T00aleta | Shower Toilets UK レビュー 

74
•
TrustScore 5段階評価の4

3.8

レビューはレビュアーの個人的な意見であるため、特定の記載内容を検証することはありません。ただし、ビジネス上の取引が行われたことを確認できた場合、レビューに「確認済み」のラベルを付ける場合があります。詳細はこちら

プラットホームの健全性を維持するため、当社のプラットフォーム上のすべてのレビューは、確認済みか否かにかかわらず、年中無休で稼働する自動ソフトウェアによって審査されています。このテクノロジーは、本当の経験に基づいていないレビューなど、ガイドラインに違反するコンテンツを特定し、削除するよう設計されています。ただし、すべてを検知できるわけではありませんので、お気づきの点がございましたら、どうぞお知らせください。詳細はこちら

レビュアーのコメントを見てみましょう

5つ星のうち5の評価

We bought a Villeroy & Boch ViClean toilet about a year ago, but unfortunately, it broke down recently. Trying to get any kind of help or service directly from Villeroy & Boch was a total nightmare,... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち5の評価

T00aleta has been one of our favorite companies to work with through our renovation. The customer service is prompt, thorough and very accommodating. Both TOTO toilets and all the parts were sent imme... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち5の評価

I came on Trustpilot to give a review & was really surprised to see, what I regard as quite a low star rating of 3.5. I have honestly found them to be nothing but professional. I ordered a concealed... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち1の評価

My experience similar (negative) to other recent reviewers. Efficient and easy order process. Goods did not arrive (spare parts for Toto toilet maintenance). Now automated emails thanking me for "re... もっと見る

企業情報

  1. バスルーム用品店

当該企業による記述

Tooaleta is the UK & Europe’s leading specialist in premium shower toilets and smart bidet technology. We curate only the world’s finest brands, refusing to compromise on quality or engineering. With years of dedicated industry experience, we are much more than just a retailer. Our expert team provides tailored pre-purchase consultations and comprehensive, ongoing technical support. From flagship TOTO Washlets to complete smart bathroom solutions, we guarantee our discerning clients the absolute highest standard of hygiene, comfort, and after-sales care.


連絡先

3.8

ほぼ満足

TrustScore 5段階評価の4

74件のレビュー

5つ星
4つ星
3つ星
2つ星
1つ星

最近のレビュー依頼の記録はありません

この企業は最近、顧客にレビューを依頼していないため、レビューが全体の意見を反映していない可能性があります。

ネガティブなレビューの 75%に回答しています

通常1カ月以上経ってから回答

この企業のTrustpilot 利用方法

レビューや評価の取得方法、スコアリング、モデレーションのプロセスについて確認する。

3.8

すべてのレビュー

(74)

過去12か月のレビュー数: 12件

レビューを書く
Trustpilot に参加している企業は、インセンティブを提供したり、レビューを非表示にするためにお金を払ったりすることは許可されていません。レビューはレビュアーの個人的な意見で、Trustpilot のものではありません。詳細はこちら

5つ星のうち5の評価

This is the 2nd one I've bought

This is the 2nd one I've bought. Too much competion for the 1st, which is still working perfectly after 3 years.

2026年7月25日
自発的なレビュー
T00aleta | Shower Toilets UK ロゴ

T00aleta | Shower Toilets UK からの回答

Thank you, Ray! A second bidet seat sounds like a good solution to the competition at home.

We’re delighted your first is still working perfectly after three years. It means a great deal that you chose Tooaleta again!

Best wishes,
Thomas, Team Tooaleta

5つ星のうち5の評価

I came on Trustpilot to give a review &…

I came on Trustpilot to give a review & was really surprised to see, what I regard as quite a low star rating of 3.5. I have honestly found them to be nothing but professional. I ordered a concealed toilet system, which arrived but was sadly damaged. I immediately emailed them photos and they got straight back to me saying it was damaged beyond repair & they would send out a replacement. I have had to wait a few extra days as it was no longer in stock but they did inform me of this so there was no problem. I have just received it. I would definitely use them again and recommend them 👍

2026年5月20日
自発的なレビュー
T00aleta | Shower Toilets UK ロゴ

T00aleta | Shower Toilets UK からの回答

Thank you, Katrina, for your thoughtful recommendation.

We’re sorry your concealed toilet system arrived damaged and that the replacement involved an additional wait. We’re glad our team could assess your photos promptly, explain the stock situation and get the replacement to you.

Your recommendation means a great deal, especially after an initial problem. Thank you for your patience and for giving us the opportunity to put things right.

Best wishes,
Team Tooaleta

5つ星のうち1の評価

I have placed an order 2 weeks ago and…

I have placed an order 2 weeks ago and i have still not receive the item ordered ; i have messaged them twice and received a reply that they were to receive the product from the manufacturer ; no updates , just silence ; is this a scam company ? I am really disappointed

2026年4月25日
自発的なレビュー
T00aleta | Shower Toilets UK ロゴ

T00aleta | Shower Toilets UK からの回答

Dear Pankaj,

We’re sorry you were left waiting without a clear delivery update. Explaining that we were awaiting stock from the manufacturer was not enough; we should have followed up with what that meant for your order and the options available to you.

We understand why the lack of communication undermined your confidence, and we also apologise for the late response here.

If anything remains unresolved, please email info@tooaleta.co.uk with your order number, marked for the attention of management. We will review the order history and correspondence, address any outstanding delivery or refund concerns, and confirm the next steps directly with you.

Kind regards,
The Tooaleta Team

5つ星のうち5の評価

T00aleta has been one of our favorite…

T00aleta has been one of our favorite companies to work with through our renovation. The customer service is prompt, thorough and very accommodating. Both TOTO toilets and all the parts were sent immediately. The entire experience has been seamless and efficient! Very happy we found them!! I will use them in future projects and tell all of our clients to order from them as well!

2026年4月16日
自発的なレビュー
T00aleta | Shower Toilets UK ロゴ

T00aleta | Shower Toilets UK からの回答

Thank you so much. It's been a pleasure and we're really glad the whole process worked well around your renovation. We look forward to working with you again and appreciate you passing our name along.

5つ星のうち5の評価

Great service all around.

Not only was my initial experience good and very competitively priced. I discovered 6 months later that a part was cracked and they were able to source a replacement for me within a week. Fully recommend them and if you have any trouble please use the customer support to help.

2026年4月17日
自発的なレビュー
T00aleta | Shower Toilets UK ロゴ

T00aleta | Shower Toilets UK からの回答

Thank you for coming back to share this, it really means a lot. This is why we keep parts availability front of mind for the brands we stock. Enjoy the Grohe shower toilet and please do get in touch any time you need us.

5つ星のうち5の評価

Highly recommended

It was a great experience buying 2 Toto toilets from Tooaleta. Not only did they beat other quotes from providers in the UK, they also were great in answering all my questions and suggesting the best model for my requirements. Highly recommended.

2026年3月10日
自発的なレビュー
T00aleta | Shower Toilets UK ロゴ

T00aleta | Shower Toilets UK からの回答

Thank you for the kind words, it's really appreciated. Shower toilets are a considered purchase and getting the right model for each bathroom genuinely makes the difference, so we're always happy to talk options through properly before anyone commits. Wishing you many years of comfortable use from both TOTO WASHLETs, and we're only an email away if you ever need anything.

5つ星のうち1の評価

Buyer Beware

I originally posted this review, but it was removed by Trust Pilot as too truthful, so have edited it.
I ordered and paid for a toilet from this company, as price was very good.
Here’s my experience
I initially "paid" for the toilet on 30/01/2026 and was advised delivery would be by 12/02/2026.
Live chat on 10/02/2026 you advised me that you would speak to the driver to confirm when they would deliver ( making me believe that it had been dispatched)
I sent emails chasing delivery on 12/02/2026 and 18/02/2026.
Tried calling and web chat with company for update, but no answers from either.

I called Amex and they arranged a full refund
Only when I posted my original review on 19/02/2026, the company eventually replied on 23/02/2026, saying you were now in the position to dispatch the toilet etc.
The company then posted a response, which was not what they posted on this site, so here is a copy of their actual response
"We apologize for the late reply and major inconvenience caused, we had severe ice&snow storm related issues and couldn't operate for more then a week.
We do have your Mera Comfort White and Sigma20 flush plate ready for you, but since you already opened a dispute for the charge i imagine you have ordered it elsewhere now. If not do let me know as we are able to fulfill you order right away."

This is a strange response, as they had already told me it had been dispatched and were speaking to the driver to see when it would be delivered!
They continued
"Additionally i can see you did leave a review for us and kindly request if can consider removing it in exchange for a free of charge Geberit Sigma 20 (115882KJ1) flush plate?"

I then contact the company to say I would take the toilet on condition that it was sent straight away, and once received, I would contact Amex to reverse the credit, and amend my review.

They didn’t bother to respond.

Please be aware

2026年1月30日
自発的なレビュー
T00aleta | Shower Toilets UK ロゴ

T00aleta | Shower Toilets UK からの回答

We’re sorry for the missed delivery date, the inconsistent dispatch information and the unanswered messages. You should have been told clearly whether your order had been dispatched, and your later offer to proceed with the purchase deserved a response.

We also should not have linked the offer of a flush plate to removing your review. We apologise for that request. Any effort to put matters right should have been independent of your feedback.

We understand why you turned to Amex for a refund. Recovering your payment did not undo the time spent chasing the order or the frustration caused.

If any matter remains outstanding, please email info@tooaleta.co.uk with your order reference, marked for the attention of management. We will review the correspondence and respond directly to the outstanding points.

Kind regards,
The Tooaleta Team

5つ星のうち5の評価

Fantastic service from Tooaleta—listen to their advice!

We bought a Villeroy & Boch ViClean toilet about a year ago, but unfortunately, it broke down recently. Trying to get any kind of help or service directly from Villeroy & Boch was a total nightmare, they were impossible to deal with and offered no real support.

Luckily, the team at Tooaleta stepped in. Even though the manufacturer let us down, Tooaleta provided us with a replacement model and handled everything professionally. Looking back, they actually recommended the TOTO model when we were first buying, and in hindsight, we definitely should have listened to them! Huge thanks to Tooaleta for the great service and for saving the day when V&B wouldn't.

2026年2月11日
自発的なレビュー
T00aleta | Shower Toilets UK ロゴ

T00aleta | Shower Toilets UK からの回答

Dear Maya, thank you so much for this fantastic feedback! We are sorry to hear about the difficulties you faced with the manufacturer, but we are thrilled that we were able to step in and resolve the situation for you. At Tooaleta, we pride ourselves on looking after our customers long after the purchase is made. We really appreciate you trusting our advice and expertise regarding the replacement model. Thank you for choosing us!

5つ星のうち1の評価

Dreadful company

Whatever you do, do NOT purchase from this appalling company.
Ordered a Duravit Sensowash which took well over a month to arrive and turned out to be faulty.
After many emails ( no point calling any telephone numbers as nobody answers ) the agreed to replace.
Then nothing……silence, apart from their autogenerated email response.
After 4 months of hassle I finally got my money back via my credit card.
They’re a disgrace……AVOID AVOID AVOID.

2026年1月29日
自発的なレビュー
T00aleta | Shower Toilets UK ロゴ

T00aleta | Shower Toilets UK からの回答

Dear Ivan,

I am sincerely sorry to see this review, though I do understand your frustration with the initial delays.

Regarding the "silence"—we weren't ignoring you; we were actually trying to fight your corner with the manufacturer. The issue was that, as you mentioned in your email to us, the crack occurred when pressure was applied during cleaning. Unfortunately, Duravit rejected the warranty claim because they classified this as physical damage rather than a manufacturing defect.

However, even though the manufacturer said no, we decided to step in and pay for a replacement lid entirely at our own expense.

We wanted to make sure you weren't left empty-handed despite the official warranty rejection. As confirmed in my last email to you, this free replacement has been secured and is on its way.

Best regards,

Thomas Tooaleta Team

5つ星のうち1の評価

Terrible customer service

Despite advertising the product (Roca Ona e-bidet) as in stock, it turns out it wasn't and took around 3 weeks to be delivered as it came from Spain. Then 4 weeks after fitting, the product developed an issue. When I contacted Roca UK they wouldn't do anything as they do not sell that particular product in the UK, and said it must have been sourced from abroad. After many emails, Tooleta agreed to have the product returned so it could be checked by Roca in the country they sourced it from (no idea where, but I had to return it to Ljubljana, Slovenia!). That was 3 weeks ago, and whilst they have confirmed receipt of the returned item, I have yet to hear what is happening - whether I am getting a repaired item or replacement. I will need to begin legal action/credit card refund shortly if I still don't hear anything.

2026年1月28日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

Highly recommend Tooaleta

I cannot recommend Tooaleta highly enough. After contacting five different retailers about replacing my shower toilet, Thomas at Tooaleta was the only person who could give me clear, accurate guidance and he did so within minutes.

From the very beginning, Thomas demonstrated outstanding expertise. He even identified that the cistern I thought I had installed was incorrect and helped steer me toward a toilet that would actually fit my frame. His product knowledge is far beyond anything I’ve encountered in this category.

Throughout the process, he provided:

- Fast, detailed responses with genuinely helpful options
- No pressure selling, just honest, expert advice
- Fair pricing, including an additional part given free of charge
- Exceptional customer care, even recommending a reliable installer who turned out to be excellent
- True pride in his work, he clearly cares about getting the right solution for customers

The entire experience, from first contact through to delivery and installation, was seamless. It’s been a long time since I’ve encountered customer service of this quality that i felt compelled to write this review. Tooaleta and Thomas set a standard that most companies should aspire to.

Tooaleta is in a league of its own.

2025年10月9日
自発的なレビュー
T00aleta | Shower Toilets UK ロゴ

T00aleta | Shower Toilets UK からの回答

Reading this review truly made our day. Thank you so much for taking the time to share such a detailed account of your experience with us, it really means a lot.

We really believe honest advice and genuine care are the foundations, and it is fantastic to hear that Thomas reflected those values so well. Delighted that the entire process was seamless for you!

We truly appreciate your high recommendation.

Kindest regards,
The Tooaleta Team

5つ星のうち5の評価

Accurate advice - thanks

Very clear and helpful advice while we were looking to purchase. Quick response times. Also helped our plumber who had not installed one a TOTO unit before.

2025年4月16日
自発的なレビュー
T00aleta | Shower Toilets UK ロゴ

T00aleta | Shower Toilets UK からの回答

A pleasure to assist and thank you for your kind words, much appreciated!

5つ星のうち4の評価

Fuss-free purchase

The only company that responded promptly to enquiries, answered tech questions efficiently and then despatched the ordered unit quickly.

2025年4月30日
自発的なレビュー
T00aleta | Shower Toilets UK ロゴ

T00aleta | Shower Toilets UK からの回答

Thank you for your review and your kind words, appreciate it!

5つ星のうち5の評価

Great experience with a great price

I ordered a Roca in wash a few days later I had heard little from the company. However, an email soon highlighted that the goods were on there way, with a guaranteed delivery date.
I was given access to the tracking and the good arrived four days early.
My overall experience was positive, good price good delivery and an excellent product.
All that’s needed is a littlest more customer contact.
I am very satisfied

2025年8月16日
自発的なレビュー
T00aleta | Shower Toilets UK ロゴ

T00aleta | Shower Toilets UK からの回答

Happy to hear you are generally pleased and thank you kindly for the review. Appreciate the fact that you stuck with us during the initial 24 hours before the order was shipped! Thank you and best regards, Thomas - Team Tooaleta

5つ星のうち5の評価

I ordered a £3K Toto Washlet toilet…

I ordered a £3K Toto Washlet toilet from Tooleta at a good price. The team were very responsive to my email questions after the order was placed considering I'd never used them before and was a little apprehensive with such an expensive item. The item arrived within two weeks later and as as described. No damages and as specified.

2025年4月3日
自発的なレビュー
T00aleta | Shower Toilets UK ロゴ

T00aleta | Shower Toilets UK からの回答

Thank you kindly for your review and happy to hear you are pleased with our service. Please if there is anything i can ever do for you, technical or otherwise, just let me know please. Best regards, Thomas S.

5つ星のうち1の評価

£2k toilet delivered quickly, but broken. They were unresponsive - had to chargeback

£2k toilet delivered quickly, but unfortunately the ceramic was cracked. Initially they were very responsive to my emails/chat and promised a replacement would be shipped out. Then they went silent and I never received anything. Fortunately I had good records of all communications and so credit card chargeback was successful.

2024年11月5日
自発的なレビュー
T00aleta | Shower Toilets UK ロゴ

T00aleta | Shower Toilets UK からの回答

Mr. Darley, we are sorry that we couldn't deliver the replacement bottom part in time for you. Even though you notified us of the "crack" a month after taking delivery, we did our best to get you sorted out, but spare parts are not often sourced quickly enough (you deemed 1 week was unreasonable time to wait). Your chargeback was successful, because we didn't dispute the claim but simply accepted it to get this over with and cut our losses, which as you pointed out are £2k.
Best regards,
Team Tooaleta

5つ星のうち5の評価

Splendid

We were expertly guided into buying the proper washing toilet. What a fantastic purchase it was!

Thank you Thomas for the free filters

2023年7月26日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

THIS IS A FRAUD COMPANY SCAM!

THIS IS A FRAUD COMPANY, I TOOK OUT A 5 YEAR WARRANTY WITH THEM ONLY TO FIND OUT FROM VITRA UK THIS WAS A SCAM. TOOALETA HAVE IGNORED ALL MY EMAILS AND HAVE A BOGUS NUMBER ON THERE WEBSITE. THEY HAVE NOW BEEN REPORTED TO THE POLICE AND VITRA UK ARE BANNING THEM FROM THERE UK PLATFORM. AVOID AT ALL COSTS.

2024年7月4日
自発的なレビュー

Trustpilot エクスペリエンス

Trsutpilot のレビューは誰でも書くことができます。レビューを書いた人には自分の書いたレビューをいつでも編集したり削除したりする権限があり、それらのレビューはアカウントがアクティブである限り表示されます。

プラットフォーム保護のため、専門チームと高度なテクノロジーを駆使しています。偽レビューとの闘いについての詳細はこちらをご一読ください。

Trustpilot におけるレビュー プロセスの詳細についてはこちらをご覧ください。

よいレビューを書くための8つのヒントをご覧ください。

確認を行うことで、Trustpilot に投稿されるレビューが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実在の人物[LINK-END-PEOPLE] によって書かれたものであることの保証につながります。

レビューに対してインセンティブを提供したり、選択的にレビューを依頼したりすることは、TrustScore にバイアスを生む可能性があります。これは 当社のガイドラインに反します。

詳細情報