint on CB781062 damaged and missing items

I bought 2 cars from Beforeward stock. One arrived with stock purchase no ref# (CB781062), but it had bumper damage and was missing a jack, wheel spanner, and one smart key. All these missing items were shown and included in the original pictures before I purchased the car. Also, the pictures show no damage to the bumper! I had also purchased $80 in car insurance. After I reported to them, they sent me a claim form to fill out, so I sent it to them along with the docs, images, and the videos they needed on 26th March, 2026. Since then, they have not contacted me. Whatever, I sent an email to check on the status of the claim, but no one has replied yet. They have only one email. The contact person, Ricky, +817089176935, who is listed as the seller, never replies to WhatsApp messages or picks up calls! They never put any names when they send an email. Their after-sales service is VERY BAD and POOR. It seems to me that they avoid paying the claim. I feel like I bought the cars from a SCAM company.

2026年3月26日
自発的なレビュー
BE FORWARD ロゴ

BE FORWARD からの回答

Dear Abubakar,

Thank you for reaching out and for taking the time to detail your experience regarding your purchase.

We sincerely apologize for the inconvenience and frustration you have experienced.

Please be informed that your complaint has been forwarded to our Sales Team, who are now reviewing your case.

We appreciate your patience and understanding, and we hope that your case will be resolved soon.

Kind regards,

Customer Support Team
BE FORWARD

5つ星のうち1の評価

Ordering a car with you guys was a challenge

Ordering a car with you guys was a headache, each time I ordered a car i was told the car was sold locally even though it was still advertised. Please improve on the following
1. For third-party cars constantly engage with car owners to remove cars that are sold. It had to take me 10 reservation to have the final car purchased. In the space of 2 weeks when purchase supposed to pick, pay,confirm, shipping and arrival
2. Improve on your communication and response time.
3. I understand this time there are few ships with regards to the middle east war, but Improve constant communication with your clients regarding shipping booking and schedules.
Otherwise above all the cars are nice

2026年3月12日
自発的なレビュー
BE FORWARD ロゴ

BE FORWARD からの回答

Dear CHARLES MWENDA,

Thank you for sharing your experience with us, and we sincerely apologize for the inconvenience you encountered during the ordering process. We understand how frustrating it must have been to reserve multiple vehicles, only to find out they were no longer available.

Your feedback regarding third-party listings is greatly appreciated.

We also acknowledge your concerns about communication and response times, as well as the need for clearer updates on shipping schedules. While external factors may sometimes impact shipping timelines, we agree that consistent and transparent communication is essential, and we are actively working to enhance this aspect of our service.

On a positive note, we’re glad to hear that you are satisfied with the quality of the vehicles.

Thank you again for your valuable feedback - it helps us improve and provide a better experience for all our customers.

Kind regards,

Customer Support Team
BE FORWARD

5つ星のうち3の評価

Their platform is very interactive and…

Their platform is very interactive and Informative. However, they should improve on providing more information on registration year and month of other vehicles. At the same time they should have skeleton staff to assist clients in other countries with different time zones as Japan.

2026年4月14日
自発的なレビュー
BE FORWARD ロゴ

BE FORWARD からの回答

Dear Nathaniel Changamire,

Thank you for your thoughtful feedback and for highlighting your positive experience with our platform. We’re glad to hear that you find it interactive and informative.

We also truly appreciate your suggestions regarding providing more detailed information on vehicle registration dates, as well as improving support availability across different time zones. Your feedback is valuable and helps us identify areas where we can enhance our services further.

Please rest assured that we are continuously working to improve both our platform and customer support to better serve clients worldwide.

Thank you again for your support and insights.

Kind regards,

Customer Support Team
BE FORWARD

5つ星のうち5の評価

Bought the car online myself no agent…

Bought the car online myself no agent used and went very well this was my first purchase with be forward, had all the confirmations on time, the tracking was up to date , documents received well ahead of the ships' ETA, and it arrived on schedule, had a brilliant experience I'd say, will definitely recommend, and will buy again

2026年4月14日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

Worst service I have ever encountered

Worst service I have ever encountered. I ordered and suv 2016 the company tries to give me a 2015 and won’t connect it.

2026年4月1日
自発的なレビュー
BE FORWARD ロゴ

BE FORWARD からの回答

Dear Samantha Gardiner,

Thank you for bringing this to our attention, and we’re truly sorry to hear about your experience. This is not the level of service we aim to provide.

We understand how frustrating it must be to receive a vehicle that does not match your order. To help us look into this further, could you please provide your reference number? So our team can review the situation and assist you as soon as possible.

We sincerely apologize for the inconvenience caused and appreciate your patience while we work to resolve this issue.

Kind regards,

Customer Support Team
BE FORWARD

5つ星のうち1の評価

ripped off by freight

I purchased an daihatsu hijet interior roof storage shelf part was $127 plus $150 freight from Japan to Australia.
oi thought freight was reasonable and my payment went through over night they confirmed they received my payment. so about 3 day had past when i got a message saying they miss calculated my freight they wanted another $400 on top of the $150 i already paid this will be my last purchase from be forward. And to get my refund it took 3 week to get my money back very poor service.

2026年3月10日
自発的なレビュー
BE FORWARD ロゴ

BE FORWARD からの回答

Dear T B,

Thank you for sharing your experience, and we sincerely apologize for the inconvenience caused.

We understand how frustrating it must have been to receive a revised freight charge after your payment had already been confirmed. We also regret the delay you experienced in receiving your refund.

Please know that your feedback has been taken seriously. Could you please share your reference number so we can look into this further?

We truly appreciate you bringing this to our attention, and we hope we may have the opportunity to serve you better in the future.

Customer Support Team
BE FORWARD

5つ星のうち1の評価

Great cars, but customer service has become extremely poor

I have been a customer of BE FORWARD for many years, and the difference between the service in the past and today is shocking.

Around 8 years ago I worked with an agent named Ayan, and the experience was excellent. He was professional, responsive, and always provided information quickly. Communication was clear and efficient, which made the buying process smooth and trustworthy.

Unfortunately, the situation today is completely different.

Recently I have dealt with several agents — Yasu, Shakar, and Miki — and the level of customer service has been extremely disappointing. Communication is incredibly slow. Simple questions that should take minutes to answer often take several days or even weeks, and sometimes there is no response at all. In some cases they promise to send information and then simply never follow up.

The issue is not the cars themselves, but the lack of professional customer support. It feels like the company has grown in size but the quality of service has declined dramatically.

For long-time customers this is very frustrating. Reliable communication used to be one of the reasons to buy from BE FORWARD, but today it has become one of the biggest problems.

I hope the company seriously improves its customer support, because the current level of service does not reflect the reputation the company built in the past.

2026年3月31日
自発的なレビュー
BE FORWARD ロゴ

BE FORWARD からの回答

Dear Vitali Babi,

Thank you for your detailed and honest feedback, and for being a long-time customer of BE FORWARD.

We truly appreciate your continued trust over the years, and we’re glad to hear that your past experiences reflected the level of service we strive to provide. At the same time, we are very sorry to learn that your recent interactions did not meet those expectations.

Your concerns regarding delayed responses, lack of follow-up, and inconsistent communication are taken very seriously. This is not the standard of customer service we aim to deliver, and we sincerely apologize for the frustration this has caused you.

Please be assured that your feedback has been shared with the relevant departments for review and improvement. We are actively working on strengthening our customer support processes to ensure more timely, reliable, and professional communication for all our customers.

We truly value long-term customers like you, and it is disappointing to know we have not maintained the same level of service you previously experienced. We hope to have the opportunity to regain your trust and provide you with a better experience moving forward.

Thank you again for your feedback and continued support.

Kind regards,
Customer Support Team
BE FORWARD

5つ星のうち2の評価

Buyers should be cautious

I have purchased four cars from Be Forward in the past without any issues, which is why my recent experience has been very disappointing.

In March, I selected a car, requested the invoice, and paid it the same day (invoice 3774493, Car ref CC168976). I also uploaded the bank TT confirmation immediately. The website showed the vehicle as **reserved for me** and confirmed that the **TT copy had been received**. Despite this, within a day or two the car was sold to another buyer. I was simply advised to choose another vehicle.

I then selected a second car and again sent the TT confirmation for payment I did for the first car ( Invoice No 3793203 Car ref No CC 335293). I also emailed to them requesting the transfer of my payment to this current car. It has now been almost a week. The system still shows the car as **reserved for me** and the **TT copy received**, yet on another page of their website the same car is still "under Offer" with a countdown timer until the offer expires.

I have sent several emails asking for clarification but have received no response so far.

This lack of communication and the apparent double-listing of vehicles is very concerning, especially after payment has already been made. My previous experiences with Be Forward were smooth, but this situation raises serious questions about their current process and reliability.

Buyers should be cautious and closely monitor their transactions when dealing with this company.
**Two stars is for my previous experience. For this one is zero

2026年3月30日
自発的なレビュー

Trustpilot エクスペリエンス

Trsutpilot のレビューは誰でも書くことができます。レビューを書いた人には自分の書いたレビューをいつでも編集したり削除したりする権限があり、それらのレビューはアカウントがアクティブである限り表示されます。

プラットフォーム保護のため、専門チームと高度なテクノロジーを駆使しています。偽レビューとの闘いについての詳細はこちらをご一読ください。

Trustpilot におけるレビュー プロセスの詳細についてはこちらをご覧ください。

よいレビューを書くための8つのヒントをご覧ください。

確認を行うことで、Trustpilot に投稿されるレビューが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実在の人物[LINK-END-PEOPLE] によって書かれたものであることの保証につながります。

レビューに対してインセンティブを提供したり、選択的にレビューを依頼したりすることは、TrustScore にバイアスを生む可能性があります。これは 当社のガイドラインに反します。

詳細情報