Clarins レビュー 

288
•
TrustScore 5段階評価の2

2.1

レビューはレビュアーの個人的な意見であるため、特定の記載内容を検証することはありません。ただし、ビジネス上の取引が行われたことを確認できた場合、レビューに「確認済み」のラベルを付ける場合があります。詳細はこちら

プラットホームの健全性を維持するため、当社のプラットフォーム上のすべてのレビューは、確認済みか否かにかかわらず、年中無休で稼働する自動ソフトウェアによって審査されています。このテクノロジーは、本当の経験に基づいていないレビューなど、ガイドラインに違反するコンテンツを特定し、削除するよう設計されています。ただし、すべてを検知できるわけではありませんので、お気づきの点がございましたら、どうぞお知らせください。詳細はこちら

レビュアーのコメントを見てみましょう

5つ星のうち3の評価

Not happy with my recent order which was for makeup remover pads. They were sent in the most unnecessary packaging when they could have been sent In an envelope. The waste of packaging was totally... もっと見る

5つ星のうち5の評価

I received an email inviting me to a free session with Clarins at John Lewis, Oxford Street, London. Quite honestly I had no idea what to expect but what a glorious treat! I was greeted warmly by the... もっと見る

5つ星のうち1の評価

My Polish girlfriend had to leave her Clarins job at Camp Hopkins Newbury Berkshire due to feeling discriminated racistly. Due to how she was treated by her Clarins Manager and the beauty Manager empl... もっと見る

5つ星のうち1の評価

My double serum product is not dispensing both ingredients, despite repeated contact to their customer service they continue to ignore me. For such a large company this level of service is disgraceful... もっと見る

企業情報

  1. 化粧品・香水提供業者

さまざまな外部ソースから提供された情報

CLARINS Official E-shop, N°1 In European luxury skin care*. Face, Body, Make-up, Sun, Men, Spas. Enjoy all our special offers & exclusivities.


連絡先

2.1

期待以下

TrustScore 5段階評価の2

288件のレビュー

5つ星
4つ星
3つ星
2つ星
1つ星

最近のレビュー依頼の記録はありません

この企業は最近、顧客にレビューを依頼していないため、レビューが全体の意見を反映していない可能性があります。

ネガティブなレビューに回答していません

この企業のTrustpilot 利用方法

レビューや評価の取得方法、スコアリング、モデレーションのプロセスについて確認する。

2.1

すべてのレビュー

(288)

過去12か月のレビュー数: 72件

レビューを書く
Trustpilot に参加している企業は、インセンティブを提供したり、レビューを非表示にするためにお金を払ったりすることは許可されていません。レビューはレビュアーの個人的な意見で、Trustpilot のものではありません。詳細はこちら

5つ星のうち1の評価

Atomisers of eau dynamisante stopped working

I bought a bottle of eau dynamisante and the atomiser stopped working. I thought it might just be a one off and bought another bottle in the hope that I could use this atomiser when I had finished the new bottle. 2 weeks in and this atomiser has stopped working as well. I have been using clarins for many years and am so disappointed.

2025年4月8日
自発的なレビュー
Clarins ロゴ

Clarins からの回答

Thank you for your review. We are very sorry to hear your bottle has stopped spraying. If you need any further assistance, please email HELP@CLARINS.CO.UK for the attention of the Team Leader.

5つ星のうち1の評価

Fault with gift card payment

I was placing an order with a gift card that I got for Christmas.

I added the gift card to my order and it took the gift balance off. Then asked for card details for the remaining amount that was due.

When I put my cards details in, the price jumped back up to the full amount and it ignored the gift card.

So the order was then placed without using the gift card.

I jumped straight onto the live chat to see if there was a way to fix this fault. And was told no, I didn't add a gift card so there was no way to fix it.

I requested to cancel my order so I can use the gift card and was told no. They don't have a way to cancel orders even if they've just been placed so I'd have to return my full order for a refund once they'd processed it, shipped it out and I'd received it.

What a useless system. And an error on their website. Rubbish customer service! Avoid!

2025年4月21日
自発的なレビュー
Clarins ロゴ

Clarins からの回答

We are sorry to hear of your disappointment with your e-Gift balance. Usually, when a customer returns to a page after previously entering their code, the value will revert to the original price.

Once an order has been placed, we are unable to cancel or modify it, as stated in our FAQS and Terms and Conditions of Sale. We would recommend placing a new order, ensuring the e-gift card is successfully applied to your order, and returning your previous one for a full refund.

5つ星のうち1の評価

Awful non-existent customer service

I ordered an expensive product from Clarins and the day after, they reduced the price of the product. I sent them a request to honour the new price but they didn’t bother to reply. I looked at the reviews on Trustpilot and saw that Clarins have been asking dissatisfied customers to email their help address for the attention of a Team leader. I emailed them at this address but still didn’t get any response. No doubt they will respond to this review with the same advice!

Bit of advice for you Clarins, if you’re going to sell a premium product, at least have a customer service to match.

Just to rub salt into my wounds, I received my order and instead of giving me mens samples (I am a man), they gave me womens!

UPDATE: As you can see from Clarins response, they really aren’t helpful or even sympathetic. Nobody told me I could return the items until now and they couldn’t even bother to rectify the woman’s samples I received. What an awful service. Steer well clear of these cowboys!

2025年4月14日
自発的なレビュー
Clarins ロゴ

Clarins からの回答

We are sorry to hear of your disappointment with your recent online shopping experience. Unfortunately, in our terms and conditions, we do clearly state that we are unable to reactively refund or honour a discount if an order was placed beforehand or after the discount has finished. However, we do advise customers to return their order and place a new one to avoid missing out.

Regarding the samples you received, we apologise that they did not match the samples you had requested. All of our samples are subject to availability, but we will report this to our Warehouse team, as you should still have received samples from the ClarinsMens range.

5つ星のうち5の評価

Wonderful customer service - thank you

Excellent customer service. I recently had to email a query through to Clarins, everyone I spoke to on the team were great especially Demi who was wonderful. From the minute I sent my email through I felt helped, reassured and had swift responses. Thank you

2025年4月15日
自発的なレビュー
Clarins ロゴ

Clarins からの回答

Thank you for your fantastic 5-star review for our Team Leader, Demi. We will make sure she gets the recognition she deserves.

5つ星のうち1の評価

Faulty atomisers

Faulty atomisers :
I received one Clarins Eau Dynamisante as a gift , After a few weeks the spray stopped working . I have used this all my life and decided to buy a second bottle. I was really upset when the same happened to the next bottle ! I approached my local store where I made the purchase some months prior .At first they manageress offered a replacement when their new stock arrived . In the meantime Clarins instructed them to refer customers with faulty atomisers straight to their helpline . Like many others on this site I was truly shocked by Clarins extensive proof of purchase requests ie for photo of original packaging ( I threw it away because this is my daily scent and it worked initially why would I have the box ? ) They also want either receipts again long thrown away or bank statements as proof of purchase .I can’t possible isolate which transaction relates to the Clarins as my transactions just list the store where multiple purchases were made not the individual products bought . I was told without the above they would be unable to assist me , how convenient for them , I’m disgusted and disappointed.I thought faulty goods were subject to different rules ? Im considering going to speak to my local press to see if they can help find out how many other customers are affected by this ( my local store said they have had many many complaints ) and that’s just a small county town imagine the numbers in major cities . At £40 or so per bottle I can’t imagine how much customers have collectively lost .
.Constructive Suggestion: Clarins please give your suppliers a box of spare caps , when I pulled a cap off a different perfume it almost worked but wasn’t quite the right size .
Update : I have been contacted swiftly by Clarins. Having supplied photos of my two bottles they have offered 2x50ml replacements without need for receipts. This is welcome progress thank you Clarins but I paid for 2x100ml and feel I should receive like for like . I will update my review again once replacement has been finalised.
2/4/25 received a parcel from Clarins 2x50ml of the wrong scent . As well as the wrong fragrance it is also only half of what I purchased .Im Trying to return it and will update again shortly .

2025年3月26日
自発的なレビュー
Clarins ロゴ

Clarins からの回答

Thank you for your review. We are very sorry to hear of the difficulties you have experienced with your bottle of Eau Dynamisante. Our Team Leader will be in contact later today.

5つ星のうち1の評価

Appalling customer service

I received an email from Clarins offering 20% discount if I downloaded their app and placed an order. I took advantage of this placed the order and redeemed a £15 reward voucher that was available to me as I have a gold status in their loyalty club.
After 10 days of not receiving the order I contacted them by email to see what ha happened. They responded straight away advising there had been an error and the order had not gone through. They advised me to re order.
I emailed back asking if the discount would be honoured and if not could they return the reward voucher that had been used.
I have had no reply at all despite sending two emails. So much for a loyalty club, Clarins appear to have very little regard for regular customers abs customer service appears to be shocking.

2025年3月21日
自発的なレビュー
Clarins ロゴ

Clarins からの回答

Thank you for your review. We are sorry to hear you have still not heard back from our agent. Can you please email us at HELP@CLARINS.CO.UK for the attention of the Team Leader as we would like to resolve this for you?

5つ星のうち1の評価

Appalling customer service

I have been trying to contact customer services since December. No one answers the phone, nor the live chat and i have completed the contact us web form several times without any response. Appalling customer service.

2025年3月7日
自発的なレビュー
Clarins ロゴ

Clarins からの回答

Thank you for your review. If you still need assistance with your return, please email HELP@CLARINS.CO.UK for the Team leader's attention.

5つ星のうち1の評価

I have been trying to get in touch with…

I have been trying to get in touch with Clarins about a faulty spray nozzle which is the second faulty nozzle.I have phoned many times but just a message saying can’t take my call.I have emailed, no reply.Boots the chemist have been informed to direct faulty nozzle inquiries to Clarins but I can’t get through to anyone!

2025年2月13日
自発的なレビュー
Clarins ロゴ

Clarins からの回答

Thank you for your review. We are receiving a higher number of calls at this present time, but, please email HELP@CLARINS.CO.UK for the Team leader's attention.

5つ星のうち1の評価

It’s been over 3 weeks since I returned…

It’s been over 3 weeks since I returned an item that was ordered online. Having issued an inquiry about the process at least 5 times, I’ve not yet heard a single response. Terrible customer service, unsure what timeline they are working against but surely it isn’t over 3 weeks. I’ve not experienced customer service this terrible in this day and age.

2025年2月23日
自発的なレビュー
Clarins ロゴ

Clarins からの回答

Thank you for your review. If you still need assistance with your return, please email HELP@CLARINS.CO.UK for the Team leader's attention.

5つ星のうち5の評価

Well done 'Team Clarins'

Well done 'Team Clarins'! I am pleased and grateful to say that my issue now been resolved to my satisfaction and would like to thank Demi, team leader, for facilities of this matter.

2025年2月20日
自発的なレビュー
Clarins ロゴ

Clarins からの回答

Thank you for your lovely feedback for our Team Leader - Demi. We will pass this onto her manager so she gets the recognition she deserves!

5つ星のうち5の評価

After speaking to Marb at Customer…

After speaking to Marb at Customer Services this week about a problem I had, she responded immediately.
Thank you Marb

2025年2月11日
自発的なレビュー
Clarins ロゴ

Clarins からの回答

Thank you for your fantastic feedback for our colleague Marb. We will ensure her Line Manager is aware of the 5-star service she provided.

5つ星のうち1の評価

The Clarins Eau Dynamisante spray has…

The Clarins Eau Dynamisante spray has stopped working after just a few uses. The bottle is full. It just dribbles out and makes a mess. Not great, as now I can’t use it. Not a goood experience for what is supposed to be a quality product.

2025年2月3日
自発的なレビュー
Clarins ロゴ

Clarins からの回答

Hi there! Thank you for your review. We are very sorry to hear you are having difficulties with your Eau Dynamisante. If you still need our assistance, please email the Team Leader at HELP@CLARINS.CO.UK

5つ星のうち1の評価

Avoid shopping at Clarins!

Customer Service absolutely nonexistent!
Clarins sells faulty products knowingly and keeps selling them. Don’t think you will ever get a refund or an exchange if you purchase a product which is faulty.
They don’t even pick up the phone at their Customer Service desk only an answerphone message telling you to email them. They don’t have the balls to even speak to you. Our advice avoid shopping at Clarins as you will be let down for sure!

2025年1月29日
自発的なレビュー
Clarins ロゴ

Clarins からの回答

We are very sorry to hear you have not received a reply to your emails. Please be assured that a member of the team will be in contact in the next 24 hours to resolve your query.

5つ星のうち1の評価

Faulty pump on double serum eye as so…

Faulty pump on double serum eye as so many others seem to have experienced.
Dispenses far too much product each time so nearly half the bottle has been wasted.
Customer service didn’t answer my complaint until I left a poor review on Trustpilot, then they emailed a patronising response.
So I am leaving another review -
DO NOT WASTE YOUR MONEY!
Try Medik8 or Clinique.

2025年1月3日
自発的なレビュー
Clarins ロゴ

Clarins からの回答

We are very sorry if you have not received a response to your query, regarding your faulty pump, as we are currently receiving a higher number of contacts. If you still require our assistance, can you please email HELP@CLARINS.CO.UK for the attention of the Team Leader.

5つ星のうち1の評価

Eau Dynamisante faulty atomizers every…

Eau Dynamisante faulty atomizers every time on last 4 or 5 bottles purchased. As below fill out contact us form its acknowledged but no more is done This has happened on all my recent purchases of Eau Dynamisante over last couple of years! The atomizers on all cease to work after a few uses so I am left unscrewing the atomizer every time I want to use the fragrance. It’s really not acceptable for over 30 years I have used this product, and I am really fed up with the poor-quality atomizers and lack of customer service!

2025年1月24日
自発的なレビュー
Clarins ロゴ

Clarins からの回答

We are very sorry to hear you have not received a reply to your emails. Please be assured that a member of the team will be in contact in the next 24 hours to resolve your query.

5つ星のうち1の評価

Eau Dynamisante faulty spray

Eau Dynamisante faulty spray. Bought a replacement due to faulty spray and the replacement has also stopped working. Hardly used. Awaiting response from Clarins customer service.

2025年1月21日
自発的なレビュー
Clarins ロゴ

Clarins からの回答

We can see we emailed you on the 21st asking for further information. However, this case did close. We will reopen this, but if you are able to provide further information so we can assist with your product.

5つ星のうち5の評価

Pleased with goods

Ordered many products online and they arrived in perfect condition 10 days after placing order. At first I was disappointed to find out that it can take up to 10 days to ship my order, but it wasn’t the end of the world. Just not as quick as other companies.
The app could do with a revamp as it’s a little slow with updates on shipping and adding points to loyalty card.
Overall I am pleased with transaction from start to finish.

2025年1月15日
自発的なレビュー
Clarins ロゴ

Clarins からの回答

Thank you so much for your review. We’re delighted to hear that you’re enjoying your products.
I am sorry to hear of the difficulties your experienced with our Clarins App. Please know your feedback is extremely valuable and will be shared with our digital team.

5つ星のうち1の評価

NO RESPONSE!! Faulty spray

I have used Clarins for most of my adult life. I have 2 bottles of Eau Dynamisante and the sprayer has just stopped working I cannot use the parfum. Went into boots where I purchased and the sales assistant told me there was a fault with the sprayers and there was nothing she could do (I had hardly used any of the spray), she gave me a contact for customer service. I have sent them 4 emails and I have not had a response. They still manage to send me emails advertising products. What a disgrace Clarins! High price items and this is the way you treat your loyal customers... Love the products but maybe it is time to change to another brand. VERY disappointing.

2024年12月19日
自発的なレビュー
Clarins ロゴ

Clarins からの回答

Thank you for your review! We are very sorry to hear of the issues you have experienced with your Eau Dynamisante. Our Team Leader would like to discuss this further with you; please can you email HELP@CLARINS.CO.UK for their attention.

5つ星のうち1の評価

I am having the same issue as others…

I am having the same issue as others too on perfume not spraying. Almost full bottle. Products are too expensive to let this go. Please just send me a new top.

2025年1月7日
自発的なレビュー
Clarins ロゴ

Clarins からの回答

Thank you for your review! We are very sorry to hear of the issues you have experienced with your Eau Dynamisante. Please can you email HELP@CLARINS.CO.UK for their attention.

Trustpilot エクスペリエンス

Trsutpilot のレビューは誰でも書くことができます。レビューを書いた人には自分の書いたレビューをいつでも編集したり削除したりする権限があり、それらのレビューはアカウントがアクティブである限り表示されます。

プラットフォーム保護のため、専門チームと高度なテクノロジーを駆使しています。偽レビューとの闘いについての詳細はこちらをご一読ください。

Trustpilot におけるレビュー プロセスの詳細についてはこちらをご覧ください。

よいレビューを書くための8つのヒントをご覧ください。

確認を行うことで、Trustpilot に投稿されるレビューが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実在の人物[LINK-END-PEOPLE] によって書かれたものであることの保証につながります。

レビューに対してインセンティブを提供したり、選択的にレビューを依頼したりすることは、TrustScore にバイアスを生む可能性があります。これは 当社のガイドラインに反します。

詳細情報