Went to order my new Motability car and was made to feel like a second. LA citizen. I had an appointment at 3 pm was told run in late but wouldnât be long at 3.30 was told just going to show custo... ãã£ãšèŠã
ã¬ãã¥ãŒã¯ã¬ãã¥ã¢ãŒã®å人çãªæèŠã§ãããããç¹å®ã®èšèŒå å®¹ãæ€èšŒããããšã¯ãããŸããããã ããããžãã¹äžã®ååŒãè¡ãããããšã確èªã§ããå Žåãã¬ãã¥ãŒã«ãç¢ºèªæžã¿ãã®ã©ãã«ãä»ããå ŽåããããŸãã詳现ã¯ãã¡ã
ãã©ããããŒã ã®å¥å šæ§ãç¶æãããããåœç€Ÿã®ãã©ãããã©ãŒã äžã®ãã¹ãŠã®ã¬ãã¥ãŒã¯ãç¢ºèªæžã¿ãåŠãã«ãããããã幎äžç¡äŒã§çšŒåããèªåãœãããŠã§ã¢ã«ãã£ãŠå¯©æ»ãããŠããŸãããã®ãã¯ãããžãŒã¯ãæ¬åœã®çµéšã«åºã¥ããŠããªãã¬ãã¥ãŒãªã©ãã¬ã€ãã©ã€ã³ã«éåããã³ã³ãã³ããç¹å®ããåé€ããããèšèšãããŠããŸãããã ãããã¹ãŠãæ€ç¥ã§ããããã§ã¯ãããŸããã®ã§ããæ°ã¥ãã®ç¹ãããããŸããããã©ãããç¥ãããã ããã詳现ã¯ãã¡ã
ã¬ãã¥ã¢ãŒã®ã³ã¡ã³ããèŠãŠã¿ãŸããã
Booking price given was wrong, checking price was nearly double, rude staff, poor communication, during service broke the vehicle likely due to heavy handed rushed work and they didnât admit until as... ãã£ãšèŠã
I took my b max in for diagnosis,was informed that the car needed new fuel pipes,spill pipes and injector seals etc. my own mechanic didnt agree but spent a day removing and refitting all these parts... ãã£ãšèŠã
I recently purchased a new van from Essex Auto Group at Rayleigh & felt the need to post a quick review about the process or more importantly the salesman Kade. He was by far the best salesman I have... ãã£ãšèŠã
äŒæ¥æ å ±
ããŸããŸãªå€éšãœãŒã¹ããæäŸãããæ å ±
Essex Auto Group specialise in new Ford cars, Ford commercial vehicles, Mazda, Fiat, and Kia vehicles in addition to used cars and vans. We have a number of franchised dealers who stock a wide range of vehicles to suit all your motoring needs. With over 1,000 vehicles always in stock, brilliant business solutions, state-of-the-art facilities and full aftersales support, at Essex Auto Group weâre proud of our long-established reputation for integrity, first-class customer service and competitive pricing.
é£çµ¡å
Dunton Ford Link, SS15 6GB, Basildon
- 01268 522744
- enquiries@essexautogroup.com
- www.essexautogroup.com
æè¿ã®ã¬ãã¥ãŒäŸé Œã®èšé²ã¯ãããŸãã
ãã®äŒæ¥ã¯æè¿ã顧客ã«ã¬ãã¥ãŒãäŸé ŒããŠããªããããã¬ãã¥ãŒãå šäœã®æèŠãåæ ããŠããªãå¯èœæ§ããããŸãã
ãã¬ãã£ããªã¬ãã¥ãŒã«åçããŠããŸãã
ãã®äŒæ¥ã®Trustpilot å©ç𿹿³
ã¬ãã¥ãŒãè©äŸ¡ã®ååŸæ¹æ³ãã¹ã³ã¢ãªã³ã°ãã¢ãã¬ãŒã·ã§ã³ã®ããã»ã¹ã«ã€ããŠç¢ºèªããã
ãã®äŒæ¥ãé²èЧãã人ã¯ã以äžã®äŒæ¥ãé²èЧããŠããŸãã
My experience at Rayleigh transit (Jamie Blundell )
My experience at Rayleigh transit centre was fantastic
Jamie Blundell done so much for me from the start
Always on the phone straight away without any hesitation and due to my circumstance he went above and beyond to help me out with what was right for me great service and would highly recommend to any one
Great service
Just dealt with Steve in Southend. Couldn't have been more helpful. . Thanks
Tony Hutton
Our company purchased a nearly newâŠ
Our company purchased a nearly new Ranger MR-ST.
The whole process was very good, Fords Rayleigh commercials, had to arrange collection from Slough for viewing.
Dominik was very helpful in every aspect and his communication skills and knowledge of the vehicle was very re-assuring ! Happy to do with business with Domink and the team at Rayleigh again !
With that said we are overjoyed with the vehicle.
Thank you Fords Rayleigh and especially to Dominik.
Paul Collins
SPC Ltd.
I ordered a Used transit Custom fromâŠ
I ordered a Used transit Custom from the Rayleigh branch and I couldn't be happier. The whole process for so easy and the turn around was very quick.
Shout out to Dom who looked after me and service and updates were second to none.
Very pleased
Dunton Used Sales
After sales support does not exist, I have a split in the wall of the tyre, accused of doing this my self by the sales department, although no damage to my alloys. Funny that. Deep scratch in the paintwork and had to take the vehicle back to have this touched in. Two visits at my own expense. Second visit for the tyre no resolution. Apparently as the sales person stated â Iâll play devils advocate here and you could have split the tyre on a curbâ yes well it could blow out at high speed but itâs ok, itâs only my life and others but not yours? They are happy to take your money but after that your on your own. Absolutely no service and no interest in you as a customer. If you want hassle and phone calls not returned, treated with contempt and just want to feel like youâve been robbed by cowboys then go ahead and give them your money. Plenty of other reliable and trustworthy providers out there, even their Ford head office have the same attitude. The vehicle was collected after it had been raining so I wouldnât have seen the tyre issue, yet here I am now wondering how it passed their own MOT assessment ? Although this experience does bring back fond memories of Arthur Daley from Minder. Always trying to turn someone over for a sale. Thanks guys Iâm so glad I put my life at risk caring for covid patients to feel like Iâve been turned over by you.
Dom assisted us with purchasing a newâŠ
Dom assisted us with purchasing a new commercial van, the process was very quick and easy and Dom was always so helpful. Fully recommend going to Rayleigh to anybody looking to purchase a commercial vehicle.
Sales team we extremely helpfulâŠ
Sales team we extremely helpful particularly Dominik who was dealing with my lease van. The whole process was extremely easy with great communication every step of the way.
Would I use them again, definitely.
Dom provided a great service in findingâŠ
Dom provided a great service in finding a suitable vehicle, the whole process was quick and easy, thank you.
Second to none.
Dom at the Rayleigh site was faultless. From beginning the process of buying a new van to the handover he made it a breeze! It was refreshing to see someone who truly cared.
Aled Lewis
New van purchase A++ service
Purchased a new transit custom down at Rayleigh weir. Part exchanged old van and was in the new one In just over a week! Very quick and efficient!
Kade made the process a breeze!
New van/top salesman
I recently purchased a new van from Essex Auto Group at Rayleigh & felt the need to post a quick review about the process or more importantly the salesman Kade. He was by far the best salesman I have encountered, at no stage was there any dodgy hard sell or buy now type practices just good solid advice & assistance. 10/10 Kade ð
After purchasing a brand new van and aâŠ
After purchasing a brand new van and a used van from Kade at the transit centre I can safely say we was treated with respect and courtesy through the complete process. Both vans where presented to us clean and ready to drive away with no problems. I could not recomment Kade and the team any higher
DO NOT BUY A FORD FROM ESSEX FORDâŠ
DO NOT BUY A FORD FROM ESSEX FORD RAYLEIGH!
so this is my first ever and last ever car i will buy from these! i bought a ford fiesta and 6months later it broke down, had it recovered to another ford garage and they found a fault. i got told i had to send my car 200 miles back down to essex to have it assessed there. they had my car 48 hours and phoned me to tell me there was no fault and a sales rep (YES you heard right the SALES REP) took my car on a 45 min test drive and apparently no fault! not even a mechanic? 8 months later still the same issue with loss of power and a concerning whirling noise coming from the engine, the car got recovered back to my local garage to find the gearbox had collapsed and malfunctioned! the car is a 2017 plate and 20,000 miles on the clock so yes unexpected and is unheard of! the team at essex ford rayleigh have proved useless, dont want to know and laughed at me down the phone! poor customer service! the extended warranty that i have on the car has proved near on useless as its going to take 2 weeks for an engineer from the warranty team to come and look at my car then decide if there even going to do the repair under warranty and then the time to fix my car. also it takes the warranty company 10-21 days to process payment back to ford so ford are refusing to release my car back to me untill payment received! im having to go without a car for nearly 6 weeks! the company are refusing a courtesy car for the mean time also so i am now without a car! ive been backwards and forwards with no-one wanting to help. had an urgent email sent out to both managers which neither responded.. ive had to personally contact 1 manager who cant even be bothered to deal with it and giving me aload of rubbish over the phone. the warranty i was sold i was told i could use at any garage, straight forward, the same as manufactory warranty, stress and hassle free and courtesy car included...NONE OF THIS IS TRUE! you have to pay the repair costs and claim back off the warranty company, its nothing like manufactory warranty, its constant stress and backwards and forwards and they DONT give you a courtesy car until the assessor has been out and confirmed they will fix under warranty and the courtesy car is only while they are fixing the car and not while its sat on the forecourt! i have took the matter up with The Motor Ombudsman who is dealing with my case at the moment, the customer relations and a solicitor! i think its safe to say i will never spend my money with this company again as once they have your money they dont want to know! also dont expect a call back as they will never get back to you! they will go above and beyond for you to buy the car but once transactions complete its like you never existed! fraudulent company, false advertisement and mis sold warranty's! also a £1,870 repair bill!
Dealt with Kade in purchasing a usedâŠ
Dealt with Kade in purchasing a used transit. Drove away in it not even a week after putting the deposit down. Communication was very good.
Kade at Raleigh Ford was amazing
Kade at Raleigh Ford was amazing, really helpful, always replying quickly and took loads of time to explain all the features on the van. He even came in on his day off to make sure he personally handed us the keys.
Highly recommended
kade Rendall at Ford Rayleigh
Recenly bought a Ford Campervan from Kade at Rayleigh, who was knowledgeable in answering all my questions and dealt with the sale process very efficiently. An excellent experience from start to finish.
Lost car sale
My Kia Carens has had an intermittent whistle for a few weeks.
Had to wait three weeks for a service
Yesterday it went in for a check up.
The last thing the car had done was an air con service about 3 weeks before the whistle started.
A few hours after I left the car I got a call. Problem identified. Blocked fuel filter. Also my car needed a 40000 mile service.
The car was only serviced in November. 3000 miles ago. How come when they rang to tell me I was overdue a service didn't they suggest I had the 40000 mile service done.
Because they follow service interval guidance
Anyway they replace the fuel filter as part of the service so it will clear the fault.
I told them a blocked fuel filter would at best reduce engine power but more likely stop the engine. I was told the mechanic new what he was doing. Replacing the fuel filter would fix the problem. Also if I didn't have the service done my warranty would be invalidated.
As far as I am concerned Essex Auto Group are guilty of fraud.
Van buying experience
Had my new van delivered on Monday that was ordered through the Rayleigh branch. Excellent service from start to finish and would definitely use again. Kade was very helpful and always prompt at returning any emails/calls. Highly Recommend
Kade Rendall
Kade Rendall - star performer
I never give reviews, but there are times when a review is totally justifiable. Kade Rendell showed true composure when I visited him before Christmas. I eventually ended up buying a new vehicle and part of this was down to Kade's comsummate sales professionalism. No pressure or continued sales speech was needed by him.
Thanks for making the whole process very easy Kade.
I hope you have a good 2021.
BL
You deserve the best, EAG are the bestâŠ
I have upgraded my car with Essex Auto Group and once again, even during these very difficult times, I have received the very best care and attention to detail. Jasmine dealt with the sale so professionally but all the time with my needs in mind. I am so happy with my new car and feel that I have a bond and a trust with this company who have my interests at heart. I cannot recommend them highly enough.
Trustpilot ãšã¯ã¹ããªãšã³ã¹
Trsutpilot ã®ã¬ãã¥ãŒã¯èª°ã§ãæžãããšãã§ããŸããã¬ãã¥ãŒãæžãã人ã«ã¯èªåã®æžããã¬ãã¥ãŒããã€ã§ãç·šéãããåé€ãããããæš©éãããããããã®ã¬ãã¥ãŒã¯ã¢ã«ãŠã³ããã¢ã¯ãã£ãã§ããéã衚瀺ãããŸãã
ãã©ãããã©ãŒã ä¿è·ã®ãããå°éããŒã ãšé«åºŠãªãã¯ãããžãŒãé§äœ¿ããŠããŸããåœã¬ãã¥ãŒãšã®éãã«ã€ããŠã®è©³çްã¯ãã¡ãããäžèªãã ããã
Trustpilot ã«ãããã¬ãã¥ãŒ ããã»ã¹ã®è©³çްã«ã€ããŠã¯ãã¡ããã芧ãã ããã
ããã¬ãã¥ãŒãæžãããã®8ã€ã®ãã³ããã芧ãã ããã
確èªãè¡ãããšã§ãTrustpilot ã«æçš¿ãããã¬ãã¥ãŒã [LINK-BEGIN-PEOPLE]å®åšã®äººç©[LINK-END-PEOPLE] ã«ãã£ãŠæžããããã®ã§ããããšã®ä¿èšŒã«ã€ãªãããŸãã
ã¬ãã¥ãŒã«å¯ŸããŠã€ã³ã»ã³ãã£ããæäŸããããéžæçã«ã¬ãã¥ãŒãäŸé Œãããããããšã¯ãTrustScore ã«ãã€ã¢ã¹ãçãå¯èœæ§ããããŸãããã㯠åœç€Ÿã®ã¬ã€ãã©ã€ã³ã«åããŸãã








