Trutex レビュヌ 4,270

•
TrustScore 5段階評䟡の4.5

4.3

レビュヌはレビュアヌの個人的な意芋であるため、特定の蚘茉内容を怜蚌するこずはありたせん。ただし、ビゞネス䞊の取匕が行われたこずを確認できた堎合、レビュヌに「確認枈み」のラベルを付ける堎合がありたす。詳现はこちら

プラットホヌムの健党性を維持するため、圓瀟のプラットフォヌム䞊のすべおのレビュヌは、確認枈みか吊かにかかわらず、幎䞭無䌑で皌働する自動゜フトりェアによっお審査されおいたす。このテクノロゞヌは、本圓の経隓に基づいおいないレビュヌなど、ガむドラむンに違反するコンテンツを特定し、削陀するよう蚭蚈されおいたす。ただし、すべおを怜知できるわけではありたせんので、お気づきの点がございたしたら、どうぞお知らせください。詳现はこちら

レビュアヌのコメントを芋おみたしょう

5぀星のうち5の評䟡

Trutex school uniforms are brilliant. In particular the school trousers can't be beaten. Even after a full school year, they looked great- no saggy knees or weird shiny patches after washing. We're on... もっず芋る

䌁業が回答したした

5぀星のうち5の評䟡

Very happy with the product order for my daughter's new journey, starting secondary school. The skirts, I can honestly say, are of excellent quality. Little lady is a few months in now, and the sk... もっず芋る

䌁業が回答したした

5぀星のうち3の評䟡

I use their website to calculate my son’s trouser size. I put his height and weight in so I thought the trousers would fit perfectly but they didn’t, they were far too long and too big on waist. Also... もっず芋る

䌁業が回答したした

5぀星のうち5の評䟡

We’ve been so impressed with the Trutex light blue school blouses for my 13-year-old daughter. The fit is perfect – tailored enough to look smart and feel comfortable without being too tight or re... もっず芋る

䌁業が回答したした

䌁業情報

  1. 子䟛服店
  2. 衣料品店
  3. 衣料品提䟛業者
  4. 孊校甚品店
  5. スポヌツりェア店
  6. 制服店

Trutex に぀いお

圓該䌁業による蚘述

Trutex is Britain's best-loved uniform brand, having supplied quality garments for over 150 years. Our heritage for quality gives us a leading edge in the market, providing the very highest standards of schoolwear and sportswear for school children.

Today as one of the UK's oldest and best-loved school uniform brands, our heritage for excellence continues. We supply uniform and sportswear to thousands of schools throughout the UK and across the world.

You can be assured that when you're buying uniform from Trutex, you're buying the best!

Trutex

圓該䌁業による蚘述

Uniform they grow out of, not wear out

連絡先

4.3

優良

TrustScore 5段階評䟡の4.5

4270件のレビュヌ

5぀星
4぀星
3぀星
2぀星
1぀星

ネガティブなレビュヌの 100に回答しおいたす

通垞24時間以内に回答

この䌁業のTrustpilot 利甚方法

レビュヌや評䟡の取埗方法、スコアリング、モデレヌションのプロセスに぀いお確認する。

Trustpilot に参加しおいる䌁業は、むンセンティブを提䟛したり、レビュヌを非衚瀺にするためにお金を払ったりするこずは蚱可されおいたせん。レビュヌはレビュアヌの個人的な意芋で、Trustpilot のものではありたせん。詳现はこちら

5぀星のうち1の評䟡

Out of stock but allowed me to purchase and not informed otherwise

Appalling as usual. Unfortunately, I am forced to buy from Trutex for school uniform. Yet again after placing a large, expensive order, 4 items are out of stock despite being allowed to place the order for these and pay for them. Trutex yet again has not advised me of this. Parcel was sent out and I have to contact them to find out where the rest of the order is to be told that I won't receive anything for another month. Now my children only have half of their school uniform. You cannot speak to anyone on the phone, just an online chat which takes ages with an agent who has nothing of value to say.
Surely as a uniform provider you have one job and that is to fulfil orders at the busiest time of the year for school uniform ordering which is August. How can you get your stock levels so wrong every time and then not have the decency to inform your customers so they can find alternatives elsewhere

2025幎8月29日
自発的なレビュヌ
Trutex ロゎ

Trutex からの回答

Hi Candice

Thank you for taking the time to leave a review. I’ve looked into your order and wanted to clarify a few details that might help.

Some of the items you selected, such as the TLT-BLK-L-34, were clearly marked on our website as out of stock at the time of ordering, with an estimated delivery date of 24/09/2025. This information is shown before adding items to your basket and is also included in the order confirmation email, which outlines dispatch dates for each product.

We understand how frustrating delays can be, especially during the busy “Back to School” period, and we’re sorry for any inconvenience caused. I can see you’ve been in touch with several members of our team, and we appreciate your patience while we work through a high volume of orders.

We’re genuinely sorry to hear that you feel limited in your options and that our communication didn’t meet your expectations. Our goal is to keep you informed and ensure you’re happy with your order once it arrives. If you have any further questions or concerns, please don’t hesitate to reach out through any of our support channels including the Customer Services Helpline 01200 421206 or by email at td@trutex.com

We’re here to help and want to make things right.

Kind regards

David

5぀星のうち4の評䟡

Blazer arrived with hole.

Quick delivery, Good quality. Ordered uniform early on to prevent stress so I could return and order correct sizes. My daughters blazer arrived with a hole in it.

2025幎8月29日
自発的なレビュヌ
Trutex ロゎ

Trutex からの回答

Hi Tomas

Thank you for taking the time to leave a review. We're really glad to hear that your order arrived quickly and that you're happy with the quality overall. However, we're very sorry to learn that your daughter's blazer arrived with a hole in it — that’s certainly not the standard we aim for.

I have had a look into this and note that you received the item yesterday; could you email td@trutex.com so we can resolve this for you as soon as possible.

If you send us an email with an image of the fault we will organise for a replacement to be sent out asap.

Kind regards

Dawn

5぀星のうち5の評䟡

Great experience

Great experience

2025幎8月7日
Trutex ロゎ

Trutex からの回答

Hi Shauna

Glad to hear it! Thank for your taking the time to leave us 5 stars - your support is much appreciated.

David

5぀星のうち5の評䟡

Great experience

Great experience, excellent quality and fast shipping

2025幎8月23日
自発的なレビュヌ
Trutex ロゎ

Trutex からの回答

Good Morning

Thank you for taking the time to leave us 5 stars on your experience.

Delighted to hear you are impressed with the quality and service.

Kind regards

Dawn

5぀星のうち5の評䟡

Great school shirts

It easy to order my son's school shirt quick delivery and excellent quality of shirts. We differently order from them again.

2025幎8月6日
Trutex ロゎ

Trutex からの回答

Good Morning

Thank you for your kind review. Delighted to hear the ordering system was user friendly, delivery was fast and that you are happy with the quality.

We look forward to your return.

Kind regards

David

5぀星のうち5の評䟡

Not keen on the texture or feel of the


Not keen on the texture or feel of the blazer so I'm afraid it was returned. Customer Service excellent though.

2025幎8月4日
Trutex ロゎ

Trutex からの回答

Hi Clare

Sorry to hear that you weren't keen on the feel, but delighted to hear that Customer Services were able to assist with a smooth return.

Kind regards

Dawn

5぀星のうち5の評䟡

Fast delivery

Fast delivery, excellent quality as usual.

2025幎7月23日
Trutex ロゎ

Trutex からの回答

Hi Kerrie

Thank you for your feedback and more importantly your continued support.

Kind regards

Gemma

5぀星のうち5の評䟡

Great online service

Great online service. Quick delivery. Had to send back some items and was refunded quickly. Good quality shirts for my teenage son for high school.

2025幎7月31日
Trutex ロゎ

Trutex からの回答

Hi Kayley

Thank you so much for your kind feedback! We're really pleased to hear that you had a smooth experience with our online service — from quick delivery to a hassle-free return and refund process. It's great to know the shirts were a good fit and quality for your son. We appreciate your support and look forward to serving you again!

Regards

Dawn

5぀星のうち5の評䟡

The quality of these pants was excellent

Very pleased with delivery and actual quality of the school pants was exceptional. It was such a shame they didn't fit on his waist and the larger sizes were all out of stock. The severe difficulty in getting larger sized trousers children who gave additional needs and/ restrictive diets, which cause them not to be the tiny, thin size that every store seems to cater for, is really a problem, and I will certainly keep checking for the large sizes to come back in stock.

2025幎8月12日
Trutex ロゎ

Trutex からの回答

Hi Barbara

Thank you so much for your kind and honest feedback. We're really pleased to hear you were happy with the quality of the trousers and the delivery experience. We're sorry to hear the fit wasn't quite right and that our larger sizes were out of stock at the time — we completely understand how frustrating that can be, especially when shopping for children with additional needs or unique sizing requirements.

We’re working hard to improve availability across all size ranges and truly appreciate your patience. Please do keep checking back, and feel free to reach out to our customer service team — they’ll be happy to help with sizing advice or stock updates - you can reach them at td@trutex.com.

Thank you again for your support and for highlighting such an important issue.

Kind regards

Elizabeth

5぀星のうち5の評䟡

Trutex School Clothes

The school clothes feel like really nice quality material & they fit great too. Clothes were well packed & arrived quickly. 5⭐ service greatly appreciated. Many thanks.

2025幎7月30日
Trutex ロゎ

Trutex からの回答

Hi Tara

Thank you so much for your wonderful 5 star review on all our schoolwear - on both quality and service. Delighted to hear you are pleased on all aspects of your orders.

Kind regards

Elizabeth

5぀星のうち5の評䟡

So helpful having measurements rather


So helpful having measurements rather than sizes, material is second to none, very happy with the skirts

2025幎7月30日
Trutex ロゎ

Trutex からの回答

Hi Danielle

We're really glad to hear that our size guides and measurements made ordering easier for you. It’s fantastic to hear you're happy with the material and the skirts. We truly appreciate your support and hope to see you again soon!

Kind regards

Dawn

5぀星のうち5の評䟡

Perfect fit

Shirts fitted perfectly. I was worried ordering chest sizes as my daughter no longer fits standard M&S sizes. Shirts look great on! Order was delivered earlier than predicted - would definitely use Trutex again.

2025幎8月12日
Trutex ロゎ

Trutex からの回答

Hi Barbara

Thank you for your 5 star review! We're thrilled to hear the shirts were a perfect fit for your daughter, especially when finding the right size can be tricky. It's great to know they look good and that your order arrived even earlier than expected. We really appreciate your support and look forward to welcoming you back to Trutex again soon!

Kind regards

Dawn

5぀星のうち5の評䟡

Good trousers & good service

Unfortunately the trousers weren't a good fit for my daughter (she does struggle with things being tight on the bum when ok on waist) but they were nice trousers and good for the price, and the returns process was very straightforward.

2025幎8月12日
Trutex ロゎ

Trutex からの回答

Hi Madge

We're sorry to hear that the fit wasn’t quite right for your daughter, but we’re really pleased you found the trousers to be good quality and value. It’s great to know the returns process was straightforward - we always aim to make that as easy as possible. If you are ever ordering again we would recommend visiting the “Size Guide” area on our website to help - https://www.trutex.com/tips-and-tricks/size-guides.html

If you need any more assistance, please do give us a call or email us at td@trutex.com

Kind regards

Elizabeth

5぀星のうち5の評䟡

Highly recommend

Very quick delivery. The slim fit blouses are perfect for my slender teen.

2025幎8月11日
Trutex ロゎ

Trutex からの回答

Hi Cheryl

That's great to hear. We're delighted to hear the delivery was quick and that the slim fit blouses are a great match for your teen. It’s always great to know our products are helping customers find the right fit.

Thanks again for your support.

Kind regards.

Daniel

5぀星のうち5の評䟡

Delivered on time

Delivered on time. School trousers were perfect for

2025幎7月29日
Trutex ロゎ

Trutex からの回答

Hi Julie

Thank you for your kind feedback! We're so pleased to hear your order was delivered on time and that the school trousers were just right. We really appreciate you taking the time to share your experience and hope to welcome you back again soon!

Kind regards

Deborah

5぀星のうち5の評䟡

Quality material.

I bought 2 pairs of the navy shorts, age 4, for my Grandson starting school. Great quality material, look very smart and a perfect fit.

Only downside was I paid for next day delivery. They came the day after they should have arrived.

2025幎8月8日
Trutex ロゎ

Trutex からの回答

Hi Fiona,

Thank you so much for your kind feedback on the quality and fit — we’re really pleased to hear that!

Regarding delivery, your order was despatched the same day it was placed, and was sent out on a next-day service. Once the parcel leaves us, it’s in the hands of the courier, and while we aim for next-day delivery, occasional delays can happen outside our control. We just wanted to reassure you that we did everything on our end to get it to you as quickly as possible.

Thanks again for your support, and please don’t hesitate to reach out if you need anything further.

Kind regards

David

5぀星のうち5の評䟡

The polo t shirts are great quality and


The polo t shirts are great quality and the skirt was true to size

2025幎7月28日
Trutex ロゎ

Trutex からの回答

Hi Kerri

Excellent news! We're really pleased to hear that the polo shirts met your expectations in quality and that the skirt was a perfect fit. It’s great to know our products are working well for you and we appreciate your support!

Kind regards

Deborah

5぀星のうち5の評䟡

Fast delivery

Fast delivery, products great quality returns looked easy- didn't need to use it on their occasion.

2025幎8月11日
Trutex ロゎ

Trutex からの回答

Hi Clare

We're really glad to hear your order arrived quickly and that you're happy with the quality of the products. It's also great to know our returns process felt straightforward — even if you didn’t need it this time! We hope to see you again soon.

Kind regards

Fiona

5぀星のうち1の評䟡

Low quality overpriced t-shirts and


Low quality overpriced t-shirts and jumpers.
I had to send few reminders for money refund of returned items.
Also, i find these two pack shirts very incovinient. I wanted to order one shirt and they told me it's not possible.

2025幎6月9日
自発的なレビュヌ
Trutex ロゎ

Trutex からの回答

Hi Dijana

Thank you for your feedback - we're sorry to hear about your experience. We aim to provide high-quality products and a smooth returns process, so it’s disappointing to learn we may have fallen short.

Could I please check with you that your order was from Trutex Direct UK, as I can see you are based in Croatia and we would therefore not be the supplier for your order.

We’d really like to look into this further and help resolve any outstanding issues. I can also see that the source of your review is an organic one; we would therefore be grateful if you could share your order number and contact details with our customer service team at TD@trutex.com to confirm that your order is actually from Trutex Direct and not another supplier. We’ve checked our records and haven’t been able to locate any communication regarding your order or a refund, so any additional details would be very helpful. We would also like to investigate the garments that you mention being low quality as this is an unusual response, if the order was indeed from ourselves.

Your feedback is important to us, and we appreciate you taking the time to share it.

We look forward to hearing from you as soon as possible.

Kind regards

Victoria

Trustpilot ゚クスペリ゚ンス

Trsutpilot のレビュヌは誰でも曞くこずができたす。レビュヌを曞いた人には自分の曞いたレビュヌをい぀でも線集したり削陀したりする暩限があり、それらのレビュヌはアカりントがアクティブである限り衚瀺されたす。

䌁業は、自動招埅を介しおレビュヌを䟝頌するこずができたす。この方法で埗られたレビュヌは、本物の経隓に基づいたものであり、確認枈みのラベルが付䞎されたす。

他の皮類のレビュヌに぀いおの詳现はこちらをご䞀読ください。

プラットフォヌム保護のため、専門チヌムず高床なテクノロゞヌを駆䜿しおいたす。停レビュヌずの闘いに぀いおの詳现はこちらをご䞀読ください。

Trustpilot におけるレビュヌ プロセスの詳现に぀いおはこちらをご芧ください。

よいレビュヌを曞くための8぀のヒントをご芧ください。

確認を行うこずで、Trustpilot に投皿されるレビュヌが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実圚の人物[LINK-END-PEOPLE] によっお曞かれたものであるこずの保蚌に぀ながりたす。

レビュヌに察しおむンセンティブを提䟛したり、遞択的にレビュヌを䟝頌したりするこずは、TrustScore にバむアスを生む可胜性がありたす。これは 圓瀟のガむドラむンに反したす。

詳现情報