Rent a car Ibiza Cruz レビュー 

30
•
TrustScore 5段階評価の2

2.2

レビューはレビュアーの個人的な意見であるため、特定の記載内容を検証することはありません。ただし、ビジネス上の取引が行われたことを確認できた場合、レビューに「確認済み」のラベルを付ける場合があります。詳細はこちら

プラットホームの健全性を維持するため、当社のプラットフォーム上のすべてのレビューは、確認済みか否かにかかわらず、年中無休で稼働する自動ソフトウェアによって審査されています。このテクノロジーは、本当の経験に基づいていないレビューなど、ガイドラインに違反するコンテンツを特定し、削除するよう設計されています。ただし、すべてを検知できるわけではありませんので、お気づきの点がございましたら、どうぞお知らせください。詳細はこちら

レビュアーのコメントを見てみましょう

5つ星のうち1の評価

Prenoto e subito dopo comunico orario e volo, ricevo la conferma che avrebbero aggiornato il loro sistema. Arrivato a destinazione mi hanno detto che non ne volevano sapere nulla e che avevo perso tut... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち1の評価

9-day rental, terrible experience. The car itself was outdated (maybe 2018) and poorly equipped: it still had a CD player (!), non-working Bluetooth, no Apple CarPlay, no reverse camera, and a pho... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち1の評価

I had an extremely disappointing experience with the car rental company Ibiza Cruz on Ibiza. I had booked a car via their website for 10 days, being sure that it was an automatic. Up... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち5の評価

Thank you roberto for the first positive car hire experience I’ve had! Very friendly and helpful, no pushy insurance sale line many of the big companies. Car as described online and had a few marks so... もっと見る

企業情報

  1. レンタカー 代理店
  2. ・
  3. 自動車整備工場

Rent a car Ibiza Cruz について

当該企業による記述


NUESTROS SERVICIOS:

Rent a car Ibiza Cruz ofrece ser la agencia de alquiler de vehículos que está al nivel de lo que Ibiza significa y merece tanto para la gente local, como para los visitantes de esta paradisiaca y mágica isla. Coches económicos.

Recogida y devolución en aeropuerto, sin colas de esperas.

Servicio transparente y una atención exclusiva.

¿QUIÉNES SOMOS?:

Rent a car Ibiza Cruz es fundado en el año 2020 por Roberto Cruz, descendiente de una familia dedicada desde hace más de 40 años a la reparación, compra-venta y alquiler de vehículos, y propone unir lo mejor de cada casa.

NUESTROS ORÍGENES:

Los orígenes tienen lugar en la empresa familiar Rent a car Sant Jordi, de la que saca la parte mas importante de su filosofía, basada en la honestidad, el compromiso y la transparencia.

RESERVA AQUÍ

(+34) 971 67 93 12
(+34) 648 551 846
info@rentacaribizacruz@gmail.com

連絡先

2.2

期待以下

TrustScore 5段階評価の2

30件のレビュー

5つ星
4つ星
3つ星
2つ星
1つ星

最近のレビュー依頼の記録はありません

この企業は最近、顧客にレビューを依頼していないため、レビューが全体の意見を反映していない可能性があります。

ネガティブなレビューの 100%に回答しています

通常1カ月以内に回答

この企業のTrustpilot 利用方法

レビューや評価の取得方法、スコアリング、モデレーションのプロセスについて確認する。

2.2

すべてのレビュー

(30)

過去12か月のレビュー数: 2件

レビューを書く
Trustpilot に参加している企業は、インセンティブを提供したり、レビューを非表示にするためにお金を払ったりすることは許可されていません。レビューはレビュアーの個人的な意見で、Trustpilot のものではありません。詳細はこちら

5つ星のうち1の評価

Voto 0

Prenoto e subito dopo comunico orario e volo, ricevo la conferma che avrebbero aggiornato il loro sistema. Arrivato a destinazione mi hanno detto che non ne volevano sapere nulla e che avevo perso tutti i soldi... a voi le conclusioni

2026年9月10日
自発的なレビュー
Rent a car Ibiza Cruz ロゴ

Rent a car Ibiza Cruz からの回答

Gentile Emanuele,

riteniamo che ci sia stato un errore, in quanto la situazione descritta nella sua recensione **non corrisponde alla nostra azienda**.

In primo luogo, non ci risulta alcun cliente con il suo nome e non riconosciamo in alcun modo la situazione che descrive. Inoltre, presso Ibiza Cruz Rent a Car **non abbiamo mai effettuato overbooking** e non abbiamo mai lasciato un cliente senza il veicolo regolarmente prenotato.

Per questo motivo, le chiediamo gentilmente di verificare il nome della società di autonoleggio alla quale ha lasciato la recensione, poiché siamo convinti che questa esperienza non riguardi Ibiza Cruz Rent a Car.

Se dovesse avere qualsiasi dubbio, può contattarci direttamente. Saremo anche lieti di aiutarla a verificare quale società di autonoleggio ha effettivamente effettuato la sua prenotazione, così da poter indirizzare correttamente la sua esperienza.

Mi presento: sono **Roberto Cruz, gerente di Ibiza Cruz Rent a Car**, e sono a sua completa disposizione per chiarire qualsiasi eventuale dubbio.

Ci dispiace che abbia avuto un'esperienza negativa con un'altra società, ma riteniamo importante che le recensioni siano lasciate alla corretta azienda, soprattutto quando descrivono fatti che non corrispondono alla nostra attività.

Cordiali saluti,
**Roberto Cruz**
Gerente – Ibiza Cruz Rent a Car

5つ星のうち1の評価

Terrible 9-day rental

9-day rental, terrible experience. The car itself was outdated (maybe 2018) and poorly equipped: it still had a CD player (!), non-working Bluetooth, no Apple CarPlay, no reverse camera, and a phone charger/USB port that didn't work. The infotainment screen threw a "USB device requires too much power" warning even with nothing plugged in, and it didn't turn on at all for a significant stretch of the trip — no navigation, no ability to control anything in the infotainment system. Just flashing on and off randomly. Worst of all: the windshield wiper's rubber edge was loose and smeared water and dust across the glass instead of clearing it — genuinely dangerous given how dusty and hot Ibiza is. I had to stop at a gas station to manually clean it just to see the road.

I reported all of this within 48 hours with photos and video and asked for a replacement vehicle. Their only offered fix was bringing the car to their office — closed on weekends — in the middle of a short family vacation, so none of it ever got resolved. When I asked for a refund afterward, they refused outright and claimed I never responded to their offers, which isn't true.

I wanted to support local, but don't waste your time here. Go with the multi-national brands for this one...

2026年7月30日
自発的なレビュー
Rent a car Ibiza Cruz ロゴ

Rent a car Ibiza Cruz からの回答

Good afternoon,

We are sorry that your experience did not meet your expectations. However, we would like to clarify a few important points.

The vehicle was delivered to you in good working condition. More than 48 hours after collection, you informed us that the car did not have Apple CarPlay and that the infotainment screen was intermittently malfunctioning.

We immediately offered you the possibility of bringing the vehicle to our office so that we could inspect it and, if necessary, resolve the issue or provide you with a replacement vehicle. Unfortunately, you did not bring the vehicle to us, so we had no opportunity to inspect or resolve the reported issues. Even during the weekend, when our office was closed, we offered to meet you at a convenient time so that we could assist you.

The vehicle was eventually returned without you raising any further concerns with us, and your security deposit was fully refunded.

After the rental had ended, you then disputed the entire rental payment with your bank, without giving us the opportunity to inspect the vehicle or resolve the situation during your rental. This was particularly disappointing, especially considering the solutions and assistance we had offered you.

We always do our best to provide good customer service and resolve any problems when we are given the opportunity to do so. We therefore kindly ask you to reconsider your review in light of all the circumstances and the assistance we offered you during your rental.

As a local car rental company, customer satisfaction is extremely important to us, and we genuinely regret that your experience did not meet your expectations.
Kind regards,
Roberto Cruz

5つ星のうち1の評価

I had an extremely disappointing…

I had an extremely disappointing experience with the car rental company Ibiza Cruz on Ibiza. I had booked a car via their website for 10 days, being sure that it was an automatic. Upon our arrival, everything went smoothly until we received the car. I had informed Roberto via WhatsApp that our flight was delayed due to bad weather and provided him with our landing time. He informed me that after 10 p.m., he would charge an additional 40 euros because he would have to keep the office open longer. I agreed to this.

However, after paying the deposit and getting into the car, I realized that it was a manual transmission. I hadn't driven a manual car in 30 years, and after trying to drive it, I quickly realized that I was no longer comfortable with this type of vehicle. It was dangerous for us and for the car. Roberto drove around with me to show me how to operate it, but I was unable to drive the car without panicking. I apologized and requested an automatic car.

He told me that they didn’t have any automatic cars and that the only solution he could offer was to take me to another car rental agency where I could try to find an automatic car. I asked him if he could refund the money, but he replied that it was too late to think about it now and that he would contact me within a day or two. The days passed, and no one contacted me. I decided to send him a message via WhatsApp, which triggered a back and forward discussion. Here is the message I sent him:

Dear Roberto,

I hope this message finds you well. I wanted to follow up regarding our recent conversation about the car rental. As you know, when I arrived to pick up the vehicle, I realized it was a manual transmission, which I have not driven in many years. After attempting to drive it, I quickly realized it would be unsafe for me to continue, given my lack of recent experience with manual cars.
I sincerely appreciate your assistance in helping me find another rental with an automatic transmission. However, as this new rental was significantly more expensive, I kindly ask that you refund the amount I paid for the original car rental. Unfortunately, I was unable to use the car at all due to the reasons mentioned above.
I understand that this might be a complicated situation, but I believe a refund would be fair under the circumstances, especially since the car was never used.
I also want to express my gratitude for your support and understanding during this situation.
Thank you for your understanding and for considering my request. I look forward to hearing from you soon.

Best regards.

Roberto told me that I could have canceled three days before the rental date, which had nothing to do with the situation since I intended to rent a car. I made several attempts to talk to him and reach an agreement, but it was not possible. He didn't even respond to my proposal to refund 50% of the amount, didn't answer the phone.

In the end, not only did I not receive the requested refund, but I was also ignored after my attempt to communicate. This experience was extremely frustrating and disappointing, and I strongly advise against doing business with Ibiza Cruz Rent a Car. Their lack of professionalism and inability to handle issues fairly are alarming. I want to share my experience so that future customers are aware that this rental car company is probably fine as long as you don't encounter any problems, but as soon as things don't go smoothly, I wouldn't count on them to be fair. Avoid this company if you want to avoid a similar experience.

2024年8月13日
自発的なレビュー
Rent a car Ibiza Cruz ロゴ

Rent a car Ibiza Cruz からの回答

Dear customer,

We are sorry to hear that you were disappointed with your experience. However, we would like to clarify a few important points for anyone reading this review.

First, the vehicle you booked was clearly advertised on our website as a manual transmission vehicle at the time of booking. The transmission type is specified in the vehicle information, and our terms and conditions, including the cancellation policy, were also accepted when the reservation was made. We fully understand that you specifically wanted an automatic car, but unfortunately, this was not the vehicle that had been booked.

When you contacted us to let us know that your flight had been delayed, we did our best to accommodate you. We kept our office open beyond our normal opening hours to ensure that you could collect the vehicle, and we also informed you in advance about the additional out-of-hours charge. In the end, we did not charge you this additional fee.

Once you realized that you were not comfortable driving a manual vehicle, we also tried to help you find an alternative solution. We offered to take you to another rental company so that you could try to find an automatic vehicle, as we did not have an automatic car available at that time. Our intention throughout the situation was to help you avoid being left without a vehicle.

Regarding the refund, unfortunately, we were unable to agree to your request. The vehicle had been specifically reserved for you for the entire rental period, meaning that it was blocked and unavailable to other customers. We had also kept the office open outside normal hours specifically for your arrival. As the vehicle had been correctly supplied according to the reservation, we could not assume the financial loss resulting from a customer being unable to drive the type of vehicle they had booked.

We completely understand that you had not driven a manual car for many years and that you ultimately decided you were not comfortable driving it. However, this was not due to a problem with the vehicle or an error on our part, and unfortunately, we cannot accept responsibility for a booking decision that was made by the customer.

We are sorry that we were unable to reach an agreement that satisfied you, but we genuinely believe that we did everything reasonably possible within the circumstances to assist you and help you find an alternative vehicle.

We always make a significant effort to provide the best possible service to our customers, including in unexpected situations such as this one. We therefore hope that, with these clarifications, you will reconsider your review and the way our efforts to assist you are represented.

Kind regards,
RENT A CAR IBIZA CRUZ

5つ星のうち5の評価

Good communication and good quality car…

Good communication and good quality car rentals. Roberto is a very nice easy going man. No stress around him and he’s willing to help. What he promises is what you will get.
I had an akward timing to be at the airport when leaving Ibiza, Roberto managed my situation perfectly and I was able to drop the car and they drove me to the airport on time.

Very pleasant experience. I recommend.

2024年7月4日
5つ星のうち5の評価

Excellent experience

Thank you roberto for the first positive car hire experience I’ve had! Very friendly and helpful, no pushy insurance sale line many of the big companies. Car as described online and had a few marks so they’re not too picky. Deposit refunded to car quickly and transfer to and from airport available. Many thanks!

2024年6月27日
自発的なレビュー
5つ星のうち5の評価

Perfect

Perfect, Roberto picked us up at midnight because our flight had a delay. Outstanding service. Btw, KISS FM on the radio is a keeper ;)

2024年4月9日
5つ星のうち5の評価

Honest and reliable

We rented a car for 2 days (just 1 day before) and everything was perfect. I could exchange by email with Roberto just a few minutes before. They picked us up at the airport to go to their office. Then we had a good and clean car. The check out went well! The team is nice :-) I really recommend this honest rental!

2023年4月10日
5つ星のうち5の評価

Inmejorable!!

Recibí un trato excelente por parte de Roberto y su equipo. El coche estaba impecable y funcionaba a la perfección. No tuve ningún tipo de problema a la hora de prolongar un par de días más el alquiler.
Pese a no ser la primera vez que solicito sus servicios, cada día se superan más. El lugar está completamente equipado y bien situado, y la eficacia y rapidez con la que me atendieron deja evidencia de que no será la última vez que acuda a ellos.

¡Muchas gracias por vuestra atención!

2023年4月4日
5つ星のうち5の評価

Totalmente recomendable alquilar coche…

Totalmente recomendable alquilar coche con ellos, fueron muy atentos en explicarnos todo, en recogernos y dejarnos en el aeropuerto; nos hicieron recomendaciones para visitar lugares de la isla que nos sirvieron muchísimo!!
No tuvimos ningún problema con el coche durante nuestro viaje.
Destacar el trato por parte de Roberto, una persona encantadora.

2023年4月10日
5つ星のうち5の評価

Sin duda la mejor experiencia de alquiler de coches hasta la fecha

Confiamos en Rent a Car Ibiza Cruz durante nuestras vacaciones a la isla en Semana Santa y no pudimos quedar más satisfechos con el servicio y la profesionalidad de todo el equipo.
Desde el primero momento durante la recogida en el aeropuerto hasta la devolución del vehículo todo fue perfecto, rápido y sin problemas. Se nota la profesionalidad de Roberto en el sector, y la experiencia de todos estos años trabajando en Ibiza. Además de su simpatía y amabilidad, siempre con una sonrisa en la cara y ofreciéndose a darnos recomendados consejos turísticos.
Sin duda la próxima vez que volvamos contrataremos sus servicios de nuevo.

2023年4月7日

Trustpilot エクスペリエンス

Trsutpilot のレビューは誰でも書くことができます。レビューを書いた人には自分の書いたレビューをいつでも編集したり削除したりする権限があり、それらのレビューはアカウントがアクティブである限り表示されます。

プラットフォーム保護のため、専門チームと高度なテクノロジーを駆使しています。偽レビューとの闘いについての詳細はこちらをご一読ください。

Trustpilot におけるレビュー プロセスの詳細についてはこちらをご覧ください。

よいレビューを書くための8つのヒントをご覧ください。

確認を行うことで、Trustpilot に投稿されるレビューが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実在の人物[LINK-END-PEOPLE] によって書かれたものであることの保証につながります。

レビューに対してインセンティブを提供したり、選択的にレビューを依頼したりすることは、TrustScore にバイアスを生む可能性があります。これは 当社のガイドラインに反します。

詳細情報