Banner for Great Balls Of Flour

Great Balls Of Flour レビュー 

511
•
TrustScore 5段階評価の3.5

3.6

レビューはレビュアーの個人的な意見であるため、特定の記載内容を検証することはありません。ただし、ビジネス上の取引が行われたことを確認できた場合、レビューに「確認済み」のラベルを付ける場合があります。詳細はこちら

プラットホームの健全性を維持するため、当社のプラットフォーム上のすべてのレビューは、確認済みか否かにかかわらず、年中無休で稼働する自動ソフトウェアによって審査されています。このテクノロジーは、本当の経験に基づいていないレビューなど、ガイドラインに違反するコンテンツを特定し、削除するよう設計されています。ただし、すべてを検知できるわけではありませんので、お気づきの点がございましたら、どうぞお知らせください。詳細はこちら

レビュアーのコメントを見てみましょう

5つ星のうち5の評価

I bought myself a lovely Gozney pizza oven and are such I thought I would treat myself to some dough balls. We had a 30th wedding anniversary where I cooked 20 pizzas from using the dough balls and... もっと見る

5つ星のうち2の評価

Ordered through a recommendation from a friend, I have been using woody sourdough balls, which are alot easier to use, stretch out beautifully and cook evenly. The sourdough balls I've received althou... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち5の評価

Following an abysmal service from DPD, and battling through their similarly difficult complaints system, customer service from GBOF was exemplary! Having contacted them to note that my delivery... もっと見る

5つ星のうち2の評価

The product is expensive but reasonably good. The delivered box was damaged on arrival and 6 bags of sough were split open on arrival. Great Balls Of Flour told me not to use them and not to complain... もっと見る

企業が回答しました


企業情報

  1. 食品提供業者
  2. ・
  3. 食品製造業者

当該企業による記述

Great Balls of Flour is revolutionizing the way you enjoy authentic, high-quality pizza at home. We believe everyone deserves to experience the joy of a perfect pizza, regardless of dietary restrictions or busy schedules. That's why we specialize in crafting and delivering exceptional Neapolitan, Sourdough, and Gluten-Free pizza dough balls and complementary, restaurant-grade toppings right to your door. Our Mission: Quality, Convenience, and Community Authentic Quality: Our commitment starts with the ingredients. We use premium flours and time-honoured fermentation techniques to create dough that yields a truly authentic pizza crust—whether you're looking for the classic chew of a Neapolitan, the depth of flavour from Sourdough, or a delicious, worry-free Gluten-Free base. Ultimate Convenience: Forget the mess and stress of mixing, kneading, and proofing. Our ready-to-use dough balls are perfectly portioned. We take the hard work out of the process, leaving you with the fun part: stretching, topping, and baking your masterpiece in minutes. Curated Toppings: We don't just stop at the dough. We source and supply a selection of the highest quality toppings—from rich Italian tomato sauces and DOP-certified cheeses to unique, artisanal meats and vegetables—ensuring your homemade pizza tastes as good as, if not better than, your favourite pizzeria. Dietary Inclusivity: We understand that many people have specific dietary needs. Our dedicated production process ensures that our Gluten-Free offering is delicious, safe, and meets the same high standard as our traditional doughs, so no one has to miss out on pizza night. We're proud to bring the authentic pizzeria experience into kitchens across the country. Join the Great Balls of Flour family and discover how easy it is to make extraordinary pizza at home!

We promise the Best Pizza Dough

当該企業による記述

Make great pizza at home
You can enjoy great pizza made at home, safe in the knowledge that what you're eating is free of Ultra-Processed Ingredients and has been carefully produced before it leaves our kitchen. We make making restaurant quality pizza easy. In fact, you'll be amazed at how quickly you can make it - often in far less time than a pizza delivery takes! Throw into that the costs and how much money you're saving, you'll be savouring every single mouthful.

Our Shipping Promise

Next day delivery

Next day delivery
We offer the fastest delivery in the business and when we dispatch your order it will be shipped on an overnight service, making sure it arrives as fresh as it possibly can.

連絡先

Promotion box for Great Balls Of Flour

Pizza Dough & Premium Ingredients.

Make great pizza at home. We provide everything you need to make it.

3.6

まあまあ

TrustScore 5段階評価の3.5

511件のレビュー

5つ星
4つ星
3つ星
2つ星
1つ星

顧客にレビューを依頼しています

この企業は、ポジティブかネガティブかを問わず、顧客にレビューを依頼しています。

ネガティブなレビューの 94%に回答しています

通常1週間以内に回答

この企業のTrustpilot 利用方法

レビューや評価の取得方法、スコアリング、モデレーションのプロセスについて確認する。

3.6

すべてのレビュー

(511)

過去12か月のレビュー数: 317件

レビューを書く
Trustpilot に参加している企業は、インセンティブを提供したり、レビューを非表示にするためにお金を払ったりすることは許可されていません。レビューはレビュアーの個人的な意見で、Trustpilot のものではありません。詳細はこちら

5つ星のうち2の評価

Do not use this company

I never review but I feel as thought it’s worth while.

I ordered 4 items for a specified delivery date in very good time.

I confirmed the delivery date via email which was confirmed.

I then emailed to reconfirm the delivery date would be successful the following day,

I got a reply to say the order hadn’t even been processed,

I then asked for a refund which was ignored.

The delivery date was then missed,
Which I emailed for an update to which they ignored until they finally shipped the order, they then said “as the order has been shipped we can no longer issue a refund.”

The order was finally delivered too late the next day.

They didn’t offer a refund or anything close to a partial refund, not even a refund for the extra I paid for a specific delivery date.

Awful service and equally as bad delivery service.

I repeat do not use this company.

2026年6月30日
自発的なレビュー
Great Balls Of Flour ロゴ

Great Balls Of Flour からの回答

Hi Adam,

We're really sorry to hear about your experience, and we want to extend our heartfelt apologies. This is definitely not the kind of service we aim to provide, and we completely understand how frustrating this situation must be for you, especially considering all the effort you put into securing your date.

Here’s a bit of insight into what happened: last month, we upgraded our systems for managing delivery dates. During this transition, a few orders encountered technical issues, leading to communication delays on our side. We’ve since made many improvements, giving our customers direct control over their delivery dates at checkout. This change should help prevent similar issues in the future.

We always strive to put our customers first, and we're constantly working on enhancing our operations and customer service so that the delivery experience matches the high quality of our products. We hope our recent reviews reflect the hard work we're putting in every day!

We’ll definitely take a closer look at the specific email gaps you pointed out, but in the meantime, we want to make things right. We’ve credited your account with the full value of your order for a future purchase. We truly hope that, despite the delay, you were able to make some delicious pizza with the ingredients!

Thank you for sharing your feedback with us; it really helps us improve.

Best regards

Team GBOF

5つ星のうち5の評価

Great products and great customer service

We've been using Great Balls of flour for a couple of years and their service has been brilliant. Great dough and great accessories, helping to make life a bit easier when you have a load of guests for pizza. In the unusual event that there's been a delivery issue or something, they are so quick to respond and sort out it out, it's like it never even happened.
They are a pleasure to deal with. Steph sorted out a recent issue when I received an email to say an order was on it's way and I hadn't placed an order. She was so thorough and it turned out that it was just a duplicate email. She put my mind at ease. Would recommend this company for great products and great customer service with real people.

2026年7月2日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

A mess of an order and ridiculous customer service.

Ordered dough balls and jars of pizza sauce, excited to try Great Balls of Flour for the first time. What arrived was a box that looked like it had been used as a football — crushed, torn, and sodden with pizza sauce and broken glass from one of the shattered jars.

The packaging of the glass jars is completely inadequate for transit and the courier clearly had no regard for the clearly marked FRAGILE labelling. Whoever spec'd that packaging must not be the brightest. I had to clean broken glass and pizza sauce off my kitchen floor.

What made it worse was the customer service experience. The initial response came from a bot — Emily — who couldn't actually resolve anything. When a real human eventually responded, whose responses were clearly also AI generated, the resolution I was left with was a £3.50 refund. That's the value of the item smashed, fine.

A smashed parcel doesn't lose you a customer. How you handle it does. Great Balls of Flour failed on both counts.
Would not recommend and will not be back.

Edit: you okay? Interesting response. Reply to negative feedback quick enough, with the help of chatgpt no doubt.

I'd also point out that I never said I threw away perfectly good food. That's an assumption you've made and used to undermine a legitimate complaint, which says a lot about how you treat customers.

As for handling it "by the book" — the book apparently doesn't include adequate individual protection for glass jars in transit, regardless of how highly regarded your cardboard box manufacturer is.

I stand by every word of this review. Bad service. Won't be back and wouldn't recommend.

2026年7月1日
自発的なレビュー
Great Balls Of Flour ロゴ

Great Balls Of Flour からの回答

Derar L Wall

We are sorry that your first experience with us was let down by transit damage, but we have to push back on your comments regarding our packaging and our team.

Our boxes are robustly tested and produced right here in the UK by a highly regarded cardboard manufacturer. The protective sleeves around our glass jars successfully protect 99% of shipments. No transit packaging can ever be 100% indestructible against a courier treating a parcel like a football and we, sadly, have no controlled over how parcels are handled by couriers - even though we have large FRAGILE wording printed on the box - as you pointed out - this can still be ignored.

Furthermore, your claim that the rest of the contents were ruined is incorrect. As our human agent advised you, the rest of your items were completely protected by a separate, sealed insulated liner inside the box and were perfectly safe to use. Throwing away perfectly good food because of an external courier blunder is a massive shame.

Regarding our customer service, we do not feel that we failed you. We offered you a choice: a full refund for the smashed sauce or a credit note with an additional amount thrown in as a gesture of goodwill. You chose the refund, which will have been processed immediately.

We are a small business doing things the right way, and while courier damage is frustrating, we handled the situation fairly, transparently, and by the book.

Best regards,

Team GBOF

5つ星のうち1の評価

Dismissive and arrogant. Lost a repeat customer

I really wanted to like this company. In fact, this was my second order.

My first order wasn’t right either….one of the two mozzarella packs I’d paid for was missing. To be fair, they gave me a £5 credit, which I used on this order.

Unfortunately, this order arrived fully defrosted with the cooling pack completely thawed during 35°C weather. My previous order had arrived completely frozen with multiple ice packs, so I know it’s possible to package these products differently.

I explained that, as these are perishable food products, I wasn’t comfortable consuming or refreezing them because I had no way of knowing how long they’d been outside a safe storage temperature.

What really disappointed me was James’ response. (The founder is also called James….is it the same person?) Rather than trying to resolve the issue, he told me food isn’t covered by the Consumer Rights Act, that a chargeback wouldn’t be successful, and even suggested I shouldn’t buy pizza dough from any company until the weather cools down because none would meet my expectations. I was also told that any replacement would arrive in exactly the same condition.

In the end I had to open a PayPal dispute, and PayPal refunded me.

I completely understand that couriers, weather and logistics can cause problems. That’s not why I’m leaving this review. I’m leaving it because when a genuine customer raised a genuine concern, the response was dismissive rather than helpful. A replacement, a refund or simply a more customer-focused approach would have kept my business. Instead, they’ve lost a repeat customer.

2026年6月25日
自発的なレビュー
Great Balls Of Flour ロゴ

Great Balls Of Flour からの回答

Hi Roland,

To clear up the facts, James, our founder, was the person responding to you, and his intention was to help you understand the product rather than be dismissive. We are a small, independent business, and it is very unfortunate that you have chosen to tarnish our reputation with a one-star review based on a mischaracterisation of that conversation.

Here is the reality of the situation:

Product Condition: Based on the exact dispatch and delivery times from our facility to your house, alongside the photos you provided, your dough was absolutely and completely usable. It is a live product, and arriving defrosted is entirely normal and safe.

The Replacement Logic: James explained that a replacement would arrive in the exact same condition because arriving defrosted is the correct condition for transit. Sending another box would have simply resulted in a further lose-lose situation, leaving you even more frustrated by receiving the exact same perfectly safe, usable product.

Food Waste: Suggesting that perfectly good, premium dough should be thrown in the bin is something we do not stand for and will not tolerate. We will always advocate for the quality of our product over unnecessary waste.

The Advice Given: James was merely stating the facts of how our dough behaves in transit. Rather than listening to or following the expert advice provided to help you get the best out of your order, you chose to quote position points to us that were simply untrue.

Order History: While you mention being a repeat customer, our records show you have placed one previous order back in April. While the weather was admittedly much cooler then, it does not mean the order you received this time was anything less than perfect.

The Refund: To be precise, you were not refunded by us or PayPal through a standard customer service route; you initiated a chargeback. We will be robustly challenging this chargeback with the provider based on the fact that a perfectly good, safe, and premium product was delivered to your door.

We always aim to support customers who want to make great pizza, but we will also protect our business and our team when advice is rejected in favour of false information.

Best regards,

Team GBOF

5つ星のうち2の評価

Very disappointing as a first time…

Very disappointing as a first time customer.
Courier badly delivered the box so some dough was burst. Customer service initially were great and I was told it would be replaced for the new date I needed (pizza party day!) but had to be sent to a supervisor to sort. Supervisor never sorted it (even though I had a ''despatch notification of replacement'') so I had to buy from Chefs for Foodies instead.
A refund was issued but won't be using them again sadly.

2026年5月29日
自発的なレビュー
Great Balls Of Flour ロゴ

Great Balls Of Flour からの回答

Dear Mrs Power

We are very sorry to hear that your first order was let down by the courier, and even more sorry that our supervisor loop failed to get your replacement sorted in time for your pizza party. That is absolutely not the standard we set for ourselves, and we are gutted that you had to go elsewhere to save your event.

When a replacement is triggered in our system, a dispatch notification is often generated automatically, but it is clear that a human error occurred during the manual supervisor sign-off, meaning the physical box never left our facility. We completely understand why you lost confidence and chose to use another supplier.

While we are glad a full refund was issued, we know it doesn't make up for the frustration of the oversight before your party. We appreciate your feedback, and we'll be reviewing how our internal escalations are handled to ensure a ball isn't dropped like this again.

Best regards,

Team GBOF

5つ星のうち1の評価

Avoid no communication about order

Avoid no communication about order. Cancelled in end after waiting a week. Got told that it hadn’t been fulfilled after emailing them after 5 working days, emailed again the following dayto be told that there seems to be an issue with my order. Why state 2-5 days delivery if not true. Had high hopes for them too!

2026年6月19日
自発的なレビュー
Great Balls Of Flour ロゴ

Great Balls Of Flour からの回答

Hi Martin

To clear up exactly what happened here: you were, unfortunately, able to choose the wrong shipping service at checkout which is meant for ambient products, not for perishable items. We take product quality incredibly seriously, which is why we would never ship fresh dough on a 2–5 day delivery service, as it would be ruined in transit.

Our system correctly caught the error to protect your order, and we dropped it into our manual review flow so our team could address it. Had our Standard delivery option been selected at checkout, your order would have been dispatched and delivered completely within the clear timeframes we state on our website.

We had to hold the order to ensure you didn't receive spoiled goods, and we are sorry that the manual correction loop took longer than you'd have liked before you chose to cancel. We would have loved for you to try the dough, but we won't compromise on shipping food safely.

Best regards,

Team GBOF

5つ星のうち1の評価

Easy to order but another company with awful customer service

First time buying ingredients for my pizza oven, and a friend recommended Great Balls of Flour.

I placed my order on 16 June, with next-day delivery advertised (allowing for the occasional minor delay). The order was dispatched on 17 June, so I expected it to arrive well before the weekend.

When nothing arrived, I contacted Great Balls of Flour by email on Friday evening, using the contact method suggested in the order confirmation. I received instant replies, but they appeared to be AI-generated and did not address the issue. After being told to wait until two clear working days had passed, I was eventually informed that the matter would be referred to a "supervising agent".

After hearing nothing further for several days, I tried calling customer support. Three attempts resulted in a recorded message stating that nobody was available to take my call. On my fourth attempt, I selected the sales option and someone answered immediately.

I was then told that DPD had damaged the parcel and it had been destroyed. What disappointed me most was that nobody had informed me of this. Had I not chased repeatedly by email and phone, I would have been left waiting indefinitely.

I was offered a replacement order, but by that point I had lost confidence in the service and requested a full refund instead.

Unfortunately, based on this experience, I will be using another supplier in future.

Update
The company have replied below.
To point out it wasn’t picked up first thing on Monday I called numerous times and eventually spoke to someone

2026年6月16日
自発的なレビュー
Great Balls Of Flour ロゴ

Great Balls Of Flour からの回答

Hi Laurence

We are incredibly sorry that your first experience with us turned out this way. DPD damaging and destroying a parcel in transit is always deeply frustrating, but you are completely right—the worst part is that you were left in the dark about it, and we missed the mark by not proactively getting in touch with you first.

To give you complete transparency on the communication gap over the weekend: we are a small team. While we really pride ourselves on customer service, we also pride ourselves on allowing our staff to enjoy their weekend as much as everyone else. Our helpdesk monitors for emergencies, but our team doesn't fully process complex delivery issues or manual supervisor reviews until Monday morning. We appreciate that the automated gatekeeper on Friday evening didn't give you the human reassurance you needed while you were trying to find your box.

Our sales lines are kept open for urgent order issues, which is why that call was picked up immediately on Monday, but we completely understand why you had lost confidence by that point and preferred a full refund over a replacement.

Your refund has been fully processed. We are gutted to have let down a recommendation, but we appreciate your feedback as we work on how our system handles courier exceptions like this in the future.

Best regards,

Team GBOF

5つ星のうち2の評価

Order 12 dough balls

Order 12 dough balls, pizza sauce, pepperoni, mozzarella balls and the dust. Box arrived after 5 days with dough bags exploded and over fermented (like stale booze smell) and no mozzarella. Had a replacement order and it didn't arrive for 6 days again over fermented smelling like booze and no mozzarella! Obviously can't post to N Ireland. Customer service was good and was given a refund for dough balls, but don't buy if your from N Ireland

2026年6月5日
自発的なレビュー
Great Balls Of Flour ロゴ

Great Balls Of Flour からの回答

Hey Kevin

While we understand your frustration with the delivery delays, stating that we "obviously can't post to Northern Ireland" is completely incorrect. We safely ship dozens of orders to Northern Ireland every week, and the vast majority arrive in perfect condition with no issues.

Every order we fulfil is sent out on a premium overnight delivery service. It is annoying for you when the courier misses that window, but it is equally frustrating for us. We don't ask the courier to delay parcels, and when they do, it costs us significantly—we lose out on the premium product and the specialised packaging, as we can only ever claim back the basic delivery cost from the courier.

The "stale booze smell" you described is simply what happens when a live, natural sourdough over-ferments in transit due to a courier delay; it is not ruined or toxic, just heavily proved. Regarding the mozzarella, this appears to have been a genuine mistake in our software that didn't push through the cheese. We have resolved this issue now and would like to apologise to you for this occuring.

Our customer service team acted quickly to support you and issue a full refund for the dough, but blaming our product for a localised courier delay is simply unfair.

Best regards,

Team GBOF

5つ星のうち1の評価

Shocking service

Shocking service. Avoid! Ordered 12 dough balls with sauce. Box came with sauce smashed and 1 dough ball instead of 12. Messed up my weekend as I have guests over. Will never use again. AVOID

2026年6月20日
自発的なレビュー
Great Balls Of Flour ロゴ

Great Balls Of Flour からの回答

Hey Craig

We are incredibly sorry that your box arrived with smashed sauce and a missing item. It is always deeply frustrating when a delivery goes wrong, especially when you have guests over and plans are messed up.

However, calling this "shocking service" is simply unfair. It is not as if we deliberately send out damaged goods or ask our couriers to handle packages poorly—sometimes, unfortunately, transit accidents just happen. When a courier mishandles a box, it is completely out of our hands until the customer lets us know.

For this exact reason, we explicitly state on our website that if you are planning a specific event or hosting guests, you should always order well in advance. Our dough can be perfectly stored, and ordering early ensures that if an unexpected courier mishap does occur, we have the time to send out a replacement before your guests arrive.

We would have been more than happy to sort out a replacement or a refund for the damage if given the opportunity.

Best regards,

Team GBOF

5つ星のうち1の評価

Ordered the sough dough balls

Ordered the sough dough balls, it took two days to arrive , all the balls we’re defroster and soggy, I immediately froze them again, when I came to use one I followed all instructions, defrost in the fridge overnight then leave out for about four hours, the result was a fairly flat pizza that was stodgy, on complaining al I received was a fairly insincere sarcastic reply , no offer off a refund as I had them for more than 48 hours, and was told they couldn’t do anything after that time, even though it was 48 hours to deliver.
Lesson learnt, I usually make my own which are loads better, but if you’re feeling lazy like we all do sometimes, Asda frozen dough is far superior.
Update:
I didn’t compare it to supermarket dough, I just mentioned if you’re feeling lazy and don’t want to make your own, supermarket dough works.
I make my own dough with no additives and use quality Italian flour.
You sound very bitter with the long rant you have replied with, get over it.

2026年6月15日
自発的なレビュー
Great Balls Of Flour ロゴ

Great Balls Of Flour からの回答

Hi Ferdinando

Hi,

While we appreciate you taking the time to leave feedback, we have to stand up for the reality of true, traditional sourdough. Comparing a premium, live sourdough to mass-produced supermarket dough is like comparing a finely aged steak to a fast-food burger—they are completely different beasts.

Supermarket dough is crammed full of artificial additives and heavy commercial yeast, which is exactly why you can rip it open and roll it out straight away (and why it can often leave you feeling bloated). Our dough is made of nothing but 100% natural sourdough yeast starter, flour, water, and salt. No additives, no shortcuts.

Sourdough is a live product, traditionally meant for experienced pizza makers or those willing to learn the craft. It requires an understanding of how natural yeast behaves. The final proofing time isn't a rigid "ready in 3 hours" formula; it varies naturally depending on the heat and humidity in your local environment.

With a bit of practice and patience, our dough yields the best-tasting, crisp crust you will ever eat. But it does require that patience. If you prefer the instant predictability of artificial additives, supermarket dough is always there, but if you want real, uncompromised quality, it takes a bit of time to master.

Regarding delivery. Our deliveries are made overnight. Whilst we aim to ship out as quickly as we can, sometimes that means that in between placing your order and receiving your delivery it can be 2 days which is still very very fast.

Best regards,

Team GBOF

5つ星のうち1の評価

Overheated in transit and exploded out of bags!

First time buying,-saw on internet how great these dough balls apparently taste, so ordered a batch of gluten free and normal ones.
They were delivered by Royal Mail this morning- opened the box and there was an insulated silver foil bubble wrap Jiffy bag which contained 2 melted cold gels and a bag of indescribable clear plastic bags of what I think used to resemble dough of some kind!
On closer examination, there were 4 bags had exploded out of their bags and spewed out all over the other bags of dough! And the stink……! Omg it was awful! I’m guessing that the dough has overheated and proved in the plastic bags cos it’s not been cold enough, and caused them to burst!
I buy lots of chilled products and have never had an issue like this before!
Obviously contacted GBOF and did get a reply pretty much immediately… saying that it was being escalated to a supervisor, but they probably wouldn’t be able to replace the damaged product!
Won’t be buying again, and wouldn’t recommend!!

2026年6月16日
自発的なレビュー
Great Balls Of Flour ロゴ

Great Balls Of Flour からの回答

Hi Iuan

Hi,

We are absolutely gutted to read this, and we are so sorry that this was your first experience with us.

We actually stopped using Royal Mail over a week ago precisely because of issues like this. Your parcel has clearly sat in their delivery network far longer than it ever should have done on their overnight service, which has caused the dough to overheat, over-proof, and burst. We completely understand why the results were awful, and it is completely unacceptable to us that your order arrived in that state.

Please rest assured that someone from our team will be getting back to you very shortly, and we will absolutely be offering you a full replacement batch, sent out via our new courier on a reliable overnight service.

We know you've said you won't be buying again, but we really hope you'll give this replacement a chance so you can actually taste the dough the way it's supposed to be enjoyed.

Best regards,

Team GBOF

5つ星のうち2の評価

Decent dough poor fulfilment. 3 out 5 items missing

I had mixed feelings about my first order.

The pizza kit itself was good and the dough produced some nice pizzas. However, the fulfilment side of the experience was disappointing and left me questioning whether I would order again and it seems i'm not the only one.

When my order arrived, the mozzarella was missing. After contacting customer service, I was offered either a refund or a small amount of store credit, but was told they were unable to send a replacement mozzarella as it was a perishable item. I found this confusing given that the company main business model is to ship perishable items.

So i had to now freeze the whole batch of dough as I was unable to purchase mozzarella straight away.
But after eventually purchasing my own mozzarella and coming to use the kit, I discovered that two additional items were also missing: the Flour & Semolina Pizza Preparation Dust and the Pizza Peel Dust. This meant that three separate components had been omitted from the same order despite the company stating that orders go through a two-stage checking process.

Customer service did refund the mozzarella and later sent out the missing dusts once I reported them. The issue was ultimately resolved.

That said, the process took multiple emails, additional delays and a fair amount of effort on my part to obtain everything that should have been included in the first place. The product itself was good, but the packing and quality control let the experience down.

Based on the food alone I would have rated it higher, but based on the overall experience I can only give 2 stars. I wouldn't say they went above and beyond to help rectify any issues.

I suspect they are growing to quickly and are struggling to cope with demand. I won't be rushing back just yet and will be trying some competitors first.

2026年6月2日
自発的なレビュー
Great Balls Of Flour ロゴ

Great Balls Of Flour からの回答

Hi Ben

Hi,

We are incredibly sorry about this. We completely agree that missing three items from a single order is totally unacceptable, and we understand your frustration with the extra effort it took to get this sorted.

To be completely transparent, you hit us during a bit of a perfect storm. We have recently been transitioning to a new fulfilment service, which unfortunately coincided with a sudden surge in demand and a wave of staff sickness. While that explains how things went wrong behind the scenes, we know it doesn't excuse it. You should have received everything perfectly the first time around.

Our team has now dispatched the replacements for the missing dusts and refunded the mozzarella, and we genuinely hope they arrive safely and that the rest of your order is great.

We appreciate your honest feedback about our growth and fulfilment—it's exactly what we are working hard to tighten up right now. Thank you for your patience with us, and we hope the quality of the pizzas means we might see you back again once we've smoothed out these growing pains.

Best regards,

Team GBOF

5つ星のうち1の評価

Rude Customer service Awful!

I placed an Order of 5 items!
4 items arrived in good time.
However the order was short of the Pizza Peel dust and a leaflet or any instruction how to store and handle Dough.
Contacted GBOF by email to which I got a reply advising it had been forwarded on to a supervisor as this should not have happend with double checking method. To put this in context this is a £4.50 tube of Flour and I felt like GBOF was implying I did recieve.
I phoned GBOF and the owner answered the phone he was extremely rude and un helpful.
I will not be placing any further orders

2026年6月15日
自発的なレビュー
Great Balls Of Flour ロゴ

Great Balls Of Flour からの回答

Hello Paul

We appreciate you taking the time to share your feedback, and we are glad the main part of your order arrived in good time.

We are incredibly sorry for any misunderstanding regarding our email response. We completely appreciate that items sometimes do not get packed; it is a human packing line, and human error can happen occasionally. We would never imply that you received something you didn't. The reason we ask customers to double-check is simply because smaller items like the dust tube are sometimes wrapped up inside the protective packing paper to keep them safe.

We always want to make things right when we miss something, which is why we have already dispatched a full replacement to you and processed a refund for the pizza peel dust.

Regarding your phone call, while we aim to handle every situation professionally, you have omitted that you were aggressive and sarcastic, and that you swore at our team over the phone. We are a small business run by real people, and aggression and rudeness towards our staff will not be tolerated under any circumstances.

We hope that now the replacement is on its way and the refund is settled, the matter is concluded.

Best regards,

Team GBOF

5つ星のうち1の評価

Avoid, very poor logistics

Where to start. I have placed 2 orders with GBOF. First order we had shipping damage where the flour burst open, GBOF did resolve and provide a £10 credit to my account.
Second order was shipped too early despite me paying an extra £5 for a nominated delivery day later in the week.
This is where it all went wrong, they said they would refund me the second order, however the package was already in transit, ironically that parcel was rejected by DPD as the tomato sauce bottle was smashed in transit, packaging issues again.
GBOF offered to refund my transaction, however they refunded the first order for some reason and are now ignoring my emails relating to why they refunded the incorrect order!
The second order was for more money so it looks like I will contact my bank and raise a dispute against GBOF.
I would avoid at all costs and order from other pizza dough suppliers.

2026年6月10日
自発的なレビュー
Great Balls Of Flour ロゴ

Great Balls Of Flour からの回答

Hi Stephen

We never, ever send out orders with the intention that they will arrive damaged. While we expect our couriers to treat packages with the respect they deserve, we don't own the courier company and, frustratingly, we cannot control how they handle things in transit once they leave us.

We are a small, independent company trying our absolute best to provide an honest service. Telling people to "avoid us at all costs" over courier damage and an administrative mistake is incredibly damaging, and it's the kind of thing that drives independent businesses like ours under. There are real humans at the other end of these emails working hard to fix things, and a little patience goes a long way.

That being said, we clearly made a mistake in processing the wrong refund amount, and we are not ignoring you. Our team works through emails in order of receipt, but we want to get this squared away for you immediately.

Please contact our support team directly with your order details so we can fast-track this, correct the refund difference, and make sure your account is completely settled.

Best regards,

Team GBOF

5つ星のうち1の評価

DO NOT USE THIS COMPANY

Order was missing dough balls, sauce and garlic dip.🤦‍♂️

Absolute clown of a company as all the other 1 star reviews suggest.

DON’T ORDER FROM THIS COMPANY PEOPLE.

Reply to the companies reply.
There were three items missing from the delivery ( dough+sauce+garlic dip), one item- fair enough, but three!

Initial email contact with your customer service person also REALLY didn’t help as I was told that you could NOT send the missing items out but could give me a credit note🤷‍♂️ 🤦‍♂️, however after leaving this review it became evident that the ‘person’ I’d being talking to via email was Infact an ai robot that had given me wrong information🤦‍♂️, a real human eventually stepped in and sent the items out the next day (which I appreciate), The items have literally just been delivered and unfortunately the pre stretched dough has mold on it even before I’ve opened the clear, sealed package (I have photos).

So all in all a, really not a good service. Your adverts looked absolutely great, and I was really looking forward to using your products, however the reality was very disappointing.

So you lose a customer and I lose the pizzas I was looking forward to.🤷‍♂️

2026年6月10日
自発的なレビュー
Great Balls Of Flour ロゴ

Great Balls Of Flour からの回答

Hi Mark

We are sorry to hear that your order was missing items. Having components left out of a box is completely unacceptable, and we understand why that’s frustrating.

However, we are a small team of real humans trying our best to provide an honest service. Mistakes do happen, but calling us a "clown of a company" is completely uncalled for.

If you contact our support team directly with your order number, we will gladly look into what went wrong and get this resolved for you.

We understand our order was successfully processed and dispatched to you.

Best regards,

Team GBOF

5つ星のうち1の評価

I ordered Neapolitan and Gluten Free…

I ordered Neapolitan and Gluten Free dough balls. Order arrived and it contained sourdough and Neapolitan - NO GF balls. Tried contacting them but was told that I had ordered the wrong balls. Which I know I didn't. Also - as other have said - the packaging was split on some of them and had leaked over the others.

2026年6月2日
自発的なレビュー
Great Balls Of Flour ロゴ

Great Balls Of Flour からの回答

Hi Catrin

We have thoroughly checked our system regarding your order, and we can confirm that you did not order Gluten-Free dough balls. We can only dispatch what is on the digital invoice, which is why our team advised that the order placed was for our Sourdough and Neapolitan range.

However, we are incredibly sorry to hear that some of the packaging split in transit and caused a mess inside your box. We never want our dough arriving in that state, and we want to make it right for you.

Please contact our support team directly with your order details. We will gladly get the split items sorted out for you and ensure this is resolved.

Best regards,

Team GBOF

5つ星のうち2の評価

Great product, let down by packaging.

The product is great and the pizzas are fantastic.
However the plastic bags they were delivered in were split, wasting some bals and the box had been destroyed on delivery. So I had to bin nearly 50% of my order. Very sad and wasteful.

2026年5月6日
Great Balls Of Flour ロゴ

Great Balls Of Flour からの回答

Hi Larry

We are really glad to hear you love the product and that the pizzas are fantastic, but we are absolutely gutted to read the rest of your review. Seeing nearly 50% of your order go to waste because of a destroyed box and split bags is heartbreaking, and it's definitely not the experience we want for our customers.

Please could you get in touch with our support team directly? If you can drop us an email with your order details, we will get on it straight away and make sure this is fully resolved for you.

Thank you for letting us know, and we look forward to sorting this out for you.

Best regards,

Team GBOF

5つ星のうち1の評価

Disgusting attitude.

Very, very poor service!
Paid to nominate my day of delivery. Items didn’t arrive, fresh dough, meat & cheese. Asked for a refund as DPD said they would be bringing it the next day after being out of refrigeration for 24hrs + ! Great balks said no, they don’t have to refund on perishable products. Absolute awful attitude & really my own made bases taste far better, only buy these for convenience.
Try East pizzas, far better! And better customer experience altogether!

2026年6月2日
自発的なレビュー
Great Balls Of Flour ロゴ

Great Balls Of Flour からの回答

Dear Phil

Hi,

We are sorry to hear that your experience didn’t meet expectations and that the timing of your delivery caused so much frustration.

To clarify the timeline, while we unfortunately missed your requested delivery date, your order was not left sitting in a warehouse for days. It was dispatched on an overnight service for delivery the very next day. Because it has only been in transit for less than 24 hours rather than multiple days, the fresh dough, meat, and cheese are perfectly safe and suitable to be used.

We understand you reached out to request a refund after receiving our dispatch notices, but at that point, the parcel was already live within the DPD network. Once a fresh shipment is in the courier's system, we are unable to recall or cancel it mid-transit.

We take transit times for our perishable goods incredibly seriously to ensure everything arrives in top condition, and we are confident your items are ready for the oven. We appreciate your feedback regarding the communication and will use it to improve how we manage nominated delivery dates going forward.

What is a shame is we can see you placed 4 orders with us, so we can't be doing that badly to have earned that sort of loyalty.

A copy of your tracking status as of now:

02 Jun 2026 15:37 DPD We have your parcel and it's on its way to you
02 Jun 2026 07:46 We've received your order details, and we're expecting your parcel shortly

Kind regards,

Team GBOF

Trustpilot エクスペリエンス

Trsutpilot のレビューは誰でも書くことができます。レビューを書いた人には自分の書いたレビューをいつでも編集したり削除したりする権限があり、それらのレビューはアカウントがアクティブである限り表示されます。

プラットフォーム保護のため、専門チームと高度なテクノロジーを駆使しています。偽レビューとの闘いについての詳細はこちらをご一読ください。

Trustpilot におけるレビュー プロセスの詳細についてはこちらをご覧ください。

よいレビューを書くための8つのヒントをご覧ください。

確認を行うことで、Trustpilot に投稿されるレビューが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実在の人物[LINK-END-PEOPLE] によって書かれたものであることの保証につながります。

レビューに対してインセンティブを提供したり、選択的にレビューを依頼したりすることは、TrustScore にバイアスを生む可能性があります。これは 当社のガイドラインに反します。

詳細情報