etnies レビュー 

167
•
TrustScore 5段階評価の4.5

4.4

レビューはレビュアーの個人的な意見であるため、特定の記載内容を検証することはありません。ただし、ビジネス上の取引が行われたことを確認できた場合、レビューに「確認済み」のラベルを付ける場合があります。詳細はこちら

プラットホームの健全性を維持するため、当社のプラットフォーム上のすべてのレビューは、確認済みか否かにかかわらず、年中無休で稼働する自動ソフトウェアによって審査されています。このテクノロジーは、本当の経験に基づいていないレビューなど、ガイドラインに違反するコンテンツを特定し、削除するよう設計されています。ただし、すべてを検知できるわけではありませんので、お気づきの点がございましたら、どうぞお知らせください。詳細はこちら

レビュアーのコメントを見てみましょう

5つ星のうち1の評価

I ordered some trainers for my daughters birthday They said they had been delivered but I still haven’t received them! Don’t want to know when contacted NEVER USE THIS COMPANY UNLESS YOU WANT TO G... もっと見る

5つ星のうち5の評価

I've been using Etnies for over 30 years. LoCut has always been my favorite, but lately I've been using Jameson and Barge and I love them. One day, already over 40 yo and wearing my LoCut, I was appro... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち5の評価

The product is good. The Scam fits true to size, looks good and performs well! Sturdy, comfortable and durability seems higher than some other mainstream brands. Etnies has done a good job maintaining... もっと見る

企業が回答しました

5つ星のうち5の評価

At 70 years old, and having never ridden a skateboard, I guess that I am far from etnies typical target market. How is it then, that I own over a dozen pairs of etnies (all without the "E" logo)? Thre... もっと見る

企業が回答しました

企業情報

  1. 靴屋
  2. ・
  3. アクティブウェア店
  4. スケート用品店
  5. スポーツウェア店
  6. 衣料品店

当該企業による記述

Founded in 1986 for skateboarding, etnies was built on the passion, rebellion & courage to create what didn’t exist. Skateboarder performing a trick down stairs with spectators nearby. Pioneers from day one. etnies always wanted something bigger for skateboarding. Supporting the community, designing footwear specifically for skaters, while opening up doors and tearing down walls. Looking at skateboarding as our culture, home & place to belong, not a trend. etnies was shaped on the streets of Paris and Southern California, specifically for skating. From the beginning, our focus has been on pushing the culture forward by meeting the real needs of the people involved. Our roots run deep and every push we take stays true to what defines us. A pair of white and gray sneakers on a colorful pavement.Skateboarder performing a trick over a rail near parked cars. Skateboarder performing tricks on stairs, with a shoe and a person sitting. Legacy of firsts & a commitment to progress. When Natas laced up the first-ever pro model shoe, it redefined what was possible within skate footwear. When Stéphanie Person became a sponsored, she opened doors for greater diversity within the scene. When Elissa Steamer designed her signature pro model, she carved a path for future generations of women in skating. Innovation and progress fuel everything we create, always pushing whats possible. Action speaks louder than words, purpose drives everything we do. Skateboarding moves beyond our streets and it builds communities that drive change. From constructing free skateparks for underserved communities to introducing animal-friendly skate shoes ahead of the curve, every decision we make is with purpose. With over 2 million trees planted so far, our commitment to sustainability creates a lasting change where it matters most. Fog rolling over a lush green forest landscape. Person performing an ollie on their skateboard.Blue sneakers with text Built Different in bold above them. Durability & innovation define our approach. etnies are engineered for high performance and longevity, supporting skateboarders with the technology they need most. Our influence goes beyond the act itself — blending function with style for those who live this life, day in and day out. Legacy in motion. After decades of elevating the game, embracing diversity and making meaningful impacts — we’re going to keep moving forward. New projects, new designs — every new initiative builds on that legacy. Every milestone lays the foundation for the future of our community. Two skaters in an urban area holding their skateboards. etnies founder Pierre-André Senizergues inspects a white sneaker. A word from our founder: For nearly half a century, my passion for skateboarding has fueled everything we do at etnies. Each shoe we create is designed to help you push limits, express creativity, and strengthen our culture and community. We’re also committed to sustainability, ensuring our durable shoes tread lightly on this beautiful planet. Together, let’s make a difference while having a blast along the way! Merci for being part of this amazing journey! With gratitude, Pierre-André Senizergues Founder, etnies


連絡先

4.4

優良

TrustScore 5段階評価の4.5

167件のレビュー

5つ星
4つ星
3つ星
2つ星
1つ星

顧客にレビューを依頼しています

この企業は、ポジティブかネガティブかを問わず、顧客にレビューを依頼しています。

ネガティブなレビューの 87%に回答しています

通常1カ月以上経ってから回答

この企業のTrustpilot 利用方法

レビューや評価の取得方法、スコアリング、モデレーションのプロセスについて確認する。

4.4

すべてのレビュー

(167)

過去12か月のレビュー数: 88件

レビューを書く
Trustpilot に参加している企業は、インセンティブを提供したり、レビューを非表示にするためにお金を払ったりすることは許可されていません。レビューはレビュアーの個人的な意見で、Trustpilot のものではありません。詳細はこちら

5つ星のうち5の評価

I love this brand

I love this brand, order few times for skate shoes marana and they are just so comfortable and solid

2025年10月20日
自発的なレビュー
etnies ロゴ

etnies からの回答

Thanks, Florent, for taking the time to share this. Stoked to hear the Maranas are delivering that comfort and solid feel for your skate sessions.

We really appreciate the support.

Artur from Etnies Customer Service

5つ星のうち5の評価

Quick delivery, Great Shoes

Quick delivery, and fantastic quality shoes. Etnies are consistently the most comfortable shoes I've ever had, and will keep coming back.

2026年4月23日
自発的なレビュー
etnies ロゴ

etnies からの回答

Thanks, Sean, for taking the time to share this. Stoked to hear the delivery was quick and that Etnies keep delivering that comfort and consistency for you.

We really appreciate the support and look forward to having you back again.

Artur from Etnies Customer Service

5つ星のうち5の評価

Je viens de commander sur le site

Je viens de commander sur le site, la livraison était rapide bonne pointure bon coloris rien à dire! Pour le coup je recommande les yeux fermés.

2026年5月13日
自発的なレビュー
etnies ロゴ

etnies からの回答

Merci d’avoir pris le temps de partager ton retour. Stoked de voir que la livraison a été rapide et que la pointure comme le coloris sont au top pour toi.

On apprécie vraiment le soutien et la recommandation.

Artur from Etnies Customer Service

5つ星のうち5の評価

Website is great with great delivery

Website is great, delivery effective. Good quality shoes with a good delivery. 3 days later my shoes are on my feet!

2026年4月20日
自発的なレビュー
etnies ロゴ

etnies からの回答

Stoked that everything went well! Wish you a lot of fun with your new shoes!

Ava
Etnies Customer Service Team

5つ星のうち5の評価

I love the shoes and remember...

I love how beautiful and hard Etnies shoes are and I remember my girlfriend told me that she love to see my Etnies pullover on the sofa when I'm not there.

2026年5月20日
自発的なレビュー
etnies ロゴ

etnies からの回答

Thanks, Marcelo, for taking the time to share this. Stoked to hear you’re enjoying the look, durability, and overall feel of your Etnies gear.

We really appreciate the support.

Artur from Etnies Customer Service

5つ星のうち5の評価

Bent on both (Et)knees

You guys have always been the best!! I have repped your brand since I was in like early middle school and i’m 38 now. People are always like “NO WAY ETNIES IS STILL AROUND MAN!!!” Well…damn right you are and i’m proud to still be part of the Etnies crew still. I love you dudes! Keep Knock Rocking Son!!!

- Alex Bett (To Defy)

2026年4月13日
etnies ロゴ

etnies からの回答

Thanks a lot for the great review! Stoked to still be around and have some loyal customers like you!!

5つ星のうち1の評価

Lost my order, didn't care

I ordered my shoes and shirt on Thanksgiving. It's now December 13th. I never received a tracking number or shipment confirmation. "Its Black Friday" I thought. I was patient. 9 days later I sent an email asking for an update and got shipping info the next day. These guys clearly lost my order. I still don't have it. The only correspondence has all been automated, even after I complained about not getting an apology or explanation. There are plenty of other shoe companies who actually care about the customer. I'm 100% done with etnies, es, thirty-two and emerica.

2025年12月13日
自発的なレビュー
etnies ロゴ

etnies からの回答

Hi Haven Snow,

This is not the experience we stand for and I won't hide behind Black Friday as an excuse. A lost order, no proactive communication, and only automated replies when you reached out? That's a failure on our end.

I want to personally make sure this gets resolved. Please reach out to us directly at support@etnies.com with your order number and ask for it to be escalated and your message will be flagged and handled by a real person.

We'd like to make this right.

— The etnies Team

5つ星のうち1の評価

Never received my last order

Never received my last order after getting an email from Etnies claiming the item had shipped with a non-working USPS tracking #. Waited 3 days USPS still had no information. I emailed Etnies several times and 4 days later. I get a reply claiming they've had issues with USPS not showing any info but "most" items arrived within 2wks. They expect customers to believe this and wait 2wks while knowing their order will not arrive. I contacted USPS who confirmed what information Etnies gave me wasn't correct and Etnies only created a label, but never gave it to USPS. After emailing Etnies again to inform them of what USPS confirmed. Several days later Etnies reply still claiming the same story and offering no help. USPS stated they had no issue with their tracking information not working. USPS also stated the package would've been scanned at their local sorting facility along with each facility along the way and should've arrived by now. It was clear at this point Etnies never shipped my item..But I hoped Etnies would do the right thing and actually ship my item out. Instead they just ignore my emails. Now bare in mind I had just received my 2nd order from Etnies that shipped by USPS with a working tracking # that arrived 5 days after USPS received it. But this order has reached 10 days with no information on a package that would've been here days ago. But Etnies offered zero help from the beginning after taking my money. They have very poor customer service and clearly scam customers in several different ways. This was also a Christmas gift as well. I'm disputing this charge first thing Monday morning, Dec 1st making it 11 days since Etnies claimed it had shipped with no tracking information. I guess I just got lucky on my first 2 orders although the amount of money was less than this order. I will be filing a complaint with the BBB as well.. Companies like this need shutdown. Taking people's money while giving them the runaround causing a lot of unnecessary stress and time. Along with holding up people's money right here at Christmas while waiting on the charge to be disputed.

2025年11月21日
自発的なレビュー
etnies ロゴ

etnies からの回答

Hi Michael,

Thanks for taking the time to share this, and we're sorry for the frustration this order has caused. We'd like to look into it with our shipping team and get it resolved for you.

Please email support@etnies.com with your order number and reference this review, and someone from our team will follow up directly.

The etnies Team

5つ星のうち1の評価

Terrible company

Terrible company! My husband bought me some trainers from the website but when they arrived they didn’t fit. We have tried to contact them 5 or 6 times now to try and get details of how to return them and get a refund. They have totally ignored us. I’m not sure what to do now as the shoes are useless to us and Etnies seem to be ignoring us. They shouldn’t be trading online if they do not have a robust returns service!! I’ve never known a company like it- avoid them at all costs!!!

2025年10月13日
自発的なレビュー
etnies ロゴ

etnies からの回答

Hi Stacey,
Thanks for reaching out, and we're sorry to hear about the trouble you've had with the return process. We'd like to help get this sorted for you.
Please email support@etnies.com with your order number and reference this review, and a team member will follow up directly with the return instructions.
The etnies Team

5つ星のうち1の評価

Terrible quality and no interest from Etnies

I bought a pair of Etnies shoes from Schuh (UK) website and they started splitting along the canvas within one week. At a month old they have completely split and look like they have had a hard 2 years use! I contacted Etnies direct as I mistakenly thought they would be shocked and keen to rectify the problem. Instead I got a reply saying contact the supplier. No interest in the fact their product had fallen apart so quickly. Upon reading the reviews here I can now see they are probably perfectly aware of their quality issues. I’ve learnt my lesson though, first and last time I buy Etnies.

2025年9月1日
自発的なレビュー
etnies ロゴ

etnies からの回答

Hi Paul,

Thanks for the feedback, and we're sorry to hear the shoes didn't hold up the way they should.

Since the purchase was made through Schuh, your warranty claim does need to go through them as the retailer — but we'd still like to take a look. Please email support@etnies.com with your order details, photos of the shoes, and reference this review, and a team member will follow up directly.

The etnies Team

5つ星のうち2の評価

Filtering is a joke

This website is only good if you like browsing every shoe style and color to find your size. The filters appear to give the option of showing the color and size you're looking for, but when going to the product page, you'll find that the size you wanted isn't in stock. Plus, only garbage looking shoes or random sizes are available and on sale. This has been my experience for the past year - prior to that, prices and selection were good.

2025年8月29日
自発的なレビュー
etnies ロゴ

etnies からの回答

Hi Emerson,

Thanks for the feedback on the site experience. The size and stock filtering is something we're aware of and actively working on improving, so this kind of input genuinely helps.

If there's a specific style and size you're after, feel free to email support@etnies.com and reference this review — we'll check availability across our channels and let you know.

The etnies Team

5つ星のうち1の評価

Schlechter Kundendienst

Sehr aufwändiger Prozess bei Rücksendungen und der Kundendienst antwortet entweder mit KI (AI) oder liest die Fragen nicht korrekt. Sehr schlechter Service.

2025年5月28日
自発的なレビュー
etnies ロゴ

etnies からの回答

Hallo Chris,

Vielen Dank für Ihr ehrliches Feedback. Es tut uns leid zu hören, dass Sie Schwierigkeiten mit unserem Rücksendeprozess und Kundenservice hatten. Bitte seien Sie versichert, dass wir stets bemüht sind, echte Mitarbeiter zur Unterstützung bereitzustellen – mehrere Teammitglieder überwachen den Kundenservice den ganzen Tag, um zeitnahe und hilfreiche Antworten zu gewährleisten. Ihre Rückmeldung ist uns sehr wichtig, und wir werden weiterhin daran arbeiten, sowohl den Prozess als auch die Kommunikation zu verbessern.

Vielen Dank, dass Sie uns die Möglichkeit geben, uns zu verbessern.

Alex
etnies Customer Support

5つ星のうち1の評価

Delay in shipping and incompetent customer services.

Never assume because they are a well known brand name that the shopping experience with Etnies will be reliable and efficient! I assumed this and chose to buy the trainers I wanted direct from them rather than another site with cheaper shipping. It's been a terrible experience. Customer services have been incompetent and though apologetic for the "stress and confusion" they admit to causing me and the delay in shipping from their warehouse "outside of their usual dispatch window". They say,"That kind of hold-up isn’t the standard we aim for, and we apologize for the inconvenience". However, they will not refund my shipping costs or help me in any way! Don't buy from them!

2025年5月16日
自発的なレビュー
etnies ロゴ

etnies からの回答

Hello Janet,

While our shipping policy outlines that delivery can take up to 7 business days, we recognize that delays can still be disappointing — particularly when you’ve chosen to shop directly with us. We do appreciate your patience and are sorry we weren't able to offer a shipping refund in this case.

Your feedback has been shared with our team, and we’re using it to improve how we communicate and support our customers moving forward. If there’s anything further we can do or clarify, please don’t hesitate to reach out to us directly.

Alex
etnies Customer Support

5つ星のうち1の評価

Now they’re lying about giving away…

Now they’re lying about giving away free shoes when you buy accessories. I got an email on this today, had a look and it turns out (massive surprise), you need to buy shoes and get a free accessory (or whichever is cheaper which is clearly the accessory…) horrible people.

2025年4月1日
自発的なレビュー
etnies ロゴ

etnies からの回答

Hello Angus,

Thanks for your message — and we’re sorry for the confusion around the promotion!

What you saw was actually part of an April Fools' joke we ran earlier this year — just a bit of fun that clearly didn’t land the way we hoped for everyone. That said, we appreciate you taking the time to check it out and share your thoughts.

We’re always working to keep our communication clear and transparent, and we’re sorry this one caused frustration. If you ever have questions about a promotion or offer, feel free to reach out — we’re here to help.

Alex
etnies Customer Support

5つ星のうち1の評価

Terrible customer service.

Terrible customer service.
PayPal accidentally overrode my address with an old address and I contacted them before the goods left and they wouldn't update.
I spent three days working with usps and they said etnies could have updates from their business account from the start.
I like the shoes but their customer service was so shit.
I ended up having to find someone who lives in LA to intercept them off the doorstep. Usps would only take the update from the shipper and etnies kept respind8ng I had to deal with it.
I know I should have double checked the address in the first place but they were no help at all. Not skating etnies again after this batch.

2025年2月26日
自発的なレビュー
etnies ロゴ

etnies からの回答

Hello Kane,

We're truly sorry to hear about your frustrating experience and understand how stressful this situation must have been. While we always encourage customers to double-check their shipping details at checkout, we acknowledge that once an error is identified early—especially before shipping—our team should be more responsive in helping resolve it.

Unfortunately, once an order is placed, our systems limit our ability to make changes, especially when third-party payment platforms like PayPal override user inputs. That said, we absolutely could have communicated more clearly and provided better support.

We really appreciate your honest feedback. It helps us identify where we need to improve, and we'll be reviewing this process internally to prevent similar issues in the future. If there's anything we can still do to make this right, please let us know.

Alex
etnies Customer Support

5つ星のうち1の評価

Beware of this thieving company-DON`T BUY!!!

Beware of this thieving company- working with Niedecker.

Beware of this company! Caveat emptor.
They forcefully shipped mistakenly bought goods, I returned them intact, and they refused to refund me in bad English, all the while keeping my money and returned goods at the same time. Dishonest and thieving company. Had to fight them via Paypal to get my money back, won eventually. Awful.

Date of experience: February 27, 2025

2025年2月27日
自発的なレビュー
etnies ロゴ

etnies からの回答

Hello Mark,

We're sorry to hear about your negative experience. We always strive to resolve issues fairly and respectfully, and we regret that your interaction with us left you feeling otherwise.

It’s never our intention to withhold a refund when goods are returned in accordance with our policy. If there was confusion or miscommunication regarding the return process, we sincerely apologize. We’re glad to hear PayPal was able to assist in resolving the matter.

Your feedback has been noted and will be used to improve how we handle similar situations moving forward. If you have any outstanding concerns or documentation you'd like us to review further, please feel free to contact us.

Alex
etnies Customer Support

5つ星のうち1の評価

Niks geleverd

Bestelling bijna 2 maanden geleden gedaan. Niks geleverd. Geen contact op welke manier dan ook. Geld weg.
Geheel geen service.

2024年11月25日
自発的なレビュー
etnies ロゴ

etnies からの回答

Hallo Mac,

We doen altijd ons best om zo snel mogelijk op elke klant te reageren. Echter kunnen we niet elk probleem ontdekken tenzij de klant ons laat weten dat er iets mis is gegaan. Als een klant ons vertelt dat zijn bestelling niet is geleverd, zullen we alles doen wat we kunnen om te helpen.

Alex
etnies Customer Support

5つ星のうち1の評価

DO NOT BUY

DO
NOT
BUY
FROM
THIS
WEBSITE

2024年12月6日
自発的なレビュー
etnies ロゴ

etnies からの回答

Hey Andy,

very sorry to hear about your experience with us. If there is anything we can do, please feel free to reach back out anytime.

etnies Customer Service Team

5つ星のうち1の評価

Geen service

De schoenen werden nooit geleverd en ze weigeren een terugbetaling te doen. De service is nul.

2024年10月1日
自発的なレビュー
etnies ロゴ

etnies からの回答

Hallo Fabienne,

We willen je verzekeren dat we altijd een terugbetaling doen als artikelen niet geleverd worden. Klanttevredenheid is erg belangrijk voor ons, en we doen er alles aan om eventuele leveringsproblemen snel op te lossen. Als je je bestelling niet hebt ontvangen, neem dan direct contact op met ons klantenserviceteam, zodat we je kunnen helpen en je terugbetaling zo snel mogelijk kunnen verwerken.

Alex
etnies Customer Support

Trustpilot エクスペリエンス

Trsutpilot のレビューは誰でも書くことができます。レビューを書いた人には自分の書いたレビューをいつでも編集したり削除したりする権限があり、それらのレビューはアカウントがアクティブである限り表示されます。

プラットフォーム保護のため、専門チームと高度なテクノロジーを駆使しています。偽レビューとの闘いについての詳細はこちらをご一読ください。

Trustpilot におけるレビュー プロセスの詳細についてはこちらをご覧ください。

よいレビューを書くための8つのヒントをご覧ください。

確認を行うことで、Trustpilot に投稿されるレビューが [LINK-BEGIN-PEOPLE]実在の人物[LINK-END-PEOPLE] によって書かれたものであることの保証につながります。

レビューに対してインセンティブを提供したり、選択的にレビューを依頼したりすることは、TrustScore にバイアスを生む可能性があります。これは 当社のガイドラインに反します。

詳細情報