Timbersource レビュー 

238
•
TrustScore 5段階評価の4.5

4.7

レビューはレビュアーの個人的な意見であるため、特定の記載内容を検証することはありません。ただし、ビジネス上の取引が行われたことを確認できた場合、レビューに「確認済み」のラベルを付ける場合があります。詳細はこちら

プラットホームの健全性を維持するため、当社のプラットフォーム上のすべてのレビューは、確認済みか否かにかかわらず、年中無休で稼働する自動ソフトウェアによって審査されています。このテクノロジーは、本当の経験に基づいていないレビューなど、ガイドラインに違反するコンテンツを特定し、削除するよう設計されています。ただし、すべてを検知できるわけではありませんので、お気づきの点がございましたら、どうぞお知らせください。詳細はこちら

レビュアーのコメントを見てみましょう

5つ星のうち5の評価

The staff on the phone were very helpful when the product I needed wasn’t available. We discussed alternative options suitable for the application, including sizes that would offer some savings. They... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち5の評価

Website was easy to navigate, order promptly processed. Delivery driver kindly put my order behind my back gate as I’d been called into work. Wood is great, has made fantastic shelving. Would certainl... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち5の評価

Tom was outstanding, we had a slight issue with delivery timescales how Tom managed to sort everything out. The quality was amazing as always. Once again timbersource was outstanding Many thanks T... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち5の評価

Excellent. Timbersource understood my requirements which were delivered next day. Timber used to renovate a very old garden bench, which I am now told looks like new

企業が回答しました

企業情報

  1. 木材提供業者
  2. ・
  3. ホーム センター
  4. 材木店
  5. 製造業者

当該企業による記述

Timbersource is a leading online timber merchant in the UK with an extensive range of premium quality hardwoods and softwoods at competitive prices. With over 160 years of industry expertise we can offer a wealth of advice and assistance. Plus we offer a number of other helpful services that save you valuable time, effort and money.


連絡先

4.7

優良

TrustScore 5段階評価の4.5

238件のレビュー

5つ星
4つ星
3つ星
2つ星
1つ星

顧客にレビューを依頼しています

この企業は、ポジティブかネガティブかを問わず、顧客にレビューを依頼しています。

ネガティブなレビューの 66%に回答しています

通常1カ月以内に回答

この企業のTrustpilot 利用方法

レビューや評価の取得方法、スコアリング、モデレーションのプロセスについて確認する。

4.7

すべてのレビュー

(238)

過去12か月のレビュー数: 71件

レビューを書く
Trustpilot に参加している企業は、インセンティブを提供したり、レビューを非表示にするためにお金を払ったりすることは許可されていません。レビューはレビュアーの個人的な意見で、Trustpilot のものではありません。詳細はこちら

5つ星のうち5の評価

It was the coffee and letting us select…

It was the coffee and letting us select the wood and having it machined and cut to size there and then. Nice and helpful people.

2026年7月27日
Timbersource ロゴ

Timbersource からの回答

Thank you so much for the fantastic review! We're glad you enjoyed the coffee, and it was a pleasure helping you hand-select your timber and machine it to size on the spot. Getting you exactly what you need for your project without delay is what we love to do.

We really appreciate your kind words and look forward to welcoming you back to the yard for a brew on your next visit! ☕

5つ星のうち1の評価

No communication and lies

Order placed with a delivery costing extra for that day. Items were fairly basic. No communication at all apart from acceptance of the order and the money taken.
I phoned on the day of delivery to find that most of items were on back order and would be delivered this week. Cancelled the order but no confirmation. Phoned the next day and insisted on an email being to confirm cancellation.
10 working days later but still no refund. Phoned to be told refund had been provided so asked for ARN to be sent so I could ask for tracking from my credit card company.
Had a promised phone call to be told the refund had been issued previously.
Unsurprisingly the money appeared on my credit card as pending and they told me it had been issued that day.
I’m sure the timber is great quality but the communication is appalling, even then I may have still gone back. However the outright lies shows there is something wrong inside the company.

2026年7月16日
Timbersource ロゴ

Timbersource からの回答

Hi there,

Thank you for taking the time to share your feedback. We are deeply sorry for the frustration, lack of communication, and delays you experienced with your order and subsequent refund. This is far from the standard of service we hold ourselves to, and we completely understand why this experience left you so disappointed.

While we’re glad the refund has now reached your account, we take your comments regarding our communication and transparency very seriously. There was clearly a breakdown in our internal processes from the backorder updates through to the processing of your cancellation and refund, and we are reviewing what went wrong so we can ensure it doesn't happen again.

We would appreciate the opportunity to look into your specific order details and speak with you directly to apologize properly and make sure everything is fully resolved

5つ星のうち5の評価

Excellent service

Excellent service

2026年7月31日
Timbersource ロゴ

Timbersource からの回答

Thank you for leaving us a review! Giving our customers great service from start to finish is a top priority for our team, so your feedback means a lot to us. Thank you for your business!

5つ星のうち5の評価

Timber is expensive these days so…

Timber is expensive these days so wonderful to receive great service and value. Well done to Tom for giving exceptional support.

2026年8月5日
自発的なレビュー
Timbersource ロゴ

Timbersource からの回答

Thank you so much for taking the time to leave such a lovely review! We completely understand that timber prices are a big consideration for projects today, so hearing that you felt you received great value and exceptional support means the world to us.

We will be sure to pass your special shout-out along to Tom—he’ll be thrilled to know his hard work made such a positive difference. We look forward to helping you again on your next order!

5つ星のうち5の評価

Great Business

Would definitely recommend them. I order from Timbersource regularly, I have only had issues with an order once and they were beyond amazing when it came to resolving the issue and getting me the correct timbers I needed.

2026年7月13日
Timbersource ロゴ

Timbersource からの回答

Thank you for being a regular customer and for the high recommendation!

We always strive to deliver the best service possible, but when things do occasionally go awry, making it right is our top priority. We're thrilled to hear you felt well looked after.

Thanks again for your continued business, and we'll see you on your next order!

5つ星のうち5の評価

The wood was there waiting for me and…

The wood was there waiting for me and just as I ordered

2026年7月13日
Timbersource ロゴ

Timbersource からの回答

Thanks for the great review! We're glad to hear your order was ready for pickup and exactly as expected. We appreciate your support and hope to see you again soon!

5つ星のうち3の評価

Good product but bad communication

Good - The material that was delivered was exactly what had been ordered.

Bad - when ordering I was told 3-5 days lead time. In the end it was almost 1 month and I had to chase what what going on, as opposed to being updated.

2026年7月13日
Timbersource ロゴ

Timbersource からの回答

Thank you for taking the time to share your feedback with us.

We’re really glad to hear that the material delivered was spot-on and exactly what you ordered! However, we are truly sorry for the significant delay and for failing to keep you updated. Waiting nearly a month when you expected a 3–5 day turnaround—and having to chase us yourself—is completely understandable cause for frustration, and it isn't the standard of service we strive for.

We take communication very seriously, and your feedback highlights an area where we clearly fell short. We're reviewing how we handle lead-time updates so we can ensure our customers are kept informed every step of the way in the future.

Thank you for your patience and for helping us improve. If you ever need assistance with a future project, please feel free to reach out to us directly.

Best regards,

The Timbersource Team

5つ星のうち5の評価

Great customer service and very helpful

Great customer service and very helpful

2026年7月13日
Timbersource ロゴ

Timbersource からの回答

Thank you so much for the great review! Providing helpful, top-quality customer service is what we strive for every day, so we’re delighted to hear about your experience. We truly appreciate your support and look forward to helping you again on your next project!

5つ星のうち5の評価

Timbersource is great company and very…

Timbersource is great company and very helpful!

100% recommend.

2026年6月29日
Timbersource ロゴ

Timbersource からの回答

Thank you so much for taking the time to leave us such a glowing review! Being helpful and providing top service is what we strive for every day, so it’s wonderful to hear your feedback. Thanks for recommending Timbersource!

5つ星のうち5の評価

Always helpful staff and good quality timber

Always helpful staff and sales team. Good with communication regarding stock availability and collection times.

2026年6月24日
Timbersource ロゴ

Timbersource からの回答

Thank you for the great feedback! We’re delighted to hear that our sales and yard team have kept things smooth and communicative for you. We appreciate your business and look forward to helping you again soon!

5つ星のうち5の評価

Good product as described

Good product as described, delivery with care and thoughtfulness.

2026年6月24日
Timbersource ロゴ

Timbersource からの回答

Thank you so much for the great review! We take a lot of care in making sure our products are delivered safely and thoughtfully, so it’s fantastic to hear that came through with your order. We truly appreciate your support and look forward to helping you again in the future!

5つ星のうち5の評価

Excellent customer service and quality wood

Excellent customer service, I ordered wood cut to my exact specifications (to 0.5 of a mm). The end product was a quality product/finish and well packaged.

2026年7月6日
自発的なレビュー
Timbersource ロゴ

Timbersource からの回答

Thank you for the glowing feedback! We know how crucial exact measurements and clean finishes are for a project, so we’re delighted we could deliver precisely what you needed. Hope to work with you again soon!

5つ星のうち4の評価

Excellent service and very good range…

Excellent service and very good range of woods. All the pieces were a little warped, but within what I'd expect. One piece though was so warped as to be unusable having lost a lot of thickness after jointing.

2026年6月29日
Timbersource ロゴ

Timbersource からの回答

Thank you for the review and feedback! We’re happy you were pleased with our range and service, but sorry to hear that one board moved beyond what was usable for your project.

Please drop us a quick message with your order number—we’d be glad to offer you a discount on your next order to make up for the affected piece!

5つ星のうち2の評価

Sapele 25*68*1800 13 pieces.

Sapele 25*68*1800 13 pieces.
3 where unusable due to splits. Advert said planed but still needed a good sand. Colour of wood not very consistent. On a positive I did get 3 replacements very quickly.
Quality is better elsewhere.

2026年6月26日
Timbersource ロゴ

Timbersource からの回答

Hi there,

Thank you for taking the time to share your honest feedback, and for acknowledging how quickly our team worked to get those replacement pieces to you.

We’re genuinely sorry to hear that the initial quality and colour consistency fell short of your expectations. Sapele is a natural timber, so grain and colour variation can occur, but receiving split or unusable pieces is certainly not the standard we aim for. Regarding the surface finish, while Planed All Round (PAR) removes the rough sawn texture to achieve accurate final dimensions, it usually requires a light finish-sanding prior to final coating depending on the project.

We always want our customers to be 100% satisfied with their timber. If you'd like to discuss your order further or if there's anything else we can do for you, please don't hesitate to reach out to us directly. We’d appreciate the chance to ensure your next experience is a much better one.

5つ星のうち5の評価

Lovely people!

2026年6月24日
Timbersource ロゴ

Timbersource からの回答

Thank you so much for the lovely review! 😊 We appreciate your kind words and are so glad you had a great experience with us. Hope to see you again soon!

5つ星のうち5の評価

Excellent experience with company

Excellent experience with company
rep Tom.His knowledge, communication
skills and resilience in resolving problems led to timely supply of a top
grade iroko product. Very good corporate values accurately identifying
customer needs and fully meeting these with value for money outcome.

2026年6月24日
Timbersource ロゴ

Timbersource からの回答

Thank you so much for taking the time to leave such a detailed and thoughtful review! We are thrilled to hear about your great experience with Tom. He always goes above and beyond to make sure our customers get exactly what they need, and we’ll be sure to pass your kind words along to him.

It’s fantastic to know you’re pleased with your Iroko timber and the overall value provided. We appreciate your business and look forward to working with you again on future projects!

5つ星のうち5の評価

Great service throughout

The pre-cut timber I ordered off the shelf was all perfectly moulded and neatly packaged for delivery. Website is comprehensive and easy to use. Good verbal communication with a real person. Very pleased with the resulting build.

2026年6月1日
Timbersource ロゴ

Timbersource からの回答

Thank you for taking the time to share your experience! We're delighted that everything from our comprehensive website to our timber quality and packaging hit the mark for you.

Speaking with our customers directly is a huge part of what we do, so we're glad you enjoyed the great communication. Thank you for your support, and happy building!

5つ星のうち5の評価

Cut to exactly the size I wanted

Cut to exactly the size I wanted,
Good price/value,
Delivered exactly when they said they would,
And even had a phone call from the delivery man to check i was happy!
Well done to everyone involved with my order!,
Will be using you again very soon! 😁😁😁

2026年6月5日
Timbersource ロゴ

Timbersource からの回答

Thank you so much for the brilliant review! We are absolutely thrilled to hear that your timber was machined exactly to size and arrived right on schedule.

We pride ourselves on that personal touch, so we’ll be sure to pass your kind words on to our delivery driver—he will be delighted to know his phone call made your day! Thank you for choosing us, and we can't wait to help you out with your next order very soon! 😁🪵

5つ星のうち5の評価

Buy wood!

I found Timbersource by chance when sourcing laminated pine panels for a job. Conveniently, they are 5 minutes from my workshop which makes deliveries and collections very easy. I have no doubt their delivery service is great regardless of the distance.

After my first year using them regularly, I can confidently say that the service is excellent; the staff are friendly and informative, not to mention super quick to draw up quotes and correspond. I often call up, and every time I leave the call with what I need to know.

I make good use of their invaluable off cut rack for window or furniture repairs, sill and trim work, smaller furniture items such as stools or side tables - from SY Pine to Iroko, it’s all there (except for the prized Walnut!).

When I’m not in the mood to plane a rough sawn order, they provide an accurate machining service to my specifications, and I know they offer a lot in the way of machined profiles.

I often ask about custom species or specifications, whether it be exotic/tropical marine grade timbers or air dried stock for steam bending, and they have the network to meet my needs with traceability.

Put simply, Timbersource are nice people who work at an independent timber yard to provide a quality product and service to us locally and beyond! I look forward to a continued working relationship and to see our businesses growing together. Thanks TS

2026年5月27日
Timbersource ロゴ

Timbersource からの回答

Thank you so much for taking the time to leave such a detailed and thoughtful review! We absolutely love having you as a local neighbor, and it’s brilliant to know that being just 5 minutes down the road has made your deliveries and collections so seamless.

We're thrilled that you find our quoting quick, our staff helpful, and that you're making such good use of the off-cut rack for your projects (we’ll keep our eyes peeled for any prized Walnut for you!). Whether you need custom machining to save you some planing time or rare species with full traceability, we are always happy to help.

Independent businesses supporting independent businesses is what it's all about. We're incredibly grateful for your regular support over the past year and look forward to watching both of our businesses continue to grow together. Thanks from the whole TS team!

5つ星のうち5の評価
Timbersource ロゴ

Timbersource からの回答

Thank you so much for the 5-star review! We're thrilled to hear you enjoyed our service and that the timber met your expectations. We appreciate your support and look forward to helping you with your next project!

Trustpilot エクスペリエンス

Trsutpilot のレビューは誰でも書くことができます。レビューを書いた人には自分の書いたレビューをいつでも編集したり削除したりする権限があり、それらのレビューはアカウントがアクティブである限り表示されます。

プラットフォーム保護のため、専門チームと高度なテクノロジーを駆使しています。偽レビューとの闘いについての詳細はこちらをご一読ください。

Trustpilot におけるレビュー プロセスの詳細についてはこちらをご覧ください。

よいレビューを書くための8つのヒントをご覧ください。

確認を行うことで、Trustpilot に投稿されるレビューが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実在の人物[LINK-END-PEOPLE] によって書かれたものであることの保証につながります。

レビューに対してインセンティブを提供したり、選択的にレビューを依頼したりすることは、TrustScore にバイアスを生む可能性があります。これは 当社のガイドラインに反します。

詳細情報