Firebird UK レビュー 

466
•
TrustScore 5段階評価の4.5

4.6

レビューはレビュアーの個人的な意見であるため、特定の記載内容を検証することはありません。ただし、ビジネス上の取引が行われたことを確認できた場合、レビューに「確認済み」のラベルを付ける場合があります。詳細はこちら

プラットホームの健全性を維持するため、当社のプラットフォーム上のすべてのレビューは、確認済みか否かにかかわらず、年中無休で稼働する自動ソフトウェアによって審査されています。このテクノロジーは、本当の経験に基づいていないレビューなど、ガイドラインに違反するコンテンツを特定し、削除するよう設計されています。ただし、すべてを検知できるわけではありませんので、お気づきの点がございましたら、どうぞお知らせください。詳細はこちら

レビュアーのコメントを見てみましょう

5つ星のうち5の評価

This is a long overdue review, and only sprung to mind as we start heading into the cooler seasons again... hoping this winter proves to be a better boiler experience than our first three. The boi... もっと見る

5つ星のうち5の評価

We have a six year old boiler that had let us down badly a couple of times. I contacted Matthew and he arranged for Kenny to come and have a look. Kenny replaced several parts (that had been modified... もっと見る

5つ星のうち5の評価

I have been in my house for 4 years now. It has a Firebird Air Source Heat Pump. While I had never heard of the make my experience has been nothing but positive. It has had 2 annual services arrange... もっと見る

5つ星のうち2の評価

When working the boiler is quiet and efficient. However for a 3 year old boiler it has broken down no less than 5 times. As the boiler wasn't installed by an 'official' firebird installer just a Ga... もっと見る

企業が回答しました

企業情報

  1. ボイラー・暖房サービス

当該企業による記述

Firebird is proud to declare over 40 years manufacturing in the heating industry, developing some of the most renowned products on the market. From the robust, elite manufacturing process, through to the dedicated sales, technical and training teams, Firebird can guarantee the highest quality product and service. In addition, our products are rigorously tested and approved to all relevant European and national standards.


連絡先

4.6

優良

TrustScore 5段階評価の4.5

466件のレビュー

5つ星
4つ星
3つ星
2つ星
1つ星

顧客にレビューを依頼しています

この企業は、ポジティブかネガティブかを問わず、顧客にレビューを依頼しています。

ネガティブなレビューの 66%に回答しています

通常24時間以内に回答

この企業のTrustpilot 利用方法

レビューや評価の取得方法、スコアリング、モデレーションのプロセスについて確認する。

4.6

すべてのレビュー

(466)

過去12か月のレビュー数: 35件

レビューを書く
Trustpilot に参加している企業は、インセンティブを提供したり、レビューを非表示にするためにお金を払ったりすることは許可されていません。レビューはレビュアーの個人的な意見で、Trustpilot のものではありません。詳細はこちら

5つ星のうち5の評価

Gary Davies - Firebird

After nearly a month with no heating, money down the drain paid out to local plumbing engineers, Gary Davies at firebird saved us and we now finally have heating. He had an engineer come straight out and it was simply fixed within an hour and we were given some brilliant tips to maintain the efficacy of our boiler!
Customer service is outstanding, brilliant communication and really have gone above and beyond for us and we really couldn’t thank them enough!

2024年2月14日
自発的なレビュー
Firebird UK ロゴ

Firebird UK からの回答

Hi Chloe, thank you very much for your kind review. We really appreciate you taking the time out to write this and we will pass on the kind words to Gary.

5つ星のうち1の評価

We are an installer and purchased a…Firebird combi oil boiler

We are an installer and purchased a Firebird boiler, installed October 23 for a land owner with many properties within Northamptonshire, which incidently have a lot of Firebird boilers in their properties.
We had a lot of issues initially with the boiler, eventually getting it sorted after many stressful conversations and site visits.
Today the customer has no heating again, i called up Customer Services at 9.35 am to arrange a warranty call, i was assured i would get a call back within 2 hours by Jake. 3.30 pm i called again, i even called the Firebird Engineer as i had noted his number.
Again i was promised a call back straight away, nearly an hour later nothing. The customer has no heating.
Your reviews all look extremely good, however i can only say from my experience the customer service is horrendous.

2024年2月6日
自発的なレビュー
Firebird UK ロゴ

Firebird UK からの回答

Hi Beccy

We are sorry that you feel the need to give us a 1-star review. Please see below the following points:

When our engineer first attended your boiler, we found the flue was installed incorrectly which is not a boiler fault. Firebird bore the expense and you were not charged for the non- warranty call out.

When our engineer attended again, it was found that the boiler was incorrectly set up. This also, is no fault of the Firebird boiler and again Firebird bore the cost. You were not charged whatsoever for the non-warranty call out.

Our service call logs show that we did indeed try to contact you but were unable to get through.

Considering your issues have been down to installation and commission, which is not a product fault, we have worked with you to rectify these at no expense to yourself. We find it disappointing and hard to understand why you would give us a 1-star rating.

5つ星のうち5の評価

As the temperature dropped below…

As the temperature dropped below freezing our boiler stopped working. Having been diagnosed with a burner fuel pump problem, Matthew at Firebird customer service swung into action and a new burner (under warranty) was delivered next day, fitted on arrival and we are warm again.

2024年1月16日
自発的なレビュー
Firebird UK ロゴ

Firebird UK からの回答

Thank you very much for your kind review Peter, we really appreciate you taking the time to write this.

5つ星のうち5の評価

look no further, Firebird will rescue you

when your heating world is falling down around you - a complete disaster - & aged 81 as we are find replacement a confusing nightmare, reccomended FIREBIRD comes flying in with sympathy, advise, solutions, great suppliers, efficient friendly installers, and at very reasonable costs a total solution to our oil heating problems. Such a delight to find this superb all round service in an age where it is no longer, sadly, expected. Well done Firebird & associates.

2023年12月1日
自発的なレビュー
Firebird UK ロゴ

Firebird UK からの回答

Hi Brian, thank you very much for your kind review. We really appreciate it.

5つ星のうち5の評価

Great company

Great company. Only boiler i would fit because of the customer service from Gary

2023年11月23日
Firebird UK ロゴ

Firebird UK からの回答

Hi Chris, thanks a million for your kind review.

5つ星のうち5の評価

We had a fault on a new enviromax combi…

We had a fault on a new enviromax combi boilers burner. Could not commission, locking out, fan running, not firing, no lockout etc. Informed Firebird and the respone was exceptional. A new burner was sent over night, fitted and fired up no problem. Firebird had all this sorted out after 3.30pm on a Friday afternoon.

2023年11月22日
Firebird UK ロゴ

Firebird UK からの回答

Hi John, thanks a million for your kind review. We really appreciate you taking the time out to write this.

5つ星のうち5の評価

Absolutely top-notch customer service

Absolutely top-notch customer service. Helped me swap over an incompatible part that I ordered by mistake with no hassle, no fuss and a smile. Technical support has been brilliant too, my installer has called a few times and every time immediately spoke to someone knowledgeable and helpful.

2023年11月17日
自発的なレビュー
Firebird UK ロゴ

Firebird UK からの回答

Hi James, thank you very much for your kind review. We really appreciate you taking the time out to write this.

5つ星のうち5の評価

Problem fixed - Great service

Engineer arrived on time fixed the problem and gave some advice. Great service !

2023年11月8日
自発的なレビュー
Firebird UK ロゴ

Firebird UK からの回答

Hi Paul, thank you very much for your kind review.

5つ星のうち5の評価

Excellent customer support

Excellent customer support. Friendly staff who are always very helpful. Would definitely recommend Firebird.

2023年10月9日
自発的なレビュー
Firebird UK ロゴ

Firebird UK からの回答

Hi Andrew, thank you so much for taking the time to leave us feedback. We really appreciate it.

5つ星のうち1の評価

Avoid at all costs

We have had a firebird environmax combi for 9 years and it has been hell. Every year without fail something goes wrong with faulty parts which means we have weeks with no heating / hot water. This time a pump failed after being replaced just 12mths ago. If it wasn't for home emergency cover it would have cost us thousands in repairs. I have never experienced anything like it. Please avoid at all costs!!

2023年10月25日
自発的なレビュー
Firebird UK ロゴ

Firebird UK からの回答

Hi there, we're sorry to hear that you had a negative experience with our product. We would really like to get this resolved and are unable to find your contact details on file. Could you please contact our customer service manager Matthew on on 01752 691177?

5つ星のうち5の評価

Improved CUSTOMER SERVICE

after an initial problem, Firebird stepped up and fulfilled their promise to right things. We had an excellent engineer arrive on Tuesday 31 Oct and he did his best to sort things out, as well as being apologetic about prior issues.

Full credit to Firebird for making things better. Am grateful for this!

2023年10月25日
自発的なレビュー
Firebird UK ロゴ

Firebird UK からの回答

Hi Giffard, we're very sorry to hear that you have been experiencing issues with one of our boilers. We would really like to get this resolved and are unable to find your contact details on file. Could you please contact our customer service manager Matthew on on 01752 691177?

5つ星のうち5の評価

Had a problem with our Elco burner and…

Had a problem with our Elco burner and had superb customer support from Matthew at Firebird who came to our rescue - thanks Matthew !

2023年10月16日
自発的なレビュー
Firebird UK ロゴ

Firebird UK からの回答

Hi Alistair, thank you very much for taking the time out to leave us this review we really appreciate it and will pass the message onto Matthew.

5つ星のうち1の評価

Avoid - Unreliable at best

Since replacing our old Worcester Bosch boiler with a firebird, I’ve had to get an engineer to call 8 times over a period of 4 years to rectify various faults, each of which has resulted in loss of heating and hot water. Only one (an individual suggested by Firebird ) has been able to provide a fix lasting more than a year.

Unless your budget is very limited, avoid Firebird- clearly they are built to a price, but you pay for this in quality and poor reliability.

2023年10月9日
自発的なレビュー
Firebird UK ロゴ

Firebird UK からの回答

Hi Rick, we're very sorry to hear that you have been experiencing issues with one of our boilers. We would really like to get this resolved and are unable to find your contact details on file. Could you please contact our customer service manager Matthew on on 01752 691177?

5つ星のうち5の評価

After 3 years of boiler trouble Alan…

After 3 years of boiler trouble Alan Marcon came to the rescue! We met at the Great Yorkshire Show where Firebird had a stand and Alan and Lee were keen to assist us. We made a plan for Lee to send out some parts and Alan to come and have a look, he was very professional and knew the job inside out. He promised he'd have the boiler up and running in no time and thats exactly what he did. We havent had any problems since and wouldnt hesitate to recommend him. Hopefully he'll come back and service our boiler in the future! Lee from Firebird was also great in assisting us when we needed replacement parts. All in all fantastic service, thank you.

2023年8月7日
自発的なレビュー
Firebird UK ロゴ

Firebird UK からの回答

Hi Olivia, thank you very much for your kind review. We really appreciate you taking the time to write this and we're delighted to hear your were happy with your experience with us and Alan, looking forward to working with you again in the future.

5つ星のうち5の評価

Professional,efficient and…

Professional,efficient and knowledgeable
We had been let down several times when booking an engineer to service our boiler.
Matt gave us contact details for a Firebird recommended local heating engineer who arrived promptly and did a thorough service of the boiler.
Firebird genuinely appreciated our predicament and we now have a reliable engineer for next year’s service

2023年8月9日
自発的なレビュー
Firebird UK ロゴ

Firebird UK からの回答

Thank you very much for the kind review Dee, we really appreciate it.

5つ星のうち1の評価

Atrocious customer service

I had a leak on a 2½ year old oil boiler and in taking advice from a very helpful FB service engineer, following conflicting advice from a local plumber, they asked that I send the heat exchanger back to FB for inspection. The unit was returned on the 02/06 and despite 19 emails and a number of phone calls the majority asking for an update, promises of it being inspected and returned have still not been honoured. It is now 9 weeks and 4 days since the unit was sent and with still no sign of it, yet another call had to be made today to their customer service dept. to be told yet again they will investigate the delay. This is appalling customer service. I welcome Firebirds comments

Update 17/08/23:- Despite FB's platitudes of being "truly disappointed", "your satisfaction is important to us", "taken steps to rectify the situation" I can assure you I was far more disappointed than you that yesterday 16/08, I had the need to contact FB YET AGAIN to find out where my heat exchanger was...!!! It arrived this morning 17/08 precisely 10 weeks and 6 days after it was first sent. Considering your comments I was astounded that I was left to chase it again. Appalling service.

2023年8月8日
自発的なレビュー
Firebird UK ロゴ

Firebird UK からの回答

We're truly disappointed to hear about your experience. Your satisfaction is important to us. Since then, we've taken steps to rectify the situation and have been in contact with you to address your concerns.Thank you for bringing this to our attention.

Trustpilot エクスペリエンス

Trsutpilot のレビューは誰でも書くことができます。レビューを書いた人には自分の書いたレビューをいつでも編集したり削除したりする権限があり、それらのレビューはアカウントがアクティブである限り表示されます。

プラットフォーム保護のため、専門チームと高度なテクノロジーを駆使しています。偽レビューとの闘いについての詳細はこちらをご一読ください。

Trustpilot におけるレビュー プロセスの詳細についてはこちらをご覧ください。

よいレビューを書くための8つのヒントをご覧ください。

確認を行うことで、Trustpilot に投稿されるレビューが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実在の人物[LINK-END-PEOPLE] によって書かれたものであることの保証につながります。

レビューに対してインセンティブを提供したり、選択的にレビューを依頼したりすることは、TrustScore にバイアスを生む可能性があります。これは 当社のガイドラインに反します。

詳細情報