Building Materials Nationwide レビュヌ 

1,851
•
TrustScore 5段階評䟡の4.5

4.5

レビュヌはレビュアヌの個人的な意芋であるため、特定の蚘茉内容を怜蚌するこずはありたせん。ただし、ビゞネス䞊の取匕が行われたこずを確認できた堎合、レビュヌに「確認枈み」のラベルを付ける堎合がありたす。詳现はこちら

プラットホヌムの健党性を維持するため、圓瀟のプラットフォヌム䞊のすべおのレビュヌは、確認枈みか吊かにかかわらず、幎䞭無䌑で皌働する自動゜フトりェアによっお審査されおいたす。このテクノロゞヌは、本圓の経隓に基づいおいないレビュヌなど、ガむドラむンに違反するコンテンツを特定し、削陀するよう蚭蚈されおいたす。ただし、すべおを怜知できるわけではありたせんので、お気づきの点がございたしたら、どうぞお知らせください。詳现はこちら

レビュアヌのコメントを芋おみたしょう

5぀星のうち5の評䟡

I work closely with Nik Penney. At first was hesitant to order online as it can be hit and miss. Since placing the first order Nik has made it incredibly easy and responds very quickly to emails .... もっず芋る

5぀星のうち5の評䟡

Building Materials Nationwide is my first stop for anything I need on site. My main contact, Nik, is always extremely helpful and very proactive. He finds me the best prices, sorts out delivery dates... もっず芋る

䌁業が回答したした

5぀星のうち5の評䟡

Tilly, Charlie, Will & Oran are all really good at there jobs. Quotes are correct and responded back in really quick time. Products are good and order comes correct. The team understands ou... もっず芋る

䌁業が回答したした

5぀星のうち4の評䟡

Needed unusual size steel rods and after messing around trying to source locally I spoke to Iona at BMN, she took the order and called back with a very competitive quote and good delivery terms. Even... もっず芋る

䌁業が回答したした

䌁業情報

  1. 建材提䟛業者
  2. ・
  3. 金属提䟛業者
  4. 合板提䟛業者
  5. 断熱甚品店
  6. 倩井提䟛業者
  7. 朚材提䟛業者

Building Materials Nationwide に぀いお

圓該䌁業による蚘述

Building Materials
Plaster & Plasterboard
Timber & Joinery
Insulation
Ceilings
Commercial

We specialise in the supply of building and construction materials to contractors and end users in the trade.

Working closely with some of the biggest manufacturers and distributors in the UK, we give an unrivalled service to trade customers who require building products.


連絡先

4.5

優良

TrustScore 5段階評䟡の4.5

1851件のレビュヌ

5぀星
4぀星
3぀星
2぀星
1぀星

顧客にレビュヌを䟝頌しおいたす

この䌁業は、ポゞティブかネガティブかを問わず、顧客にレビュヌを䟝頌しおいたす。

ネガティブなレビュヌの 100に回答しおいたす

通垞24時間以内に回答

この䌁業のTrustpilot 利甚方法

レビュヌや評䟡の取埗方法、スコアリング、モデレヌションのプロセスに぀いお確認する。

4.5

すべおのレビュヌ

(1,851)

過去12か月のレビュヌ数: 70ä»¶

レビュヌを曞く
Trustpilot に参加しおいる䌁業は、むンセンティブを提䟛したり、レビュヌを非衚瀺にするためにお金を払ったりするこずは蚱可されおいたせん。レビュヌはレビュアヌの個人的な意芋で、Trustpilot のものではありたせん。詳现はこちら

5぀星のうち5の評䟡

Really helpful

Really helpful, they have delivered on everything they promised and within price .will continue to use.

2026幎5月27日
Building Materials Nationwide ロゎ

Building Materials Nationwide からの回答

Hi Arron,

Thank you for your kind review.

We're delighted to hear that you found our service helpful and that we delivered on everything promised while staying within budget.

Your continued trust and support mean a great deal to us, and we look forward to working with you again in the future.

Many Thanks
Michelle

5぀星のうち5の評䟡

Needed to bulk buy some timber last


Needed to bulk buy some timber last minute. I spoke to Grant.S on the phone who was super helpful. Due to the last minute oder, I wasn't able to place the order in the dimensions I needed. Due to it being so last minute, I was fine with this. When the delivery came, I was joyed to see that the the timber was cut to the dimensions I needed. Ended up saving me alot of time. Great customer service.

2026幎5月28日
自発的なレビュヌ
Building Materials Nationwide ロゎ

Building Materials Nationwide からの回答

Hi Benjamin,

Thank you so much for the great feedback!

We’re really pleased Grant was able to help you out with your last-minute timber order.
We’ll be sure to pass your kind words on to Grant and the team.

Glad we could help get everything sorted for you, and even better that the timber arrived ready to use.

Many Thanks
Michelle

5぀星のうち1の評䟡

Website showed a great price for materials they don't actually have

Website showed a great price for insulation but they called later to say they could not find stock locally and to fulfil the order would require two courier deliveries at huge cost. Credit card already charged so now a 3-5 day wait for refund. Do not take orders if you cannot deliver them.

2026幎5月12日
自発的なレビュヌ
Building Materials Nationwide ロゎ

Building Materials Nationwide からの回答

Hi,

We’re sorry for the inconvenience caused.

We do not hold stock directly on site as we operate from an office and source materials through our supplier network once orders are placed.

Unfortunately, after your order was processed, availability was extremely limited and the only suppliers able to fulfil the quantity required were charging approximately £500 in courier costs for delivery, which made the order unviable at the advertised price.

Rather than pass on these excessive delivery charges, we contacted you immediately to explain the situation and arranged a full refund, which is now being processed.

We understand the frustration caused and would once again like to apologise.

Many Thanks
Michelle

5぀星のうち1の評䟡

Not really impressed with the service


EDIT: company responded below on 08/05, but we are on 17/05 and no sign of refund or any communication outside of here. Changing to 1 star.

Not really impressed with the service for a £100 delivery cost. Part of my order did not arrive on the pallet and 3 weeks later I’m still waiting for it. No response to my last email either.
Materials delivered as described and good quality.

2026幎4月22日
自発的なレビュヌ
Building Materials Nationwide ロゎ

Building Materials Nationwide からの回答

Hi Scarlet,

Thank you for your feedback.

We’re sorry for the frustration caused by the missing items and the delay in communication.

Unfortunately, we experienced difficulties sourcing the screws and adhesive required, we did try to arrange suitable alternatives with our supplier following your approval hence the delay, however these were ultimately unavailable.

We appreciate that we should have kept you updated more proactively throughout the process, and we apologise for the lack of communication whilst this was ongoing.

A refund has now been processed for the outstanding items

Apologies for any inconvenience caused.

Many Thanks
Michelle

5぀星のうち5の評䟡

Great service

Great service, Paul dealt with the website enquiry after we was let down by one of our regular merchants for a special order, Paul sourced several options including the exact spec and got it to us next day so we could continue with our programme on schedule.
Great communication throughout.

2026幎4月28日
自発的なレビュヌ
Building Materials Nationwide ロゎ

Building Materials Nationwide からの回答

Hi Steven,

Thank you for your fantastic feedback!

We’re really pleased we could step in and keep things on track for you, especially after being let down elsewhere. We will be sure to pass on your kind words to Paul.

It’s great to know the communication and quick turnaround made a difference to your schedule.

Many Thanks
Michelle

5぀星のうち5の評䟡

Helpful

Helpful, Quick and excellent customer service

2026幎3月24日
Building Materials Nationwide ロゎ

Building Materials Nationwide からの回答

Hi Bethany,

Thank you so much for your kind words!

We’re thrilled to hear that you found our service helpful, quick, and excellent. We’ll be sure to pass on your feedback to your trade account manager, Tom!

We truly appreciate you taking the time to share your experience!

Many thanks
Michelle

5぀星のうち5の評䟡

All good

All good, helpful and professional

2026幎3月16日
Building Materials Nationwide ロゎ

Building Materials Nationwide からの回答

Hi Peter,

Thank you for your kind words and for taking the time to leave us a review.

We’re really pleased to hear that you found our service helpful and professional—that’s exactly what we strive for on every order. Your feedback means a lot to the team, and we truly appreciate your support.

We look forward to working with you again in the future.

Many Thanks
Michelle

5぀星のうち5の評䟡

First rate customer service from


First rate customer service from Charlie, helpful, prompt, and understood my requirements. Charlie has been very good over several orders. All great prices. Thank you

2026幎2月17日
Building Materials Nationwide ロゎ

Building Materials Nationwide からの回答

Hi Anthony,

Thank you for your review.

We’re really pleased to hear that Charlie has been helpful and prompt, and that he’s consistently understood your requirements across your orders. I’ll be sure to pass your feedback on to him.

We appreciate your continued support and are glad you’re happy with our pricing.

Many Thanks
Michelle

5぀星のうち5の評䟡

Always 5 star services and very


Always 5 star services and very friendly stuff ready to help each time.

2026幎1月21日
Building Materials Nationwide ロゎ

Building Materials Nationwide からの回答

Hi William,

Thank you for the 5-star review!

We’re really glad to hear you’ve had such positive experiences with our team.

Your kind words and continued support truly mean a lot to us, and we look forward to helping you again in the future.

Many thanks
Michelle

5぀星のうち5の評䟡

Quick and easy service

2026幎1月14日
Building Materials Nationwide ロゎ

Building Materials Nationwide からの回答

Hi Gary

Thank you for your review.

We’re pleased to hear you found our service quick and easy, and we look forward to assisting you again in the future.

Many Thanks
Michelle

5぀星のうち5の評䟡

Items delivered as arranged as ordered ,

Easy to order materials, competitive price delivered promptly as arranged / ordered ,

2026幎1月9日
Building Materials Nationwide ロゎ

Building Materials Nationwide からの回答

Hi Kevin,

Thank you for your positive feedback.

We’re pleased to hear you found our ordering process easy, our pricing competitive, and your delivery prompt and as arranged.

We appreciate you taking the time to share your experience.

Many Thanks
Michelle

5぀星のうち5の評䟡

Speedy service and great price

Speedy service and great price, whats not to like!

2026幎1月12日
Building Materials Nationwide ロゎ

Building Materials Nationwide からの回答

Hi Sean

Thank you very much for taking the time to leave us a 5-star review.

We’re delighted to hear that you were happy with both the speed of our service and the price.


Many Thanks
Michelle

5぀星のうち1の評䟡

Allowed me to order material and then


Allowed me to order material and then waited 72 hours before calling and informing they couldn’t get the parts in for a month so would I like a refund

2026幎1月9日
Building Materials Nationwide ロゎ

Building Materials Nationwide からの回答

Hi Luke,

Thank you for taking the time to leave a review.

Your order was placed on Friday 9th January at 14:26, after our 12 pm cut-off and late in the working day and our team do not work weekends.

While Monday 12th January was a full working day, we had other orders to manage and needed to confirm stock availability with our suppliers, which takes time.

Once supplier availability was fully confirmed, we were unfortunately advised that the parts would not be available for approximately one month.

We contacted you at 09:20 on Tuesday 13th January to explain this and to offer a full refund, which has now been processed.

We apologise for the inconvenience caused.

Many Thanks
Michelle

5぀星のうち5の評䟡

Website failed to create trade account


Website failed to create trade account and order was cancelled however his was promptly resolved via a follow up call. Great service and solved issue swiftly.

2026幎1月12日
Building Materials Nationwide ロゎ

Building Materials Nationwide からの回答

Hi Martin,

Thanks for taking the time to leave a review.

Apologies for the initial issue with setting up the trade account and the cancelled order.

We’re pleased the team was able to resolve this quickly with a follow-up call and get everything back on track.

We appreciate your patience and feedback.

Many Thanks
Michelle

5぀星のうち5の評䟡

as always we get great service from


as always we get great service from mark Baggley

2026幎1月12日
Building Materials Nationwide ロゎ

Building Materials Nationwide からの回答

Hi Wayne,

Thank you so much for the 5-star review!

We’re really pleased to hear that, as always, you received great service from Mark Baggaley.

We’ll be sure to pass on your kind words to him.

We truly appreciate your continued support and look forward to helping you again soon.

Many Thanks
Michelle

5぀星のうち5の評䟡

Very fast delivery within 2 days


Very fast delivery within 2 days without any issues. Great job.

2026幎1月6日
Building Materials Nationwide ロゎ

Building Materials Nationwide からの回答

Hi Roshan,

Thank you for your great feedback!

We’re delighted to hear that your order arrived so quickly and without any issues.

We really appreciate you taking the time to share your experience and look forward to serving you again.

Many thanks
Michelle

5぀星のうち1の評䟡

I'm very disappointed with your


I'm very disappointed with your service, I placed an order since last Saturday and up until today I haven't gotten any information of when my materials will be delivered, this is absolutely poor service, I called twice or so and they kept telling me the person incharge of my order is not on sit, for crying out loud the client is on my neck and they're demanding an answer but I can't give them because I don't know what to say. Today is Tuesday 6/01/2026 no emails no call and no date of delivery just poor service.

2026幎1月3日
Building Materials Nationwide ロゎ

Building Materials Nationwide からの回答

Hi Tempitope,

We’re sorry for the frustration and inconvenience caused.

Our offices were closed over the Christmas period, with our first trading day back on Monday 5th January.

After reopening, there was a short delay in contacting you while we worked through a backlog of orders from the Christmas period and sourced stock for your order, we acknowledge that our communication could have been clearer during this time.

On Wednesday, Steve from our team spoke with you and explained that there was no local stock of 3m boards available. It was agreed that we would supply 2.7m boards instead, along with a refund for the price difference. You confirmed you were happy to proceed, and the order is now scheduled for delivery.

We apologise again for the inconvenience and appreciate your patience and appreciate your patience while we worked to find a suitable solution.

Many Thanks
Michelle

5぀星のうち5の評䟡

Clear and simple registration process

Clear and simple registration process . Comprehensive web site easy to navigate . Competitive pricing and good communication post ordering - what’s not to like !

2025幎12月10日
Building Materials Nationwide ロゎ

Building Materials Nationwide からの回答

Hi Meb,

Thank you so much for your wonderful feedback!

We’re delighted to hear that you found the registration process straightforward and our website easy to navigate.

We really appreciate you taking the time to share your experience and look forward to assisting you again in the future!

Many Thanks
Michelle

5぀星のうち5の評䟡

A super fast delivery and the driver


A super fast delivery and the driver was a very helpful.

2025幎11月9日
Building Materials Nationwide ロゎ

Building Materials Nationwide からの回答

Hi Aušra

Thank you so much for taking the time to share your experience with us!

We’re thrilled to hear that your delivery arrived super fast and that our driver was helpful during the process.

Many Thanks
Michelle

5぀星のうち2の評䟡

Still No Refund – Extremely Frustrating Experience

I placed Order #000129589 on 27/11/2025 for £176.36, and the company cancelled it. Today is 07/12/2025, and I still haven’t received my refund.

I contacted Building Materials Nationwide several times by email. Every time they replied with the same generic message saying that “everything is fine” and the refund is being processed, and that I should receive my money within 3–5 business days. Well, those deadlines have passed more than once.

I am tired of chasing them and repeatedly asking them to check the refund status. At this point it starts to feel suspicious, if not borderline fraudulent. I sincerely hope this gets resolved soon, but I wouldn't wish this experience on anyone.

Think twice (or ten times) before dealing with this company.
I am giving 2 stars only because they at least respond to emails.
Update: I finally received my refund on 10/12/2025. I think that's quite a long time.

2025幎11月27日
Building Materials Nationwide ロゎ

Building Materials Nationwide からの回答

Thank you for your message, and we’re sorry for the frustration this situation has caused.

We can confirm we did cancel this order due to the fact it was a retail order and was not over the amount of £750, so unfortunately this order could not be processed.

After reviewing your order it appears the refund did not complete as expected due to a system processing issue, this prevented it from finalising automatically.

To resolve this as quickly as possible, we have now manually processed the refund.

You should see the funds return to your account shortly, depending on your bank’s processing times.

We sincerely apologise for the trouble this has caused and understand how disappointing this experience must have been.

Many thanks
Michelle

Trustpilot ゚クスペリ゚ンス

Trsutpilot のレビュヌは誰でも曞くこずができたす。レビュヌを曞いた人には自分の曞いたレビュヌをい぀でも線集したり削陀したりする暩限があり、それらのレビュヌはアカりントがアクティブである限り衚瀺されたす。

プラットフォヌム保護のため、専門チヌムず高床なテクノロゞヌを駆䜿しおいたす。停レビュヌずの闘いに぀いおの詳现はこちらをご䞀読ください。

Trustpilot におけるレビュヌ プロセスの詳现に぀いおはこちらをご芧ください。

よいレビュヌを曞くための8぀のヒントをご芧ください。

確認を行うこずで、Trustpilot に投皿されるレビュヌが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実圚の人物[LINK-END-PEOPLE] によっお曞かれたものであるこずの保蚌に぀ながりたす。

レビュヌに察しおむンセンティブを提䟛したり、遞択的にレビュヌを䟝頌したりするこずは、TrustScore にバむアスを生む可胜性がありたす。これは 圓瀟のガむドラむンに反したす。

詳现情報