Local Services Drainage レビュー 

222
•
TrustScore 5段階評価の4

4.1

レビューはレビュアーの個人的な意見であるため、特定の記載内容を検証することはありません。ただし、ビジネス上の取引が行われたことを確認できた場合、レビューに「確認済み」のラベルを付ける場合があります。詳細はこちら

プラットホームの健全性を維持するため、当社のプラットフォーム上のすべてのレビューは、確認済みか否かにかかわらず、年中無休で稼働する自動ソフトウェアによって審査されています。このテクノロジーは、本当の経験に基づいていないレビューなど、ガイドラインに違反するコンテンツを特定し、削除するよう設計されています。ただし、すべてを検知できるわけではありませんので、お気づきの点がございましたら、どうぞお知らせください。詳細はこちら

レビュアーのコメントを見てみましょう

5つ星のうち5の評価

Quick response from this drainage company. Team was sent out the next morning to assess/diagnose the drainage issue. Following morning another team came to resolve the drain blockage. Work was carri... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち5の評価

James ended up coming early which was great as he called to say he on way …. He was so nice polite efficient and obviously knew what he was doing … in the process he ended up clearing a blockage furth... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち5の評価

The representative was very professional and knew exactly how to resolve the block in the drain. Explained what and why the blockage was happening and what the long term solution was to fix it. Very... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち1の評価

Kitchen sink was blocked, called Local Services Drainage Corby Area, 2 engineers came out wanted £149.00 just to put the camera up drain see what was problem, reluctantly flushed out drain couldn’... もっと見る

企業が回答しました

企業情報

  1. 排水サービス
  2. ・
  3. 配管工

当該企業による記述

Local Services Drainage is a professional UK drainage company specialising in domestic and commercial drainage solutions, including blocked drains, CCTV surveys, drain repairs, relining, and emergency call-outs. We are committed to providing a clear, honest, and transparent service from first contact through to completion. Every job is assessed carefully, customers are informed of findings and options, and all costs are explained before work proceeds. Where issues cannot be resolved or works cannot go ahead, we aim to act fairly and responsibly. Drainage problems are often urgent and stressful, which is why we focus on prompt attendance, professional conduct, and clear communication, even in complex or time-critical situations. Our engineers use specialist equipment and proven methods to deliver long-term solutions, not short-term fixes. Customer feedback is taken seriously and used to improve our service. We welcome reviews-positive or negative—as part of our commitment to accountability, continuous improvement, and maintaining high standards of customer care. We operate as a regional drainage service provider. Engineers attend from available locations and are dispatched based on availability and urgency.


連絡先

4.1

ほぼ満足

TrustScore 5段階評価の4

222件のレビュー

5つ星
4つ星
3つ星
2つ星
1つ星

最近のレビュー依頼の記録はありません

この企業は最近、顧客にレビューを依頼していないため、レビューが全体の意見を反映していない可能性があります。

ネガティブなレビューの 100%に回答しています

通常1週間以内に回答

この企業のTrustpilot 利用方法

レビューや評価の取得方法、スコアリング、モデレーションのプロセスについて確認する。

4.1

すべてのレビュー

(222)

過去12か月のレビュー数: 110件

レビューを書く
Trustpilot に参加している企業は、インセンティブを提供したり、レビューを非表示にするためにお金を払ったりすることは許可されていません。レビューはレビュアーの個人的な意見で、Trustpilot のものではありません。詳細はこちら

5つ星のうち5の評価

Connor and Daniel

Connor and Daniel arrived and started by putting camera down my drains . When they showed me the state of my sewage pipes we agreed that work was needed. After they had all the equipment needed they started work by lining the sewer pipes and did not stop until late into the evening. The next day a new access port was put into my garage floor and finished very neatly. They worked very hard and I cannot praise them enough.Thank you team.😊

2026年1月27日
自発的なレビュー
Local Services Drainage ロゴ

Local Services Drainage からの回答

Thank you for your kind feedback!This will be passed on to the team.

5つ星のうち1の評価

Charged £7xx but cannot fix the problem

Booking at 4-6pm on Sunday, but came at 8ish.
Finally £7xx, but cannot fix the problem.
Two days later, another Drainage Company just charged £144, and CLEAR the block drain.

2026年1月4日
自発的なレビュー
Local Services Drainage ロゴ

Local Services Drainage からの回答

Thank you for your feedback. We’re sorry to hear that you were unhappy with your experience.

Your visit was booked as an emergency call-out on a Sunday evening, which is charged at a higher rate due to out-of-hours availability. The delay in arrival was caused by earlier emergency jobs overrunning, but we appreciate that waiting longer than expected is frustrating and we apologise for this.

In some cases, severe or recurring blockages cannot be fully resolved during an initial emergency visit and may require further work or follow-up solutions. Drainage issues can vary significantly depending on the underlying cause, which can sometimes differ from what another contractor later encounters.

That said, we understand your disappointment, particularly given the cost involved, and we take feedback like this seriously. If you would like us to review the job details or discuss the outcome further, please contact our office and we will be happy to look into it.

— Local Services Drainage

5つ星のうち2の評価

Very disappointed with this company

Very disappointed with this company. They first spent a vast amount of time getting the booking confirmed, which in the end cam down to them not having received an advance payment - completely our fault for not making the payment, but they could have told us much sooner that they couldn't locate a payment as oppose to causing the delay.

They finally went to site and carried out their 'investigation'. Their 'report' consisted of several pages of adverts with one page with a quote on it - no actual reporting of the condition of the drains or location of manholes/junctions etc.

When I queried how they considered this to be a 'report' they did acknowledge that it fell short and offered to refund us in full, so that we could go elsewhere. We provided bank details and never received the refund. They now appear to have blocked our emails as we receive error messages when we write to them.

All in all, we would not recommend using this firm.

2025年11月11日
自発的なレビュー
Local Services Drainage ロゴ

Local Services Drainage からの回答

We’re very sorry to read this and understand why you’ve been left disappointed. Thank you for raising these concerns.

You are absolutely right that the initial delay was caused by the advance payment not having been received, but we accept that this should have been communicated to you much sooner and more clearly. We apologise for the frustration this caused.

Regarding the report, we did acknowledge at the time that it fell short of what you reasonably expected, and we offered a full refund so you could proceed elsewhere. We sincerely apologise that this refund was not completed as promptly as it should have been. That is not acceptable, and we understand how this has impacted your confidence in us.

We would like to be very clear that we have not intentionally blocked your emails. If you have received delivery errors, this may be due to a technical issue, but we appreciate that from your perspective it feels like a lack of response, and we’re sorry for that.

We would welcome the opportunity to resolve the outstanding refund immediately. Please contact us via an alternative email address or phone number, or if you prefer, respond here and we will reach out directly to ensure this is closed properly.

Thank you again for your feedback. While we regret your experience, we do take it seriously and use it to improve our processes and communication.

— Local Services Drainage

5つ星のうち1の評価

Wouldn’t recommend

Booking was smooth. Cancelled first appointment and then was several hours late for the next. Offered 10% discount for the tardiness but they offer 10% off anyway.
Despite being advised that a ‘quote’ would be given prior to work, I was called when the job was done. By right I should just have said no and not paid. There was no agreement in place for this work to be done. That is poor practice and pressurises customers to ‘pay up’.
Charge by the half hour, which is incentive to work slowly. No attempt to clear the drain without ‘the machine’ so extra £70 + vat. Expected to pay @£80.00 ended up being stung for over £200.00.
This was a blocked kitchen waste pipe, no complications for a professional.
Will not recommend to others!

BTW. The hi@ email doesn’t work, meaning that none of my concerns could be aired.

2026年1月27日
自発的なレビュー
Local Services Drainage ロゴ

Local Services Drainage からの回答

Thank you for your feedback.

We’re pleased to hear the booking process was smooth, though we do apologise for the delay on the rescheduled appointment. The goodwill discount offered was specifically for the lateness and is not the same as any general promotion, which may have caused some confusion.

For clarity, our pricing structure is fully explained on recorded calls **before** any visit takes place and is **again clearly set out and signed for on arrival**, prior to any work starting. We do not operate hidden charges. All equipment use, including specialist machinery where required, is discussed and authorised before proceeding.

We charge by time because drainage issues can vary significantly in complexity; however, our engineers are trained to work efficiently and resolve issues as quickly and effectively as possible. In some cases, manual methods are not suitable or effective, and mechanical equipment is necessary to properly clear the blockage and avoid repeat issues.

We’re sorry you feel the service did not meet your expectations, but we stand by the transparency of our pricing and the work carried out on this job.

— Local Services Drainage

5つ星のうち5の評価

Cheerful lads

Although unable to resolve issue immediately the guys informed me exactly what the problem was and what was needed to resolve,
Also a good cheerful couple of guys

2026年1月21日
自発的なレビュー
Local Services Drainage ロゴ

Local Services Drainage からの回答

Thank you for your kind feedback!This will be passed on to the team.

5つ星のうち5の評価

Blocked toilet waste pipe

Keith and Jack arrived the next morning after a call to the company the night before regardinga blocked toilet. Both very professional and got the job done promptly. Will recommend this company in the future. Thank you.

2026年1月21日
自発的なレビュー
Local Services Drainage ロゴ

Local Services Drainage からの回答

Thank you for your kind feedback!This will be passed on to the team.

5つ星のうち3の評価

Speedy response, good workers but more transparency needed in cost

I would love to be able to give more stars because the men who carried out the major works were good.
However, the company's methods of pricing and arrangements for necessary subsequent visits are somewhat questionable. Although expensive, they nevertheless provided a speedy response for our blocked drain. Joel was very pleasant and polite, hoovered out the drain, diagnosed a potential issue but investigation with a camera (which seemed necessary) was an additional cost, which we agreed to as, without this, it would seem impossible to clarify any potential issue. We saw the footage which was blurry to us but he recognised a broken pipe.

The work which he recommended could be carried out the following day or, in our case, the following day as the next day was not possible for us. If we wanted this attended to then, we had to make an instant decision. We would not have to pay for Joel's visit (£315 approx) if we immediately paid a fifty per cent deposit of £1200. The predicted cost was vague in detail and eventually incurred an extra £900 which we clearly had to agree to as it was in the middle of the repairs.
We also had to pay the remaining 'half' immediately on completion (!) Total bill was almost £4000. We received a job completion report on 20 January detailing the works but have had no itemised bill for those works, nor any guarantee.

However, we were very happy with Boyd and Charlie who arrived to follow up the issue - good communication re arrival times, polite, respectful and clearly committed to doing a proper job which grew into a bigger challenge as they uncovered the situation beneath but they kept us informed and worked tirelessly for hours in difficult conditions to resolve the issue.
Work carried out on 5,7&8 January but unable to put all dates in box.

2026年1月5日
自発的なレビュー
Local Services Drainage ロゴ

Local Services Drainage からの回答

Thank you for taking the time to leave such a detailed review. We genuinely appreciate your kind comments about our engineers, particularly Joel, Boyd and Charlie – we’re pleased to hear their professionalism, communication and hard work made a positive impression during what was clearly a challenging and stressful situation.

We’re sorry to hear that aspects of our pricing and communication around costs did not meet your expectations. Major drainage repairs can unfortunately uncover further underlying issues once works are underway, and where this happens we always seek approval before proceeding with any additional work. That said, we understand how difficult it can feel to make decisions in the moment, and we take your feedback on transparency and clarity very seriously.

Regarding pricing, CCTV surveys and repair works are charged separately as they involve different equipment, expertise and time on site. Deposits are requested on larger jobs to secure labour, materials and scheduling, with the balance due on completion, which is standard practice for this type of work. However, we acknowledge that clearer breakdowns and documentation would have been helpful in your case.

We apologise for the delay in providing an itemised invoice and guarantee documentation – this is not the level of service we aim to provide. If you have not already received these, we would encourage you to contact our office directly so we can resolve this promptly and ensure everything is fully in order.

Thank you again for your honest feedback. It helps us improve our service, and we’re grateful you recognised the dedication and effort of our team on site.

— Local Services Drainage

5つ星のうち5の評価

Great and prompt service

Great and prompt service . Special thanks to Charlie.
Has done a excellent job good finish

2026年1月20日
自発的なレビュー
Local Services Drainage ロゴ

Local Services Drainage からの回答

Thank you for your kind feedback!This will be passed on to the team.

5つ星のうち5の評価

Efficient, friendly service

Submitted a job on checkatrade, got a phone call within minutes, sorted out a time for the same afternoon. No call out fee, job done within 10 mins of arrival. Great service.

2026年1月19日
自発的なレビュー
Local Services Drainage ロゴ

Local Services Drainage からの回答

Thank you for your kind feedback!This will be passed on to the team.

5つ星のうち5の評価

Team Mark and the team are absolutely…

Team Mark and the team are absolutely amazing. I’m not very well with long Covid my drains are blocked up and they’re coming out to do it tomorrow tomorrow and I’ll can pay him next week. What an absolute legend of teams and it lovely to meet real human beings that are willing to try and help people First class absolutely been recommended them to everyone and it’s a pleasure to do business with them

2026年1月15日
自発的なレビュー
Local Services Drainage ロゴ

Local Services Drainage からの回答

Thank you for your kind feedback!This will be passed on to the team.

5つ星のうち1の評価

Initially great but terrible company - avoid

Initially great, it turned out they had caused wider damage to our drains (cracked the adjacent pipes) in the process. When we requested that they come and repair, they started blaming us, the house, and anything they could to get out of it. The guys who came were terrific (one messaged me to say they've left the company since). The company is terrible. Avoid and go for a proper company.

2026年1月7日
自発的なレビュー
Local Services Drainage ロゴ

Local Services Drainage からの回答

Thank you for your feedback. We’re pleased to hear you found our engineers on site to be professional and helpful.

However, we must respectfully clarify that we would not have damaged or cracked adjacent drainage pipes during the works carried out. Our methods and equipment are designed to avoid structural damage, and no damage was identified or reported at the time of completion. Where drains are already compromised, existing cracks or defects can unfortunately become apparent after clearance or inspection, but this does not mean they were caused by the works themselves.

When concerns were raised, we did review the information provided and explained our findings based on the condition of the drainage system and the property. This was not an attempt to “blame” but to give a factual assessment of likely causes.

We’re sorry that your overall experience left you feeling dissatisfied, but we do not accept that our company caused additional damage. We do, however, appreciate your comments about our engineers and wish you the best moving forward.

— Local Services Drainage

5つ星のうち5の評価

Slow draining toilet

Joel quickly found the problem was due to a blocked communal sewer which he was able to clear immediately. Problem solved!
I was impressed with how quickly Joel was able to identify the cause.
I would certainly use this company again if needed.

2026年1月14日
自発的なレビュー
Local Services Drainage ロゴ

Local Services Drainage からの回答

Thank you for your kind feedback!This will be passed on to the team.

5つ星のうち5の評価

Professional and Trustworthy

Keith and his colleague communicated and arrived on time. Worked diligently and rectified the drainage problem.

Furthermore identified the cause of the problem and have arranged for another appointment to resolve our ongoing problem.

2026年1月14日
自発的なレビュー
Local Services Drainage ロゴ

Local Services Drainage からの回答

Thank you for your kind feedback!This will be passed on to the team.

5つ星のうち5の評価

Gert and Quassi came out to fix out…

Gert and Quassi came out to fix out drains nice cheeky pair of lads lots of banter and managed to sort it very quick would definitely recommend this company !

2026年1月12日
自発的なレビュー
Local Services Drainage ロゴ

Local Services Drainage からの回答

Thank you for your kind feedback!This will be passed on to the team.

5つ星のうち5の評価

Excellent work

Prompt professional service very friendly workman Charlie gave regular updates excellent job

2026年1月13日
自発的なレビュー
Local Services Drainage ロゴ

Local Services Drainage からの回答

Thank you for your kind feedback!this will be passed on to the team.

5つ星のうち5の評価

Joel was the operator.

Joel was the operator.
He was extremely polite, pleasant to deal with and very honest with charging. Would certainly use again and recommend.

2026年1月12日
自発的なレビュー
Local Services Drainage ロゴ

Local Services Drainage からの回答

Thank you for your kind feedback we will pass this on to the team!

5つ星のうち5の評価

Polite and considerate

James was very polite, knowledgeable considerate and patient. He arrived on time (after phoning to say he was on the way) with all relevant equipment. A pleasure to have in the house.

2026年1月12日
自発的なレビュー
Local Services Drainage ロゴ

Local Services Drainage からの回答

Thank you for your kind feedback we will pass this on to the team!

5つ星のうち5の評価

We had James over today and he couldn’t…

We had James over today and he couldn’t have been more helpful and considerate. Will definitely be using these guys in future.

2026年1月12日
自発的なレビュー
Local Services Drainage ロゴ

Local Services Drainage からの回答

Thank you for your kind feedback we will pass this on to the team!

Trustpilot エクスペリエンス

Trsutpilot のレビューは誰でも書くことができます。レビューを書いた人には自分の書いたレビューをいつでも編集したり削除したりする権限があり、それらのレビューはアカウントがアクティブである限り表示されます。

プラットフォーム保護のため、専門チームと高度なテクノロジーを駆使しています。偽レビューとの闘いについての詳細はこちらをご一読ください。

Trustpilot におけるレビュー プロセスの詳細についてはこちらをご覧ください。

よいレビューを書くための8つのヒントをご覧ください。

確認を行うことで、Trustpilot に投稿されるレビューが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実在の人物[LINK-END-PEOPLE] によって書かれたものであることの保証につながります。

レビューに対してインセンティブを提供したり、選択的にレビューを依頼したりすることは、TrustScore にバイアスを生む可能性があります。これは 当社のガイドラインに反します。

詳細情報