レビュヌはレビュアヌの個人的な意芋であるため、特定の蚘茉内容を怜蚌するこずはありたせん。ただし、ビゞネス䞊の取匕が行われたこずを確認できた堎合、レビュヌに「確認枈み」のラベルを付ける堎合がありたす。詳现はこちら

プラットホヌムの健党性を維持するため、圓瀟のプラットフォヌム䞊のすべおのレビュヌは、確認枈みか吊かにかかわらず、幎䞭無䌑で皌働する自動゜フトりェアによっお審査されおいたす。このテクノロゞヌは、本圓の経隓に基づいおいないレビュヌなど、ガむドラむンに違反するコンテンツを特定し、削陀するよう蚭蚈されおいたす。ただし、すべおを怜知できるわけではありたせんので、お気づきの点がございたしたら、どうぞお知らせください。詳现はこちら

レビュアヌのコメントを芋おみたしょう

5぀星のうち5の評䟡

Proshop hat alles gut gemacht und transparent den Sendungsverlauf mit beobachtet. Leider wurde bei der Erstbestellung von DPD das Paket ohne Zustellversuch wieder an den Absender retourniert Im Te... もっず芋る

5぀星のうち5の評䟡

Top Preis fÃŒr eine Grafikkarte, unkomplizierte Bestellung, Versand fand einige Tage spÀter, LEIDER mittels DPD, statt, die GraKa wurde an eine Adresse mitten in einer Stadt, an ein Person nicht zugest... もっず芋る

5぀星のうち5の評䟡

Super Kundenservice einfach mega und genau so wie man als Kunde bei einer Firma was einkaufen will. Der Rest wie ein ganz normaler Verkauf und Reklamation und wieder alles bekommen wie bestellt. W... もっず芋る

䌁業情報

  1. 電子機噚・テクノロゞヌ

さたざたな倖郚゜ヌスから提䟛された情報

Online-HÀndler fÃŒr IT-AusrÃŒstung wie CPU, Festplatten, Grafikkarten, Drucker, Smartphones und HiFi-Produkte. Über 80.000 Waren mit kurzer Lieferzeit


連絡先

4.4

優良

TrustScore 5段階評䟡の4.5

1212件のレビュヌ

5぀星
4぀星
3぀星
2぀星
1぀星

ネガティブなレビュヌの 97に回答しおいたす

通垞1週間以内に回答

この䌁業のTrustpilot 利甚方法

レビュヌや評䟡の取埗方法、スコアリング、モデレヌションのプロセスに぀いお確認する。

この䌁業を閲芧した人は、以䞋の䌁業も閲芧しおいたす。

Trustpilot に参加しおいる䌁業は、むンセンティブを提䟛したり、レビュヌを非衚瀺にするためにお金を払ったりするこずは蚱可されおいたせん。レビュヌはレビュアヌの個人的な意芋で、Trustpilot のものではありたせん。詳现はこちら

5぀星のうち5の評䟡

Proshop hat alles gut gemacht und


Proshop hat alles gut gemacht und transparent den Sendungsverlauf mit beobachtet.
Leider wurde bei der Erstbestellung von DPD das Paket ohne Zustellversuch wieder an den Absender retourniert
Im Telefonat mit den beiden Damen vom Support konnte das Paket mit der Bestellung nochmal versendet werden und ich konnte es zwei Tage vor Urlaubsbeginn in die Hand nehmen.
Proshop 👍
DPD👎

2026幎4月28日
自発的なレビュヌ
5぀星のうち3の評䟡

Letztes Mal bestellte ich ein Handy fÃŒr


Letztes Mal bestellte ich ein Handy fÃŒr 350 Euro – es wurde einfach vor meiner TÃŒr abgestellt, und der Kurier fuhr weg, obwohl ich zu Hause auf das Paket wartete. Diesmal bestellte ich eine Heißluftfritteuse fÃŒr 30 Euro, und am Liefertag musste ich unerwartet fÃŒr zwei Stunden weg. Anstatt das Paket also vor meiner TÃŒr abzustellen, wurde es an die nÀchstgelegene Abholstation in einer anderen Stadt geschickt. Da ich kein Auto habe, musste ich in die Nachbarstadt fahren, dort eine Abholstation suchen, die schwere Heißluftfritteuse eine halbe Stunde zum Bahnhof schleppen und dann noch 15 Minuten vom Bahnhof zurÃŒck in meine Heimatstadt laufen.

2026幎4月24日
自発的なレビュヌ
5぀星のうち1の評䟡

I am posting this as an update and


I am posting this as an update and summary of my case.

I received a package that was completely empty. The packaging showed signs of tampering, and the delivery driver later confirmed that the parcel had already been open and was re-sealed before delivery.

Customer support initially responded and requested documentation, which I fully provided (including a signed declaration and photos).

Since then, I have not received any further response.

I expect a timely resolution and at least a status update. The lack of communication at this stage is very disappointing.

I hope this issue will be resolved shortly.

2026幎4月13日
自発的なレビュヌ
5぀星のうち5の評䟡

Top Preis fÃŒr eine Grafikkarte

Top Preis fÌr eine Grafikkarte, unkomplizierte Bestellung, Versand fand einige Tage spÀter, LEIDER mittels DPD, statt, die GraKa wurde an eine Adresse mitten in einer Stadt, an ein Person nicht zugestellt, es wurde nicht mal ein Versuch unternommen, als ich sie dann umleiten lies, an eine Firma wohlgemerkt wurde die Karte einfach am nÀchsten Tag vor die TÌre geworfen! obwohl der Absender eine Unterschrift verlangte! das ist ein No-Go fÌr ein Paket mit Warenwert ca. 1000 Euro Schade das man mit so einem Transporteuer zusammen arbeiten muss! der VerkÀufer an sich TOP wie beschrieben

2026幎4月14日
自発的なレビュヌ
5぀星のうち1の評䟡

Fake Customer Support

Got an incomplete order. After 12 days, I still haven’t received any response to my emails to customer support. The customer service hotline is just an AI- no real human. Funny that Proshop apparently does respond to reviews on Trustpilot during this time.
OrderNumber:66877735

Edit:
You are explaining that I received the order as intended. That is not correct. I sent a photo of the instruction manual by email, which clearly shows that the order did not arrive correctly / completely. It seems you are not familiar with your own products. Furthermore, I am not referring to the recorded voice message. Sounded pretty AI to me. But it doesnt matter. I just want all the parts of my order.

2026幎4月22日
自発的なレビュヌ
Proshop ロゎ

Proshop からの回答

Hello,

Thank you for your review. We’re sorry to hear that you had a negative experience with our shop.

We would like to take a closer look at your case in order to provide you with an appropriate response and, if possible, find a solution to this issue.

Unfortunately, however, I am unable to locate your order based on this review. Please update your review with your order or customer number. Thank you very much.

I can, however, already say, that we do not use any form of AI in our customer support - especially on the phone.


Best regards,
Steve - Proshop.

Edit:

Thank you for updating the review. I was able to find the order because of that.

First, I am sorry that you have not receive an answer to your mail yet. Your case was forwarded to the responsible department, handling these products. Unfortunately, it came to a delay there. I can only apologize again for this; your request has been sitting here for quite a while now.

However. As I have also just looked at your case. Can I already tell you here, they you maybe just misunderstood our product description. You receive the product exactly as stated on the website.

You will receive a mail today from our customer support, explaining it further to you.

We also do not employ the use of AI in our customer support, especially on the phone. If you call outside of our phone times, you will be greeted by a recorded voice message.


With kind regards,
Steve - Proshop.

Trustpilot ゚クスペリ゚ンス

Trsutpilot のレビュヌは誰でも曞くこずができたす。レビュヌを曞いた人には自分の曞いたレビュヌをい぀でも線集したり削陀したりする暩限があり、それらのレビュヌはアカりントがアクティブである限り衚瀺されたす。

䌁業は、自動招埅を介しおレビュヌを䟝頌するこずができたす。この方法で埗られたレビュヌは、本物の経隓に基づいたものであり、確認枈みのラベルが付䞎されたす。

他の皮類のレビュヌに぀いおの詳现はこちらをご䞀読ください。

プラットフォヌム保護のため、専門チヌムず高床なテクノロゞヌを駆䜿しおいたす。停レビュヌずの闘いに぀いおの詳现はこちらをご䞀読ください。

Trustpilot におけるレビュヌ プロセスの詳现に぀いおはこちらをご芧ください。

よいレビュヌを曞くための8぀のヒントをご芧ください。

確認を行うこずで、Trustpilot に投皿されるレビュヌが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実圚の人物[LINK-END-PEOPLE] によっお曞かれたものであるこずの保蚌に぀ながりたす。

レビュヌに察しおむンセンティブを提䟛したり、遞択的にレビュヌを䟝頌したりするこずは、TrustScore にバむアスを生む可胜性がありたす。これは 圓瀟のガむドラむンに反したす。

詳现情報