Proovia Couriers レビュー 

60,386
•
TrustScore 5段階評価の5

4.8

レビューはレビュアーの個人的な意見であるため、特定の記載内容を検証することはありません。ただし、ビジネス上の取引が行われたことを確認できた場合、レビューに「確認済み」のラベルを付ける場合があります。詳細はこちら

プラットホームの健全性を維持するため、当社のプラットフォーム上のすべてのレビューは、確認済みか否かにかかわらず、年中無休で稼働する自動ソフトウェアによって審査されています。このテクノロジーは、本当の経験に基づいていないレビューなど、ガイドラインに違反するコンテンツを特定し、削除するよう設計されています。ただし、すべてを検知できるわけではありませんので、お気づきの点がございましたら、どうぞお知らせください。詳細はこちら

レビュアーのコメントを見てみましょう

5つ星のうち5の評価

Had Alex Cioc and his colleague deliver this morning under order 1035692. Delivered first thing at the start of the window promptly and efficiently, polite and friendly and goods haven't been inspecte... もっと見る

5つ星のうち5の評価

Sat 26th Sept .26 We had a delivery carried out by Proovia couriers this morning . The communication around delivery was excellent. Chioc Alexandru were punctual ,courteous and very helpful a big... もっと見る

5つ星のうち5の評価

The two men who delivered the piece of furniture I purchased on eBay were really pleasant and provided an exceptional service. They carefully took the piece to the room I requested without any pro... もっと見る

5つ星のうち5の評価

Absolutely outstanding service, I requested pick up of oak furniture land chest of draws from Sussex to South Wales. I honestly cannot recommend GoodFellas highly enough. From start to finish the s... もっと見る

企業情報

  1. 宅配サービス
  2. ピアノ運送業
  3. 引越し・倉庫保管業
  4. 引越業者
  5. 宅配・配達サービス
  6. 輸送会社

Proovia Couriers について

当該企業による記述

Proovia Couriers:
Prioritizing Customer and Employee Satisfaction.

Our journey began 8 years ago in Birmingham, with a single container, a brave man, a Sprinter van, and a dispatcher fueled by enthusiasm and a dream. Through hard work and unwavering determination, that dream gradually transformed into reality. Today, we operate from a massive warehouse and office, employing 160 dedicated staff members and utilizing over 60 vans to serve customers daily.

We specialize in courier services, focusing primarily on furniture transportation, including wardrobes, chairs, sofas, desks, tables, and sideboards. Additionally, our expert couriers are trained to handle motorcycles, pianos, and sports equipment. Proovia proudly serves local shops, auction houses, and residents, collecting and delivering items all across the UK.

Contact
Fort Dunlop Office 110B24 9FE, Birmingham, UK

Our primary commitment is to position your items exactly where you want them, without any extra charges.

We understand how crucial it is for you to have your items placed perfectly! We don't merely deliver – we ensure each item is positioned just where it needs to be!


連絡先

4.8

優良

TrustScore 5段階評価の5

6万件のレビュー

5つ星
4つ星
3つ星
2つ星
1つ星

顧客にレビューを依頼しています

この企業は、ポジティブかネガティブかを問わず、顧客にレビューを依頼しています。

ネガティブなレビューの 98%に回答しています

通常24時間以内に回答

この企業のTrustpilot 利用方法

レビューや評価の取得方法、スコアリング、モデレーションのプロセスについて確認する。

4.8

すべてのレビュー

(60,386)

過去12か月のレビュー数: 14,547件

レビューを書く
Trustpilot に参加している企業は、インセンティブを提供したり、レビューを非表示にするためにお金を払ったりすることは許可されていません。レビューはレビュアーの個人的な意見で、Trustpilot のものではありません。詳細はこちら

5つ星のうち1の評価

Damaged my item and stopped responding, be aware!

Very disappointed to be writing this, as I have had several positive experiences with Proovia in the past.

My item was damaged in transit. Proovia were aware of the damage before delivery and admitted responsibility.

I have now been waiting for a resolution for over a month. The claims team have been unhelpful and have recently stopped responding to my emails.

It feels as though they are hoping I will eventually give up chasing the matter and then they will not have to reimburse me.

I won’t be doing that, and I will now be pursuing the matter through my bank instead.

A very disappointing experience, particularly given my previously positive experiences with Proovia.

2026年8月29日
自発的なレビュー
Proovia Couriers ロゴ

Proovia Couriers からの回答

Hello,

We are sorry to hear that you have been waiting this long for a resolution, particularly after having several positive experiences with us in the past.

We have contacted our Claims Department regarding your case and asked them to review the outstanding correspondence and return to you urgently with an update.

We apologise for the delay and for the lack of communication you have experienced recently.

Yours, Proovia Couriers

5つ星のうち3の評価

They collection times are…

They collection times are dreadful,never kept always late I am always last or near to last as I am close to Birmingham. Commercial premises so they promise to be here before closing but either late or cancelled.
I can't fault the drivers as always helpful.

2026年9月25日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

Raised agreed price by £60.00

Raised agreed price by £60.00, cancelled delivery day before scheduled date. Not good.

2026年9月24日
自発的なレビュー
Proovia Couriers ロゴ

Proovia Couriers からの回答

Hello,

We are sorry to hear about your experience.

When booking through a third-party platform, the initial price may not always take into account all of the specific requirements of a particular collection or delivery. Once the full booking details are reviewed, the price may need to be adjusted accordingly.

For this reason, we always recommend booking directly with us where possible, as this allows us to review the requirements in advance and provide a price based on the full details of the job.

We also apologise for the schedule change and the inconvenience this caused.

Yours, Proovia Couriers

5つ星のうち1の評価

Charged a failed delivery fee, then passed it to the seller

An Etsy seller booked Proovia to bring a bench to a mansion block in Fulham, confirmed for 15 September. The driver arrived, didn't deliver, and I was invoiced £32 as a failed delivery fee.

Proovia say they called me five times. My phone's call log shows no incoming call that day, and I sent them the screenshot. They also said the access link I'd provided was invalid; it opens perfectly well, including from their own email. Their driver's photograph shows him at the car park exit. The porters' lodge, staffed 24 hours a day and perfectly happy to take a parcel against a resident's name, is about 100 feet away and clearly signposted.

The bench was eventually delivered on 17 September, in good order, by a driver I have no complaint about. What I object to is the charge. When I declined to pay it, Proovia didn't withdraw it. They then transferred the bill to the seller who was not allowed to book another delivery until they paid the fee. The seller is a small independent maker who had done nothing wrong and who now has £32 less for a delivery failure that wasn't his.

Prompt, courteous replies throughout. But a company that responds to a disputed fee by quietly charging someone else isn't one I'd book again, and if you're selling through them, be aware this can land on you.

2026年9月17日
自発的なレビュー
Proovia Couriers ロゴ

Proovia Couriers からの回答

Hello,

Thank you for your feedback. We have reviewed the booking and the communication regarding the failed delivery charge.

Our team has already provided you with the records from our system showing the contact attempts made on the original delivery date.

We understand that these do not appear in the call log you provided, but we can only assess the attempted delivery based on the records available to us from both the driver and our system.

Failed delivery charges are not something we apply routinely. They are used in cases where a delivery attempt has been made but could not be completed, and the circumstances of this particular attempt were reviewed after you disputed the charge.

We would also like to clarify that the charge was not simply transferred to the seller without explanation because you declined to pay it. The delivery was booked with us by the seller, and when the charge remained outstanding, it was applied through the original booking.

We are pleased that the second delivery on 17 September was completed successfully and that the item arrived in good condition. We also appreciate your comments regarding the communication from our team.

Yours, Proovia Couriers

5つ星のうち4の評価

Efficient communication - slick and timely delivery.

Excellent communication with me in advance of the delivery and on the day itself, by SMS, email and phone.
Arrived early in the three hour time window, 35 minutes in.
Found the delivery point without needing to phone for further directions - unusual, given our location, down a track, in a rural village, without house numbers, where the postcode is not very helpful. Unlike many courier services, they use What3Words - a definite must for our location.
This would have been 5*, however unfortunately one of the delivery team left a large black handprint on a white wall - not discovered until after their departure!

2026年9月23日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

A very professional and courteous…

A very professional and courteous courier company with outstanding communications. We were kept fully informed throughout the transport from collection to successful delivery. Highly recommend and will certainly use again. Thank you very much.

2026年9月22日
自発的なレビュー

Trustpilot エクスペリエンス

Trsutpilot のレビューは誰でも書くことができます。レビューを書いた人には自分の書いたレビューをいつでも編集したり削除したりする権限があり、それらのレビューはアカウントがアクティブである限り表示されます。

プラットフォーム保護のため、専門チームと高度なテクノロジーを駆使しています。偽レビューとの闘いについての詳細はこちらをご一読ください。

Trustpilot におけるレビュー プロセスの詳細についてはこちらをご覧ください。

よいレビューを書くための8つのヒントをご覧ください。

確認を行うことで、Trustpilot に投稿されるレビューが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実在の人物[LINK-END-PEOPLE] によって書かれたものであることの保証につながります。

レビューに対してインセンティブを提供したり、選択的にレビューを依頼したりすることは、TrustScore にバイアスを生む可能性があります。これは 当社のガイドラインに反します。

詳細情報