Close Brothers レビュヌ 

7,379
•
TrustScore 5段階評䟡の3.5

3.7

レビュヌはレビュアヌの個人的な意芋であるため、特定の蚘茉内容を怜蚌するこずはありたせん。ただし、ビゞネス䞊の取匕が行われたこずを確認できた堎合、レビュヌに「確認枈み」のラベルを付ける堎合がありたす。詳现はこちら

プラットホヌムの健党性を維持するため、圓瀟のプラットフォヌム䞊のすべおのレビュヌは、確認枈みか吊かにかかわらず、幎䞭無䌑で皌働する自動゜フトりェアによっお審査されおいたす。このテクノロゞヌは、本圓の経隓に基づいおいないレビュヌなど、ガむドラむンに違反するコンテンツを特定し、削陀するよう蚭蚈されおいたす。ただし、すべおを怜知できるわけではありたせんので、お気づきの点がございたしたら、どうぞお知らせください。詳现はこちら

レビュアヌのコメントを芋おみたしょう

5぀星のうち5の評䟡

I have used Close Brothers Motor Finance buying my first car through finances but didn't went well with the car and they were very helpful and competent. I complained as the car was faulty,they to... もっず芋る

5぀星のうち1の評䟡

My son bought a Rs3 last Christmas it’s still at the garage awaiting delivery back to him, And it’s nearly Christmas again unbelievable these people ! His case handler Would not support him either... もっず芋る

䌁業が回答したした

5぀星のうち5の評䟡

I’m really satisfied the quick service provided by Close Brothers Finance. I’m also glad to have a car on same day service. I recommend to everyone who wish to have a new and favourite car.

5぀星のうち4の評䟡

I had an issue with my car as it had a fault from the dealership so I made a complaint. Close brothers handled it well and I was satisfied with my outcome as they helped make sure the dealership didn’... もっず芋る

䌁業が回答したした

䌁業情報

  1. 金融・保険

Close Brothers に぀いお

圓該䌁業による蚘述

Close Brothers is a UK specialist banking group providing lending and deposit taking.

We employ approximately 3,000 people, principally in the United Kingdom and Ireland. Close Brothers Group plc is listed on the London Stock Exchange.

Our Banking offering includes specialist and secured lending, and deposits for small businesses and individuals.

Commercial: Hire purchase; leasing and loans for capital assets; debt factoring; invoice discounting; asset-based lending; and other specialist financing for SMEs.

Retail: Used car, motorcycle and light commercial vehicle financing; insurance premium financing; and savings products for individuals and corporates.

Property: Development finance for residential properties; funding for commercial properties; refurbishment and bridging finance.


連絡先

3.7

たあたあ

TrustScore 5段階評䟡の3.5

7379件のレビュヌ

5぀星
4぀星
3぀星
2぀星
1぀星

最近のレビュヌ䟝頌の蚘録はありたせん

この䌁業は最近、顧客にレビュヌを䟝頌しおいないため、レビュヌが党䜓の意芋を反映しおいない可胜性がありたす。

Trustpilot では、本物の人間によるコンテンツに重きを眮いおいたす。ただし、この䌁業は返信原皿の䜜成に圹立぀ AI 支揎ツヌルにもアクセスするこずができたす。

この䌁業のTrustpilot 利甚方法

レビュヌや評䟡の取埗方法、スコアリング、モデレヌションのプロセスに぀いお確認する。

3.7

すべおのレビュヌ

(7,379)

過去12か月のレビュヌ数: 630ä»¶

レビュヌを曞く
Trustpilot に参加しおいる䌁業は、むンセンティブを提䟛したり、レビュヌを非衚瀺にするためにお金を払ったりするこずは蚱可されおいたせん。レビュヌはレビュアヌの個人的な意芋で、Trustpilot のものではありたせん。詳现はこちら

5぀星のうち1の評䟡

Honestly don’t know where else to turn


Honestly don’t know where else to turn at this point. Bought a car in Jan on finance, started having issues with it pretty much straight away. Informed close brothers in march (6weeks) of the issue. Filed a formal issue with the car in April. We’re now in August. I was lied to about repairs on my car (told I was getting a new engine but it’s the same engine block), had my car returned to me in worse state and despite trying to return the car it’s being blocked left right and centre. My agent hasn’t contacted me in 8 business days, I requested to talk to a manager nearly a month ago and received nothing. Been threatened with having the dealers turn up at my house to collect the car (not comfortable with them having my address after the lies about changing the engine) and been left with no form of functioning transport. I am disabled, my car is my only form of transport to and from hospital appointments, or even to just get out and about.
Nobody appears to want to help with this. My credit score has dropped because I was forced to pay for a hire car (despite me expressing my concerns about this) and close brothers then failed to pay the invoices meaning I couldn’t pay off the credit bill.
The psychological distress caused by this company is unbelievable. I’ve been left incredibly unwell. Please someone just help!

2026幎8月4日
自発的なレビュヌ
Close Brothers ロゎ

Close Brothers からの回答

Hello Cat. We're sorry to hear about your experience and the distress this situation has caused, particularly given the impact on your mobility and access to hospital appointments. We understand how frustrating and worrying this must be, and we're sorry that you feel let down by the service and communication you've received. Thank you for taking the time to share your feedback. Please contact us on 0333 321 6060 or email us on customer.enquiries@closebrothers.com.

5぀星のうち5の評䟡

They were efficient, and polite

They made sure that I had sufficient capital to purchase my vehicle. Also the transaction was completed within four days. It gives peace of mind when staff know their job, and customers. J Grice

2026幎7月31日
自発的なレビュヌ
Close Brothers ロゎ

Close Brothers からの回答

Hello Joyce. We are so happy to hear about your positive experience with us. We always strive to ensure our customers feel confident and well-supported throughout their vehicle purchase. Thank you for your feedback.

5぀星のうち5の評䟡

Great company no hassle they felt with everything 👌🏻

Great finance company I didn’t have much of credit as just started a business and they helped me I would use them next time I need finance for new vans always when contacted them they wer very helpful no hassle 👌🏻

2026幎8月3日
自発的なレビュヌ
Close Brothers ロゎ

Close Brothers からの回答

Hello Steven. We're glad we could help and that you found our team helpful throughout. We appreciate your support and look forward to helping you again in the future. Thank you for your feedback.

5぀星のうち5の評䟡

I have used Close BROTHERS TWICE NOW in


I have used Close BROTHERS TWICE NOW in the last 3 months, they gave finance on a motorcycle 3 months ago, did not like the motorcycle, traded it in for another motorbike, they pay off the outstanding balance on the old motorbike and gave me finace on the new motorbike 3 days ago, getting finace with CLOSE BROTHERS, IS STRESS FREE

2026幎8月1日
自発的なレビュヌ
Close Brothers ロゎ

Close Brothers からの回答

Hello Brian. Thank you for your feedback. We're delighted to hear that you've had a stress-free experience with us on both occasions and that the transition to your new motorcycle was smooth and straightforward. Thank you for choosing us again and we hope you enjoy your bike!

5぀星のうち5の評䟡

kudos

everything was very comprehensive and very easy to understand

2026幎8月3日
自発的なレビュヌ
Close Brothers ロゎ

Close Brothers からの回答

Hi Chuka. Thank you for leaving a review. We're glad to hear you had a good experience with us.

5぀星のうち5の評䟡

Great service!

Really pleased that my experience with Close Brothers went smoothly with no issues. Would definitely consider using their services again.
Kind regards.

2026幎8月3日
自発的なレビュヌ
Close Brothers ロゎ

Close Brothers からの回答

Hi Robert. Thank you for taking the time to provide your feedback. We are glad to hear about your positive experience with us.

5぀星のうち5の評䟡

I financed my range rover with these


I financed my range rover with these guys, girls,shemen, menshes what ever they may be. Found them to be fine Didnt once had to call or call me payments made every month on time so had no dealings with them at all.

2026幎8月3日
自発的なレビュヌ
Close Brothers ロゎ

Close Brothers からの回答

Hello David. Thank you for your feedback. We're pleased to hear your finance agreement ran smoothly and that everything worked as expected throughout. Thank you!

5぀星のうち1の評䟡

Numerous complaints over the years

Numerous complaints over the years. Too many to mention. Speak to somebody one time
On the phone. Then the next person doesn’t know what you’re talking about. Shocking, spent far too much time
On the phone trying to fix their mistakes

2025幎11月11日
自発的なレビュヌ
Close Brothers ロゎ

Close Brothers からの回答

Hello Rhys. Thank you for taking the time to submit your review. We would value a conversation with you to discuss your concerns further. Please contact groupcommunications@closebrothers.com.

5぀星のうち5の評䟡

Very quick response and good service

Very quick response and good service, I have used Close Brothers in the past, still doing a good job.

2026幎8月3日
自発的なレビュヌ
Close Brothers ロゎ

Close Brothers からの回答

Hello John. Thank you for your continued support and kind feedback. We're delighted to hear you've received quick service and had another positive experience with us. Thank you.

5぀星のうち5の評䟡

Brilliant customer service

Brilliant customer service , fast and accurate money transfer for car .

2026幎7月31日
自発的なレビュヌ
Close Brothers ロゎ

Close Brothers からの回答

Hello Edita. Thank you for your feedback. We are delighted to hear that you received brilliant customer service and that the funds were transferred quickly and smoothly for your car. We're appreciate taking the time to share your experience.

5぀星のうち5の評䟡

Exerlent service your application was


Exerlent service your application was straight forward would recommend to anyone looking for finance and very helpful staff thankyou m hands

2026幎7月28日
自発的なレビュヌ
Close Brothers ロゎ

Close Brothers からの回答

Hi Michael. Thank you for leaving a review. We're glad to hear you had a good experience with us.

5぀星のうち5の評䟡

Excellent service

Excellent service. Very clear, efficient. So easy to deal with the both on the phone and online. Their terms are fantastic and the lump sum repayments are incredibly useful. Thank you

2026幎8月1日
自発的なレビュヌ
Close Brothers ロゎ

Close Brothers からの回答

Hello Sara. Thank you for your kind feedback. We're delighted to hear that you found our service clear, efficient, and easy to use both online and over the phone. It's pleasing to know that our flexible repayment options have been helpful. Thank you.

5぀星のうち1の評䟡

Worst company to do finance with

Wrote a bad review about my experience and got told to call a number and it didn’t make a difference they said it’s been past 6 months and what they are asking for is virtually impossible don’t go with this company they don’t care about their customers

2026幎7月31日
自発的なレビュヌ
Close Brothers ロゎ

Close Brothers からの回答

Hi Aiden. Thank you for taking the time to submit your review. We would value a conversation with you to discuss your concerns further. Please contact groupcommunications@closebrothers.com.

5぀星のうち1の評䟡

it took close brothers about a month to


it took close brothers about a month to sort out a problem i had . very hard to get hold of them. to do anything for the customer . not happy with them at all. this is the second it i have used them first time i had a loan of 24000 but that was good second time rubbish. never use again I can not believe it 14 /8/26.just urgent message from close brothers. I have not paid my first payment. They do not no what they are doing. Keep a way. Warning.

2026幎7月10日
自発的なレビュヌ
Close Brothers ロゎ

Close Brothers からの回答

Hello Alan. Thank you for taking the time to submit your review. We would value a conversation with you to discuss your concerns further. Please contact groupcommunications@closebrothers.com.

5぀星のうち5の評䟡

Been close brothers for 2 years and


Been with close brothers for 2 years and just got my new car again without any problems thanks easy paper work to fill in after care is brilliant had a little problem but the team got on it with no problems thanks

2026幎7月29日
自発的なレビュヌ
Close Brothers ロゎ

Close Brothers からの回答

Hello Paul. We're delighted to hear that you've had a positive experience with us over past 2 years. It's wonderful to know that getting your new car was a smooth process with easy paperwork and that our aftercare team was able to resolve your problem efficiently. Thank you for sharing your feedback!

5぀星のうち1の評䟡

Hired bailiff thugs to chase me down

Hired bailiff thugs to chase me down
Got car insurance at a low price
(Via right choice insurance brokers)
Until 2 cars hit me and I wasn't at fault
They then quadrupled my monthly installments and so | cancelled
Then they took me to court and hired bailiffs to clamp my car
Won't enter negotiations about repaying and have add on nearly two thousand pounds of fee
Ridiculous scammers
They should think about their customers who are barely getting by

2026幎7月30日
自発的なレビュヌ
Close Brothers ロゎ

Close Brothers からの回答

Hello Daryl. We are truly sorry to hear about the distressing experience you've had with your car insurance. We understand how frustrating and upsetting this situation must be, especially when you feel unfairly treated after an incident that wasn't your fault. We take your feedback seriously and are concerned to learn about the difficulties you've faced. Please contact us on 0333 321 8566 or email us on customerserviceinboxpf@closebrothers.com

5぀星のうち1の評䟡

Do not use this company

Do not use this company. I had liability insurance with them. And when I cancelled my liability insurance as was no longer needed as I left the trade.
Well withing 5 days of being told its £75 leaving fee plus the monthly payment....
We will send you an email with the cost of leaving.
Waited 2 days finally saw the email but withing 5 days of cancellation they past it onto another company threatening if you dont pay £105 by yesterday 🀣🀣🀣 courts are involved... interest is being added by the day and a CCJ.

God I havnt time to breathe since I cancelled my policy and certainly haven't had the chance to reply withing 5 days of my cancelled contract.

Just STAY CLEAR OF CLOSE BROTHERS.

2026幎7月30日
自発的なレビュヌ
Close Brothers ロゎ

Close Brothers からの回答

Hi James. We are truly sorry to hear about the distressing experience you've had with the cancellation of your liability insurance and the subsequent communication regarding fees. We understand how frustrating and overwhelming it must be to face such issues. We take your feedback seriously and will investigate this matter to improve our processes. Please contact us on 0333 321 8566 or email us on customerserviceinboxpf@closebrothers.com. Thank you for your feedback.

Trustpilot ゚クスペリ゚ンス

Trsutpilot のレビュヌは誰でも曞くこずができたす。レビュヌを曞いた人には自分の曞いたレビュヌをい぀でも線集したり削陀したりする暩限があり、それらのレビュヌはアカりントがアクティブである限り衚瀺されたす。

プラットフォヌム保護のため、専門チヌムず高床なテクノロゞヌを駆䜿しおいたす。停レビュヌずの闘いに぀いおの詳现はこちらをご䞀読ください。

Trustpilot におけるレビュヌ プロセスの詳现に぀いおはこちらをご芧ください。

よいレビュヌを曞くための8぀のヒントをご芧ください。

確認を行うこずで、Trustpilot に投皿されるレビュヌが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実圚の人物[LINK-END-PEOPLE] によっお曞かれたものであるこずの保蚌に぀ながりたす。

レビュヌに察しおむンセンティブを提䟛したり、遞択的にレビュヌを䟝頌したりするこずは、TrustScore にバむアスを生む可胜性がありたす。これは 圓瀟のガむドラむンに反したす。

詳现情報