Andostores レビュー 

35
•
TrustScore 5段階評価の3

2.9

レビューはレビュアーの個人的な意見であるため、特定の記載内容を検証することはありません。ただし、ビジネス上の取引が行われたことを確認できた場合、レビューに「確認済み」のラベルを付ける場合があります。詳細はこちら

プラットホームの健全性を維持するため、当社のプラットフォーム上のすべてのレビューは、確認済みか否かにかかわらず、年中無休で稼働する自動ソフトウェアによって審査されています。このテクノロジーは、本当の経験に基づいていないレビューなど、ガイドラインに違反するコンテンツを特定し、削除するよう設計されています。ただし、すべてを検知できるわけではありませんので、お気づきの点がございましたら、どうぞお知らせください。詳細はこちら

レビュアーのコメントを見てみましょう

5つ星のうち5の評価

I made an order and I was instantly informed that the order was on a 2 week lead time and I was asked the question whether i wanted to continue with the order or cancel. I continued with my... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち1の評価

Appalling customer service. I placed an order for children’s clothes over 2 weeks ago. I haven’t received the items or any communication about my order. I’ve tried to contact via their instagram page... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち1の評価

Wish I had checked Andostores reviews before purchasing! Absolutely terrible customer service. My order arrived damaged, yet I was still expected to pay to return it in order to get my refu... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち5の評価

I ordered 2 pairs of trousers and had a few questions about the fit. The customer service team helped to advise so that I got a cool oversized fit I was looking for, they are the BEST trousers I have... もっと見る

企業が回答しました

2.9

まあまあ

TrustScore 5段階評価の3

35件のレビュー

5つ星
4つ星
3つ星
2つ星
1つ星

最近のレビュー依頼の記録はありません

この企業は最近、顧客にレビューを依頼していないため、レビューが全体の意見を反映していない可能性があります。

ネガティブなレビューの 92%に回答しています

通常2週間以内に回答

この企業のTrustpilot 利用方法

レビューや評価の取得方法、スコアリング、モデレーションのプロセスについて確認する。

2.9

すべてのレビュー

(35)

過去12か月のレビュー数: 22件

レビューを書く
Trustpilot に参加している企業は、インセンティブを提供したり、レビューを非表示にするためにお金を払ったりすることは許可されていません。レビューはレビュアーの個人的な意見で、Trustpilot のものではありません。詳細はこちら

5つ星のうち1の評価

Shocking ordered and paid for a pair of…

Shocking ordered and paid for a pair of trousers for my grandson still waiting 2 weeks later don't bother there is something very shady about this company first Evri lost parcel and 2nd DPD delivered to my neighbor no they didn't I'm hoping for my money back

2026年10月3日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

My favourite place for my kids' clothes…

My favourite place for my kids' clothes and always excellent service. Next day delivery, cool branding and really rate the trousers - really different to the usual stuff everywhere. Ordered a beautiful personalised woven art piece for my son, which came today and is very special. Never disappoints, thanks Ando

2026年9月28日
自発的なレビュー
5つ星のうち1の評価

Wish I had checked Andostores reviews…

Wish I had checked Andostores reviews before purchasing!

Absolutely terrible customer service.
My order arrived damaged, yet I was still expected to pay to return it in order to get my refund. They then refused to reimburse the return postage, despite the item being damaged when it arrived and my understanding that consumer rights require the retailer to cover reasonable return costs for faulty or damaged goods.
What made the whole experience even worse was the attitude and complete lack of willingness to resolve the issue fairly.
I ordered a print from Wallify at the same time, and the difference was night and day.
I would strongly recommend ordering from Wallify instead. I certainly won’t be ordering from Ando again.

Update*
Wondering why you would reply with a blatant lie?- there has been no offer to use PayPal to refund the postage? You have my email address- you could refund via PayPal? I would welcome it! The offer to keep the damaged item “free of charge” is just silly. It went out with the bins the same day.

2026年9月28日
自発的なレビュー
Andostores ロゴ

Andostores からの回答

Dear Jennifer,

We've very sorry that there seems to be some major confusion, upon reading the review. Your order was sent to you and dented in transit. The team immediately organised for a replacement order to be sent to you and offered for you to keep the item that was bent, for free! At no point was this ever requested to be returned to us, or a refund withheld on the basis of this item being returned, nor was there any refusal or expectation for you to pay to return the damaged item, as per your review. We're very sorry if this was not clear and can review the correspondence again. It appears to be clear via all our correspondence, but we are sorry if it's not been the case. As standard, when an item is faulty we replace that immediately so the customer gets a new one in the shipping time frame promised (in this case 3-5 days) Within a day we got an additional replacement item to you.

You chose not to keep this new item (not faulty) and requested a return of the new undamaged item because you no longer wanted the item since receiving the previous dented one. You were able to keep the damaged one for free and the second one our customer service team advised was subject our usual returns policy. Our understanding was that you wanted this second item to be returned and were happy to keep the faulty one for free. We therefore then refunded in full, without even having receipt of this second item, so that you had the funds sent immediately back and didn't have to wait. Those cleared today well before this review was written. We have also offered to pay an additional amount to fund the posting back of the replacement, but we require bank or PayPal details to do this - as we can't refund more than you paid via our system (and we've already refunded the full amount paid - ahead of the item arriving back with us). We are so sorry that you feel we have been unfair and we would like to try to put this right, we will try to connect again over email. Kind regards, Ando

5つ星のうち5の評価

Great service all round and exceptional clothes.

I made an order and I was instantly informed that the order was on a 2 week lead time and I was asked the question whether i wanted to continue with the order or cancel.

I continued with my order and Clare from Ando kept me up-to date with all the relevant information and tracking of my order.

Clare also made sure she expedited my order on a next day delivery as soon as the items arrived into the warehouse which arrived the day before I went on holiday! Perfect!

I couldn’t fault the service and the quality of the clothing is exceptional.

I would highly recommend anyone purchasing clothes from this store.

2026年9月12日
自発的なレビュー
Andostores ロゴ

Andostores からの回答

Hello Aaron,


I hope you are well and thank you so much for letting us know you received your order, and perfectly in time for your holiday. We will pass on your positive comments to Clare!

Have a lovely rest of your week.

Kind regards,
Ando Stores team

5つ星のうち5の評価

I ordered 2 pairs of trousers and had a…

I ordered 2 pairs of trousers and had a few questions about the fit. The customer service team helped to advise so that I got a cool oversized fit I was looking for, they are the BEST trousers I have ever bought for my son. Will be buying more! I also had to change my address as it selected my old address at checkout, they replied over the weekend and corrected it which I thought was ace.

2026年9月5日
自発的なレビュー
Andostores ロゴ

Andostores からの回答

Hello Kate,

We hope you are well.

Thank you so much for such a lovely review! We are absolutely thrilled to hear that you love the trousers for your son, and that we were able to help you find the perfect fit.

We are also so glad we could help with changing your address too, especially over the weekend. Customer service is incredibly important to us, and we always want to make things as easy and stress-free as possible for our customers.

Kind regards,
Ando Stores Team

5つ星のうち1の評価

Appalling customer service

Appalling customer service. I placed an order for children’s clothes over 2 weeks ago. I haven’t received the items or any communication about my order. I’ve tried to contact via their instagram page and the contact form on their website and had no reply. When I track the order it just says “order being processed”. It seems like a scam company and from the reviews lots of people have had a similar experience.

2026年8月27日
自発的なレビュー
Andostores ロゴ

Andostores からの回答

Hello Chloe,

We hope you are well.

We are really sorry again for the delay with your order and completely understand your frustration, particularly as you had been waiting for an update.

We wanted to reassure you that your order was not lost or ignored. The delay was caused by some of the items in your order being on pre-order. Our standard process is to hold orders containing pre-order items and dispatch everything together once the full order is ready. Unfortunately, these particular items experienced an unusually long delay in reaching our warehouse due to unexpected customs and stock delays.

We are pleased to confirm that your order was dispatched on Friday and is now on its way to you. We are also very sorry that you had difficulty getting a response when you contacted us via Instagram (this message was in our 'pending approval' messages hence why we missed this). We absolutely understand how this, combined with the delay, could have caused concern. We are a genuine independent retailer, and customer service and communication are incredibly important to us. We are disappointed that we didn’t give you the experience we aim to provide on this occasion.

We really appreciate your patience and completely take your comments on board. We hope that once your order arrives, we can restore your confidence in Ando Stores :)


Kind regards,
Ando Stores Team

5つ星のうち1の評価

Disappointed with the lack of communication

I returned a parcel for Order #154140, and the tracking (VU452542802GB) shows that it was delivered on 21 August 2026.
I’ve emailed several times regarding the full refund, but it’s been nearly a week and I still haven’t received a proper response. So far, I’ve only received automated replies saying that someone will get back to me within three days, but no one has contacted me.
I’m quite disappointed with the lack of communication. Could you please look into this and confirm when my full refund will be processed?

2026年8月17日
自発的なレビュー
Andostores ロゴ

Andostores からの回答

Hello Claire,

We hope you are well.

We’re very sorry to hear that you felt there was a lack of communication regarding your return and refund. We completely understand how frustrating it must have been to see that your parcel had been delivered on the 21st August and still be waiting for an update.
While our automated emails advise that we aim to respond within 1–2 days, we’re sorry that this wasn’t your experience on this occasion. We certainly never want our customers to feel that they are being left without a response, as providing excellent customer service and making sure our customers feel listened to and supported is extremely important to us.

We are pleased this has been looked into and resolved by our customer service team and as we explained via email to you, it can take up to 14 days for our warehouse to process, especially during busy periods such as sale.
We sincerely apologise again for the inconvenience and frustration caused, and thank you for your patience and understanding.

Kind regards,
Ando Stores Team

5つ星のうち2の評価

Overpriced A4 print which is very nice…

Overpriced A4 print which is very nice but definitely not worth nearly £30. Just another overpriced baby shop.

2026年5月1日
自発的なレビュー
Andostores ロゴ

Andostores からの回答

Hello Victoria,

I hope you are well.

We are so sorry to hear how you feel about the prints we stock, we stock a wide variety of amazing artists and each are very different.

Please do let us know why you are unhappy with your print at hello@andostores.com and we can pass these comments on to the artist so they are aware. You are also of course welcome to return your print for a full refund, so let us know if this is something you prefer to do.

I hope this helps and have a lovely rest of your week.

Kind regards
Ando Stores Team

5つ星のうち5の評価

Deserve 5 Stars

I read all these reviews and thought that this company was a scam.
IT IS NOT. I bought a Bernet Classic Activity Blanket Playmat (Sandy Multi Mix) for my granddaughter, it arrived today and it is just gorgeous. Very good quality and far exceeded my expectation. Thank you and I will buy from you again.

2026年7月23日
自発的なレビュー
Andostores ロゴ

Andostores からの回答

Hello Elizabeth,

We hope you are well.

We understand ordering from a company for the first time can sometimes feel like a leap of faith, therefore we are so glad the Activity Blanket Playmat arrived and you are happy with it.. we hope your grandaughter gets lots of enjoyment from it!
Customer trust and service is really important to us so thank you for letting us know.

Kind regards,
Ando Stores Team

5つ星のうち1の評価

Company uncontactable

I ordered two pairs of trousers on 05/06/26 but needed to return a pair as it didn’t fit. I followed the returned policy on the site and paid for a return. I have tried three times to email but each time it hasn’t sent saying ‘Your message wasn't delivered because the recipient's mailbox is undergoing maintenance and can't accept messages now. Please try resending the message later.’

I have returned the item but have no way of contacting the company and have not received confirmation of its return nor my money back.

2026年6月10日
自発的なレビュー
Andostores ロゴ

Andostores からの回答

Hello Grace,

I hope you are well.

We are so sorry to hear about the difficulty you experienced contacting us.
We've checked your order and can confirm that your refund has already been processed. We did receive an email from you today and have replied to confirm this.
We're not sure why your previous emails weren't delivered. Our customer service email address is hello@andostores.com, and we typically respond to all enquiries within 1 working day.
When you have a moment, could you please confirm that you've received our latest correspondence?

Kind regards
Ando Stores Team

5つ星のうち1の評価

Very bad customer service

I ordered Highway kick & go + Helmet for my granddaughters birthday on the 10th of May. The helmet says 3-4 weeks but the scooter doesn’t say anything about delivery. I have tried emails but no response. Her birthday is next week and still don’t know if it will arrive. Not very good customer service.

2026年5月10日
自発的なレビュー
Andostores ロゴ

Andostores からの回答

Hello Robert,

I hope you are well.

I am really sorry we did not receive a notification regarding your comment on here, please could you email us at hello@andostores.com if this has not been resolved.
We are so sorry this happened, these scooters are usually shipped from our partner warehouse which can take a little longer than us (around 3-5 days) but not 3-4 weeks so there must of been an error somewhere.

Please do get in contact with us and have a lovely rest of week.

Kind regards,
Ando Stores Team

5つ星のうち5の評価

Brilliant customer service

Brilliant customer service - when something went wrong with my order not only did they respond on a Sunday but they sent out a replacement free of charge which was with me on Tuesday. Highly recommend!

2026年5月15日
自発的なレビュー
Andostores ロゴ

Andostores からの回答

Hello Geri,

We hope you are well.

Thank you for letting us know, we are so happy we could resolve your issue quickly, this is really important to us. Thank you so much for trusting us and your kind words.

Kind regards,
Ando Stores Team

5つ星のうち5の評価

Great customer service

I ordered something for my son’s birthday but it arrived damaged. Ando were super quick to help and sent a replacement straight away. Great customer service 😊

2026年4月15日
自発的なレビュー
Andostores ロゴ

Andostores からの回答

Hello Lisa,

I hope you are well.

Thank you so much for such lovely feedback, we are so sorry to hear your item was damaged during transit but glad to hear our customer service team were able to help you.

If you ever have any questions please email us at: hello@andostores.com we aim to reply within 24 hours.

Kind regards,
Ando Stores Team

5つ星のうち5の評価

Excellent customer service

I purchased a really lovely dress for my daughter. There was an issue with delivery, but Clare was really helpful and sorted the order out for me. Great customer service 😃

2026年4月6日
自発的なレビュー
Andostores ロゴ

Andostores からの回答

Hello Tony,

I hope you are well.

Thank you so much for such lovely feedback, and we are glad Clare was able to help you through this.
If you ever have any questions please email us at: hello@andostores.com.

Kind regards,
Ando Stores Team

5つ星のうち1の評価

Parcel left unattended without consent

Parcel left unattended without consent, stolen, retailer refusing refund. As per the reviews below trying to blame me!

2026年4月2日
自発的なレビュー
Andostores ロゴ

Andostores からの回答

Hello Ally,

We hope you are well and we are very sorry to hear that you feel disappointed with your experience.
We completely understand how frustrating it must be when an order is marked as delivered but you are unable to locate it, especially when you later discover it may have been stolen.
Royal Mail confirmed delivery to your address and provided a photograph showing the parcel left at what they recorded as a designated safe place. We understand that you have since advised that this location was not secure and that the parcel was unfortunately taken from your doorstep.
We would also like to reassure you that we have never refused a refund, we have been corresponding with you while Royal Mail carried out their investigation, and throughout this process we offered both a replacement or a refund.

We are pleased that this has now been resolved and that you have accepted a replacement. We are very sorry again that this situation occurred and truly appreciate your patience while we worked through the investigation.

Kind regards,
Ando Stores Team

5つ星のうち1の評価

Ordered on the 3rd March... Still waiting 3 weeks later.

Ordered on the 3rd March, chased after 2 weeks (should have been a day or two delivery).

Then we chased and were told it would be here in the next few days.

Chased again on March 23rd and have been told it would be arriving on Thursday.

It's just poor service.

2026年3月23日
自発的なレビュー
Andostores ロゴ

Andostores からの回答

Hello Matters Matterson,

We hope you are well and we are very sorry to hear that you feel disappointed with your experience. We really understand how frustrating it is to wait for an order and still not to have recieved it.

We cannot find any orders under your name, please could you email us at hello@andostores.com and let us know you have been in contact with us via Trustpilot, so we can find out what happened with your order and why it was delayed. Sometimes delays can happen due to ordering a ‘pre order’ item which is an item we do not have in stock yet but it is arriving soon and we can only dispatch this once it arrives at our warehouse.

We would love to be able to see how we can help and make this better for you, so please do email us so we can make the experience a better one :)

Have a lovely week and kind regards,
Ando Stores Team

5つ星のうち1の評価

I ordered something nearly a month ago…

I ordered something nearly a month ago and still haven't received my parcel. I subsequently sent a message requesting for someone to confirm when this would be arriving with no reply.

Terrible service, no communication and it doesn't look like I'm going to be receiving anything. I order a lot of things and I've never experienced anything as bad as this.

Looks as though the majority of people have had a bad experience too - DO NOT BUY FROM THIS WEBSITE.

2026年3月3日
自発的なレビュー
Andostores ロゴ

Andostores からの回答

Hello Gabrielle,

We hope you are well and we are very sorry to hear that you feel disappointed with your experience. We completely understand how frustrating it must feel when you are waiting for an order and are unsure of its status.

Unfortunately we did not receive any email from you, however as soon as this review was posted we emailed you immediately on the 4th of March. We are so sorry you were wating for a response from us, we usually reply to all emails within 24 hours. We completely appreciate that the delay and lack of clear communication has caused frustration, and we sincerely apologise for this experience. This is not the standard we aim to provide for our customers.

We have not received a response from you since but we explained that the item you ordered was on pre-order of 2 weeks but we are sorry to hear that this was a little longer than expected. We were in the process of contacting customers to let them know of a slight delay so we’re very sorry that this hadn’t reached you yet. We can now see your order was dispatched on the 11th March and we hope you are happy with your order 😊
We truly value our customers and are very sorry that this situation has left you feeling disappointed.

Have a lovely week and kind regards,

Ando Stores Team

5つ星のうち1の評価

Order not received & company refuses to…

Order not received & company refuses to refund. Avoid avoid avoid order 144726

2026年2月23日
自発的なレビュー
Andostores ロゴ

Andostores からの回答

Dear Rosie,

We hope you are well and we are so sorry to hear that you feel disappointed with your experience, and we completely understand how frustrating it must be when an order is marked as delivered but you are unable to locate it.

You first contacted us on 15th February to advise that your order was showing as delivered but had not been received. We responded immediately to confirm that we would escalate this with Royal Mail to investigate further.

Following their investigation, it was confirmed that the parcel had been delivered to the “safe place”, which in this case was your recycling box. As the safe place delivery option had been chosen, the courier considered the parcel successfully delivered in line with the delivery instructions provided.

We did contact Yaya Studios to let them know what had happened with your order and they did offered to resend your print as a gesture of goodwill, which we relayed to you. We understand you declined this option.

As a further attempt to resolve the matter positively, we then offered a credit note as an alternative solution. We have not yet received a response regarding this offer, but we are of course happy to still offer this to you.

Please note we are a multi-brand store and work closely with both our courier partners and suppliers to resolve issues fairly and promptly. We are very sorry that this situation has caused disappointment, as this is never the experience we aim to provide.

Please do feel free to reply to our email should you wish to accept the credit note or discuss this further — we are more than happy to help.

Thank you and kind regards,

Ando Stores Team

5つ星のうち1の評価

Extremely poor service!

Extremely poor service!

In this day and age where orders can be delivered within 24 hours, ando stores remains headstrong in the age old process of manufacture to order, then ship by horse and cart.

Almost a week later, no tracking number, no shipment update.

Avoid this place.

Now where else can I post this review.....

2025年12月12日
自発的なレビュー
Andostores ロゴ

Andostores からの回答

Hi Kyle,

We are so sorry you have experienced a delay with your item and completely understand your frustration.

Routinely orders placed before 2pm are dispatched same day, from our UK warehouse. We also offer next day delivery via DPD, as well as economy shipping with Evri and Royal Mail - which is typically 2-3 days.

In the case of your item, we can see it was something oversize that is one of a handful of items that ships from our partner UK warehouse. These are usually shipped within 3-5 days, which is clearly communicated on both the product page and at checkout. We can see this has been escalated by the customer service team to determine why there had been an usual delay of a couple of days longer. Microscooters can experience delays pre Christmas due to high demand and we are so sorry this has been the case. We can see the order is now shipped and delivered today.

Please note that we are a multi-brand store and do not have a manufacture to order process. In any case scooter manufacturer can take many weeks. We dispatch scooters usually next day, but up to 5 days during exceptionally busy Black Friday periods. We understand this is a long wait and so want to try and put this right - we have emailed with options.

With the exception of a tiny number of items, where necessary longer lead times are communicated at checkout, all other items leave same day from the UK. We’re sorry we’ve fallen short and will be in touch over email to rectify the delay to your order arriving.


Thank you and kind regards,

Ando Stores Team

5つ星のうち4の評価

A follow up to my earlier review:

A follow up to my earlier review:
Despite the issues with the courier (it’s not Ando’s fault), I will say that customer service was great. They always responded to my emails within the stated 2 business days. I was just frustrated that when I called DPD and they told me that seller never raised an issue and being told that I, the buyer couldn’t do anything and so not knowing what was going on as it had taken 2 business days for you respond to my concern, it was just frustrating. In the end you resent all the items (you didn’t need to as it was not the store’s fault but out of goodwill), I really appreciate it. I now have the items!
If I may though as a feedback, please update your international delivery timeline on the website - it says 2-4 business days but it actually took 8 business days (item was first scanned on 21 Nov and I received it on 2 Dec). After monitoring the journey of the parcel closely, I don’t know how it could take 4 or even 2 business days! It gave the wrong expectation to the customer about when items will be delivered.
I apologise for my earlier negative review. I look forward to shopping more from Ando in the future.

2025年12月4日
自発的なレビュー
Andostores ロゴ

Andostores からの回答

Hello Augustine,

Thank you so much for understanding the situation, and we are so glad you have the items you ordered and you are enjoying them :)


Have a lovely weekend and kind regards,

Ando Stores Team

Trustpilot エクスペリエンス

Trsutpilot のレビューは誰でも書くことができます。レビューを書いた人には自分の書いたレビューをいつでも編集したり削除したりする権限があり、それらのレビューはアカウントがアクティブである限り表示されます。

プラットフォーム保護のため、専門チームと高度なテクノロジーを駆使しています。偽レビューとの闘いについての詳細はこちらをご一読ください。

Trustpilot におけるレビュー プロセスの詳細についてはこちらをご覧ください。

よいレビューを書くための8つのヒントをご覧ください。

確認を行うことで、Trustpilot に投稿されるレビューが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実在の人物[LINK-END-PEOPLE] によって書かれたものであることの保証につながります。

レビューに対してインセンティブを提供したり、選択的にレビューを依頼したりすることは、TrustScore にバイアスを生む可能性があります。これは 当社のガイドラインに反します。

詳細情報