レビュヌはレビュアヌの個人的な意芋であるため、特定の蚘茉内容を怜蚌するこずはありたせん。ただし、ビゞネス䞊の取匕が行われたこずを確認できた堎合、レビュヌに「確認枈み」のラベルを付ける堎合がありたす。詳现はこちら

プラットホヌムの健党性を維持するため、圓瀟のプラットフォヌム䞊のすべおのレビュヌは、確認枈みか吊かにかかわらず、幎䞭無䌑で皌働する自動゜フトりェアによっお審査されおいたす。このテクノロゞヌは、本圓の経隓に基づいおいないレビュヌなど、ガむドラむンに違反するコンテンツを特定し、削陀するよう蚭蚈されおいたす。ただし、すべおを怜知できるわけではありたせんので、お気づきの点がございたしたら、どうぞお知らせください。詳现はこちら

レビュアヌのコメントを芋おみたしょう

5぀星のうち1の評䟡

Absolutely NONSENSE! Rude, unhelpful, unprofessional company! Pushing around and NO information has been provided, NO email and letters answered! They are taking 3 weeks to respond on registration of... もっず芋る

5぀星のうち1の評䟡

Je reçois un avis de paiement pour une infraction à un non-paiement du péage. Cet avis de paiement arrive par courrier postal le dernier jour prévu pour le paiement avant que la facture devienne pres... もっず芋る

5぀星のうち1の評䟡

i have received a fine from Norway but my car was in Sweden at the time indicated in the bill. There is no photos of number plate showing either. This company has like money stealer tactics.

5぀星のうち1の評䟡

Absolutely appalling company and appeal process. I have appealed the same parking ticket FOUR times, providing actual proof of payment, including photos of the parking ticket and my bank statement.... もっず芋る

䌁業情報


連絡先

1.1

ひどい

TrustScore 5段階評䟡の1

833件のレビュヌ

5぀星
4぀星
3぀星
2぀星
1぀星

最近のレビュヌ䟝頌の蚘録はありたせん

この䌁業は最近、顧客にレビュヌを䟝頌しおいないため、レビュヌが党䜓の意芋を反映しおいない可胜性がありたす。

ネガティブなレビュヌの 22に回答しおいたす

通垞1カ月以内に回答

この䌁業のTrustpilot 利甚方法

レビュヌや評䟡の取埗方法、スコアリング、モデレヌションのプロセスに぀いお確認する。

1.1

すべおのレビュヌ

(833)

過去12か月のレビュヌ数: 90ä»¶

レビュヌを曞く
Trustpilot に参加しおいる䌁業は、むンセンティブを提䟛したり、レビュヌを非衚瀺にするためにお金を払ったりするこずは蚱可されおいたせん。レビュヌはレビュアヌの個人的な意芋で、Trustpilot のものではありたせん。詳现はこちら

5぀星のうち1の評䟡

J'ai reçu une amende de ces zouaves

J'ai reçu une amende de ces zouaves, alors que ce n'est ni mon véhicule (photo), ni mon immatriculation, ni ma personne qui conduisait (je me trouvais dans le Roussillon). Donc braves gens, si vous avez besoin d'un peu d'oseille, trouvez d'autres pigeons, vous avez l'air d'avoir le mode d'emploi.

2025幎5月30日
自発的なレビュヌ
Epcplc ロゎ

Epcplc からの回答

Cher Henri,
Merci pour votre message.
Notre société intervient pour le compte des gouvernements et des collectivités locales en Europe, y compris au Royaume-Uni, afin d'émettre et de gérer les amendes liées aux infractions au code de la route et au stationnement.
Toutes les amendes sont conformes au cadre juridique des autorités émettrices.
Si vous pensez qu'une erreur s'est produite ou souhaitez poser une question concernant votre dossier, nous vous encourageons à nous contacter directement aux coordonnées indiquées sur votre avis. Notre équipe se fera un plaisir de vous aider.
Cordialement,
Service Client EPC

5぀星のうち1の評䟡

EPC Frechheit

In Portugal haben wir die MautgebÌhr angeschrieben gesehen auf der Autobahn, keine Info nichts. Unser Freund, der in Portugal wohnt, hat uns aufmerksam gemacht, dass wir das via Internet bezahlen mÌssen. Wir haben es 3x mindestens versucht, ohne Erfolg. GebÌhr wÀre ca. 5 Euro gewesen. Nach ca. 3 Monaten die 1.Rechnung Ìber 30 Euro. Die habe ich murmelnd bezahlt. Dann kam aber wieder eine Rechnung nach ein paar Wochen, nochmals Ìber 50 Euro!!!!!!!!!! Frechheit. Also habe ich geschrieben, alles auf englisch. Als ich nichts hörte, habe ich angerufen und die Nr.2 fÌr deutsch getippt. Trotzdem gab mir nur eine Mitarbeiterin auf englisch Antwort, da angeblich keine deutschsprachige Mitarbeiter da wÀren. Ich habe gebeten, sie sollen mich bitte zurÌckrufen, sobald jemand da ist, der deutsch spricht. Es kam ein Anruf, wieder auf englisch!!! Nach ein paar Tagen oder sogar lÀnger, kam wieder eine Rechnung Ìber 60 Euro. Die ich, nach einem letzten Anruf, mit Wahl Deutsch (Nr.2), wieder nur auf englisch, bezahlt habe. Da leider jede weitere Rechnung immer wie höher wird! Frechheit! Wie kann man da etwas unternehmen?

2025幎5月13日
自発的なレビュヌ
5぀星のうち1の評䟡

Ho pagato il bollino autostradale

Sono stata in Ungheria a luglio 2024 .Quando ho acquistato la vignetta la targa della mia auto e stata erroneamente riportata dal venditore. A maggio 2025 sono arrivate 3 multe andata e ritorno. Ho fornito la copia libretto di circolazione, copia vignetta Tutto a 20 maggio 2025 appena arrivate le multe. Ancora nessuna risposta ..Io non intendo a pagare 350 di multa perché la vignetta io lo acquistata.Nr pratica 36022-100327678 36022-10007680 3602-100327679

2025幎5月20日
自発的なレビュヌ
Epcplc ロゎ

Epcplc からの回答

Gentile Brindusa,
Grazie per il suo messaggio.
La nostra azienda opera per conto di governi ed enti locali in tutta Europa, incluso il Regno Unito, per imporre e gestire multe per violazioni del codice della strada e per parcheggi.
Tutte le multe sono conformi ai requisiti legali delle autorità emittenti.
Se ritiene che si sia verificato un errore o se ha domande sul suo caso, la preghiamo di contattarci direttamente utilizzando i recapiti forniti nel messaggio. Il nostro team sarà lieto di assisterla.
Cordiali saluti,
Servizio Clienti EPC

5぀星のうち1の評䟡

Ich haben am 24.10

Ich haben am 24.10. -31.10.2024 in Faro einen Mietwagen bei der Firma Drive on Holidays gemietet.
Dieser war ausgestattet mit einer Mautbox, die auch lt. Vermieter mit der Kreditkarte abgerechnet wird .
Nach meinem Urlaub wurde auch abgebucht.
Damit war unser MietverhÀltnis ordnungsgemÀß beendet.
Jetzt fast ein Dreiviertel Jahr spÀter
bekomme ich aus Schweden eine Rechnung ÃŒber nicht bezahlte MautgebÃŒhren. Das verstehe ich nicht und bekomme weder von der Mietwagenfirma noch von Epcplc eine RÃŒckmeldung auf meine Nachfrage.
Hochgradig mysteriös und merkwÌrdig.

2025幎6月1日
自発的なレビュヌ
5぀星のうち1の評䟡

Null Information an GÀste, die das erste Mal nach Portugal fahren

Bei der ersten Einfahrt nach Portugal sind wir bei der Mautstelle raus gefahren, um Informationen zu erhalten, wie das System funktionieren soll. Niemand da! Auch keine schriftlichen Informationen vorhanden. Uns blieb nur die Weiterfahrt. Resumee: 4 Mal konnten wir mit der Karte bezahlen. 9 Monate spÀter(!), im Juni 2025 bekam ich 6 Zahlungsaufforderung via InkassobÌro fÌr denselben Tag (16.09.24)!? Wieviele Besucher eures Landes habt ihr schon verÀrgert/verarscht?

2024幎9月16日
自発的なレビュヌ
5぀星のうち5の評䟡

EPC is fer, so far

I wish to give five stars to this company.
Because friend of mine made mistake entering wrong letter in vignette. EPC giving oportunity to corect it. It is so polite from EPC. You agree?

My friend already send email letter with evidences of having vignette.

But, only problem is because friend of mine not geting answer and can’t make contact to ask what is the way to pay a some other questions. I hope it is not the true they refusing evidence about paying and asking to do it again.

People, dont get me wrong, but this is positive experiance so far. If it goes wrong an unfair from EPC, I will report you. Also I will not hasitate to give one more 5 stars after friend of my solve this.

2025幎6月7日
自発的なレビュヌ
5぀星のうち1の評䟡

EPCplc unseriöse Vorgehensweise

Ich soll angeblich 2 Zahlungsaufforderungen wegen eines Verstoßes in Großbritannien nicht nachgekommen sein. Ich habe nie Zahlungsaufforderungen erhalten. Hier wird auch nicht erwÀhnt, um welchen Verstoß es sich handelt. Gestern erhielt ich nun ein sogen. Schreiben vor Schuldeneintreibung, datiert vor 1 Monat!!! Aus Schweden ohne Poststempel. EPC ist telefonisch nicht erreichbar. Sehr sehr unseriös das ganze. Ich werde jetzt erst einmal gar nichts machen.

2025幎6月6日
自発的なレビュヌ
5぀星のうち1の評䟡

OPLICHTING??

OPLICHTING??
Vandaag, 5-6-2025, een boete gekregen met uiterste betaaldatum 2-6-2025 (hoe dan?!) voor tol die ik volgens de brief had moeten betalen voor een huurauto in Portugal in 2021.
In december 2023 heb ik die boete ook al gehad! Destijds gewoon betaald om van het gedoe af te zijn (hoewel ik daarvoor dus nooit bericht heb gehad van de verhuurmaatschappij dat ik ÃŒberhaupt nog iets moest betalen).
Waarom 1,5 jaar later wéér een boete met forse administratiekosten terwijl deze 1,5 jaar geleden al lang betaald is?! En nu zou het geld naar een ander rekeningnummer moeten dan vorige keer.. (?). Ik kan niet anders concluderen dan dat dit gaat om oplichting...?

2025幎6月5日
自発的なレビュヌ
5぀星のうち1の評䟡

EPC plc...Des voleurs et des escrocs

EPC plc...Des voleurs et des escrocs.
Je reçois le 20 MAI 2025 un avis d'amende pour péages non payés au Portugal au volant d'une voiture louée chez SIXT le 17 MARS 2024. Loueur de voiture par ailleurs également malhonnête puisque rien ne nous a été signalé dans l'intervalle. Je reçois donc le 20 mai 2025 un avis pour un paiement de 71e (péage dû 4,40e.. à payer avant le 13 AVRIL 2025!!!!! J'essaie de joindre cette société qui n'indique ni mail, ni téléphone, ni adresse..... et le 26 MAI nouvel avis de 85euros cette fois, soit 20 FOIS le prix du péage .....à régler avant le...19 MAI !!! Il est donc impossible de payer à temps. Nous sommes visiblement nombreux à être escroqués par cette société. Y a t il des recours possibles????

2025幎6月5日
自発的なレビュヌ
Epcplc ロゎ

Epcplc からの回答

Bonjour,
Merci pour votre message.
Notre société intervient pour le compte des gouvernements et des collectivités locales en Europe, y compris au Royaume-Uni, afin d'émettre et de gérer les amendes liées aux infractions au code de la route et au stationnement.
Toutes les amendes sont conformes au cadre juridique des autorités émettrices.
Si vous pensez qu'une erreur s'est produite ou souhaitez poser une question concernant votre dossier, nous vous encourageons à nous contacter directement aux coordonnées indiquées sur votre avis. Notre équipe se fera un plaisir de vous aider.
Cordialement,
Service Client EPC

5぀星のうち1の評䟡

AVOID, AVOID, AVOID.

This company is really a scam!!!!
They sent me an invoice 2 months after it due date, and then they put on fantasy amounts of delay charges.
Get them to the jail!
Are they really sanctioned by an English authorities? In that case; shame on you England.

2025幎5月21日
自発的なレビュヌ
Epcplc ロゎ

Epcplc からの回答

Dear Claes,
Thank you for your message.
We can assure you that we are not scammers. Our company operates on behalf of government and local authorities across Europe, including in the UK, to issue and manage penalty charges related to traffic and parking violations.
All charges are in accordance with the legal frameworks of the issuing authorities. If you believe there has been an error or would like to raise a query about your case, we encourage you to contact us directly via the details provided on your notice, and our team will be happy to assist.
Kind regards,
EPC Customer Services

5぀星のうち1の評䟡

Fraudulent demand & extortion for a debt not due!

This company has sent me an invoice for a road toll in Portugal from 4 years ago on a Portuguese hire car. I can't believe it. I have wasted hours trying to understand what has happened. I am being invoiced over 8000% more than the actual toll itself. The car was fitted with a toll device, and I had the car for one month. I use the same car hire company multiple times per year. They never let me down. All the other tolls were paid. In Portugal it is a legal requirement that all hire cars have toll devices fitted for obvious reasons. The car hire company has advised me that the reason this toll was not paid was because it was submitted to them beyond the required 14 day period in Portugal, and so even though they tried to pay the toll to the motorway operator, the money was refused. This is the fault of the company operating the toll system. Not me or the car hire company. I have so far wasted more than two hours and made 3 international phone calls on this. I hence regard ECP as a rogue company. They have not checked the validity of the charge. They have placed that burden upon me! As far as I am aware, it is illegal to send invoices for debts which are not owed. However, they do not seem to care. They just want their share of the profit from my fine. I am already sick of the time it has wasted. I think it is time these companies who send out these debts for such things are shut down and the operators put in court for fraud. If you invoice someone for something which is not owed, this is fraud. As it is, I have paid the fine, because reading a sample of the 667 reviews here, I have zero faith that this will ever be dealt with properly. If it was, they would never have sent the fine in the first place!This is just legalised racketeering. Why should I waste so much of my time. Maybe I should sue them for the value of my wasted time and trouble. That would be a lot more than they falsely claim that I owe, but I bet they would take a different attitude then. It is sad this is allowed to continue. I am not wasting any more time on this.

2025幎6月3日
自発的なレビュヌ
Epcplc ロゎ

Epcplc からの回答

Dear Mr Adrian,

Thank you for taking the time to share your concerns. We understand how frustrating this situation must feel, and we’re sorry for the inconvenience it has caused you.

Please be assured that we are not a rogue or fraudulent company. European Parking Collection (EPC) acts on behalf of official government and toll authorities across Europe to recover unpaid road tolls and penalty charges. The notice you received is based on information provided directly to us by the issuing authority, and we are legally authorised to process and recover these charges.

We understand your point regarding the hire car and the toll device, and we recommend that you contact us directly via the contact details provided on the notice so we can look into your specific case further. We are happy to review any supporting documentation you may have and liaise with the issuing authority if required.

While we appreciate your frustration, our role is to facilitate resolution in line with the relevant legal frameworks, not to cause undue stress. We are here to help, and we encourage you to reach out to us so we can work towards a fair outcome.

Kind regards,
EPC Customer Services

5぀星のうち1の評䟡

Guerin/EPCplc unseriös

Auch bei uns Erfahrung mit Guerin in Portugal. Der Witz, gleich zwei mal! Mein Sohn mietete ein Auto im Sommer 2024 und wir im Herbst 2024. Trotz Zahlung des Mautservices bei der Mietwagenfirma Guerin plötzlich Anfang Mai Post direkt von der portugiesischen Mautfirma Ascendi (kleiner Betrag, gleich gezahlt) und dann nun von der EPCplc fÌr Vialivre, Betrag auch klein mit Ìber 10 fachen VerwaltungsgebÌhren, also 107,46Euro. Die Post fÌr uns und meinen Sohn kam im Doppelpack jeweils am selben Tag! Zahlungsfrist schon abgelaufen natÌrlich. Post von EPCplc mit Sitz England kam aus Schweden und Kontonummer "Bank of America Germany EUR" in Deutschland...

Das heisst Guerin hat die GebÃŒhren nicht bezahlt und dann unsere Kontakte weitergegeben!

Ich werde nun Einspruch einheben aber schon jetzt 1 Stern fÌr solch eine unseriöse Geldeintreiberei!

2025幎6月2日
自発的なレビュヌ
5぀星のうち1の評䟡

This company send you a letter


This company send you a letter regarding parking or tolls charges when you send all evidence and that said need more and I got tickets for tools charges in hungry I was bought E vintage I send bank statements and that ask for vintage stickers how is possible to keep stickers any where I ask many times no one allowed driving through hungry boarders with out vintage that are no except anything part of payment I can’t believe who sport them company to ripping people off

2025幎6月2日
自発的なレビュヌ
5぀星のうち1の評䟡

Jeg harModtager betalingsanmodning efter betalingsfristen er udlÞbet modtaget betaling for vejafgift


Jeg har modtaget betaling for vejafgift for kÞrsel i lejet bil i Portugal i 2023!!! dvs. modtaget halvandet år senere. Jeg kÞrte i lejet bil og udlejningsfirmaet informerede om at de havde automatisk nummerpladegodkendelse med betaling over lejen, åbenbart ikke korrekt. Jeg modtager betalingsanmodning fra EPCPLC med skyhÞje gebyrer på. Anmodning sendes med fysisk brev som jeg modtager 14 dage efter at betalingsfristen er udlÞbet. Jeg skynder mig at betale og har så lige idag d. 2. juni modtaget en rykker for manglende betaling. Her er betalingsfristen d. 19. maj dvs. igen for 14 dage siden. Denne gang er der lagt endnu hÞjere gebyrer på. Jeg frygter at det bliver en never ending story, for jeg kan jo aldrig nå at betale til tiden når de fremsendte breve hver gang kommer 2 uger efter betalingsfristen er udlÞbet. Virkelig fuldstÊndig uacceptabel håndtering af sagerne, men det giver jo gode penge i kassen hos EPCPLC med de mange skyhÞje gebyrer. Hvis jeg kunne give 0 stjerner så gjorde jeg dette.

2025幎6月2日
自発的なレビュヌ
5぀星のうち1の評䟡

Invoice arrives after end of deadline.

They send you an invoice to arrive AFTER the end of the payment deadline! This is simply a rip off. The day of reception of the invoice should, of course, be the first day that the period allowed for payment starts!
This is modern-day highway robbery. Simple as that, and it's a shame for UK authorities to be connected to such a scheme.

2025幎5月30日
自発的なレビュヌ
5぀星のうち1の評䟡

Une vraie arnaque

Une vraie arnaque. En octobre 2024 j'ai loué une voiture au Portugal par le loueur Movida, qui me fait acheté un badge avec un forfait crédité de 70€. A la restitution du véhicule nous avions du dépenser au grand maximum 25€ . Ils ne veulent pas nous rembourser prétextant qu'il faut quelques jours pour avoir le compte exact. Plus de nouvelle jusqu'en avril 2025 où ils me remboursent royalement 4,60€uros... Puis aujourd'hui 28 mai 2025 je reçois une contravention payable avant le 28 Mai 2025 ! pour des impéyer d'autoroute de... 4,60€ plus les frais soit un total de 54,58. Je ne payerai pas car en préparant mon dossier avec les preuves, je viens de réaliser que je vais sur la preuve de remboursement d'avril leur donner mon numero de compte bancaire sur l'attestaion de carte bancaire du payement des 70€ leur donner des references de CB et il reclament mon mail. J'ai donc stopper mon dossier et l'envoie de piÚces et je ne fait rien.

2025幎5月28日
自発的なレビュヌ
5぀星のうち1の評䟡

Har fået en regning fra min ferie i


Har fået en regning fra min ferie i Portugal sidste år. Da jeg modtager den står der, at den skulle vÊre betalt for en måned siden. Regningen er på en vejskat som jeg mangler at betale på 1,57 kr. Nu koster det så 132 kr., fordi jeg ikke har betalt. Og vi havde "brobizz" i bilen. Det er helt skÞrt. Ingen af tlf.nr. på regningen virker.

2025幎5月27日
自発的なレビュヌ
5぀星のうち1の評䟡

C’est quoi cette blague

C’est quoi cette blague, cet organisme me contacte 9 mois plus tard pour des péages non réglés de 5€ en rajoutant 100€ de frais d’administration et administratif. Sachant que je j’ai jamais reçu de demande de sixt pour un montant couvrement amiable, qui lors de la restitution du véhicule m’avait volé avec des dommages au véhicule qui n’avait pas été constaté lors du check-in mais évident au Check out, normal il y avait les siÚges autos posés dessus !!!!! Des voleurs jusqu’au bout. Et le 1/5 est bien payé, dommage que le 0 n’est pas possible

2025幎5月25日
自発的なレビュヌ
5぀星のうち1の評䟡

In marzo del 2023 ho noleggiato con Nexi

In marzo del 2023 ho noleggiato con SIXT un'auto presso la sede di Faro Airport Portugal. Il noleggio Ú andato tutto bene e ho restituito l'auto senza problemi. A distanza di 14 mesi ( nessuno mi aveva mai detto che vi erano dei pagamenti di 0,25+0,75 euro= 1 euro) ho ricevuto numero due richieste di pagamento da parte di EPC plc pan european collection, che si dice incaricata a riscuotere le somme di denaro per pedaggi non pagati e che a questo punto ammontano a 16,91+34,07= 50,98. Va sottolineato che la richiesta mi imponeva una data come ultimo giorno utile per pagare che era retroattiva!!!! di un mese rispetto la data di arrivo della stessa richiesta. A scanso di problemi ho pagato appena ricevuto ma già due giorni dopo il ricevimento della prima richiesta, ho ricevuto altre due richieste di pagamento con gli importi aumentati a causa del mio mancato pagamento nei tempi che EPC mi diceva di fare (cosa impossibile ovviamente) . Il tutto mi appare come una truffa per più motivi: 1) le lettere sono arrivate come posta normale, senza notifica di consegna (non vi Ú alcuna data di spedizione e viene data una data ultima di pagamento anteriore di 30 giorni come termine ultimo di pagamento) 2) nessuno (NEXI??) prima d'ora mi ha detto che bisognava pagare alcuna spese che avrei ovviamente pagato (1 euro in tutto!!). Aggiungo che abbiamo noleggiato un'auto dotata di pagamento elettronico automatico. Se si tratta di una truffa, se ne avrò le prove, sporgerò denuncia alle autorità competenti

2025幎5月23日
自発的なレビュヌ
Epcplc ロゎ

Epcplc からの回答

Gentile Lorenzo,
Grazie per il suo messaggio.
La nostra azienda opera per conto di governi ed enti locali in tutta Europa, incluso il Regno Unito, per imporre e gestire multe per violazioni del codice della strada e per parcheggi.
Tutte le multe sono conformi ai requisiti legali delle autorità emittenti.
Se ritiene che si sia verificato un errore o se ha domande sul suo caso, la preghiamo di contattarci direttamente utilizzando i recapiti forniti nel messaggio. Il nostro team sarà lieto di assisterla.
Cordiali saluti,
Servizio Clienti EPC

Trustpilot ゚クスペリ゚ンス

Trsutpilot のレビュヌは誰でも曞くこずができたす。レビュヌを曞いた人には自分の曞いたレビュヌをい぀でも線集したり削陀したりする暩限があり、それらのレビュヌはアカりントがアクティブである限り衚瀺されたす。

プラットフォヌム保護のため、専門チヌムず高床なテクノロゞヌを駆䜿しおいたす。停レビュヌずの闘いに぀いおの詳现はこちらをご䞀読ください。

Trustpilot におけるレビュヌ プロセスの詳现に぀いおはこちらをご芧ください。

よいレビュヌを曞くための8぀のヒントをご芧ください。

確認を行うこずで、Trustpilot に投皿されるレビュヌが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実圚の人物[LINK-END-PEOPLE] によっお曞かれたものであるこずの保蚌に぀ながりたす。

レビュヌに察しおむンセンティブを提䟛したり、遞択的にレビュヌを䟝頌したりするこずは、TrustScore にバむアスを生む可胜性がありたす。これは 圓瀟のガむドラむンに反したす。

詳现情報